Weg met Wim!wimpey schreef:Turn back the clock: Ladru heeft Kwakman weer aan een baantje binnen Ajax mogen helpen. Die werd er ttv Jol al uitgegooid...

Moderator: mods
Weg met Wim!wimpey schreef:Turn back the clock: Ladru heeft Kwakman weer aan een baantje binnen Ajax mogen helpen. Die werd er ttv Jol al uitgegooid...
Niet als ie Danny Blind heet natuurlijk!LucaS schreef:Maar niet iedereen die eruit gegooid is komt kwaliteit tekort toch?
Kost Twente niets??? En dat aan een club die middenvelder Tapia nu voor een zacht prijsje aan Feyenoord over gaat doen omdat Zakaria gratis komt spelen. Blijven we die club uit Rotterdam soms sponsoren? Na de aanstelling van Ladru, Veldmate en Kwakman de zoveelste uitglijder voor de Unanieme AT-ers en hun impotente directie.Ajax heeft zojuist bekendgemaakt dat de verhuur van Zakaria El Azzouzi aan FC Twente is rondgekomen. De verhuur is per direct en kent een looptijd tot en met 30 juni 2016. De spits staat nog tot en met 30 juni 2020 onder contract bij Ajax. FC Twente hoopt de spits zondag al in te kunnen zetten tegen PSV.
Ajax Netwerk
De overgang kost de club uit Enschede niets, zo bevestigt technisch directeur Ted van Leeuwen tegenover FOX Sports. "Mede daarom hebben we het gedaan. Maar we zien ook zeker veel potentie in deze speler. Zakaria is een jongen die ons diepte kan geven. Een buitenkansje."
Ronald De Boer is de Twente-route goed bevallen.Dubbel schreef:Kost Twente niets??? En dat aan een club die middenvelder Tapia nu voor een zacht prijsje aan Feyenoord over gaat doen omdat Zakaria gratis komt spelen. Blijven we die club uit Rotterdam soms sponsoren? Na de aanstelling van Ladru, Veldmate en Kwakman de zoveelste uitglijder voor de Unanieme AT-ers en hun impotente directie.Ajax heeft zojuist bekendgemaakt dat de verhuur van Zakaria El Azzouzi aan FC Twente is rondgekomen. De verhuur is per direct en kent een looptijd tot en met 30 juni 2016. De spits staat nog tot en met 30 juni 2020 onder contract bij Ajax. FC Twente hoopt de spits zondag al in te kunnen zetten tegen PSV.
Ajax Netwerk
De overgang kost de club uit Enschede niets, zo bevestigt technisch directeur Ted van Leeuwen tegenover FOX Sports. "Mede daarom hebben we het gedaan. Maar we zien ook zeker veel potentie in deze speler. Zakaria is een jongen die ons diepte kan geven. Een buitenkansje."
Ik ben in grote lijnen ook wel enthousiast over de vernieuwingen die zijn doorgevoerd. Al is ook dat vooral gebaseerd op gevoel en observatie van buitenaf.Peter schreef:Nee het is ook geen oordeel over kwaliteit, maar gelet op de keuzes en aanstellingen zie ik dat we de tijd terug aan het draaien zijn. Ik vond de ingeslagen weg wel verfrissend (al kan ik daar ook niet over oordelen qua kwaliteit).
Oh, ik wist niet dat RDB door Ajax voor niets is verhuurd en ook nog eens zijn salaris heeft doorbetaald in zijn Twente tijd... Lulkoek dus! Met zulke 'waarheden' is het niet moeilijk om iedereen unaniem voor je karretje te laten stemmen.zeux schreef:Ronald De Boer is de Twente-route goed bevallen.
Hij is er bij Ajax uit gemikt en heeft daarna bij geen enkele BVO een baan kunnen vinden. Is uit arren moede maar wat aan spelersbegeleiding gaan doen.Marillion schreef:Het is alleen niet zo dat alles en iedereen uit het verleden daarmee per definitie slecht is. En het is ook niet zo dat het aantrekken van een medewerker uit die periode per definitie betekent dat we weer op de oude manier gaan werken. Die zwart/wit redenaties probeer ik te vermijden. Misschien is die Kwakman vanuit de traditie van Volendam wel een voorstander van mooi technisch voetbal en kan hij dat de jeugd uitstekend aanleren. Ik ben ook echt benieuwd of er hier mensen zijn die iets over zijn functioneren kan zeggen.
Ah, zei ik iets over wel of niet betalen?Dubbel schreef:Oh, ik wist niet dat RDB door Ajax voor niets is verhuurd en ook nog eens zijn salaris heeft doorbetaald in zijn Twente tijd... Lulkoek dus! Met zulke 'waarheden' is het niet moeilijk om iedereen unaniem voor je karretje te laten stemmen.zeux schreef:Ronald De Boer is de Twente-route goed bevallen.
Dat is nou juist mijn punt in de post waarop je reageerde. Het is geen normale verhuur wanneer het verhuur om niet betreft. En om spelers ervaring op te laten doen hebben we juist Jong-Ajax dacht ik. Nou kennen we de feiten niet allemaal dus ik sluit niet uit dat ik in de toekomst (stel dat Twente die speler die Feyenoord wil hebben hierdoor juist niet verkoopt) alsnog blij ben met deze 'verhuur'.zeux schreef:Ah, zei ik iets over wel of niet betalen?![]()
Ja, in ieder geval op Jupiler-niveau. Dus als Twente degradeert, lijkt me het zinloos om El Azzouzi bij Twente te laten spelen in de Jupiler League. Bij Jong Ajax kun je hem dan tenminste op ieder moment naar het Eerste halen. Op eredivisie-niveau zou er nog logica zijn.Dubbel schreef:zeux schreef:En om spelers ervaring op te laten doen hebben we juist Jong-Ajax dacht ik.
Als dat inderdaad gebeurd is dat een stap terug in de tijd en haakt Ajax, zover ze dat nog niet gedaan hebben, definitief af in Europa. Maar goed, zo dom zullen ze toch wel niet zijn dat ze denken alleen maar Messi's, die het fysieke aspect inderdaad niet nodig heeft, in de opleiding hebben zitten.Marillion schreef: Zijn er dan helemaal geen aanwijzingen dat de koers anders is? Ja, dat wel. Want voor zover ik weet zijn de performance coaches wel vertrokken maar niet vervangen. Ik weet niet of dat nog gaat gebeuren. Maar als alleen de voetbaltrainers overblijven zal het absoluut betekenen dat het fysieke aspect van de opleiding minder aandacht gaat krijgen.
Constatering: alles waar 'performance' aan hangt binnen Ajax heeft geen toekomst of is al weg. Tevens lijkt de deur weer open te staan voor mensen die in het verleden op De Toekomst werkzaam waren. Dat is geen diskwalificatie, maar een constatering dus... De heren TH drukken er blijkbaar hun eigen stempel op. Wat daarvan de consequenties zijn, zal de tijd leren.InnerHarbour schreef:Het fysieke gedeelte wordt/is steeds belangrijker in het voetbal, als we teruggaan naar meer bal-uren ipv fysieke/sportschool/conditie-uren gaan we de verkeerde kant op IMO.
Helemaal eens. Maar klopt de 'constatering' - een beroep op het absolute gelijk - van Wimpey dat dit element nu geheel verdwenen is uit de opleiding?InnerHarbour schreef:Het fysieke gedeelte wordt/is steeds belangrijker in het voetbal, als we teruggaan naar meer bal-uren ipv fysieke/sportschool/conditie-uren gaan we de verkeerde kant op IMO.