Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

zeux

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » di mar 29, 2016 10:35 pm

Cruijff schreef:PSV lijkt bereid om diep in de buidel te tasten voor Vincent Janssen.
Daar kon je op wachten natuurlijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 29, 2016 10:58 pm

Bij PSV willen ze snel schakelen en alvast een voorschot nemen op het vertrek van Luuk de Jong. Met De Jong, die in 2014 voor maar liefst 5 jaar tekende en dus tot 2019 is vastgelegd, is afgesproken dat hij na 2 seizoenen weer zou rondkijken voor een nieuwe kans in een buitenlandse competitie.

Hoewel het natuurlijk maar de vraag is welke club er nog bereid is om een flinke zak geld voor De Jong neer te leggen, snap ik dat ze alvast verder kijken naar een nieuwe en jongere spits.

De snelheid waarmee hij zich als speler van Almere City heeft opgewerkt naar de bijna-topscorer van de Eredivisie en de bravoure die hij op Wembley toonde, maakt het logisch dat Janssen zichzelf in de picture heeft gezet.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 30, 2016 7:23 am

Die Jansen komt toch bij Feyenoord vandaan? Hadden ze hem daar niet kunnen gebruiken...... :hypocrite.gif:
YNWA

Arthur

Bericht door Arthur » wo mar 30, 2016 7:26 am

Volgens geruchten onder F supporters zou hij voor Ajax zijn, dus als we hem willen maken we best kans.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo mar 30, 2016 8:55 am

Arthur schreef:Volgens geruchten onder F supporters zou hij voor Ajax zijn, dus als we hem willen maken we best kans.
Volgens andere supporters kotst hij van (op) Ajax, die supporters toch :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 30, 2016 9:50 am

Niets nieuws onder de zon dus. Een speler maakt een paar aardige doelpunten op rij en supporters van verschillende clubs stellen zich in rijen op om te roepen dat de speler in kwestie gehaald moet worden en ondersteunen dat desnoods met zelf verzonnen verhalen. Later in het seizoen of na afloop daarvan komen dan de geruchten dat hij gezien is in de buurt van het stadion of bij een medische keuring in het ziekenhuis.

AZ zal blij zijn met zijn debuut als international, ook al was het vriendschappelijk. Die tellen er zo weer een miljoen bij op.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 30, 2016 1:09 pm

Marillion schreef:Niets nieuws onder de zon dus. Een speler maakt een paar aardige doelpunten op rij en supporters van verschillende clubs stellen zich in rijen op om te roepen dat de speler in kwestie gehaald moet worden en ondersteunen dat desnoods met zelf verzonnen verhalen.
Klopt, het is zeker niet voor de eerste keer dat supporters gaan roepen dat een bepaalde speler moet worden gekocht omdat hij een aantal weken op rij doelpunten maakt.

Maar die Janssen heeft iets wat je bij lang niet iedereen ziet: hoewel hij op een bepaalde manier bescheiden is en respect voor tegenstanders toont, heeft hij ook een enorme bravoure.

Hoewel hij op geen enkele manier de rare streken van Suárez vertoont heeft hij wel een vergelijkbare drive en een enorm fanatisme dat ik de afgelopen 10 jaar op de Nederlandse velden eigenlijk alleen maar bij Suárez heb gezien. Een bijzondere jongen toch wel die puur aan doelpunten, assists en aan voetbal denkt en op geen enkele manier Memphis Depay of Jetro Willems gedrag vertoont.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 30, 2016 1:20 pm

Ik zie hem graag komen. En dan is hij maar een miljoen euro duurder na gisteravond. Dat hij die overtreding maakt zegt wat mij betreft genoeg... Die is niet bang.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo mar 30, 2016 1:59 pm

Ook dat -op het oog in eerste instantie kansloze- doorjagen waarbij hij de bal verovert en net niet scoort (waarna de penaltysituatie ontstond) zegt iets over zijn karakter. Ik zou willen dat iets meer Ajacieden met die mentaliteit zouden spelen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 30, 2016 2:33 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ook dat -op het oog in eerste instantie kansloze- doorjagen waarbij hij de bal verovert en net niet scoort (waarna de penaltysituatie ontstond) zegt iets over zijn karakter. Ik zou willen dat iets meer Ajacieden met die mentaliteit zouden spelen.
Tja als je met Janssen en Davey Klaassen evt nog iemand (Gudelj of een nieuweling?) 2 of 3 van dat soort gasten in je elftal hebt, kom je al een heel eind.

Dan heb je een team dat er bij de beslissende wedstrijden goed opklapt, zoals het team van De Boer in wedstrijden tegen PSV vaak wel lukt (anderhalve week terug, maar ook een paar jaar eerder met Poulsen die even uitdeelde aan Toivonen en aan Bommel) maar in Europese wedstrijden afgelopen seizoen helaas niet. :blush.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 30, 2016 3:47 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ook dat -op het oog in eerste instantie kansloze- doorjagen waarbij hij de bal verovert en net niet scoort (waarna de penaltysituatie ontstond) zegt iets over zijn karakter. Ik zou willen dat iets meer Ajacieden met die mentaliteit zouden spelen.
Precies. Aan een Milik heb je echt weinig hoor als hij niet scoort.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo mar 30, 2016 4:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik zou willen dat iets meer Ajacieden met die mentaliteit zouden spelen.
Wie kan daar tegen zijn? Een instelling als die van Suarez en dan zonder het bijten (oké, één keer dan, tegen Van Beek, die vervolgens de bal in eigen doel trapt) Ik zie wel een verschil in kwaliteit, Suarez was bij Ajax zo goed en liet zien dat bij Liverpool ook te zijn en nu weer bij Barcelona.

Ik denk nog wel eens terug aan discussies over Suarez en Huntelaar: ik als verdediger van voetballer Suarez, Wimpey als degene die het niet zag zitten in Suarez (Hij is later van mening veranderd, weet niet wanneer, toen hij bij Liverpool speelde? Geen problemen met een verandering van mening, dat terzijde) waar ik het niet zag zitten in "Huntelaar-als topvoetballer", die geen Ajaxspits was enz. enz.

Janssen is geen Suarez, maar heeft bluf genoeg om bij Ajax te spelen. Een eendagsvlieg? Ajax heeft er al zo vaak een gehaald, dan kan er wel weer een bij. Milik scoort tien keer op het WK, Newcastle koopt hem voor € 25 miljoen (inclusief van der Hoorn en Viergever) en Ajax koopt weer een speler van AZ, want wat is Ajax als het geen speler van AZ koopt?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 30, 2016 4:17 pm

Milik wel eerst verkopen. Maar ik zou niet te lang wachten en het ook wel aandurven om Janssen alvast te strikken voordat PSV dit doet.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo mar 30, 2016 4:50 pm

Lionel schreef:Milik wel eerst verkopen. Maar ik zou niet te lang wachten en het ook wel aandurven om Janssen alvast te strikken voordat PSV dit doet.
Op Wembley scoren en een assist geven? Het kan zijn dat Newcastle direct voor Janssen gaat (Hij is 180 cm lang, wel erg klein voor de PL)

Ja eerst Milik verkopen, hopen dat hij een goede voorbereiding speelt.

In de jeugd lopen nog El A (nu bij Twente), El I. (lang geblesseerd geweest), Walian (zal het niet redden). Karlsson (redde het niet bij Sparta, contract loopt af?) Dolberg (vaak geblesseerd) en in Jong Ajax Sam Hendriks (komt tekort) en Zivkovic (Wat moeten we met hem?) De meesten de laatste jaren gekocht, maar hoeveel Ajaxwaardige spitsen leveren die aankopen op? Wordt Milik verkocht, dan komt er een spits bij, kan niet anders, maar hoe duur is Janssen als hij blijft scoren?

zeux

Bericht door zeux » wo mar 30, 2016 5:33 pm

Demosthenes schreef:
Lionel schreef:Milik wel eerst verkopen. Maar ik zou niet te lang wachten en het ook wel aandurven om Janssen alvast te strikken voordat PSV dit doet.
Op Wembley scoren en een assist geven? Het kan zijn dat Newcastle direct voor Janssen gaat (Hij is 180 cm lang, wel erg klein voor de PL)

Ja eerst Milik verkopen, hopen dat hij een goede voorbereiding speelt.

In de jeugd lopen nog El A (nu bij Twente), El I. (lang geblesseerd geweest), Walian (zal het niet redden). Karlsson (redde het niet bij Sparta, contract loopt af?) Dolberg (vaak geblesseerd) en in Jong Ajax Sam Hendriks (komt tekort) en Zivkovic (Wat moeten we met hem?) De meesten de laatste jaren gekocht, maar hoeveel Ajaxwaardige spitsen leveren die aankopen op? Wordt Milik verkocht, dan komt er een spits bij, kan niet anders, maar hoe duur is Janssen als hij blijft scoren?
De strategie is juist: geen aankopen. De aanwas moet uit de jeugd komen, dat is het beleid. Ongeveer vijf, zes jaar na dato. Nu dus. Het rijtje dat jij noemt. Versterkingen zouden hun ontwikkeling in de weg staan.
Dan zijn je 'tussen haakjes' niet om vrolijk van te worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo mar 30, 2016 7:58 pm

De strategie is juist: geen aankopen. De aanwas moet uit de jeugd komen, dat is het beleid. Ongeveer vijf, zes jaar na dato. Nu dus. Het rijtje dat jij noemt. Versterkingen zouden hun ontwikkeling in de weg staan.
Dan zijn je 'tussen haakjes' niet om vrolijk van te worden.
De spitspositie is misschien wel de moeilijkste plek in het elftal en onze jeugdelftallen spelen in de competitie zelden tegen een gelijkwaardige tegenstander, dan lijkt het nog wat, de tegenstander kan het niet meer belopen enz.

Ik ben geschrokken van de B1 op de Future Cup en daar speelden veel jeugdaankopen tegen buitenlandse tegenstanders (waar ik het niveau niet van ken, maar van namen als Anderlecht, Barcelona en Arsenal mag je iets verwachten) en qua spel(niveau) viel Ajax me erg tegen. Laag tempo, middenvelders en centrale verdedigers die te langzaam zijn op de eerste meters en een spits die of niet goed kan worden bereikt (slechte voorzetten Nunnely) of zich niet goed aanbiedt.

Het kan zo maar zijn dat een El I. (Door de kenners vorig seizoen nog vergeleken met Suarez, ik zag toen meer een Kuyt door het harde werken) er volgend jaar ineens staat of dat Dolberg (nog 18 jaar, wordt in oktober 19) eens lange tijd achtereen kan spelen, al werd zijn debuut voor Silkeborg (mei 2015) ook al uitgesteld door een blessure (Als ik me dat goed herinner)

De "tussen haakjes" zijn mijn bevindingen, anderen zullen juist razend enthousiast zijn over de Ajaxjeugd, voor mij is de stap van A1 naar Ajax 1 de grootste. Voor mij zijn de B1 en A1 leuk om naar te kijken, kwestie van nieuwsgierigheid. We zullen zien welke spits er volgend seizoen in Ajax 1 staat.

Mijn advies: ga eens naar een wedstrijd van de A1 of B1 en kies dan een uitwedstrijd, dan zie je zelf welke spitsen er rondlopen. Ik heb trouwens Walian niet genoemd, zag ik net, redt het m.i. ook niet

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 30, 2016 10:06 pm

Ik ben het eens met je analyse over de kansen van onze jonge spitsen. In Dolberg zie ik het wel zitten maar hij moet inderdaad wel fit blijven en het dan straks laten zien als hij eens kans krijgt.

Zivkovic zal Ajax ook vanaf willen. Maar wie haalt hem op en betaald een vergelijkbaar salaris? Hij heeft niets laten zien, ook niet bij Willem II.

De grote vraag is wat Ajax met Milik wil. Tot een aantal weken terug was ik er vrij zeker van dat hij zou vertrekken in de zomer. Nu hij de laatste weken belangrijk begint te worden ben ik benieuwd naar de visie van Ajax. Zijn prestaties op het EK zullen ook belangrijk zijn als het gaat om mogelijke interesse. Blijft Milik dan zie ik Ajax niet veel doen. Gaat hij weg komt er absoluut een nieuwe spits. Dat lijkt me helder.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do mar 31, 2016 6:21 am

Afgelopen winterstop heeft Ajax zitten slapen wat Vincent Janssen betreft. Zou zo zonde zijn als we dit talent niet weten binnen te hengelen. Topspits in wording. Haller duidelijk de mindere.
Ajax!

Toppie

Bericht door Toppie » do mar 31, 2016 7:35 am

Weer een Janssen bij Ajax Wim Janssen , Theo Janssen en Vincent Janssen :blush.gif:
Ik hoop toch niet weer een tweede Sulejmani :hypocrite.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do mar 31, 2016 8:20 am

Op AS staat het bericht dat Ajax heeft geboden op Haller, voor wat het waard is:
http://www.ajaxshowtime.com/article/hoo ... IiFUJVU.97

Het is Wim Jansen, met één s.

Het kan zijn dat Ajax Janssen van AZ ook haalt, maar dan als middenvelder of buitenspeler, want een speler halen en dan op zijn geliefde plek zetten is zo ouderwets.

Arthur

Bericht door Arthur » do mar 31, 2016 9:03 am

Ik neem aan dat we sowieso een speler van AZ gaan halen, dus dan lijkt Janssen me wel voor de hand liggen.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 31, 2016 9:17 am

Demosthenes schreef:Op AS staat het bericht dat Ajax heeft geboden op Haller, voor wat het waard is:
http://www.ajaxshowtime.com/article/hoo ... IiFUJVU.97

Het is Wim Jansen, met één s.

Het kan zijn dat Ajax Janssen van AZ ook haalt, maar dan als middenvelder of buitenspeler, want een speler halen en dan op zijn geliefde plek zetten is zo ouderwets.
:smallgrin.gif:

Ik vind die Haller maar niks. Geef mij maarJanssen.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 31, 2016 9:25 am

Arthur schreef:Ik neem aan dat we sowieso een speler van AZ gaan halen, dus dan lijkt Janssen me wel voor de hand liggen.

Onze AZ strippenkaart is inmiddels vol toch? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 31, 2016 9:54 am

Vasteklantenkorting!
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 31, 2016 10:04 am

Dolberg (vaak geblesseerd)
Sinds het vertrek van de performance coaches is Dolberg idd vaak geblesseerd. Het aantal blessures bij Ajax is, voor mijn gevoel althans, de laatste tijd sowieso weer groter. Causaal verband?

Qua talent is Dolberg trouwens superieur aan El I, El A, Walian, Sierhuis e.c.

Plaats reactie