Ajax - FC Utrecht 17-04-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: Ajax - FC Utrecht 17-04-2016

Bericht door GangstaRiB » di apr 12, 2016 9:45 am

Mano schreef:4 wedstrijden voor het einde, 2 punten voor staan en niemand heeft er vertrouwen in.

Bizar eigenlijk...
Je bent de voorgaande wedstrijden toch niet vergeten? Het leek en lijkt dit seizoen nergens op. Dus nee, veel vertrouwen heb ik niet. Ik had wel verwacht dat Ajax in een killer-modus zou komen om die laatste wedstrijden over de streep te trekken. Maar na de wedstrijd tegen Cambuur heb ik daar ook m'n twijfels over. Cambuur was de bovenliggende partij en Ajax liet met zich sollen. Niemand stond op om het initiatief over te nemen.

Maar dit mogen we natuurlijk niet meer uit handen geven. :1evil.gif: :1evil.gif:
Whitey on the moon.

Mano

Bericht door Mano » di apr 12, 2016 11:40 am

Ik zie die killer-modus, die ze een paar jaar geleden hadden aan het einde van de competitie, ook niet.

Ik zag bij PSV ook een zekere mate van nerveus gedrag. toen het de 60ste minuut was en de bal nog niet in het netje lag. Hoop dat dat ze parten gaat spelen aankomende wedstrijden
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 12, 2016 2:01 pm

Komt Utrecht zonder uitsupporters??

Ik zie dat vak 416 én 417 in de verkoop is voor Ajax supporters (respectievelijk 12,50 of 16 euro per kaartje.)

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo apr 13, 2016 10:54 am

Dat gaf nota bene hun eigen supportersvereniging destijds al aan met dat hele Bunnikside-fiasco. Wat een schertsvertoning was dat.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo apr 13, 2016 12:08 pm

Thijs schreef:Dat gaf nota bene hun eigen supportersvereniging destijds al aan met dat hele Bunnikside-fiasco. Wat een schertsvertoning was dat.
Aha dus ze hebben als 'wisselgeld' betaald dat ze een buscombi'tje naar de Arena overslaan in ruil voor dat gegoochel van ze bij de thuiswedstrijd vlak voor de winterstop.
Dan is dit inderdaad een enorm fiasco (een nog groter fiasco dan het al was.)

Dat de 12:30 uur wedstrijd zonder utreg supporters wordt gespeeld, maakt mijn zondagmiddag er niet leuker op. Dat geen enkele Ajacied aanwezig kon zijn bij de met 1-0 verloren uitwedstrijd, daardoor voelden jij, ik en velen anderen zich behoorlijk genaaid. :1evil.gif:

Ben benieuwd wat voor gedonder we straks weer gaan krijgen bij de JC Schaal wanneer die wedstrijd uitmondt in een potje tussen toekomstig landskampioen Ajax en een bekerwinnaar genaamd Utrecht of... Feyenoord!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 14, 2016 1:11 pm

Dat zien we dan wel weer. Eerst maar eens deze horde zien te nemen. Dat er geen supporters uit Utrecht meekomen maakt niet zoveel uit. Ze nemen al jaren niet zoveel mee. Er is altijd wel weer een excuus. Dan zijn de kaarten te duur, dan willen ze weer niet met de trein. En als ze dan een keer wel deze kant op komen krijgen ze het aan de stok met de burgemeester.

Ik denk dat we woensdagavond een stuk wijzer zijn over onze kansen (open deur). We hebben dan met Utrecht en Heerenveen op papier de twee meest lastige wedstrijden gehad in een paar dagen tijd. Als we na die twee wedstrijden nog aan kop staan dan worden we kampioen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do apr 14, 2016 2:32 pm

Marillion schreef:Ik denk dat we woensdagavond een stuk wijzer zijn over onze kansen (open deur). We hebben dan met Utrecht en Heerenveen op papier de twee meest lastige wedstrijden gehad in een paar dagen tijd. Als we na die twee wedstrijden nog aan kop staan dan worden we kampioen.
Jep, ik denk dat niet elke Ajacied zich ervan bewust is en dat niet iedereen al op de speelagenda heeft gekeken, want we moeten in korte tijd twee maal aan de bak.

Volgende week is er een midweekse speelronde mensen..! Op zondag 17 april spelen we thuis tegen FC Utrecht en op woensdag 20 april is SC Heerenveen - Ajax!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 14, 2016 4:31 pm

Wat ook nog steeds een dingetje is: de kaartenlast. Want met Dijks, Veltman, Bazoer, Gudelj en Klaassen loopt ons complete middenveld en de beide backs het risico op een wedstrijd schorsing. Spelers moeten niet overdreven terughoudend aan de wedstrijd beginnen maar je wil ook niet een paar dagen later met een heel ander middenveld moeten spelen.

Achterin komt Tete terug van zijn blessure. Als dat goed gaat hebben we achterin weer iets meer ruimte maar het risico van overbelasting ligt op de loer. Mocht Veltman een kaart pakken dan is Tete normaal gesproken de vervanger. Ik zou Tete daarom zondag wel wat speeltijd willen geven maar niet te veel. Half uurtje of zo.
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » vr apr 15, 2016 11:32 am

Ik zou zeggen met de zelfde mentaliteit als tegen AZ moet het lukken alleen Utreg is een rare ploeg zie Pisvee in de beker en thuis tegen die zefde ploeg en wij maar punten verliezen tegen die gasten uit de Domstad :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr apr 15, 2016 12:16 pm

Hoe zit het met de kaartenlast van Utrecht en in hoeverre telt een kaart mee voor de finale?

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 15, 2016 12:30 pm

Ik dacht alleen direct rood.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr apr 15, 2016 12:35 pm

Klopt inderdaad, een directe rode kaart kan een schorsing voor de finale betekenen, een optelsom van gele kaarten bezorgen een schorsing voor de Eredivisie.

Doordat er nog een midweekse speelronde volgt zou een penalty veroorzaakt door keeper Robin Ruiter of het licht aantikken van een doorgebroken speler dus niet fataal zijn voor de finale.

Toch, Utrecht speelt nu in 7 dagen tijd 3 wedstrijden waarvan dus die finale. Dat is de club niet gewend. Die zijn met hun hoofd dus al bij die finale.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 15, 2016 6:45 pm

Als zij ons nou niet dwars zitten in onze jacht op de titel dan zitten wij hun niet dwars in hun jacht op de beker. Geen harde duels, geen vervelende tackles. Gewoon even twee doelpunten van Milik in het 1e kwartier (kan hij nog een poging doen om topscorer te worden) en dan spelen we daarna het balletje rond tot de 90 minuten er op zitten.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr apr 15, 2016 7:17 pm

Marillion schreef:Als zij ons nou niet dwars zitten in onze jacht op de titel dan zitten wij hun niet dwars in hun jacht op de beker. Geen harde duels, geen vervelende tackles. Gewoon even twee doelpunten van Milik in het 1e kwartier (kan hij nog een poging doen om topscorer te worden) en dan spelen we daarna het balletje rond tot de 90 minuten er op zitten.
Iets als met PSV is gebeurd? Wij winnen dat bekerduel, mogen jullie de competitiewedstrijd winnen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr apr 15, 2016 9:10 pm

Cruijff schreef:Klopt inderdaad, een directe rode kaart kan een schorsing voor de finale betekenen, een optelsom van gele kaarten bezorgen een schorsing voor de Eredivisie.

Doordat er nog een midweekse speelronde volgt zou een penalty veroorzaakt door keeper Robin Ruiter of het licht aantikken van een doorgebroken speler dus niet fataal zijn voor de finale.

Toch, Utrecht speelt nu in 7 dagen tijd 3 wedstrijden waarvan dus die finale. Dat is de club niet gewend. Die zijn met hun hoofd dus al bij die finale.
Ruiter heeft trouwens toch zijn hand gebroken? Wie is eigenlijk de reservekeeper van Utrecht?

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 16, 2016 7:01 am

Dat is een goede vraag. Die moest ik opzoeken. Denk dat ze dan Bednarek opstellen. Dat is namelijk de minst jonge reservekeeper met z'n 23 jaar (de andere twee zijn 20 en 17 jaar oud). Bovendien is hij de enige met iets van ervaring, namelijk een jaartje bij jong FC Twente :blush.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

RubenB

Bericht door RubenB » za apr 16, 2016 9:53 am

Wat ook nog steeds een dingetje is: de kaartenlast. Want met Dijks, Veltman, Bazoer, Gudelj en Klaassen loopt ons complete middenveld en de beide backs het risico op een wedstrijd schorsing. Spelers moeten niet overdreven terughoudend aan de wedstrijd beginnen maar je wil ook niet een paar dagen later met een heel ander middenveld moeten spelen.
Volgens mij hoeven wij ons daar niet ál te druk over te maken. Zowel Tete als Riedewald zijn weer op de weg terug. Tete zou woensdag tegen Heerenveen wedstrijdfit moeten zijn en Riedewald is fit, alleen niet wedstrijdfit.

Daarnaast is ons middenveld natuurlijk mooi bezet. Ik heb het vertrouwen in Sinkgraven op de plek van Klaassen, of Van de Beek natuurlijk. Dan kan onze Zuid-Afrikaanse stofzuiger altijd nog spelen. Die kaarten zie ik niet als een groot probleem.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za apr 16, 2016 12:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ruiter heeft trouwens toch zijn hand gebroken? Wie is eigenlijk de reservekeeper van Utrecht?
Sandro_Calaaabro schreef:Dat is een goede vraag. Die moest ik opzoeken. Denk dat ze dan Bednarek opstellen. Dat is namelijk de minst jonge reservekeeper met z'n 23 jaar (de andere twee zijn 20 en 17 jaar oud). Bovendien is hij de enige met iets van ervaring, namelijk een jaartje bij jong FC Twente :blush.gif:
Ja die Ruiter heeft een gebroken hand, maar kan hij inmiddels niet gewoon alweer meedoen?

De vervanger van hem deed het laatst trouwens zeer goed!

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 16, 2016 12:31 pm

Nee die zal morgen niet spelen hoor. Ze doen er bij Utrecht wel alles aan zodat hij nog in de bekerfinale kan spelen met iets van een spalk en speciale handschoenen. Ik zou het keepertje dat morgen in het doel staat ff goed testen als ik speler van Ajax was.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Arthur

Ajax - FC Utrecht 17-04-2016

Bericht door Arthur » za apr 16, 2016 1:03 pm

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za apr 16, 2016 2:13 pm

De selectie voor morgen:

Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Mike van der Hoorn
Riechedly Bazoer
Daley Sinkgraven
Arek Milik
Davy Klaassen
Amin Younes
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Kenny Tete
Thulani Serero
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Diederik Boer
Mitchell Dijks
Vaclav Cerny

Dus wel Cerny maar geen Fischer. Ik denk dat die laatste onderweg is naar de uitgang.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za apr 16, 2016 4:44 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ik zou het keepertje dat morgen in het doel staat ff goed testen als ik speler van Ajax was.
Uiteraard!
Een jonge, onervaren doelman, hoe talentvol ook moet je altijd aan een aantal 'testmomenten' onderwerpen.

Ik weet nog dat Dynamo Kiev in de 4e voorronde CL tegen Ajax aantrad met een slechts 17 jaar jonge keeper. Dat ventje was een partij goed..! Ranselde een bizar scherp afgemeten vrije trap van Suárez uit de kruising maar uiteindelijk werd ie toch 2 keer geklopt door (uiteraard) Luis Suárez en door een dramatisch spelende El Hamdaoui die bij de 2-0 de kans voor open doel bijna nog mistte!

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 17, 2016 8:05 am

Tete basis aub.
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 17, 2016 8:31 am

Lionel schreef:Tete basis aub.
Dat gaat pas bij schorsingen gebeuren verwacht ik. Je geeft anders de spelers die het goed opgevangen hebben zo'n knauw, dat ze geen goede backup meer zullen zijn.

Het is wel zo, als vandaag met 3 spelers gespeeld zou worden, Tete de beste optie zou zijn met zijn snelheid en verdedigende kracht. Ervan uitgaande dat hij weer op het niveau van voor zijn blessure zou zijn. Gezien zijn absentie van 10 weken!? is dat maar de vraag. Daarnaast ben je dan bijna op zeker al een wissel kwijt. Dijks is ook niet okselfris en dat zou mogelijkerwijs al 2 gedwongen wissels geven. Gedwongen achterin wisselen wil je als coach niet, dus ik verwacht ook om die reden dat Tete niet zal starten.

De kans dat hij erin komt is wel reëel. Dijks sparen als het toelaat en dan Veltman/Mike centraal en Tete rechtsback.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo apr 17, 2016 9:23 am

Cocu en De Jong met hun wishful thinking, maar ook veel Ajacieden geloven gewoon niet (geloven is iets anders dan hopen) in een titel, daarvoor is er te slecht gespeeld, zeker de eerste helft van het seizoen. We hebben geluk dat PSV veel punten rond de CL heeft gespeeld (zoals Ajax dat ook altijd deed), anders had PSV een record neergezet qua puntentotaal. De 3-0 is trouwens ook niet leuk voor het verschil, tussen PSV en Ajax, in doelsaldo.

Voor mijn gevoel was Roda-uit de enige wedstrijd waarin PSV punten kon verspelen, voor Ajax zijn dat er twee: Utrecht thuis en Heerenveen uit, m.a.w.: "Ajax verras me deze week".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie