Vaak waren hij en Heus ook zo laat dat de beuk in lucht landde.Demosthenes schreef:Waren mooie wedstrijden. Voor de wedstrijd termen als "de beuk erin gooien" en dan tijdens de wedstrijd achter de feiten aanlopen.
Feyenoord
Moderator: mods
Re: Feyenoord
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ik stond in het uitvak toen Stefan bij Bor wegdraaide. Dat zag je echt van tevoren aankomen, maar Bor dacht: 'hij neemt die bal toch wel aan'.
Zeldzame prutser, die Bor, die leefde puur van z'n 'hard man' image. De enige Ajax-spits op wie ie vat kreeg was John van Loen.
Ik vond Fräser wel een stuk beter. Atletisch natuurlijk sowieso. Maar aan Fräser zat echt een schroef los. Karatekicks en altijd z'n been uitstrekken in een poging om iemand vervelend te raken. Als die een beetje beter begeleid was (bijv. door LVG i.p.v. door iemand als Hanegem, die alles wat ie deed geweldig vond), dan had Fräser verder kunnen komen dan de kakkies en een paar interlands. Bij Fräser had ik het gevoel dat ie het 'kakkie zijn' cultiveerde en los ging 'omdat dat hoort bij het kakkie zijn'.
Ruud Heus en Uli van Gobbel waren ook geweldig. Mooie herinneringen.
Dat waren nog eens tijden.
Destijds was Ajax beter en maakte dat die lui ondubbelzinnig duidelijk. Nu is Ajax beter, maar moet Ajax het hebben van een zondagsschot of een bal die over de zijlijn is geweest. We vernederen die lui al jaren niet meer.

Ik vond Fräser wel een stuk beter. Atletisch natuurlijk sowieso. Maar aan Fräser zat echt een schroef los. Karatekicks en altijd z'n been uitstrekken in een poging om iemand vervelend te raken. Als die een beetje beter begeleid was (bijv. door LVG i.p.v. door iemand als Hanegem, die alles wat ie deed geweldig vond), dan had Fräser verder kunnen komen dan de kakkies en een paar interlands. Bij Fräser had ik het gevoel dat ie het 'kakkie zijn' cultiveerde en los ging 'omdat dat hoort bij het kakkie zijn'.
Ruud Heus en Uli van Gobbel waren ook geweldig. Mooie herinneringen.

Die gasten zijn wel nepkampioenen. De laatste drie keer dat ze kampioen werden kregen ze steeds een pak slaag van Ajax. In 1984 en 1999 in de comp en in 1993 in de beker.
Kennen we deze 0-5 nog in de beker van 1993? 3x Davids, 2x Bergkamp. Manmanman. Ik dacht dat van Gobbel snel was, maar die kabouter Overmars sprint hem er gewoon uit.
https://www.youtube.com/watch?v=GxL3Z_wRZL8
Kennen we deze 0-5 nog in de beker van 1993? 3x Davids, 2x Bergkamp. Manmanman. Ik dacht dat van Gobbel snel was, maar die kabouter Overmars sprint hem er gewoon uit.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
- AT Toto winner 15/16
Een behoorlijk grote waffel voor iemand met slechts een adviserende rol.Advocaat: 'komende weken wordt aangetoond wie goed genoeg is voor Feyenoord'
Dick Advocaat heeft zijn eenmalige optreden in de media direct aangevoerd om de spelers op scherp te krijgen. 'Je best doen, is iets heel anders dan scherpte tonen,' zo zegt Advocaat in het Algemeen Dagblad. 'De wil is er wel, ja. Maar dat is toch een normaal iets. Ze zullen in de persoonlijke duels echt iets moeten laten zien. Dat gebeurt veel te weinig. Er zijn geen excuses meer, nu. De komende weken wordt aangetoond wie er goed genoeg is voor Feyenoord. Anders moeten ze volgend seizoen maar naar een andere club. Die selectie gaat nu beginnen.'
-
Blijkbaar moet Dick de vervelende boodschap overbrengen. Kan Gio dat zelf niet? Is dat niet een diskwalificatie aan zijn adres? Vind het verder prima hoor.brigade zuid schreef:Een behoorlijk grote waffel voor iemand met slechts een adviserende rol.Advocaat: 'komende weken wordt aangetoond wie goed genoeg is voor Feyenoord'
Dick Advocaat heeft zijn eenmalige optreden in de media direct aangevoerd om de spelers op scherp te krijgen. 'Je best doen, is iets heel anders dan scherpte tonen,' zo zegt Advocaat in het Algemeen Dagblad. 'De wil is er wel, ja. Maar dat is toch een normaal iets. Ze zullen in de persoonlijke duels echt iets moeten laten zien. Dat gebeurt veel te weinig. Er zijn geen excuses meer, nu. De komende weken wordt aangetoond wie er goed genoeg is voor Feyenoord. Anders moeten ze volgend seizoen maar naar een andere club. Die selectie gaat nu beginnen.'

Whitey on the moon.
Gewoon oldskool good cop, bad cop. Niks aan de hand, doorlopen mensen. 

-
Vreemde uitspraak voor iemand die "af en toe koffie komt drinken" en gratis adviseert. Derksen e.c. hebben Advocaat jarenlang uitgemaakt voor de grootste geldwolf onder de trainers (Liet hij België niet in de steek voor meer geld?) Nu gaan ze draaien, want "Dickie doet het voor niks", wie gelooft erin? Een kinderhand is gauw gevuld.Die selectie gaat nu beginnen.'
Feyenoord heeft in twee jaar ruim 15 spelers gehaald, gaan die er nu allemaal uit? Feyenoord gaat weer een nieuw elftal kopen? Feyenoord dat volgens de media jaarlijks al zijn zelf opgeleide talenten heeft verkocht, totdat je gaat tellen en je ziet dat het er maar een paar waren: BMI, De Vrij en Clasie; oké reken ik reservespeler Boëtius (Ben ik iemand vergeten?) ook nog mee, maar dan gaat het over 2013-2016?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ze kunnen straks wel tot de conclusie komen dat er allerlei spelers moeten vertrekken. Maar waar gaan die heen dan?
Welke clubs gaan er transfersommen en een vergelijkbaar salaris neerleggen voor spelers die daar door de mand vallen?
Van mij mag Van Bronckhorst er nog wel even blijven zitten. Hij is bijzonder goed in het oprakelen van allerhande onschuldige clichés maar ik heb niet de indruk dat we met een toekomstige toptrainer te maken hebben.
Welke clubs gaan er transfersommen en een vergelijkbaar salaris neerleggen voor spelers die daar door de mand vallen?
Van mij mag Van Bronckhorst er nog wel even blijven zitten. Hij is bijzonder goed in het oprakelen van allerhande onschuldige clichés maar ik heb niet de indruk dat we met een toekomstige toptrainer te maken hebben.
Nil volentibus arduum
-
Ah ja, die heb ik vanuit het uitvak bekeken, terwijl ik guldens stond te ontwijken die vanuit de aangrenzende kakkievakken werden gegooid. Ik kwam onlangs het wedstrijdkaartje nog tegen..beelzebub schreef:Kennen we deze 0-5 nog in de beker van 1993? 3x Davids, 2x Bergkamp. Manmanman. Ik dacht dat van Gobbel snel was, maar die kabouter Overmars sprint hem er gewoon uit.
Mooi om Davids zo onbevangen bezig te zien zonder de attitude die we later van hem gewend werden.
- Cluijffert
Mooi hoor. En dan weet ik niet of de nostalgie het zo verkleurt, de tegenstander zo zwak was of tegenwoordig het algemene niveau zoveel hoger, maar God, wat waren we toen zoveel beter dan we in de afgelopen 10 jaar hebben gezien...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Dick Advocaat houdt zich niet echt op de achtergrond, he?
Een nieuwe nederlaag tegen Roda zou schitterend zijn, maar voor een gelijkspelleke teken ik ook.

Een nieuwe nederlaag tegen Roda zou schitterend zijn, maar voor een gelijkspelleke teken ik ook.
Nee joh. In de laatste seconden de gelijkmaker. Kuip ontploft. Ereronde enzo.Lionel schreef:Gelijkspel is het mooiste. In de laatste minuut de tegentreffer..
Ja daar dacht ik ook wel aan.. Maar dat gun ik ze toch eigenlijk niet. Het gevoel dat ze er bijna bij waren had ik ook wel mooi gevonden...
IK GELOOF!!!!!!
-
Denken dat het lek boven is en dan de week erop weer een kansloze nederlaag, is wat voor te zeggenLionel schreef:Ja daar dacht ik ook wel aan.. Maar dat gun ik ze toch eigenlijk niet. Het gevoel dat ze er bijna bij waren had ik ook wel mooi gevonden...

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Nu we zo ver zijn gekomen vind ik dat we moeten doorpakken en die reeks nederlagen zo lang mogelijk moeten zien te maken. Zo vaak staat Feijenoord niet op 7 op een rij. Als je nu genoegen gaat nemen met een gelijk spelletje (da's dan 9 keer niet winnen op rij) dan komt er ooit een moment dat je van jezelf baalt dat je er niet alles aan gedaan hebt om die 8e nederlaag binnen te hopen.
Ze hebben ooit in 1988, 1989 of 1990 veertien wedstrijden op rij niet gewonnen, al zaten daar wel tien gelijkspelletjes tussen ofzo.
-
Dat record mag volgend seizoen worden gebroken, niet alles dit seizoen. Wie iets bewaart, die heeft wat.beelzebub schreef:Ze hebben ooit in 1988, 1989 of 1990 veertien wedstrijden op rij niet gewonnen, al zaten daar wel tien gelijkspelletjes tussen ofzo.
Dat is op zich waar. Maar ik schat in dat Van Bronckhorst er dan niet meer zit en ik heb de indruk dat hij wel een positieve bijdrage heeft geleverd aan dit record.
Ik zag 'm gisteren als een soort stagiair naast Advocaat staan. Ik weet niet of hij uberhaupt ooit wel serieus is genomen maar dat gaat hierna zeker niet meer gebeuren. Die jongen is gewoon geen hoofdtrainer.
Ik zag 'm gisteren als een soort stagiair naast Advocaat staan. Ik weet niet of hij uberhaupt ooit wel serieus is genomen maar dat gaat hierna zeker niet meer gebeuren. Die jongen is gewoon geen hoofdtrainer.
Nil volentibus arduum
-
Maak ze nou niet te wijs bij Feyenoord.Ik zag 'm gisteren als een soort stagiair naast Advocaat staan. Ik weet niet of hij uberhaupt ooit wel serieus is genomen maar dat gaat hierna zeker niet meer gebeuren. Die jongen is gewoon geen hoofdtrainer.
Ik hoop wel dat ze Advocaat een contract geven: lekker spelers kopen en een half jaar later weer vertrekken.
Normaal gesproken zou de druk op de trainer al veel groter zijn. Maar de supporters kijken vooral naar de directie en die gooien Van Bronckhorst er niet zo snel uit want dan staan ze zelf nog zwakker. Maar wat gebeurd er als ze zondag weer een slecht resultaat pakken? En dan de week daarna op bezoek bij Utrecht.
Volgend seizoen is Fraser denk ik hun hoofdtrainer.
Volgend seizoen is Fraser denk ik hun hoofdtrainer.
Nil volentibus arduum
De 'aanstelling' van advocaat is toch een dikke fuck you naar Wouters toe?
-
Als ik zo vanochtend de Volkskrant lees, lijkt het ook een dikke fuck you richting Van Bronckhorst. Dickie neemt af en toe gewoon de training even over!
Van Bronckhorst zit daar omdat hij populair is bij de supporters, een andere reden is er niet. Vervolgens willen die dan niet geloven dat hij er (nog) niks van kan en zoeken ze een andere zondebok. Dat hebben we bij de topclubs ook gezien, en nu dan bij Feijenoord, en dan maar klagen dat het niveau van het Nederlands voetbal Europees zo hard achteruit holt. Je verpest niet alleen seizoenen en de ontwikkeling van jonge spelers aan die trainers met hun probeersels, als het trainerstalenten zijn dan is het voor hun eigen ontwikkeling ook niet optimaal.Marillion schreef:Normaal gesproken zou de druk op de trainer al veel groter zijn. Maar de supporters kijken vooral naar de directie en die gooien Van Bronckhorst er niet zo snel uit want dan staan ze zelf nog zwakker.
Wollt ihr den totalen Mensch?