Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Sandro

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Sandro » do mar 31, 2016 10:30 am

Giacomo Puccini schreef:Afgelopen winterstop heeft Ajax zitten slapen wat Vincent Janssen betreft.
Dat is dan wel weer een beetje makkelijk. Wat had men op dit forum geroepen als Ajax hem afgelopen zomer had gekocht? Een speler van Almere City die eerder bij Feyenoord weg is gestuurd, nou dat krijgt hier vast veel steun.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do mar 31, 2016 10:35 am

wimpey schreef:
Dolberg (vaak geblesseerd)
Sinds het vertrek van de performance coaches is Dolberg idd vaak geblesseerd. Het aantal blessures bij Ajax is, voor mijn gevoel althans, de laatste tijd sowieso weer groter. Causaal verband?
Op AS staat iets over zijn blessures april 2014, maar je kunt natuurlijk ook zeggen dat dit komt omdat Silkeborg iet de performance coaches van Ajax had.
Dat komt vooral door alle fysieke ongemakken die Dolberg dit seizoen moest doorstaan. (Door Demosthenes geaccentueerd) In de eerste seizoenshelft kampte hij het grootste gedeelte van de competitie met een buikspierblessure, momenteel herstelt hij van een schouderkwetsuur. Over een week hoopt hij weer te kunnen spelen en dan is een debuut in het eerste een prioriteit.
http://www.ajaxshowtime.com/article/bij ... K96HrJ2.97

Wat een polsstokhoogspringer en een 'fierljepper' niet kunnen betekenen. Ajax heeft, vind ik, wel veel blessures, vergeleken met het tweede jaar onder Jol, wat volgens mij met de medische begeleiding te maken heeft; is die vervangen toen Jonk vertrok?

wimpey schreef:Qua talent is Dolberg trouwens superieur aan El I, El A, Walian, Sierhuis e.c.
Sierhuis was ik ook even vergeten, speelt al jaren bij Ajax (in ieder geval in de C1), kortom ook niet opgeleid tot topspits. Hij scoort vaak, misschien ooit een spits voor Ajax? De rij jeugdspitsen in A1/Jong Ajax wordt zo wel steeds langer, maar wie er volgend jaar in de spits staat? Zo hoort Vermeij (Nu De Graafschap, was nog junior toen hij kwam er ook nog bij) ook in dat rijtje thuis en zal ik Höner en Van Kessel (ook AZ) maar niet noemen :ajaxsmiley.gif: gehaald door het TH.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 31, 2016 1:32 pm

Sandro_Calááábro schreef:
Giacomo Puccini schreef:Afgelopen winterstop heeft Ajax zitten slapen wat Vincent Janssen betreft.
Dat is dan wel weer een beetje makkelijk. Wat had men op dit forum geroepen als Ajax hem afgelopen zomer had gekocht? Een speler van Almere City die eerder bij Feyenoord weg is gestuurd, nou dat krijgt hier vast veel steun.
Klopt, Janssen scoorde in december, januari en februari als een malle en toont vervolgens in maart een hoop bravoure met Oranje op Wembley.

Of de stap van Almere City naar Ajax in één keer goed was gegaan voor een speler met ook nog eens een Feyenoord achtergrond is heel twijfelachtig. Of De Boer hem zou hebben opgesteld was dan bovendien ook maar de vraag.

De afgelopen jaren hebben we wel erg vaak spelers van AZ gehaald en die aankopen waren niet allemaal even geslaagd, maar in sommige gevallen stond een speler die het bij AZ goed deed er bij Ajax ook meteen. Niklas Moisander bijvoorbeeld.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 31, 2016 2:10 pm

Ik vind dat je met terugwerkende kracht Olaf Lindenbergh en Kenneth Perez tekort doet Cruijff. :ajaxsmiley.gif:

Edit:
Hmmz, ik ziet net op vi.nl dat we geen jaarlijks abonnement hebben...

Code: Selecteer alles

Jaar 	Speler 	Bedrag
2005 	Olaf Lindenbergh 	1,2 miljoen euro
2006 	Kenneth Perez 	2,5 miljoen euro
2009 	Demy de Zeeuw 	8,0 miljoen euro
2010 	Mounir El Hamdaoui 	5,0 miljoen euro
2011 	Kolbeinn Sigthórsson 	4,0 miljoen euro
2012 	Niklas Moisander 	4,0 miljoen euro
2014 	Nick Viergever 	2,0 miljoen euro
2015 	Nemanja Gudelj 	6,0 miljoen euro
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 31, 2016 2:24 pm

Pffff 8 miljoen euro voor de Zeeuw, welke gek heeft dat bedacht?
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do mar 31, 2016 2:31 pm

InnerHarbour schreef:Pffff 8 miljoen euro voor de Zeeuw, welke gek heeft dat bedacht?
Nu maar hopen dat de beurs niet meeleest, want dan krijgt Ajax enorme problemen, omdat die 8 miljoen nooit is gemeld?

Die bedragen in de media, wie neemt ze serieus. Het mooiste voorbeeld van dit jaar is de overgang van Schweinsteiger naar MU, want in de media liepen de bedragen op tot 30 miljoen. De amateurclub die geld ontvangt bij een transfer van Schweinsteiger (eerste transfer?) rekende zich al rijk, totdat het contract ingezien werd. Het ging om maximaal 7 miljoen, al zou die al niet meer gehaald worden, door het misen van die bonussen. Basisbedrag was, meen ik, vier miljoen. Dit is al eerder op AT gemeld, maar we geloven liever die 30 miljoen.

Zal een duit in het zakje doen:

De Zeeuw 8 miljoen + 2 miljoen voor zijn zaakwaarnemer + 1 miljoen tekengeld + 3 miljoen als Ajax kampioen zou worden/zich zou plaatsen voor de CL + 2 miljoen als hij meer dan 30 wedstrijden zou spelen. Zijn salaris schatten we in op 2 miljoen per jaar, zitten we zo boven de 20 miljoen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 31, 2016 2:34 pm

Oke prima, geen probleem met cynisme maar hoe weet je dan zeker dat het bedrag niet klopt?
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do mar 31, 2016 3:14 pm

InnerHarbour schreef:Oke prima, geen probleem met cynisme maar hoe weet je dan zeker dat het bedrag niet klopt?
Gaat het specifiek om deze transfer, dan snap ik niet dat de VEB er geen zaak van heeft gemaakt, want alle transfers boven 6,??? miljoen moeten officieel gemeld worden en ik kan me dat niet herinneren/heb dat niet gelezen. Derksen is daar een paar keer mee de mist ingegaan, de Luque-transfers, bleek er geen transfersom te zijn betaald, daar is de VEB toen wel op ingesprongen, tevergeefs.

Als beursgenoteerd bedrijf kun je niet straffeloos allerlei regels omzeilen, omdat dat beter uitkomt.

@IH
Als Ajacied en Rotterdammer leef ik te midden van al die berichten dat Ajax altijd veel te veel betaalt voor aankopen en dat spelers het liefst gratis naar Feyenoord gaan, zelfs Babovic wilde geen salaris van Feyenoord. Hoe komt het dan dat Ajax meer dan 100 miljoen heeft en Feyenoord nog steeds niets (Als je de schuld aan de VvF meerekent) Dat zorgt wel voor een (gezonde) achterdocht.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 31, 2016 3:26 pm

Demosthenes schreef:
@IH
Als Ajacied en Rotterdammer leef ik te midden van al die berichten dat Ajax altijd veel te veel betaalt voor aankopen en dat spelers het liefst gratis naar Feyenoord gaan, zelfs Babovic wilde geen salaris van Feyenoord. Hoe komt het dan dat Ajax meer dan 100 miljoen heeft en Feyenoord nog steeds niets (Als je de schuld aan de VvF meerekent) Dat zorgt wel voor een (gezonde) achterdocht.
:drecul.gif: Het zit wel diep daar.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do mar 31, 2016 7:24 pm

:drecul.gif: Het zit wel diep daar.
Het is een kwestie van goed voorbereid op je werk komen en vooral niets zeggen (wel glimlachen) als Ajax van Feyenoord wint of kampioen wordt, het als een gunst van Ajax zien als Feyenoord wint; complimenten geven over het spel van Feyenoord als Ajax net wint, vragen naar de loting voor de CL als Ajax meedoet en als iemand in 2010 25 jaar bij de zaak zit even in een toespraak herinneren aan het feit dat hij in die 25 jaar twee kampioenschappen van Feyenoord heeft meegemaakt. Daarna even een stilte laten vallen, niets over Ajax zeggen, want iedereen zit te denken: 'Ajax zeven keer?

Het probleem is dat jongeren een andere humor hebben dan ik, bij jongeren is voetbal een serieuze zaak, een zaak van leven en dood en bij mij niet. Verliest Ajax, dan baal ik, maar ik eet wel, de dag erop moet ik wel in vorm zijn. Op de avond van een nederlaag is het in huize Demosthenes ook prima toeven, behalve als ik op AT zit, daar kan ik mijn (digitale) agressie kwijt. :ajaxsmiley.gif:

Wat aankopen betreft: scouts en voetballers die Ajax leiden zouden moeten kunnen zien of het spelers zijn die alleen bij middenmoters scoren of dat ze ook in de CL hun doelpunten zullen meepakken.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do mar 31, 2016 7:33 pm

Sandro_Calááábro schreef:
Ik heb het niet over afgelopen zomer maar over afgelopen winterstop. De klasse druipt er vanaf, zelfs met het bord op schoot kan ik die jongen scouten, waarom kan Overmars dat niet? We zoeken nota bene een nieuwe spits, hoe kun je dan zo'n talent over het hoofd zien. Blunder eersteklas, de zoveelste.
Ajax!

Sandro

Bericht door Sandro » do mar 31, 2016 7:50 pm

Zoals Cruijff al schreef ging het bij AZ na de winterstop ineens lopen. Ik kan me geen post van jou herinneren van voor de winterstop dat die Janssen zo'n geweldenaar is :hypocrite.gif:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do mar 31, 2016 8:13 pm

Zou kunnen, zo vaak post ik niet meer. Maar dat ze hem niet gehaald hebben is een blunder. Een blinde kan nog zien dat hij zich razendsnel ontwikkelt. Zulke spitsen moet je halen als ze nog betaalbaar zijn.
Ajax!

Sandro

Bericht door Sandro » do mar 31, 2016 8:18 pm

Tja, ik vind het nogal onverwacht hoe hij zich heeft ontwikkeld.Met name de korte termijn waarin hij dat gedaan heeft.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do mar 31, 2016 8:22 pm

Geeft niet, jij wordt niet vorstelijk betaald voor het aantrekken van versterkingen voor Ajax, Overmars wel. Als ik het talent van Janssen zie dan moet een professional het zeker kunnen.
Ajax!

Sandro

Bericht door Sandro » do mar 31, 2016 8:25 pm

Denk eerder dat jij moet gaan scouten voor Ajax :biggthumpup.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » vr apr 01, 2016 12:23 pm

Ik heb het nog even nagekeken. Janssen heeft voor de winterstop 5 goals gemaakt. Heeft Ajax dan zitten slapen? :confused.gif:

Niks wees erop dat deze speler, die pas net bij Almere weg kwam, en daarvoor bij Feyenoord is weggestuurd na de winterstop ineens zo'n impact zou maken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za apr 02, 2016 1:35 pm

Giacomo Puccini schreef:Zou kunnen, zo vaak post ik niet meer. Maar dat ze hem niet gehaald hebben is een blunder. Een blinde kan nog zien dat hij zich razendsnel ontwikkelt. Zulke spitsen moet je halen als ze nog betaalbaar zijn.
Giacomo Puccini schreef:Geeft niet, jij wordt niet vorstelijk betaald voor het aantrekken van versterkingen voor Ajax, Overmars wel. Als ik het talent van Janssen zie dan moet een professional het zeker kunnen.
Janssen is, ook in dit stadium, niet onbetaalbaar voor Ajax. Een transfer naar het buitenland komt nog wat te vroeg voor hem, AZ gaat echt geen bedragen boven de 15 of de 20 miljoen euro voor een jongen als hij eruit trekken in een onderhandeling.

Zijn doelpuntenproductie is in een heel recente periode opeens als een speer de lucht in geschoten. Daarnaast kan ook iedereen die maar een klein beetje kijk op voetbal heeft ook zien dat hij naast het maken van doelpunten ook nog een boel andere kwaliteiten heeft. Ik vind het echter veel te makkelijk beredeneerd, vrij absurd zelfs, om te stellen dat je in december al zou moeten hebben kunnen zien dat hij een zekerheidje in de spits zou zijn. Zelfs bij AZ was hij toen nog geen zekerheidje.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » zo apr 10, 2016 6:25 pm

De contractduur speelt een grote rol en dat geeft AZ een erg sterke onderhandelingspositie, ze hebben hem net vier jaar vastgelegd ze kunnen makkelijk een jaartje wachten of zelfs twee met de verkoop0. Sowieso hoeft maar een PL club wat in het hoofd te halen en je bent verder van huis. Zie Ajax daarom sneller bij Haller uitkomen, Utrecht heeft het geld harder nodig en Hallers contract loopt minder lang.

Ik verwacht dat Ajax deze zomer nog wel een hengeltje gaat uitwerpen naar Anthony Limbombe van NEC.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma apr 11, 2016 10:18 am

Ik verwacht dat Ajax deze zomer nog wel een hengeltje gaat uitwerpen naar Anthony Limbombe van NEC.
Weet je meer?

Zal de naam genoemd worden, zal FdB altijd zeggen dat Ajax die speler volgt, Ajax volgt alle spelers! Wat is de meerwaarde van Limbombe? Ajax heeft spelers genoeg.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 11, 2016 3:52 pm

Ajax heeft recentelijk scouts gestuurd om hem te bekijken en ik weet dat hij al zo'n 5 jaar in de database staat. Daarnaast kopen we de laatste jaren doorgaans veel eredivisiespelers en heeft Limbombe geen groot contract en slechts een verbintenis tot 2017. Wetende dat Fischer deze zomer waarschijnlijk vertrekt is de kans groot dat Ajax dan in de erediviisie kijkt of Cerny zal gaan brengen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma apr 11, 2016 4:44 pm

We hebben Younes nog, Muric, Cerny, Dekker en ik weet niet of Fischer vertrekt. El G. zou ook zo maar ineens op links gezet kunnen worden. In de database staan ondertussen duizenden voetballers, ben wel benieuwd of die database geschoond wordt, anders komt iemand aanzetten met een talent uit 1998.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 11, 2016 6:55 pm

Als jij denkt dat Ajax van duizenden spelers uitgebreide rapportages heeft staan in de database tja,... :confused.gif: zo werkt Ajax niet.

Persoonlijk hoop ik dat jeugdspelers de kans krijgen. Fischer verwacht ik wel dat hij weg gaat, gezien zijn geluiden dat hij de plek op de bank niet wil. Younes speelt hij er niet uit en nog een jaar banken is funest voor Fischers ontwikkeling en voor Ajax want dan loopt hij transfervrij weg.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma apr 11, 2016 7:23 pm

Als jij denkt dat Ajax van duizenden spelers uitgebreide rapportages heeft staan in de database tja,... :confused.gif: zo werkt Ajax niet.
Geen idee, wel had Ajax er jaren geleden 1.500, zo werd op tv door scout of hoofdscout Pronk verteld. Een paar duizend namen met scouts in midden Europa (Schilcher of is hij gestopt?), iemand in Frankrijk (naam kwijt), Scandinavië, Van der Zee (rest van de wereld?), Ajax Cape Town, Nederland (inclusief jeugd); als Limbombe er al in staat, van 2010 tot 2016 35 doelpunten gemaakt, waarvan veertien vorig seizoen in de eerste divisie.

Skampie

Bericht door Skampie » ma apr 11, 2016 7:48 pm

Demosthenes schreef:
Weet je meer?

Zal de naam genoemd worden, zal FdB altijd zeggen dat Ajax die speler volgt, Ajax volgt alle spelers! Wat is de meerwaarde van Limbombe? Ajax heeft spelers genoeg.
Aardige dribbelaar, maar komt echt te kort voor Ajax...

Dus ja... Je zou best wel eens gelijk kunneen hebben

Plaats reactie