Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Le T.

Re: Feyenoord

Bericht door Le T. » ma apr 25, 2016 10:28 am

GangstaRiB schreef:
999 schreef:Ach, dit is toch leuk voor Feyenoord, de supporters, en de stad Rotterdam.
Eerst maar eens afwachten of de boel daar eens heel blijft.
Het is Rome niet, het zal nog moeilijk worden om een esthetisch verschil te maken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 25, 2016 11:29 am

Haha, inderdaad. :smallgrin.gif:

F. is definitief subtopper geworden. Nationale bekers tellen voor een topclub niet mee. :aai.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 25, 2016 11:35 am

Ik zou me doodschamen als ik voor Feyenoord was en ik zie zoveel duizenden mensen op de Coolsingel.

Ajax moet dat zooitje echt oprollen voor de JC-schaal.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » ma apr 25, 2016 12:00 pm

De huidige aanvoerder Kuijt kwam superlatieven tekort: 'Dit is waar je het voor doet. Dit moment vergeet ik nooit meer in mijn leven.'
Bron: VK
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 25, 2016 12:11 pm

zeux schreef:
De huidige aanvoerder Kuijt kwam superlatieven tekort: 'Dit is waar je het voor doet. Dit moment vergeet ik nooit meer in mijn leven.'
Bron: VK
Logisch dat het voor Dirk een enorme mijlpaal is.

Behalve de beker met Utrecht in 2003 en een landstitel met Fenerbahce in 2014 heeft Kuijt nauwelijks een platte prijs gewonnen.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma apr 25, 2016 12:48 pm

Mwoah, volgens eigen zeggen was dit vijf op een rij qua prijzen voor de dominee.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 25, 2016 1:01 pm

beelzebub schreef:Mwoah, volgens eigen zeggen was dit vijf op een rij qua prijzen voor de dominee.
Haha. :smallgrin.gif:

Naast 1 beker met Utreg en een titel in Turkije heeft ie toch alleen nog een Turkse beker in 2013 en de Turkse Supercup in 2014 op de erelijst? Vijftal super prijzen hoor. :biggrin.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma apr 25, 2016 1:20 pm

League Cup met Liverpool zie ik op z'n Wiki.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 25, 2016 1:48 pm

Lionel schreef:Ik zou me doodschamen als ik voor Feyenoord was en ik zie zoveel duizenden mensen op de Coolsingel.
Komt er eigenlijk ook een huldiging als ze derde worden?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma apr 25, 2016 2:03 pm

Jöhnk schreef:
Lionel schreef:Ik zou me doodschamen als ik voor Feyenoord was en ik zie zoveel duizenden mensen op de Coolsingel.
Komt er eigenlijk ook een huldiging als ze derde worden?
Nee, maar een dvd verwacht ik wel :ajaxsmiley.gif:
Van Bronckhorst, Kuijt, Van Beek, Elia, Kramer, Karsdorp. Zo ongeveer de hele zomer zullen ze worden overladen met schouderklopjes en het idee krijgen dat ze 'het best goed hebben gedaan.'
Aan het verwachtingspatroon kan Feyenoord weer kapot gaan. Prijs ze de hemel in. Ik las op AT dat de Engelse FA-cup niets meer voorstelt (dit seizoen), maak onze beker tot de enige echte prijs in Nederland, De Telegraaf gaat voorop.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 25, 2016 7:16 pm

Het winnen van de beker krijgt meer of minder waarde afhankelijk van je referentiekader. Als je vrijwel nooit iets wint is het sowieso een hoofdprijs (Zwolle, Roda, Groningen, Utrecht, Feyenoord). Heb je als club recent meer belangrijke prijzen gewonnen dan is het aardig, een troostprijs misschien. Gaat het om de dubbel dan is het weer de kers op de taart.

Zo gek is het dus niet dat ze in Rotterdam echt even blij zijn. Ik kan me overigens nog een bekerfinale uit 2010 herinneren waar na afloop wat discussie was over de manier van feestvieren van een Belgische speler. Dat ging er toen bij menig supporter prima in.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 25, 2016 7:59 pm

Marillion schreef:Zo gek is het dus niet dat ze in Rotterdam echt even blij zijn. Ik kan me overigens nog een bekerfinale uit 2010 herinneren waar na afloop wat discussie was over de manier van feestvieren van een Belgische speler. Dat ging er toen bij menig supporter prima in.
Zeker weten:
https://www.youtube.com/watch?v=VjdTs8YIWEk

Naast de onbetaalbare kop die Martin Jol trekt met die grijnzende gelaatstrek zie je na ruim 37 seconden dat ook Luis Suárez het echt niet meer had van het lachen.

Hoe fout en dom dit van de toenmalige aanvoerder ook was, Vertonghen meende het toen echt. De Ajax spelers waren toen oprecht pissig over het gegeven dat die Feyenoord speler in de op één na laatste wedstrijd het gewoon echt hadden laten lopen in hun duel met FC Twente.

Daardoor was de selectie van Ajax in die dubbele bekerontmoeting éxtra gretig. Men wilde die Rotterdammers even flink een lesje leren, wat met een 1-6 score over twee wedstrijden uiteraard ook lukte.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma apr 25, 2016 11:01 pm

Historisch bijna correct Cruijff. :biggthumpup.gif:

Jantje V. was toen nog geen aanvoerder van Ajax.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 26, 2016 12:01 am

beelzebub schreef:Jantje V. was toen nog geen aanvoerder van Ajax.
Klopt. Onder Jol was Suárez dat, onder De Boer is hij dat ook nog heel even geweest.
Al heeft Luis onder De Boer maar weinig potjes gespeeld, toen hij vertrok was hij nog steeds geschorst voor het bijtincident. In die CL wedstrijd uit tegen Milan (0-2) winst waar De Boer mee aftrapte was Suárez opvallend dienstbaar voor zijn teamgenoten aan het spelen.

Een kennis die een Feyenoord seizoenkaart heeft was dit huldiging incident overigens volledig ontgaan. :smile-ajax.gif: Toen ik hem in 2012 de beelden liet zien viel hij zowat van zijn stoel van verbazing dat Jan Vertonghen, in zijn ogen de meest intelligente Ajax speler, zich zo had laten gaan. :smallgrin.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di apr 26, 2016 9:59 pm

Toen ik hem in 2012 de beelden liet zien viel hij zowat van zijn stoel van verbazing dat Jan Vertonghen, in zijn ogen de meest intelligente Ajax speler, zich zo had laten gaan. :smallgrin.gif:
Was een mooi moment :ajaxsmiley.gif:

Liep gisteren op het Zuidplein (excuses, ik hoor daar niet) op het moment dat veel jonge Feyenoorders terugkwamen van de huldiging. Mijn vrouw en ik keken met verbazing (geen verachting) naar de verzameling eencelligen; knap dat ze hun weg weten te vinden, aangekleed zijn enz. Aan hun gezicht kun je zien dat communiceren moeilijk is.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di mei 17, 2016 7:53 am

Kuijt heft nog steeds niet bijgetekend, die vertrekt dan toch bij zijn grote liefde? Hij heeft immers ervoor gezorgd dat Feyenoord weer een prijs won, zijn taak zit erop of wil Van Geel niet dat hij blijft of wil hij te veel verdienen? Kuijt wil naar de Amerikaanse competitie?

Feyenoord speelt deze week trouwens nog een wedstrijd, tegen een tweedeklasser uit De Lier, er is gewoon(?) door getraind, omdat anders de vakantie te lang zou zijn.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 17, 2016 9:41 am

Die gaat weg. Als hij blijft wordt het minder. Zou ik wel verstandig vinden als hij gaat.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 17, 2016 12:08 pm

Lionel schreef:Die gaat weg. Als hij blijft wordt het minder. Zou ik wel verstandig vinden als hij gaat.
Bovendien heeft hij nog aan 5 of 6 andere clubs beloofd dat hij daar zijn carrière zou afsluiten. :smallgrin.gif:

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di mei 17, 2016 1:06 pm

Martin Luther Kuyt zie ik wel gewoon blijven hoor, gaat niet meer terug naar Fener, Utreg, Liverpool etc. Benieuwd wat Feyenoord vervolgens gaat doen want Acchabar (2017) loopt ook bijna uit contract. Ook Elia zit er tot 2017 vast maar die zie ik wel blijven. Qua aanval hebben ze echt niet veel smaken alleen nog de geflopte Bilal (2018).
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mei 26, 2016 3:41 pm

Oh fijn Dirk Kuyt heeft zijn contract verlengt bij Feyenoord. Natuurlijk bijna voor niets want hij dat het allemaal uit clubliefde. :hypocrite.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jun 06, 2016 11:28 am

Aangezien er vanavond een mini uitzending van Voetbal Inside komt vanwege het EK, kan het niet anders of we gaan de schaterlach van Gijp weer op zijn hardst horen en daarna wordt Willem van Hanegem volkomen belachelijk gemaakt. :biggrin.gif:

Van Hanegem gaat los! :smallgrin.gif:
http://m.voetbalzone.nl/social_item.asp?uid=5817

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jun 06, 2016 12:02 pm

Ach, ach, ach dat niemand zo'n man tegen zichzelf in bescherming neemt. :excited.gif:
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jun 06, 2016 12:27 pm

InnerHarbour schreef:Ach, ach, ach dat niemand zo'n man tegen zichzelf in bescherming neemt. :excited.gif:
Bedoel je Van der Gijp, Van Hanegem of beiden?

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jun 06, 2016 12:28 pm

Waarom? Zijn zoon Wim van Hanegem jr. zit toch in dat circuit als een van de twee dj's van het bekende duo W&W. Dan is het contact en een optreden zo geregeld, zeker als zoonlief net gedraaid heeft.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jun 16, 2016 1:05 pm

Dirk Kuyt voor bijna twee ton belazerd door stelende butler

Dirk Kuyt is voor bijna twee ton opgelicht door Marcel J., de zogenaamde Noordwijkse roofbutler. De man heeft in hotel Huis ter Duin voor een fortuin aan juwelen uit de kluis gestolen. Nu blijkt ook Kuyt slachtoffer te zijn van de man.

Dat meldt de Telegraaf. Dirk Kuyt zou voor 200.000 euro de boot in zijn gegaan nadat hij een voorstel van Marcel J. om een exclusieve diamant te kopen had geaccepteerd. De butler had Kuyt zo ver gekregen om de steen te kopen omdat hij hem wel voor winst zou kunnen doorverkopen. De opbrengst zouden ze delen. Kuyt ging op het voorstel van J. in omdat hij een goede vriend was van de familie Noorlander, de eigenaar van het hotel. Hij werkte daar al 10 jaar.

Kort nadat Kuyt het bedrag had overgemaakt kreeg hij twijfels. ,,Dirk eiste daarop zijn geld terug bij Marcel, maar toen was het al te laat'', weet een anonieme manager. ,,Die had het geld inmiddels aan enkele andere uitgaven besteed." Kuyt wist na lang aandringen een deel van zijn geld terug te krijgen, maar kan tot op de dag van vandaag fluiten naar de rest. "En dat is een zeer fors bedrag", aldus de manager.

Vakantie
Kuyt zou een schadeclaim hebben ingediend, maar dat zou weinig hebben uitgehaald. Op dit moment is de 35-jarige aanvoerder nog op vakantie en heeft hij aangegeven niet te willen reageren op het nieuws. Ook juwelier Wouter van der H. zou bij het smerige zaakje zijn betrokken. Ook hij wordt door Justitie verhoord.
http://www.ad.nl/offside/dirk-kuyt-voor ... ~a71b5d2f/

Plaats reactie