Ajax O18 (Voorheen A1/O19)
Moderator: mods
Re: Ajax A1
Verloren van een Engelse ploeg.... wat een losers zeg! En dat is dan de life-line die ons terug brengt naar de top van Europa? Weinig bemoedigend.
Hmm, jammer dit. Ik heb niets van de wedstrijd gezien dus daar kan ik verder weinig over zeggen. Maar wedstrijden tegen dit soort ploegen zijn leerzaam dus een extra ronde was interessant geweest.
Als ze volgend jaar weer mee willen doen moeten ze kampioen worden. Of gebruik maken van het feit dat Ajax 1 de titel pakt. Maar zover is het helaas nog even niet.
Als ze volgend jaar weer mee willen doen moeten ze kampioen worden. Of gebruik maken van het feit dat Ajax 1 de titel pakt. Maar zover is het helaas nog even niet.
Nil volentibus arduum
De A1 onder Jonk speelde gedurfd voetbal. Je mag in ieder geval constateren dat het er niet gedurfder op is geworden de afgelopen periode. Verder een onbegrijpelijke opstelling. Wat deed Cerny in de spits en Walian als rechtsbuiten?
Jij mist de kern van het verhaal, Alexander. Belangrijk is dat er nu gestructureerd wordt vergaderd en besluiten unaniem worden genomen. Ajax 2016.
Niks ging over rechts. Pas toen Kluivert erin kwam. Cerny is trouwens wel echt goed. Speelde niet gelukkig maar die komt er wel.Alexander schreef:De A1 onder Jonk speelde gedurfd voetbal. Je mag in ieder geval constateren dat het er niet gedurfder op is geworden de afgelopen periode. Verder een onbegrijpelijke opstelling. Wat deed Cerny in de spits en Walian als rechtsbuiten?
IK GELOOF!!!!!!
-
Spelers als Appie, Eiting, De Ligt, Dekker speelden al lang voor Ajax voordat Jonk iets te zeggen had. Appie werd al jaren "speler van het toernooi", trainers maken geen sterren, ze kunnen wel mogelijke sterren kapot maken, bijvoorbeeld door Appie constant naar het krachthonk te sturen. Hij zal nooit 1.90 meter worden, 85 kilo zwaar, hij moet het van zijn techniek en inzicht hebben.LucaS schreef:Huh, de wonderboys van Jonk nu al uitgeschakeld?
Onder Jonk speelde de A1 aanvallender? Wat een onzin, onder Jonk is niet uit tegen Chelsea gespeeld en wat herinneren we ons? De 1-0 tegen Barcelona, de thuiswedstrijd, beetje een lucky van Cerny?
Ik vrees dat de Van der Beekaanbidders gewoon doorgaan met het promoten van Donny, dat hij Ajax kampioen kan maken enz. enz. ik hoop het, maar verwacht het niet.
Zag wel "talent van de toekomst" (http://www.ajaxshowtime.com/article/hoo ... 3hcQvS5.97) El M. "de koning van de middencirkel" meedoen, als iemand de beelden nog een keer ziet, hij is de man die steeds op de keeper terugspeelt. Ik weet niet tot wanneer zijn contract loopt, maar ik verwacht niet dat hij Ajax 1 haalt, mag je toch wel verwachten van zo'n talent (deze zomer wordt hij 20, was dispensatiespeler), in 2013 (herinnering, niet opgezocht) aangetrokken.
De opstelling was mij (ook) een raadsel, maar ik ben dan ook geen trainer.
De backs? Matusiwa kwam in 2013 bij Ajax, maar zijn toegevoegde waarde? Dankerlui speelt als linksback de ballen met rechts, heeft Ajax geen betere linksback? Ik neem aan dat Savastano geblesseerd was, dat bericht heb ik gemist. El Idrissi en Dolberg hadden voor gevaar hebben kunnen zorgen, in ieder geval meer dan Walian, een van de eerste aankopen na het begin van de revolutie, kwam van AZ.
Nogmaals de opmerking: ben benieuwd welke spelers er van beide ploegen over drie jaar in het eerste staan, met daarbij wel de aantekening dat het lastiger is in Chelsea 1 te komen dan in Ajax 1.
Net voor de revolutie won Ajax A1 toch met 6-0 van Liverpool, the Next Gen

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Een extra ronde had 3 extra wedstrijden betekend.Marillion schreef:Hmm, jammer dit. Ik heb niets van de wedstrijd gezien dus daar kan ik verder weinig over zeggen. Maar wedstrijden tegen dit soort ploegen zijn leerzaam dus een extra ronde was interessant geweest.
- InnerHarbour
Het hedendaagse voetbal gaat niet meer zonder een hoop loopvermogen, lengte en fysiek dat kan je natuurlijk niet leuk vinden maar het is nu eenmaal zo. Mis je die kwaliteiten zal je er op een andere manier bovenuit moten steken en dat doet Nouri IMHO niet, teveel mooiweer voetballer, te weinig aanwezig, veel te weinig goede steekballetjes. Ik weet het ik zie hem lang niet zo vaak spelen als jij maar ik zie hem juist vaak spelen op dit niveau en dan is het meestal net niet.Demosthenes schreef:@IH,
Je wilt lange spelers? Was de spits niet de langste van het elftal? Sanogo is vele malen beter, ook Gabrich leek mij beter, maar misschien had hij zijn dag niet (Wat ook voor Ajacieden kan gelden)[/i]
De inbreng van Appie was duidelijker dan die van Van der Beek, die had een ongelukkige middag/avond?
Dit zou de generatie moeten zijn die Ajax in de toekomst zou helpen, nou als het er één wordt mogen we blij zijn, een jongen als de Ligt reken ik niet tot deze generatie maar met hem erbij misschien twee.
YNWA
- InnerHarbour
Ja en? Die speeltuinvoetballer wordt al jaren beschouwd als één van de grote Ajax-talenten maar in tegenstelling tot Cherny, Murić en van de Beek heeft hij nog altijd niet meegedaan in 1. Waarom denk je dat het is,
-de Boer heeft er geen kijk op
-de Boer heeft een hekel aan hem
-hij zakt vaak door het ijs in wedstrijden zoals dit
-is niet wekelijks de betere in JA
=hij is gewoon nog niet goed genoeg
-is een blijft een speeltuinvoetballer, niveau Vitesse.
Ik ga voor de laatste, met een lichte hoop op die daarvoor.
YNWA
-
De vraag is weliswaaar niet direct aaan mij gesteld, maar op eeen foum kun je wel reaageren
Van wat ik gisteren van Chelsea gezien heb (vaker heb ik Chelsea niet gezien) is dat er niet een. Ook spelers die het boekje volgen, maar dan groter en sterker zijn en ik neem aan, gezien de lichamelijke veranderingen die Ajacieden in Engeland ondergaan, een andere medische begeleiding.
Een andere kijk, want welke voetballer in Ajax 1 durft nog een actie te ondernemen? Youness die ver van het eigen doel staat? Sinkgraven? Is geen schim van over, de creatieve middenvelder bij Ajax? Not done.de Boer heeft er geen kijk op
Geen idee, zijn niet mijn woorden.-de Boer heeft een hekel aan hem
Nee. in tegendeel, want op internationale tooernoooien tot speler van het toernooi te worden uitgeroepen is niet niks; het gaat dan om wedstrijden tegen leeftijdsgenoten en tegen toppers uit het buitenland.-hij zakt vaak door het ijs in wedstrijden zoals dit
Zal wel kloppen, ik volg de eerste divisie niet-is niet wekelijks de betere in JA
Zal nog moeten blijken, de laatste stap is de moeilijkste, en nogmaaals FdB laat vooral de standaardvoetballer meedoen, spelers die precies zo doen als alle trainers zeggen.=hij is gewoon nog niet goed genoeg
Ik hoop het niet, maar nogmaals de toekomst zal het uitwijzen. Appie is in ieder geval een speler die kan uitgroeien tot de publiekslieveling, tot de speler waarvoor ik naar het stadion ga (geldt in mindere mate voor met Cerny).-is een blijft een speeltuinvoetballer, niveau Vitesse.
Van wat ik gisteren van Chelsea gezien heb (vaker heb ik Chelsea niet gezien) is dat er niet een. Ook spelers die het boekje volgen, maar dan groter en sterker zijn en ik neem aan, gezien de lichamelijke veranderingen die Ajacieden in Engeland ondergaan, een andere medische begeleiding.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Mij lijkt dat "toptalent" op die leeftijd niet op een dinsdagmiddag in een leeg stadion speelt.
In andere landen hebben ze een andere definitie van "toptalent" dan in NL. Andere definitie van "voetballer" zelfs. Als deze jongens al "toptalent" zijn, welk plakkertje zouden ze dan op iemand als Rabiot doen?
In andere landen hebben ze een andere definitie van "toptalent" dan in NL. Andere definitie van "voetballer" zelfs. Als deze jongens al "toptalent" zijn, welk plakkertje zouden ze dan op iemand als Rabiot doen?
-
Mij lijkt dat een keuze van de vereniging.wimpey schreef:Mij lijkt dat "toptalent" op die leeftijd niet op een dinsdagmiddag in een leeg stadion speelt.
De halve finale's en finale worden ergens in Zwitserland gespeeld, verwacht jij daar tienduizenden toeschouwers, of zitten er bij die vier teams geen toptalenten?
Jeugdvoetbal is niet overal populair, ook niet in Nederland. Kom ik bij de A1 van Sparta of ADO en trek ik het aaantal familieleden van de spelers af van het totaal aantal bezoekers, dan blijven er een paar honderd over als er tegen Ajax wordt gespeeld en nog veel minder als het niet Ajax is. Dan heb ik het over zaterdagmiddag!
De eerste keer dat ik Eriksen zag (B1) was op een doordeweekse dag, waren er 100 toeschouwers? Was bij Sparta. Eriksen geen toptalent? Ja, dat kan.
Het ging me om het vetgedrukte. Eriksen was toen wel effe wat jonger dan Nouri, Beek, Cerny he. Eriksen debuteerde met 17, was met 18 basisspeler in Ajax-1 en WK-deelnmer. Speelde met 21 voor de Spurs. Natuurlijk is en was Eriksen een toptalent. Een speler met veel meer wapens dan bijv. Nouri en vd Beek.Demosthenes schreef:De eerste keer dat ik Eriksen zag (B1) was op een doordeweekse dag, waren er 100 toeschouwers? Was bij Sparta. Eriksen geen toptalent? Ja, dat kan.wimpey schreef:Mij lijkt dat "toptalent" op die leeftijd niet op een dinsdagmiddag in een leeg stadion speelt.
Ik hoop ook dat Nouri en Beek het redden. Echte Ajacieden. Cerny had de linksback van NEC kunnen dollen afg. weekend. De Ligt had het bij de goals van NEC vast niet slechter gedaan dan Mike Pattex. Dus deels met je eens: een keuze van de club. Anderzijds speelt écht toptalent écht wel in het huidige Ajax-1, aangezien het niveau laag is.
-
Overigens valt op de Cerny en Van de Beek aardig in Ajax 1 speelden, maar daarin al weken niet meer te bekennen zijn. Dus de hand van De Boer lijkt daarin ook zeker een rol te spelen. Ik heb als supporter écht behoefte aan een andere coach. En ik denk de selectie ook. Een avontuurlijker Ajax, daar snák ik naar.InnerHarbour schreef:Ja en? Die speeltuinvoetballer wordt al jaren beschouwd als één van de grote Ajax-talenten maar in tegenstelling tot Cherny, Murić en van de Beek heeft hij nog altijd niet meegedaan in 1. Waarom denk je dat het is,
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Grappig is dat inderdaad wel. Nouri wordt over een klein maandje 19. Zelfde geldt voor Donny van de Beek. Zijn beiden 2 jaar jonger dan Rabiot. En bijvoorbeeld 1 jaar jonger dan zo'n Alli of een Coman. En even oud als een Youri Tielemans.wimpey schreef:Mij lijkt dat "toptalent" op die leeftijd niet op een dinsdagmiddag in een leeg stadion speelt.
We moeten heel eerlijk zijn en maar gaan inzien dat het gewoon niet zo'n vaart dus loopt. Kip en ei ook, want krijgen ze geen kans omdat ze niet goed genoeg zijn, of zijn ze nu niet goed genoeg omdat ze geen kans krijgen?
Ik ben er heilig van overtuigd dat Nouri en Beek prima mee kunnen in Ajax 1. Die jongens kunnen voetballen. Snappen het spelletje. Maar ik lees alleen maar dat Ajax 1 niet zonder een speler als Gudelj kan. Dan weet je genoeg.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Overigens valt op de Cerny en Van de Beek aardig in Ajax 1 speelden, maar daarin al weken niet meer te bekennen zijn. Dus de hand van De Boer lijkt daarin ook zeker een rol te spelen. Ik heb als supporter écht behoefte aan een andere coach. En ik denk de selectie ook. Een avontuurlijker Ajax, daar snák ik naar.
Dit én dit wat mij betreft. Ik sta er al enige tijd afstandelijk in vwb Ajax. Tijdens de wedstrijden irriteer ik me nog wel.Peter schreef: We moeten heel eerlijk zijn en maar gaan inzien dat het gewoon niet zo'n vaart dus loopt. Kip en ei ook, want krijgen ze geen kans omdat ze niet goed genoeg zijn, of zijn ze nu niet goed genoeg omdat ze geen kans krijgen?

Slecht voetbal en krampachtig meedoen om die landstitel: dat ken ik onderhand wel. Dus ja, à la Cees: graag een nieuwe trainer. En passant, een vervanger voor no-brainer Overmars. En een AD met oren als openstaande taxi-deuren en een spiekbriefje is ook geen porem.
Een nog grotere ergernis: ik moet tegen die miskopen aankijken. Vrijwel stuk voor stuk incapabele bange poeperds, die in niets lijken op waar Ajax ooit voor stond. Pleur die er uit en geef eigen talent een échte kans. Ik zie liever fouten van hen (met kans op progressie van hun spel) dan gasten die 4-6 M hebben gekost en die dezelfde fouten tot in den treure herhalen.
-
Is ook een keuze van de trainer.Anderzijds speelt écht toptalent écht wel in het huidige Ajax-1, aangezien het niveau laag is.
Gudelj, Bazoer en Klaassen zijn vooral spelers die heel hard heen en weer kunnen hollen. Gudelj en Bazoer hebben ook een aardig schot en Klaassen heeft scorend vermogen, maar op het moment dat Appie mee gaat doen, krijg je ander middenveld, Appie moet je niet van strafschopgebied naar strafschopgebied laten rennen, hij is niet het type dat past bij het huidige Ajax. Wie moet hij vervangen? Vervolgens komt Sinkgraven aan de beurt en ooit was Schöne middenvelder. Voor Appie is helaas geen plaats in Ajax 1.
In mijn herinnering was Zlatan op een gegeven moment ook derde spits achter Machlas en Mido en toen was hij 20? De trainer besliste dat. Nee, ik vergelijk ze niet qua spel, maar de ene trainer ziet iets wel, een ander niet, want Zlatan heeft het toch aardig gedaan voor een derde spits van Ajax. FdB is in mijn ogen niet de trainer die een speler op de juiste plek op de juiste (Ajax)manier kan laten voetballen. Het begon met Theo Janssen, met Vurnon Anita, nu weer met de nummer 6.
Anderen zullen ertegenin brengen dat hij die kans dan ook maar moet pakken; is iets (maar niet veel

Van der Beek is eenvoudiger in te passen, want dat is ook een speler die heel hard van zestien naar zestien kan lopen. Van het eerder inpassen van jeugd is niets terechtgekomen, op zich te begrijpen, het is al een jong elftal.
-
Op https://www.youtube.com/watch?v=TojHcSD_APc een samenvatting met volgens mij alle Ajax-aanvallen. Wat ik mis en gisteren ook gemist heb, omdat de verbinding even was weggevallen, is de overtreding op Appie, er was geel voor die speler. Niet dat het iets uitmaakt, Chelsea was sterker, maar voor de volledigheid.
Bij de 1-0 laat onze centrale verdediger zich erg gemakkelijk piepelen, die Chelsea-speler gaat de bal kappen als je zo snel inkomt, dat leer je in de jeugd al.
De 1-1? Hij zal op de arm van Sierhuis wijzen, zou het doelpunt andersom ook zijn afgekeurd?
Bij de 1-0 laat onze centrale verdediger zich erg gemakkelijk piepelen, die Chelsea-speler gaat de bal kappen als je zo snel inkomt, dat leer je in de jeugd al.
De 1-1? Hij zal op de arm van Sierhuis wijzen, zou het doelpunt andersom ook zijn afgekeurd?
Vond je Chelsea echt goed, IH? Ik vond beide partijen niet echt een denderend niveau halen met alleen wat momenten waar Ajax in bepaalde fase super makkelijk de bal achter de Chelsea defensie kreeg en in andere fasen telkens ballen heel dom inleverde waardoor Chelsea een aantal keren achter elkaar heel makkelijk het Ajax doel onder vuur kon nemen.InnerHarbour schreef:Duidelijke overwinning voor Chelsea die in elke linie met een paar beulen speelt. Ik lees hier regelmatig dat mensen niet begrijpen dat die Nouri niet bij 1 zit. Nou ik wel, zelden zo'n speeltuinvoetballer gezien. Ook die van de Beek viel zwaar tegen.
Chelsea verdiend door.
-
Zo lezende heb ik een andere wedstrijd gezien (kleiner scherm), want zo super gemakkelijk zag het er niet uit, op die prachtige bal na van Appie op Cerny. Chelsea speelde in het begin van de tweede helft met Ajax, zonder tot groots voetbal te komen, zegt ook wat over het niveau van Chelsea, Chelsea was niet veel beter dan Ajax.Ik vond beide partijen niet echt een denderend niveau halen met alleen wat momenten waar Ajax in bepaalde fase super makkelijk de bal achter de Chelsea defensie kreeg en in andere fasen telkens ballen heel dom inleverde waardoor Chelsea een aantal keren achter elkaar heel makkelijk het Ajax doel onder vuur kon nemen.
Zag ergens een opstelling met Bergsma als reserve, klopt dat?
In de samenvatting wordt een solo van Dankerlui er een van El M, maar die is niet zo dicht bij het doel geweest en een voorzet van Dekker er een van Cerny, maar laat maar.
Heel vroeg in de wedstrijd ook meteen een prachtige bal van vd Beek op Cerny, die hem niet goed meenam maar wel nog tot een doelpoging kwam.Demosthenes schreef:Zo lezende heb ik een andere wedstrijd gezien (kleiner scherm), want zo super gemakkelijk zag het er niet uit, op die prachtige bal na van Appie op Cerny.Ik vond beide partijen niet echt een denderend niveau halen met alleen wat momenten waar Ajax in bepaalde fase super makkelijk de bal achter de Chelsea defensie kreeg en in andere fasen telkens ballen heel dom inleverde waardoor Chelsea een aantal keren achter elkaar heel makkelijk het Ajax doel onder vuur kon nemen.
Ik vond het spel ook niet oogstrelend, maar heb Ajax wel een aantal heel grote kansen zien missen. Die van Eiting moet er gewoon echt in, idem dito voor Cerny met meerdere kansen.
Die corner die er zomaar invloog had wat mij betreft ook niet afgekeurd hoeven worden.
Ik vond niet dat Chelsea met Ajax speelde. Maar als Ajax er vlak na rust er slechts een paar keer uitkomt (en dan meteen wel laat zien dat het teamgenoten goed vrij kan spelen) maar voornamelijk bijna alle ballen recht in de voeten van spelers met een blauw shirt loopt te schieten is het natuurlijk een kwartier lang makkelijk voetballen.Demosthenes schreef:Chelsea speelde in het begin van de tweede helft met Ajax, zonder tot groots voetbal te komen, zegt ook wat over het niveau van Chelsea, Chelsea was niet veel beter dan Ajax.
- InnerHarbour
Nee ik vond Chelsea niet echt goed maar wel solide spelen. Zeker het eerste half uur van de tweede helft toen Ajax nauwelijks in balbezit was. Nee ik zie die toptalenten niet bij Ajax rondlopen gebaseerd op de laatste wedstrijden in de YCL maar zegt het niet alles dat ze ook nog steeds in Amsterdam zijn en nog niet weggekocht...... Ja en ik weet het die Beek wilde geloof ik nog niet weg. Ja er zijn er een paar die wel aardig zijn maar meer ook niet IMHO.Cruijff schreef:Vond je Chelsea echt goed, IH? Ik vond beide partijen niet echt een denderend niveau halen met alleen wat momenten waar Ajax in bepaalde fase super makkelijk de bal achter de Chelsea defensie kreeg en in andere fasen telkens ballen heel dom inleverde waardoor Chelsea een aantal keren achter elkaar heel makkelijk het Ajax doel onder vuur kon nemen.InnerHarbour schreef:Duidelijke overwinning voor Chelsea die in elke linie met een paar beulen speelt. Ik lees hier regelmatig dat mensen niet begrijpen dat die Nouri niet bij 1 zit. Nou ik wel, zelden zo'n speeltuinvoetballer gezien. Ook die van de Beek viel zwaar tegen.
Chelsea verdiend door.
YNWA