Ajax - Feyenoord 7-02-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: Ajax - Feyenoord 7-02-2016

Bericht door Trab » zo feb 07, 2016 12:19 am

Marillion schreef:Wat moet hij dan zeggen? Dat hij het niet accepteert en de rest van het seizoen slechts onder protest volmaakt? Wat mij betreft is dit gewoon een nette reactie. We gaan het seizoen met deze groep afmaken en proberen om daarmee kampioen te worden.
Wat moet hij dan zeggen? Hij moet eens ophouden met zeiken over een nieuwe spits. Hij heeft zelf met z'n volle verstand goedkeuring gegeven aan het aantrekken van Milik. Dit terwijl iedereen weet dat het een twee-spitsen systeem spits is. Net als dat hij het jaar daarvoor Zivkovic gehaald heeft die als counterspits bekend stond en niet als typische Ajax spits. Aan het begin van het seizoen was ie toch ook tevreden met z'n selectie? Het publiek zou vermaakt worden volgens Frankie. En met Gudelj zou het elftal meer energie krijgen. We hebben het gezien. Het spel is wervelend. We hebben nu 3 lopers op het middenveld en 0 creatieve spelers. Fantastisch. Als er dan wat gezegd wordt over het saaie spel dan wordt ie chagrijnig. Gaat ie refereren aan een paar thuiswedstrijden zoals tegen Cambuur toen er wel veel gescoord werd. Nooit de hand in eigen boezem van het positiespel moet beter. Nee de oplossing van Frank is 'we moeten opportunistischer spelen'. Gevolg is dat tegen Roda ballen blind naar voren werden getrapt. Spelers weten het ook niet meer. In 4 wedstrijden na de winterstop had Ajax op Excelsior en Heracles na de minste doelpogingen van alle teams. Nu probeert hij alles te verbloemen door het te schuiven op het niet aantrekken van een nieuwe spits. Alsof het daar aan ligt. En het ergste is nog dat de Telegraaf en alle andere media zoals VI het nog voor hem opnemen ook. Niemand die een kritische vraag stelt over het vertoonde spel. Om moedeloos van te worden. Wedstrijd kan me gestolen worden morgen. Ik ga pas weer een wedstrijd rechtstreeks kijken als er een nieuwe coach is.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 07, 2016 9:45 am

Waarom bekruipt bij mij nou het gevoel dat Ajax met 1-0 voorkomt en vervolgens in tien minuten drie tegendoelpunten krijgt door individuele fouten. Dat gevoel heb ik vaak voor een wedstrijd tussen beide ploegen, zal wel door mijn woonplaats komen. Hoe dichter de wedstrijd nadert, des te sneller neemt mijn zelfvertrouwen af. Welke Ajacied kan er een doelpunt maken?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 07, 2016 10:11 am

@Trab: Dat is een heel ander verhaal. En ik ben het in grote lijnen nog met je eens ook. Het voetbal is al te lang niet meer om aan te zien.

Maar dit is gewoon een perspraatje waarbij journalisten vragen naar zijn reactie op het feit dat er geen nieuwe spits is gekomen en dat Ajax geen grote investering heeft willen doen. De Boer geeft dan aan dat hij dat accepteert. Daar lijkt me echt weinig mis mee. Sterker nog, het is op dat moment zo'n beetje het enige dat hij redelijkerwijs kan antwoorden.

We moeten als supporters eens afleren om helemaal in de stress te schieten van iedere quote in een stukje tekst kort na een wedstrijd of over dit soort zaken. We verwachten toch niet echt dat een coach op ieder moment volledig openheid van zaken geeft? En zichzelf volledig zal afbranden op eerder gemaakte beslissingen?

Neem nou Gudelj. Of wij het hier nou leuk vinden of niet. Ajax heeft geïnvesteerd in die jongen. Als hij dan slecht presteert is het aan de trainer om hem te laten verbeteren en hem vertrouwen te geven zodat hij zich ontwikkelt. Hij kan na een teleurstellende wedstrijd niet zeggen dat die jongen er niets van kan zoals wij hier zo graag roepen. De volgende dag moeten ze namelijk weer met elkaar aan de slag.

@Demo:Dat zal inderdaad door je woonplaats komen. :smile-ajax.gif:
Want doorgaans heeft Feyenoord toch meer met het maken van fouten als ze tegen Ajax spelen.

Ik ben echt heel benieuwd naar de wedstrijd. Mijn verwachting is twee ploegen zonder vertrouwen die voorzichtig gaan spelen. Feyenoord vanuit een defensieve houding, zeg maar met de bus voor het doel zoals dat tegenwoordig heet. En Ajax met het rondspelen van de bal op zoek naar een opening die ze niet kunnen vinden. Het is echt te hopen dat er snel een bal goed valt zodat we op voorsprong komen. Dan kan het misschien nog een beetje een aardig schouwspel worden. Maar voorlopig heb ik daar weinig vertrouwen in.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo feb 07, 2016 10:23 am

Marillion schreef:@Trab: Dat is een heel ander verhaal. En ik ben het in grote lijnen nog met je eens ook. Het voetbal is al te lang niet meer om aan te zien.

Maar dit is gewoon een perspraatje waarbij journalisten vragen naar zijn reactie op het feit dat er geen nieuwe spits is gekomen en dat Ajax geen grote investering heeft willen doen. De Boer geeft dan aan dat hij dat accepteert. Daar lijkt me echt weinig mis mee. Sterker nog, het is op dat moment zo'n beetje het enige dat hij redelijkerwijs kan antwoorden.

We moeten als supporters eens afleren om helemaal in de stress te schieten van iedere quote in een stukje tekst kort na een wedstrijd of over dit soort zaken. We verwachten toch niet echt dat een coach op ieder moment volledig openheid van zaken geeft? En zichzelf volledig zal afbranden op eerder gemaakte beslissingen?

Neem nou Gudelj. Of wij het hier nou leuk vinden of niet. Ajax heeft geïnvesteerd in die jongen. Als hij dan slecht presteert is het aan de trainer om hem te laten verbeteren en hem vertrouwen te geven zodat hij zich ontwikkelt. Hij kan na een teleurstellende wedstrijd niet zeggen dat die jongen er niets van kan zoals wij hier zo graag roepen. De volgende dag moeten ze namelijk weer met elkaar aan de slag.

Want doorgaans heeft Feyenoord toch meer met het maken van fouten als ze tegen Ajax spelen.

Ik ben echt heel benieuwd naar de wedstrijd. Mijn verwachting is twee ploegen zonder vertrouwen die voorzichtig gaan spelen. Feyenoord vanuit een defensieve houding, zeg maar met de bus voor het doel zoals dat tegenwoordig heet. En Ajax met het rondspelen van de bal op zoek naar een opening die ze niet kunnen vinden. Het is echt te hopen dat er snel een bal goed valt zodat we op voorsprong komen. Dan kan het misschien nog een beetje een aardig schouwspel worden. Maar voorlopig heb ik daar weinig vertrouwen in.
De Boer heeft zelf het probleem gecreëerd door in de pers te roepen dat ie een spits eist. Dan is het logisch dat er vragen komen. Wat Gudelj betreft: dat is een prima voetballer als rechtshalf wanneer je in de punt naar achteren speelt. Zoals hij bij AZ deed. Echter was deze positie al 3 dubbel bezet bij Ajax met Bazoer,Klaassen en v.beek. Nu laat hij hem controlerend spelen en komt hij niet uit de verf. Dezelfde fout maakte hij eerder met Theo Janssen.
Iedereen verwacht een saaie wedstrijd maar kan best nog weleens meevallen. Zeker als Feyenoord 5-3-2 gaat spelen. De enige leuke thuiswedstrijden waren namelijk tegen ploegen die met 2 spitsen spelen. Dan durft Frank achterin met 3 verdedigers te spelen en zijn ze genoodzaakt de bal eerder naar voren ipv breed te spelen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 07, 2016 10:38 am

Maar durft Ajax dat ook zonder Tete? Ik ben eerlijk gezegd bang van niet want je mist dan zijn snelheid en duelkracht om in te grijpen wanneer dat nodig is.

Het kan ook nog zijn dat Feyenoord juist meer aanvallend probeert te spelen en druk probeert te zetten. Vroeger zat je daar juist op te wachten want dan wist je dat Ajax er 4 of 5 ging maken. Maar tegenwoordig hebben we het daar vaak genoeg lastig mee.

Het is denk ik echt belangrijk om vroeg die eerste goal te maken. Dat moet dan zorgen voor wat vertrouwen waarna het elftal wat makkelijk kan spelen. Dat betekent wel dat Feyenoord dan sowieso zal gaan komen. Je kunt niet achterover blijven hangen en wachten op de volgende nederlaag.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 07, 2016 10:48 am

Het is denk ik echt belangrijk om vroeg die eerste goal te maken. Dat moet dan zorgen voor wat vertrouwen waarna het elftal wat makkelijk kan spelen. Dat betekent wel dat Feyenoord dan sowieso zal gaan komen. Je kunt niet achterover blijven hangen en wachten op de volgende nederlaag.
Feyenoord zal ook dan niet komen, maar gokken op dat foutje in de Ajaxverdediging of het niet meelopen van een middenvelder.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 07, 2016 11:11 am

De opstelling van Ajax: Cillessen, Veltman, Vd Hoorn, Riedewald, Dijks, Gudelj, Bazoer, Klaassen, Schone, El Ghazi, Younes.

Dus Veltman zal dan vanaf rechts spelen. En Schöne als valse spits? Of El Ghazi in het centrum en Lasse vanaf de vleugel? Nou ja, we gaan het zien. Op naar de Arena.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo feb 07, 2016 11:18 am

Marillion schreef:De opstelling van Ajax: Cillessen, Veltman, Vd Hoorn, Riedewald, Dijks, Gudelj, Bazoer, Klaassen, Schone, El Ghazi, Younes.

Dus Veltman zal dan vanaf rechts spelen. En Schöne als valse spits? Of El Ghazi in het centrum en Lasse vanaf de vleugel? Nou ja, we gaan het zien. Op naar de Arena.
Goed dat schone weer een kans krijgt!

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 07, 2016 11:29 am

VD Hoorn er nu weer in. Waarom speelt die gast tegen Roda dan niet? Vastigheid achterin is de basis. God zegene de greep, aan beide kanten. Die trainers zijn ruim een half seizoen bezig en ze weten nog steeds niet hoe en met wie.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo feb 07, 2016 11:31 am

Ja vind ik ook goed, maar AEG in de spits vind ik een mislukt experiment... Maar goed Milik is ook niet wat we zoeken, vraag me af waarom Dolberg niet een kans krijgt, vorig jaar kreeg Zivkovic ook kansen genoeg en was toen ook 18...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 07, 2016 11:31 am

Oh God vd Hoorn, die lamlul heeft toch vaak zat laten zien dat ie er geen klote van kan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 07, 2016 11:37 am

Fnoord met Tapia, Toornstra en Bilal. Elia op de bank.

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 07, 2016 11:37 am

brigade zuid schreef:Oh God vd Hoorn, die lamlul heeft toch vaak zat laten zien dat ie er geen klote van kan.
Inderdaad. Hij mocht ook gewoon weg.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 07, 2016 11:58 am

Vind Ajax op papier niet beter dan de kakkies eigenlijk. Of moet ik me verheugen op Hoorn, Gudelj en Younes? :excited.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 07, 2016 12:01 pm

Van der Hoorn direct als stormram? Alles kan tegenwoordig bij Ajax.

Tapia zal toch niet echt ingespeeld zijn of speelt Feyenoord zonder systeem?

Op zich logisch dat Schöne speelt, want tegen een verdedigend Feyenoord moet er geschoten (Gudelj?) kunnen worden, zo lang is Vermeer ook weer niet.

999

Bericht door 999 » zo feb 07, 2016 12:08 pm

Trab schreef:
Marillion schreef:@Trab: Dat is een heel ander verhaal. En ik ben het in grote lijnen nog met je eens ook. Het voetbal is al te lang niet meer om aan te zien.

De Boer heeft zelf het probleem gecreëerd door in de pers te roepen dat ie een spits eist. Dan is het logisch dat er vragen komen. Wat Gudelj betreft: dat is een prima voetballer als rechtshalf wanneer je in de punt naar achteren speelt. Zoals hij bij AZ deed. Echter was deze positie al 3 dubbel bezet bij Ajax met Bazoer,Klaassen en v.beek. Nu laat hij hem controlerend spelen en komt hij niet uit de verf. Dezelfde fout maakte hij eerder met Theo Janssen.
Iedereen verwacht een saaie wedstrijd maar kan best nog weleens meevallen. Zeker als Feyenoord 5-3-2 gaat spelen. De enige leuke thuiswedstrijden waren namelijk tegen ploegen die met 2 spitsen spelen. Dan durft Frank achterin met 3 verdedigers te spelen en zijn ze genoodzaakt de bal eerder naar voren ipv breed te spelen.
Dus jij vind Živković en Milik Ajax waardige spitsen ?. :ajaxsmiley.gif:
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo feb 07, 2016 12:26 pm

Marillion schreef:De opstelling van Ajax: Cillessen, Veltman, Vd Hoorn, Riedewald, Dijks, Gudelj, Bazoer, Klaassen, Schone, El Ghazi, Younes.

Mijn god wat een opstelling.. lekker voor het vertrouwen van Milik..en Schone op rechts ook een groot drama
Weer op zoek naar een Interim coach..

Le T.

Bericht door Le T. » zo feb 07, 2016 12:43 pm

brigade zuid schreef:Oh God vd Hoorn, die lamlul heeft toch vaak zat laten zien dat ie er geen klote van kan.
Dit wordt de doorbraakwedstrijd van VdHoorn, waarna de RvC zich nog eens achter de oren krabt waarom ze Overmars en De Boer niet weer een paar miljoen hebben gegeven om te shoppen (teleshoppen met het bord op schoot).
Wollt ihr den totalen Mensch?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 07, 2016 12:43 pm

Viergever - vd Hoorn... och och wat een armoede.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo feb 07, 2016 12:45 pm

Goh Heit had in deze wedstrijd misschien wel kunnen spelen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 07, 2016 12:45 pm

Gvd iedereen wint van fnoord behalve wij.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo feb 07, 2016 12:46 pm

Die was houdbaar hoor Cillessen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 07, 2016 12:49 pm

Ik kan nu al zien al zou je nog drie uur door voetballen, dan nog scoor je geen doelpunt. Mijn god wat is dit Ajax ziek in alle geledingen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 07, 2016 12:50 pm

brigade zuid schreef:Viergever - vd Hoorn... och och wat een armoede.
Het is een schande. Hoeveel hebben die 2 ons gekost? 7 miljoen ofzo?
Viergever lekker in de fout bij de goal volgens mij, liet zich als een pupil uitspelen.
Whitey on the moon.

Skampie

Bericht door Skampie » zo feb 07, 2016 12:50 pm

brigade zuid schreef:Gvd iedereen wint van fnoord behalve wij.
Dit Ajax gaat nog maar weinig punten halen hoor... Die gaan strijden voor plekje 2 met Feyenoord

Plaats reactie