Alex Higgins zou zo'n gebbetje nog wel eens uit hebben kunnen halen.Marillion schreef:Ik kan het allebei niet maar ik denk inderdaad dat een maximum break bij snooker veel moeilijker is. Veel meer variabelen waarmee je rekening moet houden.
Mooie actie van Ronnie! Ik mag dat wel, zo spelen met een bijzonder moment en laten zien dat je totale controle over de situatie hebt. Een maximum break bewust niet maken is denk ik nog meer bijzonder dan 'm wel maken. Ik bedoel, is er naast O'Sullivan uberhaupt iemand anders die dit ooit bewust heeft gedaan?
WK Snooker
Moderator: mods
Re: WK Snooker
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Echt wel lastiger dan een 9 darter. Elke frame is anders, bij darts heb je steeds dezelfde voorwaarden... Higgins en White vallen qua genialiteit en gekte trouwens in het niet bij Ronnie. All time best, by a mile.
Nah, Higgins kon er ook wat van.wimpey schreef:Echt wel lastiger dan een 9 darter. Elke frame is anders, bij darts heb je steeds dezelfde voorwaarden... Higgins en White vallen qua genialiteit en gekte trouwens in het niet bij Ronnie. All time best, by a mile.

Ronnie is briljant, maar White is wel mijn favorite speler ever. Klote voor hem dat hij die stoïcijn tegenover zich had in zijn hoogtijdagen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Haha, Steve Davis. The nugget. Met dat uitgestreken gezicht. Ook een character, op een kantoorklerk-achtige manier. Stephen Hendry was ook zo'n dry humper.
Ik ben fan van Steve Davis. Wat een koning is dat. Zijn gloriejaren heb ik niet (bewust) meegemaakt ivm mijn leeftijd, maar luister nog steeds graag naar hem op de bbc. En hij was tot nog een aantal jaar terug gewoon een geduchte tegenstander. Die man is 1 en al snooker en kan het daarnaast prima vertellen.
Laatst gewijzigd door Sandro op di feb 16, 2016 10:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Met Hendry had ik niks. Superieur, maar ik vond er geen kraak of smaak aan zitten. Davis wel. Op en top Brit. En had ook humor.wimpey schreef:Haha, Steve Davis. The nugget. Met dat uitgestreken gezicht. Ook een character, op een kantoorklerk-achtige manier. Stephen Hendry was ook zo'n dry humper.
Hihi, ik geloof dat in '85 of zo de BBC op de kabel kwam in Utrecht. Mijn studietijd. Man wat verslond ik die Britse sporten. Golf, Snooker, Cricket, zelfs Bowls! Ik kon er uren naar kijken.Sandro_Calááábro schreef:Zijn gloriejaren heb ik niet bewust meegemaakt ivm mijn leeftijd, maar luister nog steeds graag naar hem op de bbc.
Higgins, White, Davis, Dennis Taylor, John Vigo, heerlijke generatie. En hoe heette die Canadees ook alweer, die cowboy.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik was fan van Peter Ebdon. De meesten vinden het geloof ik een saaie speler maar ik hou meer van tactische spelers dan van die scoringsmachines.
Mr Ponytail. Toch ook met een pa in de gevangenis?brigade zuid schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik was fan van Peter Ebdon. De meesten vinden het geloof ik een saaie speler maar ik hou meer van tactische spelers dan van die scoringsmachines.
Die ja!Sandro_Calááábro schreef:Thorburn!
Wat een karakters had je toen.
Bowls kijk ik op graag als het op is. Mooie sport.zeux schreef:Hihi, ik geloof dat in '85 of zo de BBC op de kabel kwam in Utrecht. Mijn studietijd. Man wat verslond ik die Britse sporten. Golf, Snooker, Cricket, zelfs Bowls! Ik kon er uren naar kijken.Sandro_Calááábro schreef:Zijn gloriejaren heb ik niet bewust meegemaakt ivm mijn leeftijd, maar luister nog steeds graag naar hem op de bbc.
Higgins, White, Davis, Dennis Taylor, John Vigo, heerlijke generatie. En hoe heette die Canadees ook alweer, die cowboy.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik ook. Laatst was het WK nog op de BBC. Ik kan er uren naar kijken maar het lijkt me niet zo moeilijk, anders gezegd, geef me drie weken en een setje ballen en ik doe mee om de wereldtitel.
Wat het huidige snooker betreft kijk ik graag naar Judd Trump (mr naughty snooker). Vooral dat WK dat hij ineens doorbrak, 2011 denk ik. Wat hoopte ik dat hij de titel zou pakken maar dat lukte helaas net niet.
Laatst gewijzigd door Sandro op di feb 16, 2016 10:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie al zeker tien jaar nauwelijks nog snooker. Waar wordt het uitgezonden eigenlijk? Zou dat niet eens weten.Sandro_Calááábro schreef:Wat snooker betreft kijk ik graag naar Judd Trump (mr naughty snooker). Vooral dat WK dat hij ineens doorbrak, 2011 denk ik. Wat hoopte ik dat hij de titel zou pakken maar dat lukte helaas net niet.
Bbc en eurosport op het open kanaal iig.zeux schreef:Ik zie al zeker tien jaar nauwelijks nog snooker. Waar wordt het uitgezonden eigenlijk? Zou dat niet eens weten.Sandro_Calááábro schreef:Wat snooker betreft kijk ik graag naar Judd Trump (mr naughty snooker). Vooral dat WK dat hij ineens doorbrak, 2011 denk ik. Wat hoopte ik dat hij de titel zou pakken maar dat lukte helaas net niet.
-
- AT Toto winner 15/16
Eurosport zend aardig wat snooker uit en BBC de grote toernooien.
- InnerHarbour
Terry Griffiths moet ook iemand voor jou zijn geweest, traag en maar weer safe spelen terug naar bolk, kon die uren volhouden., Terry ging alleen potten als het echt niet anders kon.brigade zuid schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik was fan van Peter Ebdon. De meesten vinden het geloof ik een saaie speler maar ik hou meer van tactische spelers dan van die scoringsmachines.

Alex Higgins het drankorgel en Jimmy White the lovable loser waren leuk om te zien spelen maar O'Sullivan is de beste ooit, hands down.
YNWA
InnerHarbour schreef:
Terry Griffiths moet ook iemand voor jou zijn geweest, traag en maar weer safe spelen terug naar bolk, kon die uren volhouden., Terry ging alleen potten als het echt niet anders kon.![]()

Griffiths ja. Wat een dooie. Ook zo'n karakter. Mooie tijd.
Vooral hoe Ronnie na een jaar afwezigheid terug kwam en gewoon even iedereen versloeg alsof ze er niet waren. En het jaar erna weer. Integrerende man. Toch op z'n minst redelijk labiel buiten het snooker, maar tijdens z'n partijen is hij verre van labiel.
Ik zal eens opletten.brigade zuid schreef:Eurosport zend aardig wat snooker uit en BBC de grote toernooien.
Goede vriendjes met Liam Gallagher van Oasis toch? In de glorietijd.Sandro_Calááábro schreef:Vooral hoe Ronnie na een jaar afwezigheid terug kwam en gewoon even iedereen versloeg alsof ze er niet waren. En het jaar erna weer. Integrerende man. Toch op z'n minst redelijk labiel buiten het snooker, maar tijdens z'n partijen is hij verre van labiel.
-
- AT Toto winner 15/16
Als ie zich verveelt speelt ie toch ook wel eens een toernooi met links en ook dan wint ie.Sandro_Calááábro schreef:Vooral hoe Ronnie na een jaar afwezigheid terug kwam en gewoon even iedereen versloeg alsof ze er niet waren. En het jaar erna weer. Integrerende man. Toch op z'n minst redelijk labiel buiten het snooker, maar tijdens z'n partijen is hij verre van labiel.
-
Dat zijn dan ook gelijk mijn 3 favoriete snookerspelers. Stephen Hendry maakt ook nog wel aanspraak op beste speler ooit. Die keer op keer klinische centurybreaks van hem.. Hij heeft Jimmy White echt iets van 5 wereldtitels onthouden.InnerHarbour schreef:Terry Griffiths moet ook iemand voor jou zijn geweest, traag en maar weer safe spelen terug naar bolk, kon die uren volhouden., Terry ging alleen potten als het echt niet anders kon.brigade zuid schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik was fan van Peter Ebdon. De meesten vinden het geloof ik een saaie speler maar ik hou meer van tactische spelers dan van die scoringsmachines.![]()
Alex Higgins het drankorgel en Jimmy White the lovable loser waren leuk om te zien spelen maar O'Sullivan is de beste ooit, hands down.
Qua puur talent kan er echter inderdaad geen discussie zijn; Ronnie is intrinsiek de allerbeste ooit.
De wedstrijden tussen Hendry en White heb ik destijds ook gevolgd. Ik hoopte dan dat White de titel eens zou pakken maar iedere keer hetzelfde verhaal. Maak één fout tegen Stephen Hendry en je kon gaan zitten. Daar moet White helemaal gek van zijn geworden. Haal je zelf zo'n hoog niveau en loop je iedere keer weer tegen die ene vent op die beter is.
Nil volentibus arduum