Dat klopt wel, Spurs kwamen niet onder de druk uit, dankzij wat toevalsvoetbal kregen ze een paar halve kansjes.Yopi schreef:Verbaas me over de analyse van LVG. Hij doet niet alsof er tot de eerste goal geen vuiltje aan de lucht was. Dat klopt niet. De Engelse verslaggever drukte het kernachtig uit: 'MU couldn't cope with the intensity of the Spurs.' En zo is het. MU begon nog aardig, qua balbezit dan. Maar in de loop van de wedstrijd zakte het af. MU kon het niet volhouden omdat het op alle vlakken (technisch, tactisch, conditioneel) minder was.
Manchester United, met of zonder Erik ten Hag
Moderator: mods
Re: Manchester United onder Louis van Gaal
Wollt ihr den totalen Mensch?
Spurs?
TH had in de eerste helft al een paar behoorlijke kansen, waarvan die van Lamela haast niet te missen was.
MU kwam niet verder dan één schot op het doel.
Het is niet zo heel lastig tegen dit MU te spelen. Ten eerste verlies je tegen hen niet snel op dynamiek. MU speelt vrij traag. Tegenstander kan zich altijd gemakkelijk hergroeperen. Ten tweede komt het moment wel dat je kunt prikken. En tegen prikken is de achterhoede van MU niet bestand. Het motto is dus als je tegen MU speelt: geduld hebben, wachten op dat moment. De kans dat MU na een achterstand nog terugkomt in de wedstrijd is gering, dat heeft dit seizoen geleerd.
@Lionel: waarom zou Eriksen naar MU gaan?
MU heeft voor elke linie versterking nodig. Centraal achterin: de CV's kunnen niet met ruimte in de rug/om zich heen spelen, dan zwemmen ze en zijn ze steeds een stap te laat. Middenveld: geen rustpunt/denker. Voorin: Martial is een leuk talent maar hij is niet constant en scoort weinig. Op die positie moet je een kanjer hebben lopen voor wie de tegenstander het in de broek doet.
Verder opvallend dat de debutanten het (een tijdje) beter doen dan de vaste spelers. Dat geeft aan dat de vaste spelers niet bepaald lekker lopen te ballen.

TH had in de eerste helft al een paar behoorlijke kansen, waarvan die van Lamela haast niet te missen was.
MU kwam niet verder dan één schot op het doel.
Het is niet zo heel lastig tegen dit MU te spelen. Ten eerste verlies je tegen hen niet snel op dynamiek. MU speelt vrij traag. Tegenstander kan zich altijd gemakkelijk hergroeperen. Ten tweede komt het moment wel dat je kunt prikken. En tegen prikken is de achterhoede van MU niet bestand. Het motto is dus als je tegen MU speelt: geduld hebben, wachten op dat moment. De kans dat MU na een achterstand nog terugkomt in de wedstrijd is gering, dat heeft dit seizoen geleerd.
@Lionel: waarom zou Eriksen naar MU gaan?

MU heeft voor elke linie versterking nodig. Centraal achterin: de CV's kunnen niet met ruimte in de rug/om zich heen spelen, dan zwemmen ze en zijn ze steeds een stap te laat. Middenveld: geen rustpunt/denker. Voorin: Martial is een leuk talent maar hij is niet constant en scoort weinig. Op die positie moet je een kanjer hebben lopen voor wie de tegenstander het in de broek doet.
Verder opvallend dat de debutanten het (een tijdje) beter doen dan de vaste spelers. Dat geeft aan dat de vaste spelers niet bepaald lekker lopen te ballen.
Heerlijk balletje was het inderdaad!Lionel schreef:United mist een Eriksen. Iemand met loopvermogen, techniek, inzicht, altijd aanspeelbaar is, tweebenig...
Betaal grof geld voor hem en ze hebben voor 10 jaar een spelmaker. Legt ff de bal met links panklaar op het hoofd van Lamela
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
De kopbal op Rose... wat een actie!
Iemand trouwens de goal van Kagawa gezien tegen Schalke? Iemand met zoveel inzicht en techniek hadden ze nu ook wel kunnen gebruiken. Al is hij ook geen basisspeler meer bij Dortmund.
Iemand trouwens de goal van Kagawa gezien tegen Schalke? Iemand met zoveel inzicht en techniek hadden ze nu ook wel kunnen gebruiken. Al is hij ook geen basisspeler meer bij Dortmund.
IK GELOOF!!!!!!
Hoezo? Lingard op 10, Young in de spits, Martial en Mata aan de zijkanten. Exemplarisch. Ik meen me te herinneren dat CA het op een bepaald moment 'kwijt' was bij Twente. Dat lijkt bij Van Gaal ook al enige tijd het geval te zijn.Yopi schreef:Verbaas me over de analyse van LVG.
Het dédain is er nog wel. Hij laat zich feteren bij een overwinning op collega-dinosaurs als Wenger en Pellegrini. En bij weer een nederlaag komt ie niet verder dan wat slappe teksten. De rest van football management haalt 'm links en rechts in.
Net als Liverpool, Wolfsburg, psv was Spurs gewoon beter dan de squad die hij voor een gigantische som geld bij Man U heeft neergezet.
Waardoor is hij het kwijt? Ik denk doordat hij te strak vasthoudt aan zijn flossefie.
Nani zei in een interview dat LVG's assistent Albert Stuivenberg hem vertelde hoe hij moest voetballen.
Nani zei in een interview dat LVG's assistent Albert Stuivenberg hem vertelde hoe hij moest voetballen.

Ouderdom. Z'n gebrekkige beheersing van hem vreemde talen. Het moet mentaal onwijs vermoeiend zijn om alwetend te zijn maar dat verbaal niet tot uitdrukking te kunnen laten komen. Je ziet het ook aan z'n elftal, die gasten hebben geen scooby doo van wat ze (zouden moeten) doen. En uit angst om de toorn over zich heen te krijgen vervallen ze in apathie.Yopi schreef:Waardoor is hij het kwijt? Ik denk doordat hij te strak vasthoudt aan zijn flossefie.
Vergelijk dat met z'n strak georganiseerde Oranje, waar ie z'n ei wel kwijt kon. Het is lastig control freaken wanneer je het eisenpakket niet kunt communiceren.
Bij Oranje had hij natuurlijk ook wel een dosis geluk he, vergeet dat niet. En hij heeft geen Robben...
Pep's Bayern werd verkracht door Barca toen Robben niet meespeelde. Die gast is heel goed. Nu heeft hij daar Lingard/Mata/Depay/Valencia/Young
Pep's Bayern werd verkracht door Barca toen Robben niet meespeelde. Die gast is heel goed. Nu heeft hij daar Lingard/Mata/Depay/Valencia/Young

IK GELOOF!!!!!!
Ik durf wel 100 euro te zetten op het duo Maureen / Zlatan bij Man U, vanaf komend seizoen.'Zlatan wil naar ManU mits LvG vertrekt'
Volgens het Engelse Sky Sports zou oud-Ajacied Zlatan Ibrahimovic na het lopende seizoen graag naar Manchester United willen verkassen. Er is echter wel één maar: Louis van Gaal moet dan aankomende zomer vertrekken bij de Engelse topclub.
De Zweedse spits, die een aflopend contract heeft bij zijn huidige club Paris Saint-Germain, heeft allesbehalve een goede relatie met Van Gaal. In de tijd dat Ibrahimovic bij Ajax speelde, was de manager van Manchester United technisch directeur in Amsterdam. Regelmatig waren de twee het met elkaar oneens en zo was er het bekende incident waarbij Van Gaal plotseling het woord nam tijdens een functioneringsgesprek tussen de spits en toenmalig trainer Ronald Koeman.
Van Gaal zelf verklaarde eerder al dat er voor Ibrahimovic geen plek is bij Manchester United. 'We hebben nu een jongere ploeg, maar het mag nog jonger omdat ik op zoek ben naar creatieve en snelle spelers. Daarbij heb ik een voorkeur voor onze eigen jeugdspelers, omdat ze de cultuur van de club al kennen', aldus de oefenmeester, die de Zweed wel complimenteerde voor zijn prestaties bij de Franse landskampioen.
Zo kennen we LVG weer. Hij hoeft Zlatan niet. 'Zonder jou worden we ook wel kampioen'.
Stuivenberg die Zlatan vertelt hoe hij moet voetballen? Dacht het niet.
@Wimpey: het schuifvoetbal van de negentiger jaren is achterhaald. Vandaag de dag een handicap voor een coach als hij niet kan omgaan met creatieve/eigenzinnige spelers.
Stuivenberg die Zlatan vertelt hoe hij moet voetballen? Dacht het niet.

@Wimpey: het schuifvoetbal van de negentiger jaren is achterhaald. Vandaag de dag een handicap voor een coach als hij niet kan omgaan met creatieve/eigenzinnige spelers.
Een geweldige wedstrijd, wat een energie.
De sfeer was geweldig en intens. En eriksen is heel heel heel erg goed. Die gaat naar Barcelona als vervanger van inesta. Kan niet anders.
De sfeer was geweldig en intens. En eriksen is heel heel heel erg goed. Die gaat naar Barcelona als vervanger van inesta. Kan niet anders.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- Monkey Tonk
Hij heeft uitstekende reflexen, en is natuurlijk ook een show-mannetje. Maar het neerzetten van een verdediging is ook een taak van de keeper. Hoe vaak ze je hem wijzen of aanwijzingen schreeuwen? Voordat je een kans tegenhoudt kun je voorkomen dat die ontstaat. Een echt goede keeper is daar constant mee bezig. Geef mij maar een keeper die maar de helft van de kansen toelaat, en dan mag hij er daarvan best een hoger percentage doorlaten dan de Gea. 60% stoppen van 5 schoten is net zo goed als 80% van 10 schoten. Maw, voor de top zou ik liever een sobere keeper hebben dan eentje die er vaak uitziet als uitblinker. Vuistregel: hoe verder naar voren je uitblinker loopt, hoe beter je elftal het doet. Dus een sobere verdediging, een creatief en controlerend middenveld, en een uitmuntende aanval. Dat is ook het leukste voor het publiek. Een uitzondering is de middenvelder die telkens een verdediging opensplijt, want daardoor kun het in principe met wat mindere aanvallers doen.Le T. schreef:Het is wel een lijnkeeper met hele goede reflexen, maar hij gooit ook altijd zijn benen in de lucht. Dan komt hij weer heel hoog en half achter over vallend om een bal over de lat te tikken terwijl de meeste keepers gewoon blijven staan en die bal tegenhouden, en dan heet het weer een fantastische redding. Dat mag, dat heet stijl en daar kunnen mensen van genieten, maar het moet niet verward worden met klasse.Monkey Tonk schreef:0-0, geen vuiltje aan de lucht. Fosu-Mensah valt uit, en een paar minuten later is het 3-0. Als de organizatie op zo'n moment zo wegvalt is het een kwestie van onderling coachen. Aan de andere kant doe je niks aan die tweede goal, want die werd perfect en onhoudbaar ingekopt. En daarna is de wedstrijd over. Toch een kritische noot bij De Gea. Prima lijnkeeper, maar hij houdt niet vaak de nul, en dat komt omdat hij niet genoeg betrokken is bij het neerzetten van de verdediging. Ik heb liever een keeper die minder vaak in actie komt omdat de verdediging beter staat, en wat dat betreft is De Gea een keeper die er beter uitziet dan hij is.
Het is een uitstekende keeper die sinds augustus 2014 behoorlijk compleet is geworden, maar het verhaaltje dat hij telkens de manager redt gaat er wel erg makkelijk in, meestal doet hij gewoon zijn werk en hij heeft ook wel eens punten gekost.
Dat laatste lijkt me de meest effectieve oplossing voor LVG, want de aanval is zeer getalenteerd, maar ook zeer jong, en dus nog te lichtgewicht. De Litmanens en Yaya Toure's van de wereld groeien alleen niet aan bomen. Het is te voorspelbaar wat ze momenteel bij elkaar breien, maar 1 speler kan dat veranderen.
-
Bij een showkeeper moet ik altijd aan Oscar Moens denken in de negatieve zin van het woord al heeft Piet Velthuizen eigenlijk wel hetzelfde en heeft ook Vermeer dergelijke trekjes. In de positieve zin van het woord denk ik dan aan Chilavert of Jorge Campos.
Maar terug naar De Gea het klopt inderdaad wel dat hij op vlak van preventief keepen niet bepaald uitblinkt. Ik vraag me af of Man Utd zo onderhand ook geen spijt heeft gehad dat de transfer naar Real Madrid destijds niet is doorgegaan, persoonlijk denk ik dat ManU beter af was geweest met Keylor Navas.
ManU heeft trouwens wel behoefte aan een Eriksen zoals Monkey Tonk al een beetje aangeeft. Overigens is het probleem van de aanval van ManU vooral dat de oudere spelers die ze hebben te weinig leveren. Bij Rooney is sowieso al het beste er vanaf, daar moeten ze na dit seizoen echt afscheid van nemen.

ManU heeft trouwens wel behoefte aan een Eriksen zoals Monkey Tonk al een beetje aangeeft. Overigens is het probleem van de aanval van ManU vooral dat de oudere spelers die ze hebben te weinig leveren. Bij Rooney is sowieso al het beste er vanaf, daar moeten ze na dit seizoen echt afscheid van nemen.
Laatst gewijzigd door Andriy Demchenko op di apr 12, 2016 7:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Daar heeft ie al 2 seizoenen en 200 M de tijd voor gehad. En omdat dat blijkbaar niet aan de manager besteed was, mag een ander het binnenkort proberen. Het lijkt lastig te erkennen en eigenlijk onbestaanbaar voor de fan-boys, maar de manager faalt gewoon.Monkey Tonk schreef: Dus een sobere verdediging, een creatief en controlerend middenveld, en een uitmuntende aanval.
Niet persoonlijk bedoeld maar dit is natuurlijk echt gelul. Zonder De Gea had Daley Blind volgend jaar de hand geschud voor de wedstrijd van Lex ImmersMonkey Tonk schreef:Hij heeft uitstekende reflexen, en is natuurlijk ook een show-mannetje. Maar het neerzetten van een verdediging is ook een taak van de keeper. Hoe vaak ze je hem wijzen of aanwijzingen schreeuwen? Voordat je een kans tegenhoudt kun je voorkomen dat die ontstaat. Een echt goede keeper is daar constant mee bezig. Geef mij maar een keeper die maar de helft van de kansen toelaat, en dan mag hij er daarvan best een hoger percentage doorlaten dan de Gea. 60% stoppen van 5 schoten is net zo goed als 80% van 10 schoten. Maw, voor de top zou ik liever een sobere keeper hebben dan eentje die er vaak uitziet als uitblinker. Vuistregel: hoe verder naar voren je uitblinker loopt, hoe beter je elftal het doet. Dus een sobere verdediging, een creatief en controlerend middenveld, en een uitmuntende aanval. Dat is ook het leukste voor het publiek. Een uitzondering is de middenvelder die telkens een verdediging opensplijt, want daardoor kun het in principe met wat mindere aanvallers doen.Le T. schreef:Het is wel een lijnkeeper met hele goede reflexen, maar hij gooit ook altijd zijn benen in de lucht. Dan komt hij weer heel hoog en half achter over vallend om een bal over de lat te tikken terwijl de meeste keepers gewoon blijven staan en die bal tegenhouden, en dan heet het weer een fantastische redding. Dat mag, dat heet stijl en daar kunnen mensen van genieten, maar het moet niet verward worden met klasse.Monkey Tonk schreef:0-0, geen vuiltje aan de lucht. Fosu-Mensah valt uit, en een paar minuten later is het 3-0. Als de organizatie op zo'n moment zo wegvalt is het een kwestie van onderling coachen. Aan de andere kant doe je niks aan die tweede goal, want die werd perfect en onhoudbaar ingekopt. En daarna is de wedstrijd over. Toch een kritische noot bij De Gea. Prima lijnkeeper, maar hij houdt niet vaak de nul, en dat komt omdat hij niet genoeg betrokken is bij het neerzetten van de verdediging. Ik heb liever een keeper die minder vaak in actie komt omdat de verdediging beter staat, en wat dat betreft is De Gea een keeper die er beter uitziet dan hij is.
Het is een uitstekende keeper die sinds augustus 2014 behoorlijk compleet is geworden, maar het verhaaltje dat hij telkens de manager redt gaat er wel erg makkelijk in, meestal doet hij gewoon zijn werk en hij heeft ook wel eens punten gekost.
Dat laatste lijkt me de meest effectieve oplossing voor LVG, want de aanval is zeer getalenteerd, maar ook zeer jong, en dus nog te lichtgewicht. De Litmanens en Yaya Toure's van de wereld groeien alleen niet aan bomen. Het is te voorspelbaar wat ze momenteel bij elkaar breien, maar 1 speler kan dat veranderen.

IK GELOOF!!!!!!
-
Qua spelersbeleid zijn er meerdere fouten gemaakt. Van spelers als Wellbeck en Chicarito is heel makkelijk afscheid genomen zonder dat er in de breedte wat beters voor kwam. Daarnaast is er gefaald met doorselecteren, Rooney, Felliani,... Vooral het middenveld bij ManU is tragisch, Schweinsteiger, Herrera, Felliani, Carrick, Schneiderlin, Blind. Grote transfers, dure spelers maar geen enkele heeft dit seizoen eigenlijk structureel kunnen leveren.
Di Maria - 75
Depay - 34
Shaw - 37,5
Herrera - 35
Martial - 75
Darmian - 20
Schneiderln - 35
Rojo - 20
Schweinsteiger - 7
Blind - 17
Falcao - 7,5 (huur)
----------------
350 miljoen in aankopen en geen enkele speler die weet te verheffen, al kan je van Martial nog zeggen dat dat misschien nog komt.
Di Maria - 75
Depay - 34
Shaw - 37,5
Herrera - 35
Martial - 75
Darmian - 20
Schneiderln - 35
Rojo - 20
Schweinsteiger - 7
Blind - 17
Falcao - 7,5 (huur)
----------------
350 miljoen in aankopen en geen enkele speler die weet te verheffen, al kan je van Martial nog zeggen dat dat misschien nog komt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Wanneer je de huidige selectie moet reorganiseren, begin je idd niet met De Gea.Lionel schreef: Niet persoonlijk bedoeld maar dit is natuurlijk echt gelul. Zonder De Gea had Daley Blind volgend jaar de hand geschud voor de wedstrijd van Lex Immers

Je mikt het gros van de aankopen vanaf zomer 2014 eruit en je haalt value for money. Daarnaast stel je een manager aan die de volgende wedstrijd wil winnen. Proces, filosofie en 3-jaren plan is leuk wanneer je vanuit de Jupiler League naar de eredivisie wilt. Bij een mondiale grootmacht hoort het latje extreem hoog te liggen.
"Mistakes were made".Andriy Demchenko schreef:Qua spelersbeleid zijn er meerdere fouten gemaakt.
De Gea behoort bij de 5 beste keepers ter wereld?wimpey schreef:Wanneer je de huidige selectie moet reorganiseren, begin je idd niet met De Gea.Lionel schreef: Niet persoonlijk bedoeld maar dit is natuurlijk echt gelul. Zonder De Gea had Daley Blind volgend jaar de hand geschud voor de wedstrijd van Lex Immers![]()
Je mikt het gros van de aankopen vanaf zomer 2014 eruit en je haalt value for money. Daarnaast stel je een manager aan die de volgende wedstrijd wil winnen. Proces, filosofie en 3-jaren plan is leuk wanneer je vanuit de Jupiler League naar de eredivisie wilt. Bij een mondiale grootmacht hoort het latje extreem hoog te liggen.
IK GELOOF!!!!!!
Mistakes were made, ja. De vraag is: by whom. Not by me, zal LVG denken.
Transferbeleid is zowat de belangrijkste taak van een Engelse manager. Daar wordt hij met name op beoordeeld.
Toch valt de coaching van LVG mij het meest tegen. Hij doet tegenwoordig dingen die we niet gewend waren van deze 'absolute buitencategorie voetbalgod'. (Die houden we erin.
) Zoals zondag dat gegoochel met Ashley Young. Werkte voor geen meter. De tijd dat hij de tegenstander schaakmat zette met briljante ingrepen lijkt voorbij.
Wat denken jullie, zit hij er komend seizoen nog?
Transferbeleid is zowat de belangrijkste taak van een Engelse manager. Daar wordt hij met name op beoordeeld.
Toch valt de coaching van LVG mij het meest tegen. Hij doet tegenwoordig dingen die we niet gewend waren van deze 'absolute buitencategorie voetbalgod'. (Die houden we erin.

Wat denken jullie, zit hij er komend seizoen nog?
Ergens snap ik de gedachte wel. Pep zette ooit Messi in de spits. Dat moet Young ook kunnen zou Van Gaal gedacht hebben
Die gaat weg hoor. Die zie ik zo weer allemaal prut halen.
Als Van Gaal aangeeft dat hij Zlatan niet wilt zou ik het wel weten als bestuurder bij United. Zlatan MOET je halen als je die kunt halen. Die trekt heel het team naar een hoger plan. En United heeft wat stappen te maken. Geef hem een topsalaris voor een jaar. Als je hem binnen hebt is het ook makkelijker voor bijvoorbeeld een Matuidi om de overstap te maken.

Die gaat weg hoor. Die zie ik zo weer allemaal prut halen.
Als Van Gaal aangeeft dat hij Zlatan niet wilt zou ik het wel weten als bestuurder bij United. Zlatan MOET je halen als je die kunt halen. Die trekt heel het team naar een hoger plan. En United heeft wat stappen te maken. Geef hem een topsalaris voor een jaar. Als je hem binnen hebt is het ook makkelijker voor bijvoorbeeld een Matuidi om de overstap te maken.
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Ik mag toch hopen van wel, welke andere manager stelt in godesnaam anders Delay op, nee dat soort pareltjes moeten blijven, liefst nog 10 jaar.Yopi schreef:Wat denken jullie, zit hij er komend seizoen nog?

YNWA
Dat lijkt me wel. Waar zou Man U staan zonder hem, 10e ofzo? Hij is vrijwel de enige, met Martial, die de middelmaat ontstijgt.Lionel schreef: De Gea behoort bij de 5 beste keepers ter wereld?
Beetje raar van de fan-boys om de fout te zoeken bij een excellente keeper, terwijl er voor diens neus van alles en nog wat verkeerd gaat. Je kunt niet van die gozer verwachten dat ie iedere bal tegenhoudt.
De ene keeper is nu eenmaal meer 'aanwezig' dan de ander. De Gea kwam in een defensie terecht waarin Ferdinand en Vidic aan de touwtjes trokken. Als de manager nou eens 35 M voor een leider achterin had uitgetrokken, die hij nu in de komst van iemand als Schneiderlin of Depay stak, dan had er een stabiele defensie kunnen staan. En zou het resultaat niet, zoals nu, 9 van de 10 keer van de reddingen van De Gea afhangen.
Daarbij heeft MT het steeds over de talentvolle aanval van United maar ik vind het 1 topper, 1 prutser en Depay. Die Lingard kan er toch geen klote van?
IK GELOOF!!!!!!
Zlatan is de alfa-aap. De baas in de kleedkamer. Een trainer moet hem de ruimte geven, anders botst het.
Los daarvan, de jaren gaan tellen bij Zlatan. De PL is stukken zwaarder dan de Franse competitie.
Los daarvan, de jaren gaan tellen bij Zlatan. De PL is stukken zwaarder dan de Franse competitie.