Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax A1

Bericht door Cruijff » wo mar 16, 2016 3:17 pm

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef: Vond je Chelsea echt goed, IH? Ik vond beide partijen niet echt een denderend niveau halen met alleen wat momenten ......
Nee ik vond Chelsea niet echt goed maar wel solide spelen. Zeker het eerste half uur van de tweede helft toen Ajax nauwelijks in balbezit was.
Ajax kan veel meer sprankelen dan Chelsea, dat zag je ook een paar keer maar overall genomen zag je dat van Ajax veel te weinig. Maar de spelers van Chelsea deden het 'redelijk solide' tegenover 16-jarige jochies als bijvoorbeeld Kluivert.

Dat vind ik dus niet echt impressive, Ajax komt met een jeugdige en nogal 'lichte' selectie, een speelgerechtigde Zivkovic stelt men op dit niveau niet op. De Chelsea talenten die hier met een één-nulletje overeind blijven gaan we niet in de top terug zien, dat wordt huurmateriaal voor pak hem beet Vitesse.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 16, 2016 3:34 pm

Cruijff schreef:
InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef: Vond je Chelsea echt goed, IH? Ik vond beide partijen niet echt een denderend niveau halen met alleen wat momenten ......
Nee ik vond Chelsea niet echt goed maar wel solide spelen. Zeker het eerste half uur van de tweede helft toen Ajax nauwelijks in balbezit was.
Ajax kan veel meer sprankelen dan Chelsea, dat zag je ook een paar keer maar overall genomen zag je dat van Ajax veel te weinig. Maar de spelers van Chelsea deden het 'redelijk solide' tegenover 16-jarige jochies als bijvoorbeeld Kluivert.

Dat vind ik dus niet echt impressive, Ajax komt met een jeugdige en nogal 'lichte' selectie, een speelgerechtigde Zivkovic stelt men op dit niveau niet op. De Chelsea talenten die hier met een één-nulletje overeind blijven gaan we niet in de top terug zien, dat wordt huurmateriaal voor pak hem beet Vitesse.
Heel goed mogelijk, het primaire doel van de academy van Chelsea is ook niet om talenten te laten doorstromen naar 1 maar om aan de spelregels voor "Financial Fair Play" te voldoen. Chelsea heeft een totaal andere invalshoek dan Ajax.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 16, 2016 3:40 pm

InnerHarbour schreef:Nee ik zie die toptalenten niet bij Ajax rondlopen gebaseerd op de laatste wedstrijden in de YCL maar zegt het niet alles dat ze ook nog steeds in Amsterdam zijn en nog niet weggekocht...... Ja en ik weet het die Beek wilde geloof ik nog niet weg. Ja er zijn er een paar die wel aardig zijn maar meer ook niet IMHO.
Zegt inderdaad ook niet alles, Van de Beek kon naar Bayern München en heeft dat afgezegd, Klaassen wil niet naar Napoli, Bazoer zegt in dit stadium zowel Italië als Engeland af. Idem dito voor Cerny, Nouri en Dolberg (helaas geblesseerd) dat ze niet op aanbiedingen van rijkere clubs zijn ingegaan.

Ajax fans met een Brits paspoort maken zich nu zorgen dat de 16-jarige Kluivert vertrekt omdat hij door andere clubs gewild is en hier nog geen contract heeft. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 16, 2016 3:43 pm

Demosthenes schreef:Zag ergens een opstelling met Bergsma als reserve, klopt dat?
Ja, klopt. Dit was de selectie:

Keepers: Groothuizen, de Lange v d Sar

Verdedigers: De Ligt, Matusiwa, Dankerlui, Bakboord, Bergsma, Blote

Middenvelders: Nouri, Van de Beek, Eiting, El Mahdioui, Boultam

Aanvallers: Sierhuis, Cerny, Walian, Dekker, Kluivert, Nunnely

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:De Chelsea talenten die hier met een één-nulletje overeind blijven gaan we niet in de top terug zien, dat wordt huurmateriaal voor pak hem beet Vitesse.
Heel goed mogelijk, het primaire doel van de academy van Chelsea is ook niet om talenten te laten doorstromen naar 1 maar om aan de spelregels voor "Financial Fair Play" te voldoen. Chelsea heeft een totaal andere invalshoek dan Ajax.
Jep de jeugdopleiding van Chelsea draait voornamelijk om de poen, het is geen instituut dat primair insteekt op het voetbal verrijken met Kluiverts, Van Bastens, Bergkamps, Rijkaards, Seedorfen, Davidsen, Boertjes, Bazoers, Sneijders of Johan Cruijffen...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 16, 2016 3:46 pm

Ik hoop niet dat die Kluivert voornamelijk teert op de achternaam van zijn vader zoals een zekere Delay B. te M. want gister bakte hij er niet veel van, is pas 16 en dan spelen tegen 18-jarige grote gasten is niet makkelijk maar om nu te zeggen dat de klasse ervan afdruip, nee. Maar goed zijn vader is ook nooit veel meer geweest dan een prima afmaker zowel binnen als buiten het veld......... :hypocrite.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 16, 2016 3:57 pm

Niet meer dan een prima afmaker? Betere spitsen hebben ze bij Liverpool niet gehad.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 16, 2016 4:08 pm

Kevin Keegan?
Luis Suarez?
I think I lost my fucking headache

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo mar 16, 2016 4:09 pm

Lionel schreef:Niet meer dan een prima afmaker? Betere spitsen hebben ze bij Liverpool niet gehad.

Leverzwembad? Wat zat er in de je chocomel? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 16, 2016 4:19 pm

Laat IH nou ff happen
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo mar 16, 2016 5:03 pm

Een complex met 30 velden, kostte 20 miljoen pond en dan is dat "Financial Fair Play"! :ajaxsmiley.gif:

Het zal wel amateuristisch zijn, maar gewoon bij Sparta, ADO en Ajax naar binnen lopen doet mij meer.

Stel dat Ajax twee jaar geleden de zestienjarigen wel een contract hadden aangeboden, iets dat ze wel deden met ""buitenlanders die niet konden voetballen"" dan had Fosuh-Mensah gisteren op de plaats van Eiting gestaan en Eiting op de plaats van El M.

Zag gisteren Walian een kopduel aangaan. voorzet Dekker, daarna het schot van Appie. Bekijk die scène nog eens, je schaamt je toch als Ajacied als je dat ziet, wat heeft spits Walian in al die jaren geleerd? Donny Malen had daar kunnen staan, bij Arsenal zijn ze erg onder de indruk las ik ergens, speelt al een leeftijdsgroep hoger. Helaas: stel dat ... Alleen al die twee wijzigingen hadden voor een veel sterker Ajax gezorgd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 16, 2016 6:53 pm

Demosthenes schreef:
Een complex met 30 velden, kostte 20 miljoen pond en dan is dat "Financial Fair Play"! :ajaxsmiley.gif:

Het zal wel amateuristisch zijn, maar gewoon bij Sparta, ADO en Ajax naar binnen lopen doet mij meer.
Mee eens.

Maar het gaat er niet om dat ze Fair Play spelen met 20 miljoen pond voor een jeugdcomplex, die jonge spelers zijn handelswaar en helpen hen om te voldoen aan die zogeheten 'home grown players rule'.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 16, 2016 7:06 pm

InnerHarbour schreef:Maar goed de vader van Justin Kluivert is ook nooit veel meer geweest dan een prima afmaker zowel binnen als buiten het veld......... :hypocrite.gif:
Hahaha.

:smallgrin.gif: Zijn vader heeft niet altijd optimaal voor de sport geleefd en was op jonge leeftijd al betrokken bij incidenten die juridische gevolgen hadden, maar er is één van de beste spitsen van de laatste decennia hoor.

In allerlei uithoeken op de wereld lopen profvoetballers rond voor wie Kluivert een idool en een voorbeeld is geweest, juist omdat ie als spits zo compleet was.
InnerHarbour schreef:Ik hoop niet dat die Kluivert voornamelijk teert op de achternaam van zijn vader zoals een zekere Delay B. te M. want gister bakte hij er niet veel van, is pas 16 en dan spelen tegen 18-jarige grote gasten is niet makkelijk maar om nu te zeggen dat de klasse ervan afdruip, nee.
Nee, Justin teert niet voornamelijk op de achternaam. Bij de tevens keepende zoon van Van der Sar lijkt dat er wel een beetje op. Ik vond dat hij gisteren als 16-jarige juist best een aardige indruk achterliet tegen inderdaad 18 en 19-jarige gasten.
Het veldspel van de Ajax A1 was niet echt in orde, vleugels werden amper in stelling gebracht dus ook Kluivert moest het in zijn invalminuten met een paar inspeelballen doen.

Deed hij beter dan het gros van zijn teamgenoten, vond ik.

Klasse druipt er, als je meer van die jongen gezien hebt wel vanaf hoor. Is tot nu toe (nog) niet hetzelfde type aanvaller als zijn vader, maar iemand die vanaf de zijkanten komt met dribbels en ook veel assists aflevert. Twee filmpjes:

https://www.youtube.com/watch?v=oJ5JivIIfj8

https://www.youtube.com/watch?v=jG0TXRBsuXk

In die onderste is als 2e moment uiteraard al zijn solo voorbij 4 man en doelpunt uit bij Feyenoord te zien.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 16, 2016 7:44 pm

Die Walian kan er geen klote van. Die El Mahdiou ofzo, Demo zijn vriend, kan er ook geen klote van en speelt in JA. Dump zulke gasten. En stel alleen echte talenten op.
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mar 17, 2016 12:37 am

Op 1:19 schiet ie een bal binnen met een boog, bal was helemaal dronken van het effect. Knappe goal. :biggthumpup.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo mar 20, 2016 5:44 pm

InnerHarbour schreef:Ik hoop niet dat die Kluivert voornamelijk teert op de achternaam van zijn vader zoals een zekere Delay B. te M. want gister bakte hij er niet veel van, is pas 16 en dan spelen tegen 18-jarige grote gasten is niet makkelijk maar om nu te zeggen dat de klasse ervan afdruip, nee. Maar goed zijn vader is ook nooit veel meer geweest dan een prima afmaker zowel binnen als buiten het veld......... :hypocrite.gif:
gezien je zicht op en kennis van het spelletje is negatief commentaar uit jouw mond bijna een aanbeveling... :biggthumpup.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma mar 21, 2016 10:03 pm

Net als velen op AT heeft IH z'n stokpaardjes maar met z'n zicht en kennis van het voetbal is volgens mij niet veel mis.

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 22, 2016 12:43 am

Dubbel schreef:Net als velen op AT heeft IH z'n stokpaardjes maar met z'n zicht en kennis van het voetbal is volgens mij niet veel mis.
Ik vond Kluivert niet heel slecht invallen. Beste jongen is pas 16.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di mar 22, 2016 11:16 am

Lionel schreef:
Dubbel schreef:Net als velen op AT heeft IH z'n stokpaardjes maar met z'n zicht en kennis van het voetbal is volgens mij niet veel mis.
Ik vond Kluivert niet heel slecht invallen. Beste jongen is pas 16.
Hij viel niet slecht in, was beter dan Walian op rechts. Hij zal wel moeten groeien wil hij ooit de PL halen, ik schat dat er dan nog 20 centimeter bij moet (en minimaal 20 kilo) :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 22, 2016 12:00 pm

Zijn vader was 20 cm langer en 20 kilo zwaarder maar mislukte volledig in de PL. Meer een mooiweer voetballer voor de matige Spaanse competitie.

Zijn zoon is inderdaad pas 16 maar als je goed genoeg bent ben je ook oud genoeg, sorry maar ik vond hen (nog)niet goed genoeg.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di mar 22, 2016 1:20 pm

InnerHarbour schreef:Zijn vader was 20 cm langer en 20 kilo zwaarder maar mislukte volledig in de PL. Meer een mooiweer voetballer voor de matige Spaanse competitie.
:ajaxsmiley.gif: Leuke vondst, maar nee in ieder geval geen 20 cm langer, PK was in jouw ogen misschien zelfs te klein voor de PL, slechts 188 cm volgens Wikipedia.

Belangrijker is de volgende zin:
Bovendien liep hij een zware knieblessure op, na een harde overtreding van Gabriel Milito. Het leverde een permanente kraakbeenbeschadiging en een maandenlange revalidatie op.
https://www.wikiwand.com/nl/Patrick_Kluivert

Even later gaat hij transfervrij naar Newcastle United, weer een voorbeeld van wel veel geld hebben, maar dom scouten. PK maakte zo veel doelpunten voor Ajax, Barcelona en Oranje en als je zijn doelpunten afzet tegen die van topscorer Van Persie zie je het grote verschil, Van Persie scoort vooral tegen de kleintjes.

Matige competitie :drecul.gif: Zelfs Sevilla weet een Europese cup te winnen en, ach laat maar
InnerHarbour schreef:Zijn zoon is inderdaad pas 16 maar als je goed genoeg bent ben je ook oud genoeg, sorry maar ik vond hen (nog)niet goed genoeg.
Dat is hij ook niet, maar welke zestienjarige is dat wel?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 22, 2016 2:28 pm

Klopt mislukt in de PL en inderdaad laat maar als je denkt dat het winnen van de Europacup door Sevilla iets zegt over de sterkte van de Spaanse competitie.

Is de Ligt niet ook 16, volgens mij kan die prima mee in de A1.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 22, 2016 2:37 pm

InnerHarbour schreef:Klopt mislukt in de PL en inderdaad laat maar als je denkt dat het winnen van de Europacup door Sevilla iets zegt over de sterkte van de Spaanse competitie.

Is de Ligt niet ook 16, volgens mij kan die prima mee in de A1.
De Ligt is een exceptioneel verdedigend talent. Geef die nog even de tijd, als hij over een paar jaar in Ajax 1 staat verlangen we alleen nog naar Mike van der Hoorn terug als we weer eens willen lachen.

Justin Kluivert heeft ook exceptionele talenten, mag je van hem al verwachten dat hij verder is dan 18 en 19-jarige aanvallers die reeds aan Ajax 1 hebben geroken? Cerny maakte al de winnende treffer in een Europacup wedstrijd op Celtic Park, als iemand goed genoeg is is die oud genoeg volgens IH, dus je verwacht dat nu al van Kluivert?

Die jongen gaat Europese treffers voor Ajax maken en meer dan 10 ook, daar wil ik wel wat pints bier in O'Caseys op zetten.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 22, 2016 3:51 pm

Volgens mij schrijf ik toch echt dat ik hem (nog)niet genoeg vind voor de A1 en dat ik de klasse en niet vanaf vind druipen, snap niet zo goed wat je er nog verder over te vragen hebt. Hij zal het best al aardig kunnen doen tegen de A1 van MVV maar tegen die grote jongens van Chelsea had hij nog weinig in te brengen.

Ik heb hem al eerder in you tube filmpjes gezien en nee ik ben vooralsnog niet bijster onder de indruk maar goed hij is nog jong niet iedereen is een ster zo jong misschien komt het nog.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 22, 2016 4:05 pm

InnerHarbour schreef:Hij zal het best al aardig kunnen doen tegen de A1 van MVV maar tegen die grote jongens van Chelsea had hij nog weinig in te brengen.
Heel Ajax Under 19 had weinig in te brengen die middag en heel Chelsea Under 19 trouwens ook, want het was een behoorlijk slordige wedstrijd. De vleugelspelers kregen zelden ballen, vooral met de rare tactiek in de 1e helft dat Cerny spits was en Walian op rechts speelde Ajax de boel in de trechter.

Weinig ballen voor invaller Kluivert dus, die tijdens die acties wel liet zien dat hij mannetjes kan passeren ook al zijn die mannetjes 18 of 19 en hij nu nog maar 16.

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 05, 2016 2:25 pm

Ajax legt centrale verdediger vast: 'Dit is een hele mooie beloning'

Ajax ziet het zitten in Leon Bergsma. De verdediger speelt sinds 2005 in de jeugdopleiding van de club uit zijn geboortestad en heeft dinsdag zijn handtekening gezet onder een contract dat tot en met de zomer van 2018 doorloopt. Het is de eerste profverbintenis die Bergsma tekent.

De A-junior is blij met het teken van vertrouwen: “Het is een fantastisch gevoel om mijn eerste contract te tekenen, na elf jaar in de jeugdopleiding te hebben gespeeld”, zegt hij op de website van Ajax. In de afgelopen periode was hij een vaste waarde in de A1.

“Ik heb hard geknokt en dit is een hele mooie beloning”, vindt de negentienjarige Bergsma. “Het komende seizoen begin ik in Jong Ajax en mijn droom is natuurlijk om ooit in de ArenA te spelen.”
Geen slechte speler (m.i.). Maar ik denk niet dat ie Ajax-1 structureel gaat bereiken.

Plaats reactie