PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: PSV

Bericht door brigade zuid » do feb 25, 2016 4:45 pm

Yopi schreef: Klasseverschil was erg groot. Zoals je kon verwachten.
Mwah ik vond dat echt wel meevallen hoor. Atletico was beter maar ik vond het verschil niet heel groot.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 25, 2016 4:53 pm

Thuis maakt Atletico het gewoon af. Zaterdag wacht Real.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 25, 2016 5:40 pm

Ja dat denk ik ook. Die gaan ff vol gas en dan staat het na een half uur 2-0 ofzo.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 25, 2016 6:02 pm

Dat ligt wel in de lijn der verwachting natuurlijk. Maar voorlopig heeft PSV heel aardig stand gehouden en een prima prestatie geleverd.

Je hoort na dit soort wedstrijden vaak dat een ploeg maar op x% speelt of dat ze wachten om het thuis af te maken. Dat zal allemaal wel maar je kan er zo weinig mee. Atletico had graag gezien dat die bal van Griezmann er bijvoorbeeld wel in was gegaan. Ze drongen ook nog wel aan, zeker toen ze een man meer hadden. Maar erg veel leverde dat niet op.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » do feb 25, 2016 6:08 pm

Mooie redding van Zoet was dat. Ik wist niet dat hij het in zich had.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 25, 2016 7:06 pm

Marillion schreef: Ze drongen ook nog wel aan, zeker toen ze een man meer hadden. Maar erg veel leverde dat niet op.
Moreno was de zwakke schakel in de defensie. Dat leverde voor rust een aantal 100% kansen op. De afronding was niet best, maar ze creëerden die kansen wel prachtig. Die jongens weten precies wanneer en waar ze moeten lopen. En dan komt die bal ook op maat. Echt een topploeg. En dus een compliment voor psv dat het die ploeg op 0-0 hield. Dat was het maximaal haalbare.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 25, 2016 9:19 pm

Pfffff Ajaxieden arrogant. Ineens is Zoet de beste keeper ter wereld volgens die bejaarden.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 26, 2016 12:51 pm

Was één van die broertjes Kerkhof die er zo over dacht toch? Nou, dan zal 't wel zo zijn. Eerlijk is eerlijk. Hij heeft een prima wedstrijd staan keepen. Maar normaal gesproken is hij echt wel minder dan Cillessen. Die overigens ook niet onfeilbaar is.

Wat ze allebei overigens missen is uitstraling. Er staat niet bepaald een kerel in het doel. Al maakt die ietwat sullige uitdrukking misschien ook wel weer dat een spits de situatie onderschat. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 26, 2016 1:00 pm

Ondertussen is Maher denk ik voorzichtig op weg naar de uitgang:
Maher opgenomen in selectie Jong PSV

Adam Maher maakt vrijdagavond zijn opwachting bij Jong PSV, dat het in Groesbeek op sportpark De Heikant opneemt tegen Achilles‘29. De 22-jarige middenvelder kreeg de afgelopen weken nauwelijks speeltijd van PSV-coach Phillip Cocu. Woensdag zat hij zelfs op de tribune tijdens het Champions League-duel met Atletico Madrid (0-0).

De vijfvoudig international voert bij de koploper van de Eredivisie een concurrentiestrijd met middenvelders Davy Pröpper, Andres Guardado, Jorrit Hendrix, Stijn Schaars en Marco van Ginkel. Maher kwam in de zomer van 2013 voor 6,5 miljoen euro over van AZ. Zijn contract loopt nog door tot medio 2018.

Jong PSV bezet de negende plaats in de Jupiler League. Opponent Achilles’29 staat op één punt achterstand op de twaalfde plaats.

Bron: nusport.nl
De rest van het seizoen zal er niet veel speeltijd meer inzitten. Pröpper, Guardado, Hendrix en Van Ginkel zullen het middenveld bezetten waarbij er regelmatig één van hun op de bank zit. Dus dan is Maher in de meeste gevallen niet eens eerste keuze als invaller.
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » vr feb 26, 2016 1:05 pm

Overmars zal nu wel achter hem aan gaan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 26, 2016 1:15 pm

Nee, je kunt veel op ons transferbeleid aanmerken maar Maher hebben we destijds bewust niet genomen. En sindsdien heeft hij het tegendeel niet bewezen. Ik ben wel benieuwd wat hij gaat doen. Hopen dat er volgend seizoen weer een plekje beschikbaar komt als Van Ginkel mogelijk weer weg is? Een stapje terug in Nederland om weer aan spelen toe te komen? Of relatief anoniem naar het buitenland vertrekken.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 26, 2016 1:25 pm

Jeroen Zoet speler van de week in de CL.

Wat ik dan niet begrijp is dat PSV nu op zo'n voetstuk wordt gezet vergeleken met Ajax (o zo volwassen en evenwichtig), maar dat het blijkbaar wel zo veel heeft weggegeven dat de keeper de uitblinker was. Alsof Ajax niet tegen ploegen van dit kaliber thuis in de CL heeft gelijkgespeeld.

Neemt niet weg natuurlijk dat PSV een prima Europees seizoen draait en daarvoor alle lof verdient. Alleen nu doen alsof Ajax in de CL keer op keer een modderfiguur sloeg en een voorbeeld aan PSV moet nemen, is wat opportunistisch.
I think I lost my fucking headache

generaal

Bericht door generaal » vr feb 26, 2016 1:29 pm

Marillion schreef:Wat ze allebei overigens missen is uitstraling. Er staat niet bepaald een kerel in het doel. Al maakt die ietwat sullige uitdrukking misschien ook wel weer dat een spits de situatie onderschat. :smallgrin.gif:
Vergelijk dat duo eens met de amper zeventienjarige Donnarumma :smallgrin.gif: . Aan de andere kant: De Gea en Courtois komen ook sullig over.

generaal

Bericht door generaal » vr feb 26, 2016 1:31 pm

Marillion schreef:Nee, je kunt veel op ons transferbeleid aanmerken maar Maher hebben we destijds bewust niet genomen. En sindsdien heeft hij het tegendeel niet bewezen. Ik ben wel benieuwd wat hij gaat doen. Hopen dat er volgend seizoen weer een plekje beschikbaar komt als Van Ginkel mogelijk weer weg is? Een stapje terug in Nederland om weer aan spelen toe te komen? Of relatief anoniem naar het buitenland vertrekken.
Ik vrees dat hij geld gaat scheppen in het Midden-Oosten. Misschien kan hij wel in de deal met Lestienne worden betrokken. Dat zou nog niet eens zo gek zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 26, 2016 2:04 pm

Volgens mij is hij daar toch teveel liefhebber voor. Al kan een zak geld natuurlijk een hoop doen veranderen. Als je ziet wat ze tegenwoordig in China betalen. Als ze daar nog een seizoenkaarthouder zoeken dan ben ik ook te koop.

Wat die keepers betreft. Precies, moet je Donnarumma daar eens naast zetten. Je kunt gewoon haast niet geloven dat die gast 17 is. Als het een Afrikaan was geweest hadden we er 10 jaar bij opgeteld. Nu maakt uitstraling natuurlijk niet alles maar ik denk toch dat het helpt als er een beetje een stevige vent onder de lat staat.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 26, 2016 5:49 pm

LucaS schreef:Jeroen Zoet speler van de week in de CL.

Wat ik dan niet begrijp is dat PSV nu op zo'n voetstuk wordt gezet vergeleken met Ajax (o zo volwassen en evenwichtig), maar dat het blijkbaar wel zo veel heeft weggegeven dat de keeper de uitblinker was. Alsof Ajax niet tegen ploegen van dit kaliber thuis in de CL heeft gelijkgespeeld.

Neemt niet weg natuurlijk dat PSV een prima Europees seizoen draait en daarvoor alle lof verdient. Alleen nu doen alsof Ajax in de CL keer op keer een modderfiguur sloeg en een voorbeeld aan PSV moet nemen, is wat opportunistisch.
Fok it Luuk. Wij zijn Ajax!

(Wordt dochterlief al met die attitude opgevoed?)

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 26, 2016 6:56 pm

Uiteraard. Hoewel het moeilijk blijkt haar in te laten zien dat wij de beste zijn en het mooiste voetbal spelen.
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 27, 2016 9:19 pm

PSV wordt kampioen.
IK GELOOF!!!!!!

generaal

Bericht door generaal » za feb 27, 2016 9:46 pm

Er komen nog drie zware potten aan. Groningen uit, Ajax thuis en AZ uit. Als PSV na die duels nog minstens een punt op Ajax voorstaat, is het kampioenschap wel binnen, ja.

elliquido

Bericht door elliquido » zo feb 28, 2016 2:22 pm

Angstgegner Roda uit is voor PSV de lastigste denk ik
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 28, 2016 10:47 pm

generaal schreef:Er komen nog drie zware potten aan. Groningen uit, Ajax thuis en AZ uit. Als PSV na die duels nog minstens een punt op Ajax voorstaat, is het kampioenschap wel binnen, ja.
Ik heb slecht nieuws voor je Generaal. Jullie morsen punten in Groningen en daarna pakt Ajax de drie punten in Eindhoven. Dan hebben we gelijk een gaatje. Wat een aardige thuiswedstrijd al niet voor vertrouwen kan geven. :smile-ajax.gif:

Ik had wel stiekem hoop op een stuntje van ADO zo na die CL wedstrijd. Maar 9 van de 10 keer valt de goal toch nog wel. Ik weet niet hoe zijn spel was maar Van Ginkel heeft met zijn doelpunten wel meteen impact. Had ik niet direct verwacht gezien het verloop van zijn carrière. Wel een goede speler maar hij had natuurlijk weinig gespeeld.
Nil volentibus arduum

generaal

Bericht door generaal » ma feb 29, 2016 1:09 pm

Het blijft vermoedelijk nog wel een aantal weken reuzespannend. Ik bekijk het dan ook van week tot week. Van Ginkel voegt een stuk dominantie aan het middenveld toe. Daarnaast komt hij vrij gemakkelijk voor de goal.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 29, 2016 1:37 pm

PSV moet oppassen met de overbelasting van spelers. Cocu heeft het geluk dat hij een volledig fitte selectie heeft, maar kiest in deze bomvolle weken voor dezelfde spelers. Het kan maar zo zijn dat zijn vaste kern tegen Ajax erg veel minuten in de benen heeft. Dat kan wel een dingetje worden.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma feb 29, 2016 1:40 pm

PSV is gewoon een stuk constanter dan Ajax.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 29, 2016 1:44 pm

Wacht maar, ze worden al een beetje zenuwachtig.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie