FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Sandro

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » za apr 02, 2016 10:59 am

brigade zuid schreef:
Le T. schreef: Ik vind bijvoorbeeld wel dat Juve de CL van 96 moet afstaan aan de andere finalist vanwege het bewezen dopinggebruik. Vals spelen mag niet beloond worden.
Eens. Niet dat ik er nu nog echt blij van zou worden als Ajax die titel zou krijgen maar als doping bewezen is dan moet je in andere sporten toch ook gewoon je titels inleveren?
Dat wel. Maar stel nu dat Dumoulin de Tour wint zonder doping te gebruiken, maar z'n titel hem afgenomen wordt omdat z'n ploeg heeft gerommeld met de financiën. Wat dan? De spelers van Twente hebben niks verkeerd gedaan.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za apr 02, 2016 11:46 am

Precies, dat is echt een ander verhaal. Al is het natuurlijk wel zo dat je er sportief voordeel van hebt als je betere spelers hebt kunnen opstellen doordat je de boel hebt besodemieterd. Het is echter een indirect voordeel. De spelers hebben het uiteindelijk in het veld wel moeten doen. Dáár hadden ze geen voordeel ten opzichte van hun tegenstanders terwijl dat bijvoorbeeld bij doping gebruik wel zo is.

Maar in het geval van Twente is er volgens mij helemaal geen sprake van fraude geweest in de periode dat ze kampioen werden. Het ging om de periode erna toen ze net naast de titel grepen.

Overigens ben ik sowieso tegen het herverdelen van prijzen. Zeker als daar lange tijd overheen gaat. Het heeft geen enkele waarde meer voor degene die de prijs dan alsnog krijgt en je moet ook altijd maar afwachten of die dan wel schoon was. Voor Ajax zou het misschien ook niet zo gunstig uitpakken. We konden per saldo wel eens meer kwijtspelen dan we erbij zouden krijgen. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » za apr 02, 2016 6:01 pm

brigade zuid schreef:
Le T. schreef: Ik vind bijvoorbeeld wel dat Juve de CL van 96 moet afstaan aan de andere finalist vanwege het bewezen dopinggebruik. Vals spelen mag niet beloond worden.
Eens. Niet dat ik er nu nog echt blij van zou worden als Ajax die titel zou krijgen maar als doping bewezen is dan moet je in andere sporten toch ook gewoon je titels inleveren?
Ajax is gewoon beroofd van de mogelijkheid om eerlijk een tweede CL op rij te winnen. Dat krijg je nooit meer terug, ook niet met een titel erbij voor de statistieken. Het belangrijkste is dan ook dat de valsspelers hem niet mogen houden, er moet gewoon een sanctie op staan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za apr 02, 2016 6:46 pm

Overigens ben ik sowieso tegen het herverdelen van prijzen. Zeker als daar lange tijd overheen gaat.
Had toch graag gezien dat Juventus was veroordeeld voor het gebruik van doping in de finale van de CL, 1996 en niet alleen de dokter en missschien een koffiejuffrouw. Ajax zou dan de eerste club zijn geweest (en tot nu toe enige) die de CL twee jaar achtereen won.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 02, 2016 8:34 pm

Twente 2-0 achter. Goal van 'onze' Lucas Andersen vlak voor rust. Alleen op de keeper af dus niet zo heel bijzonder. Maar ze scanderen z'n naam in Tilburg. Mooi toch.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za apr 02, 2016 8:42 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Twente 2-0 achter. Goal van 'onze' Lucas Andersen vlak voor rust. Alleen op de keeper af dus niet zo heel bijzonder. Maar ze scanderen z'n naam in Tilburg. Mooi toch.
Heeft in sommige wedstrijden leuke dingen laten zien. Dit seizoen is Twente tot twee keer toe slachtoffer van een dag met een flinke uitschieter van Willem II en van Lucas Andersen.

Maarja, bij Ajax zag je zijn brille ook in 'sommige wedstrijden'. Vorig seizoen tegen Willem II thuis excelleerde Andersen. In de CL was hij de beste speler aan Ajax kant in de uitwedstrijden tegen APOEL Nicosia en tegen Barcelona, maar dat leverde bij elkaar opgeteld niet zoveel punten op.

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 02, 2016 8:45 pm

Aan Ziyech ligt het ook vandaag niet trouwens.

LucaS

Bericht door LucaS » za apr 02, 2016 9:02 pm

Iedereen die toen door juve is uitgeschakeld heeft een even grote claim op die beker als wij
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za apr 02, 2016 9:10 pm

LucaS schreef:Iedereen die toen door juve is uitgeschakeld heeft een even grote claim op die beker als wij
Dat soort dooddoeners vind ik altijd zulk gelul.

Ajax heerste in die periode, zelfs een toen exceptioneel snelle speler als Overmars werd nadat hij 3 keer een Juve speler gepasseerd had toch opeens weer een gozer op zijn flikker die hem voor de 3e keer voorbij kwam rennen.

Op het tandvlees bereikte Ajax verlenging en na 120 minuten nog een penaltyserie. Ik krijg er altijd een smerige smaak van in de mond als ik Juventus op plaatjes feest zie vieren met de cup, net als het ook al heel akelig was hoe de juichende Platini bijna over lijken heen rende bij de EC I finale op de Heizel.

Ook de landstitels die door de Italiaanse bond zijn afgenomen wegens een omkoopschandaal tellen ze bij Juventus zelf gewoon doodleuk mee. Kut club. :kots:

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 02, 2016 9:18 pm

Ziyech, wat een lekkere actie weer die aan de basis staat van de 2-2.

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 02, 2016 9:24 pm

Wowwwww en wat een mooie vrije trap. Prachtig.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za apr 02, 2016 9:25 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ziyech, wat een lekkere actie weer die aan de basis staat van de 2-2.
Sandro_Calaaabro schreef:Wowwwww en wat een mooie vrije trap. Prachtig.
Ga de moeder van je kinderen eens verwennen op zaterdagavond, joh! :666.gif: :smile-ajax.gif:

Maar ik begrijp dat ik straks dus naar Studio Sport moet gaan kijken? :ajaxsmiley.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 02, 2016 9:28 pm

Ja, moet je echt kijken. Meesterlijke wedstrijd van Ziyech. zelfs bij 2-0 achter speelde hij al goed.

Arthur

Bericht door Arthur » za apr 02, 2016 9:32 pm

Cruijff schreef:zelfs een toen exceptioneel snelle speler als Overmars werd nadat hij 3 keer een Juve speler gepasseerd had toch opeens weer een gozer op zijn flikker die hem voor de 3e keer voorbij kwam rennen.
Dat lijkt me sterk, want Overmars was toen al een half jaar zwaar geblesseerd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za apr 02, 2016 9:40 pm

Arthur schreef:
Cruijff schreef:zelfs een toen exceptioneel snelle speler als Overmars werd nadat hij 3 keer een Juve speler gepasseerd had toch opeens weer een gozer op zijn flikker die hem voor de 3e keer voorbij kwam rennen.
Dat lijkt me sterk, want Overmars was toen al een half jaar zwaar geblesseerd.
Hmm klopt, die lag er vanaf december 1995 tot na het EK van 1996 uit.
Welke razendsnelle speler uit die Ajax selectie gaf dan ook alweer een interview waarin hij zei dat hij tijdens die finale al behoorlijk wat vraagtekens had bij de fitheid van de Juve spelers? :confused.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 02, 2016 9:47 pm

Volgens mij was het wel Overmars die toen z'n vraagtekens had, alleen speelde hij inderdaad niet mee.

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 03, 2016 8:54 am

'Gelukkig hoeven we niet elke week tegen Ziyech'

Aanvoerder Jordens Peters van Willem II moest na de nederlaag tegen FC Twente nog maar eens zuchten. De verdediger zag zijn ploeg een riante voorsprong (2-0) uit handen geven en met 3-2 verliezen van de Tukkers. Hakim Ziyech maakte er twee voor de gasten. ,,Gelukkig hoeven we niet elke week tegen een ploeg waar Ziyech speelt'', zei de verdediger bij FOX Sports. ,,Zijn individuele kwaliteiten beslissen deze wedstrijd.''

AD
Ziyech wekt ontzag 'Was Willem II- FC Ziyech'

VI

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 04, 2016 8:30 am

Ziyech kon eerdaags wel eens transfervrij zijn...
[Update] 'Intrekken licentie komt dichterbij'

Clubs in de Eredivisie hebben zich gemengd in de situatie rondom FC Twente. De club uit Enschede heeft er achter de schermen een flinke puinhoop van gemaakt en gevreesd wordt zelfs voor de licentie, die het dit seizoen nog kan kwijtraken.

Dat zou grote gevolgen hebben voor de competitie, die uiterst spannend is. PSV en Ajax staan op twee punten van elkaar, maar als Twente verdwijnt, wordt dit gat in het voordeel van Ajax vergroot. PSV won al twee keer van de Tukkers, Ajax speelde in de enige wedstrijd gelijk. In mei komt Twente nog op bezoek in Amsterdam.

Ajax zelf volgt het van een afstandje, maar wil in het Algemeen Dagblad geen commentaar geven. Degradatiekandidaten, die ook met Twente te maken hebben, willen dat wel. Excelsior-directeur Ferry de Haan: 'De clubs onderin willen weten hoe het zit. Straks word je achttiende en hoor je op 9 mei dat je toch de play-offs in moet. We zijn geen lijkenpikkers en zullen het zelf moeten doen. Maar het kan wel invloed hebben op het verloop van de competitie.'

'Niemand zegt 'opdoeken die club.' FC Twente is meer dan degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn', vervolgt De Haan. 'Er staat een hele regio achter. Het intrekken van de licentie is wel extreem. Er zou een sanctie moeten zijn die hier recht aan doet.'

Update - 08.10 uur (4 april)
Hoezeer de Eredivisieclubs ook anders willen, FC Twente zou maandag zomaar eens zijn licentie kwijt kunnen raken. Het Algemeen Dagblad schrijft dat de Tukkers in de avond naar de KNVB moeten en er is nog geen akkoord tussen Twente en de schuldeisers. 'Als dat crediteurenakkoord er vandaag niet komt, meldt de club zich 's avonds met lege handen bij de licentiecommissie van de KNVB', zo valt te lezen.

'De licentiecommissie legt FC Twente maandagavond een straf van drie punten op wegens het terugtrekken van de jaarrekening 2014/2015. En de club moet aangeven hoe het claims van de belasting gaat opvangen. Als daarop een antwoord uitblijft, wordt het wel heel penibel voor Twente.'

elliquido

Bericht door elliquido » ma apr 04, 2016 9:21 am

We zouden dan 7 punten los staan, en de graafschap en Cambuur blijven erin. (Althans, Nacompetitie)
Ik zeg doen :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Alexander

Bericht door Alexander » ma apr 04, 2016 9:34 am

Zou doodzonde zijn voor de NL competitie. Twente is 1 van de mooiste clubs van ons land, met een hele trouwe aanhang.

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 04, 2016 9:39 am

Alexander schreef:Zou doodzonde zijn voor de NL competitie. Twente is 1 van de mooiste clubs van ons land, met een hele trouwe aanhang.
Wanneer die club het hoekje om gaat stel ik voor dat ome Joop een stille tocht organiseert.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 04, 2016 10:34 am

Pure competitievervalsing dat hele twente van tovenaar munsterman, OKWW zeg ik.
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 04, 2016 10:40 am

Eigen schuld, dikke bult.

Dat krijg je van dat gokken. De kost gaat voor de baat uit. Forget it. Dat is Russische roulette.

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 04, 2016 10:57 am

Zitten best verstandige reacties bij. Gezien het denkniveau van de doorsnee Tukker.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 04, 2016 11:12 am

Zonder die Ziyech waren ze al gedegradeerd maar zonder die fraude had Ziyech daar nooit gespeeld.
YNWA

Plaats reactie