Manchester United, met of zonder Erik ten Hag
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Manchester United onder Louis van Gaal
De grootste club van Europa (of in ieder geval van Engeland) is helemaal superdesuper als ze de FA Cup winnen. Moet je bij Real, Barcelona of Bayern München mee aan komen zetten. Ja nou, de CL was al voor de winter klaar en in september werd al duidelijk dat meespelen om het kampioenschap niet lukte. Maar ze winnen wel de DFB Pokal of de Copa del Rey, dus het seizoen is gewoon goed. 

Wat klopt er niet dan?InnerHarbour schreef:Het wordt weer tijd voor je medicatie mafkut.Cruijff schreef: In de Premier League kunnen ze er, een paar spelers uitgezonder, technisch en tactisch geen reet van.
IK GELOOF!!!!!!
Het latje wordt op AT voor LVG op enkelhoogte gelegd. Daar springt zelfs Truus nog overheen.Peter schreef:De grootste club van Europa (of in ieder geval van Engeland) is helemaal superdesuper als ze de FA Cup winnen.
Pochettino zit even lang bij de Spurs als Onkel Ludwig bij Man U. Dat scheelt qua niveau een paar slokken op een vingerbreed whisky. En de Spurs hebben ook nog eens een jong team. Jonger dan Man U, gok ik.
Nou, één Engelse club is i.i.g. verder in de CL dan jouw havenslaven.Lionel schreef: Wat klopt er niet dan?

Supporters van topclubs zijn ook altijd voor een groot deel verwende onrealistische zeikerds. Ze zullen allemaal ruiterlijk erkennen dat Ferguson een genie was, dat je nooit de twee centrale verdedigers tegelijk moet vervangen en dat Rooney en Van Persie hun beste tijd gehad hebben. Maar dat dan logischerwijs betekent dat ze niet de titel zullen winnen, nee dat wil er niet in. Na Moyes zullen ze ongetwijfeld de wanhoop nabij zijn geweest en geroepen hebben dat het roer om moest en ze er alles voor over hebben als Man U in de toekomst maar weer de echte topclub wordt, maar zodra de nieuwe trainer de club in rustiger vaarwater is komen meteen de grote eisenpakketten te voorschijn. Dat moet een doldwaze aanvallende entertainmachine zijn die zijn wedstrijden met 3 doelpunten verschil wint zoals onder Ferguson het altijd sprankelend voetbal was en de CL-successen aaneen werder geregen.wimpey schreef:Zo is het bij Man U ook. Hun fans worden (ook) het stadion uitgejaagd. Die lui verlangen ook terug naar andere tijden, topspelers en aanvallend voetbal.
Iets vergelijkbaars zag je hier na het rampjaar met Van Basten en na het rampjaar met Wouters. iedereen beseft dat het zwaar en moeilijk wordt en er offers moet worden gebracht, maar zodra de boel gestabiliseerd is, is elk geduld weg en gaan de eisen omhoog. Jol en Adriaanse groeven hun eigen graf door zo snel orde op zaken te stellen. Dat was precies wat de verwende nesten nodig hadden om weer het verwende nest uit te hangen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
wimpey schreef:Ik vergelijk het met Ajax. Zou leuk zijn wanneer de titel wordt gewonnen. Maar wat vier je dan? Die titel. De wijze waarop niet, lijkt me.elliquido schreef:3e worden en een fa cup winnen kun je moeilijk middelmatig noemen.
Als ik een prijzenkast wil zien, ga ik wel naar een winkel voor relatiegeschenken. En als ik goed voetbal wil zien, dan ben ik bij Man U en Ajax aan het verkeerde adres.

Jarenlang wees je hier op het aantal kampioenschappen dat Frank won. De wijze waarop was niet van belang. Gaat het goed met Ajax? Ja. Drie kampioenschappen. Punt. En nu ineens is de speelwijze wél heilig.

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Nou moet ik even voor Wimpey opnemen. Hij heeft zichzelf jaren lang wijs weten te maken dat het voetbal onder De Boer best goed was, en nu hij zich realiseert dat het slecht is wijt hij dat niet aan zijn eigen traag vooruitschrijdend inzicht, maar aan achteruitschrijdend voetbal onder FDB. Ergens vorig jaar zou het voetbal ineens slecht geworden zijn, terwijl het daarvoor allemaal schitterend was.zeux schreef:wimpey schreef:Ik vergelijk het met Ajax. Zou leuk zijn wanneer de titel wordt gewonnen. Maar wat vier je dan? Die titel. De wijze waarop niet, lijkt me.elliquido schreef:3e worden en een fa cup winnen kun je moeilijk middelmatig noemen.
Als ik een prijzenkast wil zien, ga ik wel naar een winkel voor relatiegeschenken. En als ik goed voetbal wil zien, dan ben ik bij Man U en Ajax aan het verkeerde adres.![]()
Jarenlang wees je hier op het aantal kampioenschappen dat Frank won. De wijze waarop was niet van belang. Gaat het goed met Ajax? Ja. Drie kampioenschappen. Punt. En nu ineens is de speelwijze wél heilig.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ja, dat gaat niet meer mis ook al is het maar 0-1 met nog 40 minuten te spelen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Zwakke tweede helft ManU. Smalling in eigen doel, 1-1.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Bij de BBC vinden ze Stones helemaal het einde.
Everton had al voor moeten staan na de penalty en die kans net voor Lukaku.
Toch MU door. Leuk voor Van Gaal en Blind.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Wint MU toch nog een prijs, want die finale winnen ze wel. De redding voor Lowie?
Mixed emotions op RedCafé. Blij met de finale, maar winst in de cup geeft de kans dat Van Gaal nog een jaar blijft. Dat overleven er een paar daar niet.Sandro_Calaaabro schreef:Wint MU toch nog een prijs, want die finale winnen ze wel. De redding voor Lowie?

- InnerHarbour
Hopelijk wel.Sandro_Calaaabro schreef:De redding voor Lowie?

YNWA
- Monkey Tonk
Maakt niet uit. Zet ik het nog eens haarfijn op een rijtje...Yopi schreef: De redenering van MT en Le T. begrijp ik oprecht niet. MU is een van de grootste clubs van de wereld. Ze biggust zelfs, volgens onze buitencategorie absolute voetbalgod. Hoe kun je dan het een prima idee vinden om twee jaar middelmatig te presteren alleen om een paar talenten door te laten breken?
Let wel: talenten. Die jongens zijn er nog lang niet.
- Je zult je de tijd nog herinneren dat mensen schamper deded over het bijeengekochte 'Chelski'. Was jij daar ook bij?
- Inmiddels zijn we wat jaren verder en is het bijeenkopen van teams de geaccepteerde realiteit. Een punt van megakritiek, hier vaak aangehaald, aan het adres van LVG is dat hij de miljoenen niet goed besteed heeft. Het heeft me nooit veel kunnen interesseren. Niet in de tijd van Chelski en nu niet.
- LVG is zijn eigen gang blijven gaan. Hij kocht, tegen de verwachtingen, niet in in Januari, zelfs niet na een slechte December, en ging steeds meer met de jeugd aan de gang. Wat hij nu aan het doen is lijkt me duidelijk pre-Chelski. Een team van binnenuit bouwen ipv van buitenaf kopen. Vooral Ajax-mensen zouden dat toch kunnen waarderen?
LVG legt een basis voor de langere termijn. Dat doe je van binnenuit, en het liefst met veel jonge spelers (want die kunnen nog jaren mee). Dat hij daar nu een eerste succesje mee kan pakken is leuk, maar als de FA Cup gewonnen wordt is dat natuurlijk niet het eindstation. Los daarvan is zo'n FA finale op Wembley een evenement. Kijk alleen al naar de halve finale tegen Everton. Een bruisend stadion. Echt niet zomaar even een bekerwedstrijdje. Het publiek bepaalt uiteindelijk wat zo'n Cup betekent, en MU heeft blijkbaar ook nog andere fans dan van dat rooie cafeetje. Van mij mogen ze de hele KNVB beker afschaffen. Gaat nergens meer over. Maar niet de FA Cup. In zo'n finale proef ik nog de echte voetbalsfeer; de entourage, de doelpunten die opeens een andere dimensie aannemen, alsof ze onmiddelijk historisch zijn. Een niet te onderschatten punt daarbij is dat elk team een kans heeft, zoals in de oude Europa Cup. De CL-eenheidsprak, de wereld van het grote geld met altijd dezelfde paar elite teams die het uit mogen strijden, heeft me nooit kunnen bekoren. Ten eerste omdat Ajax, een van de originele Europese top teams, dat geld-circus nooit bij zou kunnen benen.
Hoe kun je nu vóór de FA Cup zijn en tegen de KNVB beker? Vooropgesteld, ik weet dat het op een compleet ander niveau zit maar er zijn wel heel veel raakvlakken. Amateurclubs die voor een stunt zorgen, kleine clubs die geschiedenis schrijven (Zwolle dat Ajax met 5-1 naar huis stuurt). We hebben complete volksverhuizingen gezien waar clubs meer supporters meenemen dan er normaal thuis in het stadion zitten.
Wanneer Ajax en PSV om de titel strijden leeft de beker daar misschien wat minder maar ook daar blijft het een prijs, zeker als er behoefte is aan een succes.
Het bekertoernooi zorgt voor een vleugje ouderwetse voetbalsfeer, hier en daar wat kneuterigheid, verrassingen en eerherstel. Ook in Nederland is het gewoon een toegevoegde waarde.
Wanneer Ajax en PSV om de titel strijden leeft de beker daar misschien wat minder maar ook daar blijft het een prijs, zeker als er behoefte is aan een succes.
Het bekertoernooi zorgt voor een vleugje ouderwetse voetbalsfeer, hier en daar wat kneuterigheid, verrassingen en eerherstel. Ook in Nederland is het gewoon een toegevoegde waarde.
Nil volentibus arduum
- Monkey Tonk
(vooropgesteld, ik ben niet 'tegen'...)Marillion schreef:Hoe kun je nu vóór de FA Cup zijn en tegen de KNVB beker?
De apotheose. Het begint allemaal simpel in beide cups, maar het einde is zinderend in Engeland.
Prachtige halve finale toch tussen MU en Everton? In welke andere nationale cup zie je nou zo'n beleving, onder de spelers zowel als het publiek? Het berekenende voetbal wordt voor even opzij gezet. Een dramatische goal in blessuretijd van een uitblinkende Martial kan ook geen kwaad. In NL verliest Ajax een finale met 5-1 tegen Pec Zwolle. Dat kan alleen als het Ajax niet interesseert. Er staat geen druk op. Er is geen traditie die er druk op zet.
De believers blijven zichzelf in het ootje nemen. Ik lach me een breuk wanneer Van Gaal komende zomer weer een blik miskopen open mag trekken. Toptrainer en n koekkie van een manager in 1 persoon.
- Monkey Tonk
Oh, dus hij blijft nog een jaar? lol Hij was volgens jou toch al weg, zo omstreeks de vorige kerst?wimpey schreef:De believers blijven zichzelf in het ootje nemen. Ik lach me een breuk wanneer Van Gaal komende zomer weer een blik miskopen open mag trekken.
Afgaande op de laatste transferperiode - geen aankopen in januari - kon je zomer wel eens op een deceptie uitlopen.
Voor de goede orde dan maar even. Tijdens die slechte December, toen jij en anderen om de kop van LVG riepen, was er ook iemand die opperde dat het belangrijker was hoe je uit zo'n dal tevoorschijn kwam. Iemand die het had over een proces en een wat langere termijnsvisie. Wie was die mafkikker ook alweer?
Inmiddels, slechts een paar maanden later, sta je in de FA Cup finale, en, belangrijker, heb je met Martial en Rashford misschien al het beste spitsenduo in de PL. Wat die jongens nu al kunnen, op zo'n jonge leeftijd, is fantastisch. Gebaseerd op dat talent, en het zich voortzettende proces, stel ik voor dat het MU van de nabije toekomst voetbal te wachten staat om van te watertanden.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo apr 24, 2016 6:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Welke topspeler wilde nou naar United in de winterstop?
IK GELOOF!!!!!!
Snap goed wat je bedoelt maar met een grote zak geld is alles te koop in voetballand! Dan is het een droom die uitkomt om voor het grote MU uit te komen!Lionel schreef:Welke topspeler wilde nou naar United in de winterstop?

- InnerHarbour
Het is CP geworden, een enorm fysiek sterk team, voor mij de favoriet in de finale.
YNWA