Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Spanje

Bericht door peter » ma apr 04, 2016 11:51 am

wimpey schreef: De rode draad is simpelweg dat Barcelona vaak genant wordt beschermd door de arbitrage. In 2009 tegen Chelsea, in de laatste CL-finale, gisteren. Mooi dat ze er gisteren niet mee weg kwamen en dat de betere ploeg won. Fantastisch team dat Barcelona, geen ontkennen aan. Maar laat het ze eens volledig op eigen kracht doen, met 11 i.p.v. 12 man. Dan wordt het een ander verhaal.
Ik kan tal van situaties noemen. Vergeet de confrontaties met Inter en Arsenal ook niet. Op beslissende momenten krijgen ze vaak een 12e man.

Ik open dit topic en dacht van tevoren al dat Rishi wel zal roepen dat 'Barcelona er geen zin in had'. Altijd lachen als je dan leest dat dit exact zo wordt neergetikt ook. :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 04, 2016 11:55 am

Frank was het met mij eens hoor :hypocrite.gif:

Barca gaf zeker geen gas. Dat zag toch iedereen? Dat de overwinning, op basis van de laatste 20 minuten, verdiend was is iets anders. Blij dat ze verloren hebben want ze spelen regelmatig iets te arrogant.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 04, 2016 1:08 pm

Hala Atlético! :onfire.gif:

Middenveld van Madrid was gewoon een paar maatjes te groot voor dat van Barcelona. Alves en Alba doen de rest wel tegen echt goede tegenstanders. Als de scheids dan niet de boel verkloot voor de tegenstander, dan is Barcelona niet superieur aan de andere Europese topploegen.

Ik zag Johnny Walker op de meest kansloze plekken het balletje stilstaand aan de voet hebben afg. zaterdag. Dat hoefde ie bij Guardiola niet te flikken, lijkt me.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 04, 2016 1:13 pm

wimpey schreef:Hala Atlético! :onfire.gif:

Middenveld van Madrid was gewoon een paar maatjes te groot voor dat van Barcelona. Alves en Alba doen de rest wel tegen echt goede tegenstanders. Als de scheids dan niet de boel verkloot voor de tegenstander, dan is Barcelona niet superieur aan de andere Europese topploegen.

Ik zag Johnny Walker op de meest kansloze plekken het balletje stilstaand aan de voet hebben afg. zaterdag. Dat hoefde ie bij Guardiola niet te flikken, lijkt me.
Welke wedstrijd heb jij gezien?

Madrid had toch vrij weinig te vertellen? Na de wissel van Rakitic was Barca het kwijt. En het is natuurlijk niet dat ze tegen kneuzen speelden. Benzema maakte het geweldig af. Maar hoeveel spitsen hadden daar ff een omhaal gemaakt.

Lig er niet wakker van. Morgen slachten ze Atletico. En wanneer die gewoon bestraft worden voor de overtredingen die ze maken wordt het een monsterscore :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 04, 2016 1:13 pm

wimpey schreef:Hala Atlético! :onfire.gif:

Welke wedstrijd heb jij gezien?

Madrid had toch vrij weinig te vertellen? Na de wissel van Rakitic was Barca het kwijt. En het is natuurlijk niet dat ze tegen kneuzen speelden. Benzema maakte het geweldig af. Maar hoeveel spitsen hadden daar ff een omhaal gemaakt.

Lig er niet wakker van. Morgen slachten ze Atletico. En wanneer die gewoon bestraft worden voor de overtredingen die ze maken wordt het een monsterscore :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 04, 2016 2:10 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zowel Barca áls Real worden nog steeds bevoordeeld door het scheidsrechterkorps. Dus niet alleen Barcelona. De keren dat ik bijvoorbeeld Ronaldo een elleboog, smerige tackle of zelfs vuistslag heb zien uitdelen in de Primera Divison zonder dat ie bestraft werd zijn niet op een hand te tellen. En let's face it. Terechte kaarten voor Ramos. En Messi had echt wel een penalty kunnen krijgen in de eerste helft. Dus dat alleen Barca opzichtig werd bevoordeeld in deze classico vind ik een schoolvoorbeeld van gelul.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zowel Barca áls Real worden nog steeds bevoordeeld door het scheidsrechterkorps. Dus niet alleen Barcelona.
Klopt, je moet de statistieken eens opzoeken hoeveel strafschoppen zowel Real Madrid als Barcelona elk seizoen krijgen in alle competities opgeteld. Dat is bijna een schofterige hoeveelheid.

Je ziet aan bepaalde spelers dat ze ook echt gewend zijn dat ze bij vrijwel elk duel situaties mee krijgen. Kijk ook eens naar de reacties van bijvoorbeeld een C. Ronaldo en met name een Neymar wanneer een tegenstander met een tackel op de bal een duel in de zestien wint en hij daarna in dat strafschopgebied ligt te rollen. Die zijn dan gewoon echt verontwaardigd dat er geen penalty en geen rode kaart volgt. :blush.gif: Gewenning na al die jaren cadeautjes verzamelen. :blush.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 04, 2016 2:14 pm

Lionel schreef: Welke wedstrijd heb jij gezien?

Madrid had toch vrij weinig te vertellen?
Je hebt een zeldzame kijk op dat Barcelona van je. Madrid neutraliseerde Barcelona prima, op de beginfase van de 2e helft na. Barcelona creëerde amper kansen. Het middenveld van Madrid was zaterdag simpelweg beter dan dat van Barcelona. De defensieve onbeholpenheid van de backs van Barcelona deed de rest. Daar heb je mij toch niet voor nodig om dat te kunnen constateren?? :confused.gif:

Luis Enrique 0 - Zidane 1. Geen idee of Zidane een trainer is, laat staan een goede. Maar er stond wel een team op het veld.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 04, 2016 2:18 pm

Ze hebben toch geen moment gevoetbald? Heb je nou echt het gevoel gehad dat Barca echt aanzette? Ik niet hoor. En Madrid stond inderdaad prima. Maar ik noem het liever dat Zidane bang was. En dat vind ik jammer. Verdediging van Madrid was tegen Roma en Sevilla een gatenkaas. Ronaldo verdedigde zelfs mee. Knap hoor. Maar het zegt natuurlijk genoeg.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 04, 2016 2:23 pm

Lionel schreef: Heb je nou echt het gevoel gehad dat Barca echt aanzette? Ik niet hoor.
Nee, die laten een Classico lekker lopen... :excited.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 04, 2016 2:54 pm

wimpey schreef:Nee, die laten een Classico lekker lopen... :excited.gif:
Wacht maar op de CL finale die Barcelona ongetwijfeld gaat halen al is het maar met de hulp van de scheidsrechter, die laten ook gewoon lopen. :smallgrin.gif:
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 04, 2016 8:02 pm

Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zowel Barca áls Real worden nog steeds bevoordeeld door het scheidsrechterkorps. Dus niet alleen Barcelona. De keren dat ik bijvoorbeeld Ronaldo een elleboog, smerige tackle of zelfs vuistslag heb zien uitdelen in de Primera Divison zonder dat ie bestraft werd zijn niet op een hand te tellen. En let's face it. Terechte kaarten voor Ramos. En Messi had echt wel een penalty kunnen krijgen in de eerste helft. Dus dat alleen Barca opzichtig werd bevoordeeld in deze classico vind ik een schoolvoorbeeld van gelul.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zowel Barca áls Real worden nog steeds bevoordeeld door het scheidsrechterkorps. Dus niet alleen Barcelona.
Klopt, je moet de statistieken eens opzoeken hoeveel strafschoppen zowel Real Madrid als Barcelona elk seizoen krijgen in alle competities opgeteld. Dat is bijna een schofterige hoeveelheid.

Je ziet aan bepaalde spelers dat ze ook echt gewend zijn dat ze bij vrijwel elk duel situaties mee krijgen. Kijk ook eens naar de reacties van bijvoorbeeld een C. Ronaldo en met name een Neymar wanneer een tegenstander met een tackel op de bal een duel in de zestien wint en hij daarna in dat strafschopgebied ligt te rollen. Die zijn dan gewoon echt verontwaardigd dat er geen penalty en geen rode kaart volgt. :blush.gif: Gewenning na al die jaren cadeautjes verzamelen. :blush.gif:
Ja potverdorie Cruijff, ik praat hier geen poep he! :blub.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za apr 09, 2016 9:26 pm

Het zit erop in Baskenland. Barcelona verliest met 1-0 van angstgegner Real Sociedad en de Spaanse titelstrijd ligt weer helemaal open. Atlético Madrid staat immers maar drie punten achter en Real Madrid vier.
Ik neem aan dat Barcelona deze wedstrijd ook gewoon heeft laten lopen......... :hypocrite.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » za apr 09, 2016 9:32 pm

Of de 12e man was uit vorm.

Lionel

Bericht door Lionel » za apr 09, 2016 10:50 pm

Scheids hadden ze in ieder geval niet mee.

Niks aan de hand. Zo een Sociedad is wel ff wat beter dan een Stoke City of Eintracht Frankfurt.

Maar als ze woensdag zo spelen liggen ze eruit. Dat is duidelijk.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za apr 16, 2016 9:54 pm

Wat voor straf is hier in Spanje eigenlijk ooit voor uitgedeeld?
Niets omdat hij tijdens de wedstrijd er een gele kaart voor kreeg? :confused.gif:

Arda Turan gooit een schoen naar grensrechter

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 17, 2016 8:18 pm

Luis Enrique zet Sergio Roberto weer als loper op rechts. Heeft ie dat van Frank? :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 17, 2016 8:30 pm

Maduro ziet het goed en kan het aardig verwoorden. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 17, 2016 9:14 pm

Jezus wat een drama. Wat is er aan de hand?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 17, 2016 9:22 pm

Weer een verdiende nederlaag. Naaimaar is zo'n vervelende pisnicht. Valencia had er wel 6 kunnen maken tegen die eredivisie-defensie.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo apr 17, 2016 9:27 pm

Lionel schreef:Jezus wat een drama. Wat is er aan de hand?
Johan Cruijff is overleden.

De club heeft alles aan hem te danken en nu hij er niet meer is stort het als een kaartenhuis in elkaar.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 17, 2016 10:28 pm

wimpey schreef:Weer een verdiende nederlaag. Naaimaar is zo'n vervelende pisnicht. Valencia had er wel 6 kunnen maken tegen die eredivisie-defensie.
Laat je er nog een complottheorietje op los?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 18, 2016 6:30 am

wimpey schreef:Weer een verdiende nederlaag. Naaimaar is zo'n vervelende pisnicht. Valencia had er wel 6 kunnen maken tegen die eredivisie-defensie.
Oops blijkbaar weer een wedstrijd laten lopen, wilde de 12de man niet meewerken? :hypocrite.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 18, 2016 6:56 am

Barca had er ook flink wat kunnen maken, Wimpey.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 18, 2016 5:16 pm

En wie stond er aan het roer toen Barcelona voor het laatst 3 keer op rij verloor in de PD?

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 18, 2016 5:53 pm

Hahaha ik wilde de vraag gisteren ook al stellen..
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie