Manchester United, met of zonder Erik ten Hag
Moderator: mods
-
Re: Manchester United onder Louis van Gaal
Mwoah, De Gea ipv Neuer zou nog kunnen. Maar qua veldspelers niet nee.
Vooruit, De Gea schenk ik je. Al betwijfel ik of Bayern zou willen ruilen.
Je hebt daarvoor ook meer kwaliteit nodig want de druk op de bal is veel groter.wimpey schreef:Zowel als ook natuurlijk. De topclubs laten het op knokvoetbal aan komen, omdat ze geen verzorgd voetbal onder druk kunnen spelen. Kwestie van gebrek aan kwaliteit. De beste mix zie je bij de kleinere clubs. Leicester (Mahrez), Spurs (Eriksen) en West Ham (Payet) spelen het beste voetbal.Le T. schreef: Wat is niveau? Gaat dat om goed verzorgd voetbal of om de moeilijkheidsgraad van het overeind blijven?
Technisch ja, maar ik denk dat alleen Barcelona goed genoeg is om structureel onder die druk uit te voetballen. Als je dat niet bent dan moet je duelkracht hebben en dus nog meer compromissen sluiten tov de techniek. Dan speelt ook nog mee dat met name Bayern, PSG en Juve hun verzorgde voetbal op laag tempo en met weinig druk hebben kunnen oefenen alvorens het uiteindelijke niveau daarin te bereiken. In Engeland moet het meteen en altijd op een hoog niveau zitten anders is het niet bestand tegen de druk.Juve, Barcelona, Madrid, PSG en Bayern zouden de PL fluitend winnen. Daar ligt de kwaliteitsnorm binnen de selecties wat anders dan bij de Engelse topclubs.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Man U krijgt Schweini van Bayern. Een cast off.Yopi schreef:Vooruit, De Gea schenk ik je. Al betwijfel ik of Bayern zou willen ruilen.
Bayern haalt directe versterkingen bij Juve, Real Madrid en Barcelona weg. Man U geeft méér geld uit voor figuren van Southampton, psv, Torino, Ajax en Sporting. En die blijken dan niet beter te zijn dan aanwezige spelers, vertrokken spelers en jochies uit de opleiding. Goh, je verwacht het niet!

Huh? Laag tempo?
Ben jij dat, Le T? De man die fan is van MU?
PSG speelde in een veel hoger tempo dan Chelsea. Kwestie van techniek.
Ben jij dat, Le T? De man die fan is van MU?
PSG speelde in een veel hoger tempo dan Chelsea. Kwestie van techniek.
Ja ja... De Europese topploegen hebben een positiespel dat superieur is aan dat van de Engelse clubs. Ze laten de bal het werk doen, zijn constant in beweging en denken en handelen extreem snel. Kijk anders effe naar het verloop van de CL. Jouw Man U kan het tegen Europese subtoppers en middenmoters al niet bolwerken.Le T. schreef:
Je hebt daarvoor ook meer kwaliteit nodig want de druk op de bal is veel groter.
En Bayern dat in de BuLi op een laag tempo kan oefenen: heb je ze nog allemaal?!

Pep's Bayern is de afgelopen 2 jaar ook verndederd in de CL en zit er dit jaar dankzij grote mazzel nog in. Het klopt wel dat je Engelse ploegen weg kunt tikken, zie Eriksens Tottenham tegen Borussia. Maar je kunt ook overlopen worden en ten onder gaan in het tempo en de fysieke druk. Het is net wel of net niet, en voor net wel moet je verdomd goed en snel rondspelen. Soms is het zelfs voor rust wel, en na rust niet meer.wimpey schreef:Ja ja... De Europese topploegen hebben een positiespel dat superieur is aan dat van de Engelse clubs. Ze laten de bal het werk doen, zijn constant in beweging en denken en handelen extreem snel. Kijk anders effe naar het verloop van de CL. Jouw Man U kan het tegen Europese subtoppers en middenmoters al niet bolwerken.Le T. schreef:
Je hebt daarvoor ook meer kwaliteit nodig want de druk op de bal is veel groter.
En Bayern dat in de BuLi op een laag tempo kan oefenen: heb je ze nog allemaal?!Die ploeg speelt 99% van alle tegenstand op techniek, inzicht en afstemming aan flarden.
Van Gaal is daar tegenaan gelopen, Klopp loopt daar vaak tegenaan, Wenger is daar tegenaan gelopen en Pep zal daar volgend seizoen ook hard tegenaan lopen.
Heeft doodgewoon met (een gebrek aan) kwaliteit te maken.
Suarez speelde in Engeland elke verdediging overhoop. Barcelona heeft drie spelers van die orde.
Een hoog tempo is niet dom rondrennen, maar snel denken en spelen.
Suarez speelde in Engeland elke verdediging overhoop. Barcelona heeft drie spelers van die orde.
Een hoog tempo is niet dom rondrennen, maar snel denken en spelen.
In de halve finale. Tegen de uiteindelijke winnaar.Le T. schreef: Pep's Bayern is de afgelopen 2 jaar ook verndederd in de CL
Mazzel ja. Kunde ook. 4 goals tegen Juve in 45 minuten.en zit er dit jaar dankzij grote mazzel nog in.
Van Gaal loopt vooral keihard tegen zijn onbeholpen personeelsbeleid aan.Van Gaal is daar tegenaan gelopen,
Wenger is al jaren passé. Doet geregeld goede aankopen, maar zet daar dan een aantal kneuzen op cruciale posities omheen. Klopp zal zijn selectie deze zomer een boost moeten geven.Klopp loopt daar vaak tegenaan, Wenger is daar tegenaan gelopen
Zal van het niveau van z'n aankopen afhangen.en Pep zal daar volgend seizoen ook hard tegenaan lopen.
Peppie en Kloppie gaan shoppen. In Duitsland en Spanje. Daar moet je zijn.
LVG (als hij blijft zitten) gaat ook shoppen, maar verwacht er niets van. Zijn track record is abominabel. En dus telt MU volgend seizoen opnieuw niet mee.
LVG (als hij blijft zitten) gaat ook shoppen, maar verwacht er niets van. Zijn track record is abominabel. En dus telt MU volgend seizoen opnieuw niet mee.
- InnerHarbour
Tja bewijzen kan je het nooit maar ik zou het eerst maar eens moeten zien of die allemaal kampioen zouden worden en helemaal niet fluitend. Spelen in Europa en intern in twee cups inclusief replays. Een competitie met 20 clubs en niet zoals in Spanje of Italie waar het 70% van de tijd aangenaam weer is. Laat ik nog maar even buiten beschouwing dat je elke wedstrijd vol aan de bak moet tegen super gemotiveerde fysiek sterke tegenstanders die niet bij voorbaat al op hun rug gaan liggen.wimpey schreef:Juve, Barcelona, Madrid, PSG en Bayern zouden de PL fluitend winnen. Daar ligt de kwaliteitsnorm binnen de selecties wat anders dan bij de Engelse topclubs.
Zie je Messie al die bij voorkeur 80% van de tijd wandelend aflegt., die zegt na 10 wedstrijden in de slagregen, ik ga mooi terug naar Spanje, bekijk het hier maar.
De PL, de mooiste en sterkste competitie ter wereld.

YNWA
Replays doen ze natuurlijk zelf.InnerHarbour schreef:Tja bewijzen kan je het nooit maar ik zou het eerst maar eens moeten zien of die allemaal kampioen zouden worden en helemaal niet fluitend. Spelen in Europa en intern in twee cups inclusief replays. Een competitie met 20 clubs en niet zoals in Spanje of Italie waar het 70% van de tijd aangenaam weer is. Laat ik nog maar even buiten beschouwing dat je elke wedstrijd vol aan de bak moet tegen super gemotiveerde fysiek sterke tegenstanders die niet bij voorbaat al op hun rug gaan liggen.wimpey schreef:Juve, Barcelona, Madrid, PSG en Bayern zouden de PL fluitend winnen. Daar ligt de kwaliteitsnorm binnen de selecties wat anders dan bij de Engelse topclubs.
Zie je Messie al die bij voorkeur 80% van de tijd wandelend aflegt., die zegt na 10 wedstrijden in de slagregen, ik ga mooi terug naar Spanje, bekijk het hier maar.
De PL, de mooiste en sterkste competitie ter wereld.
In Spanje spelen ze in de Copa del Rey ook 2 wedstrijden. Dus dat gaat niet op.
Kijk even naar de Spaanse clubs die de afgelopen jaren de EL hebben gewonnen. Op Chelsea na geen Engelse club te vinden.
Barca speelt dat Arsenal helemaal kapot op 60%. Denk je nou echt dat die moeite hebben met Watford, Sunderland of WBA?

Dat het spannend is, klopt zeker. Maar niet goed of de beste. Leicester City zou in Spanje, Italie of Duitsland niet in de top 3 staan. Frankrijk misschien wel.
IK GELOOF!!!!!!
Vernederd ja.wimpey schreef:In de halve finale. Tegen de uiteindelijke winnaar.Le T. schreef: Pep's Bayern is de afgelopen 2 jaar ook verndederd in de CL
Zal van het niveau van z'n aankopen afhangen.[/quote]en Pep zal daar volgend seizoen ook hard tegenaan lopen.
Zoveel is er niet te koop.
Goede spelers genoeg, maar of ze naar Engeland willen? Denk niet dat de spelers van Bayern (bijvoorbeeld) staan te springen om te vertrekken. En als City zich onverhoeds niet plaatst voor de CL, wordt een overstap nog onaantrekkelijker.
@Lionel: dat weet IH zelf ook wel. Hij is nooit vies van een beetje provoceren.
Ach ja, de PL... Iedereen gaat mee in dat hersenloos gedraaf, dat maakt het spectaculair. Een trainer of speler kan niet even iets veranderen aan de cultuur daar, natuurlijk.
Zie LVG, hij wilde zijn team 'verzorgd' laten voetballen. Maar dat wilde ene helft niet, en de andere helft kon het niet. Nu loopt het team ook dom te rennen en te draven. En wint het soms, en dan weer niet.
De cultuur daar is apart: gaat om de stammenstrijd, het verslaan van de rivaal. De supporters van MU zijn nu weer even rustig. Toch van City gewonnen. Maar vraag niet hoe.
@Lionel: dat weet IH zelf ook wel. Hij is nooit vies van een beetje provoceren.

Ach ja, de PL... Iedereen gaat mee in dat hersenloos gedraaf, dat maakt het spectaculair. Een trainer of speler kan niet even iets veranderen aan de cultuur daar, natuurlijk.
Zie LVG, hij wilde zijn team 'verzorgd' laten voetballen. Maar dat wilde ene helft niet, en de andere helft kon het niet. Nu loopt het team ook dom te rennen en te draven. En wint het soms, en dan weer niet.
De cultuur daar is apart: gaat om de stammenstrijd, het verslaan van de rivaal. De supporters van MU zijn nu weer even rustig. Toch van City gewonnen. Maar vraag niet hoe.
- InnerHarbour
Leicester die Italiaans countervoetbal speelt, onmiddellijk uit de LC en FA cup lag, die geen europese competitie speelden bewijzen juist mijn stelling dat het allemaal een stuk genuanceerder ligt dan brullen, "barcelona heeft......".Lionel schreef:Leicester City zou in Spanje, Italie of Duitsland niet in de top 3 staan. Frankrijk misschien wel.
Zes weken driemaal per week spelen in klote weer rond de Kerst en pisnicht neymar roept huilend om zijn mammie.

YNWA
Ja, het is allemaal wel erg moeilijk als je zoveel geld te besteden hebben. Choosers can't be beggars. Oh eh, wacht effe...Le T. schreef: Zoveel is er niet te koop.
Ik snap natuurlijk de achterliggende gedachte: het falen van Man U en diens manager verklaren en bagatelliseren. Maar die vlieger gaat natuurlijk niet op.
Guardiola zal geen 100-en miljoenen laten verdampen aan het niveau spelers waarin Van Gaal heeft geïnvesteerd en waarmee zijn broodheer geen stap verder is gekomen. Zal Guardiola het in Manchester beduidend beter doen dan Van Gaal: ja. Betere aankopen, (dus) beter spel en (dus) betere resultaten.
Geldt dat niet voor vrijwel alle spelers in het 2016 tijdperk? Voetbal is echt een wijvensport geworden. Cristiano Ronaldo staat bekend als een echte atleet, een krachtmens. Had zo'n gozer één schop van Neeskens laten incasseren en hij was huilend van het veld gelopen en meteen gaan smeken om een ander beroep / een andere hobby.InnerHarbour schreef:Zes weken driemaal per week spelen in klote weer rond de Kerst en pisnicht neymar roept huilend om zijn mammie.
Leicester, dat in de andere cups inderdaad allesbehalve sterk voor de dag kwam, bewijst wel hoe wisselvallig die andere topclubs zijn. Hoe vaak ze in doorsnee wedstrijden falen en daardoor, in een geval van Manchester City zelfs op ruim 10 punten achterstand staan. Dan doen die topclubs toch iets niet helemaal goed, hun selectie moet toch echt breed genoeg zijn.InnerHarbour schreef:Leicester die Italiaans countervoetbal speelt, onmiddellijk uit de LC en FA cup lag, die geen europese competitie speelden bewijzen juist mijn stellingLionel schreef:Leicester City zou in Spanje, Italie of Duitsland niet in de top 3 staan. Frankrijk misschien wel.
Dat denk ik ook wel. Bovendien heeft City al een paar goede spelers, i.t.t. MU. Met Aguëro, Debruyne, enz. kun je vooruit.
Kroos?
Kroos?
Vooralsnog heeft hij zojuist de ene veel biggere spender verslagen en staat hij 9 punten voor op de andere veel biggere spenderwimpey schreef:Ja, het is allemaal wel erg moeilijk als je zoveel geld te besteden hebben. Choosers can't be beggars. Oh eh, wacht effe...Le T. schreef: Zoveel is er niet te koop.
Ik snap natuurlijk de achterliggende gedachte: het falen van Man U en diens manager verklaren en bagatelliseren. Maar die vlieger gaat natuurlijk niet op.
Laat hij het eerst maar eens bij Bayern beter doen dan Van Gaal in zijn eerste seizoen terwijl er een stijl en cultuuromslag moest worden gemaakt.Guardiola zal geen 100-en miljoenen laten verdampen aan het niveau spelers waarin Van Gaal heeft geïnvesteerd en waarmee zijn broodheer geen stap verder is gekomen. Zal Guardiola het in Manchester beduidend beter doen dan Van Gaal: ja. Betere aankopen, (dus) beter spel en (dus) betere resultaten.
Ja maar hij heeft tegelijkertijd op de ranglijst ook voorrang moeten geven aan clubs zoals structurele under achiever Arsenal, aan Leicester en zelfs aan West Ham United dat zijn seizoen flink kan gaan verpesten in de FA Cup. Dan doe je het toch niet bepaald top in een seizoen dat Chelsea het helemaal weggooit maar jijzelf ook heel vroeg afhaakt in de strijd om de grote prijzen.Le T. schreef:Vooralsnog heeft hij zojuist de ene veel biggere spender verslagen en staat hij 9 punten voor op de andere veel biggere spenderwimpey schreef:Ik snap natuurlijk de achterliggende gedachte: het falen van Man U en diens manager verklaren en bagatelliseren. Maar die vlieger gaat natuurlijk niet op.
Ja, hij presteert optimaal gezien de voorhandene resources. Standbeeld, een naar hem vernoemde tribune en een contract voor 25 jaar zou een passende beloning zijn.Le T. schreef:Vooralsnog heeft hij zojuist de ene veel biggere spender verslagen en staat hij 9 punten voor op de andere veel biggere spender

Het falen van anderen aanwenden om het falen van je held te bagatelliseren. Iets met clutch en straw.
- InnerHarbour
Niet noodzakelijk, Leicester heeft vrijwel het hele seizoen 1 wedstrijd in de week countervoetbal gespeeld zonder noemenswaardige schorsingen en/of blessures en dat hebben ze heel knap gedaan met een Vardy die het seizoen van zijn leven heeft gedraaid, het seizoen ervoor maakte hij er in 34 bij voorbeeld 5 en ook in de jaren ervoor op lager niveau was het niet veel bijzonders dus om nu te zeggen dat ze zo geweldig scouten is ook wat overdreven, meer een eendagsvlieg noem ik hem. Ik heb niets met dat voetbal of die club maar ik begrijp dat je het geweldig moet vinden als ze kampioen worden. Nou ik niet en volgend jaar stort het in, mark my words.Cruijff schreef:Leicester, dat in de andere cups inderdaad allesbehalve sterk voor de dag kwam, bewijst wel hoe wisselvallig die andere topclubs zijn. Hoe vaak ze in doorsnee wedstrijden falen en daardoor, in een geval van Manchester City zelfs op ruim 10 punten achterstand staan. Dan doen die topclubs toch iets niet helemaal goed, hun selectie moet toch echt breed genoeg zijn.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op ma mar 21, 2016 4:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
InnerHarbour schreef:Niet noodzakelijk, Leicester heeft vrijwel het hele seizoen 1 wedstrijd in de week countervoetbal gespeeld zonder noemenswaardige schorsingen en/of blessures en dat hebben ze heel knap gedaan met een Vardy die het seizoen van zijn leven heeft gedraaid,Cruijff schreef:Leicester, dat in de andere cups inderdaad allesbehalve sterk voor de dag kwam, bewijst wel hoe wisselvallig die andere topclubs zijn. Hoe vaak ze in doorsnee wedstrijden falen en daardoor, in een geval van Manchester City zelfs op ruim 10 punten achterstand staan. Dan doen die topclubs toch iets niet helemaal goed, hun selectie moet toch echt breed genoeg zijn.
Tuurlijk stort het volgend jaar in en ik ben niet degene die meteen op een bandwagon springt bij een clubje dat nu opeens succes heeft.InnerHarbour schreef:Ik heb niets met dat voetbal of die club maar ik begrijp dat je het geweldig moet vinden als ze kampioen worden. Nou ik niet en volgend jaar stort het in, mark my words.
Maar ik vind het vooral leuk omdat ze concurreren met clubs die ik wel een afgang gun. City leek kort geleden nog de grootste kanshebber, het doet mij gewoon deugd om te zien hoe zij het met hun peperdure selectie geheel verneuken.
Arsenal, wacht al jaren op de titel, pakken ze de PL 2015/2016 staat Wenger te pronken met een zogeheten kroon op zijn carrière. Die staat er dan bij als een hond met zeven lullen, terwijl dit seizoen juist zeer duidelijk wordt aangetoond wat Arsenal al jaren onder zijn leiding doet. Namelijk falen.
De Spurs, an sich een mooie club, maar ik gun ze de titel gewoon niet. Na al die jaren waarin ze 5e en (vooral) 6e plaatsen pakten hebben ze nu een uitschieter, maar ik vind niet dat ze genoeg laten zien. Het sprankelt niet, het is ook nog rete wisselvallig. Ik gun het Mahrez & Vardy en consorten gewoon meer.
Mwah, ik gun het Jan, Toby en Cristian op zich wel. Als Leicester nou geen steenrijke eigenaar had dan was het een mooi sprookje geweest, maar nu is dat net zo'n identiteitsloze club als de rest van de rijkeluisspeeltjes.
Ik gun het ze eigenlijk slechts een beetje. Liever zelfs niet al dit seizoen, misschien als ze over een paar jaar al de pannen van het dak spelen.Arthur schreef:Mwah, ik gun het Jan, Toby en Cristian op zich wel.
Het is vooral een bevestiging dat Ajax veel meer uit zijn potentie kan halen dan al jaren gebeurt dat Alderweireld, Eriksen en Vertonghen daar zo ongeveer de beste spelers zijn.
Manchester City ging voor schut tegen een Ajax waar Moisander al de plek van Vertonghen had ingenomen en Tobias Sana zelfs een basisplaats had. Op Toby valt bijna nooit wat aan te merken, maar Eriksen en Vertonghen zijn nog vaak erg wisselvallig.
Vooral Eriksen is zo ongeveer de beste speler van de Spurs, dat terwijl je hem nog regelmatig dezelfde fouten ziet maken als bij Ajax en hij soms een vorm toont die, zeker niet kampioenswaardig is. Een nonchalance die, als wij hem nog hadden, gisteren zelfs een nederlaag in Eindhoven zou kunnen inleiden.