Is het ook, alsof Bazoer weinig tot niets van zichzelf heeft (De kenners vonden hem het grootste talent op de Nederlandse velden, al voordat hij naar Ajax ging)InnerHarbour schreef:Wat een slap geouwehoer!
Het gaat uit van de discussie die plaatsvond eind 2010/begin 2011, dat de jeugdopleiding van Barcelona zo goed was enz. enz. Het was een kwestie van opleiden. Ik vraag me dan wel of wie Jonk heeft opgeleid in de zeven of acht jaar dat hij bij de jeugd van Ajax is betrokken. na vijf tot zeven jaar kon je kiezen of je de "la-Messi" of de "la-Ronaldo" als eerste opentrok.
Appie is er niet beter door geworden, hij was het grootste talent, maar iemand passeren is nu verboden? Heeft met FdB niets te maken, hij speelt niet in Ajax 1, is nog steeds A-junior.
De talenten van het jaar: Mirani, gehaald voor de plaats van Riedewald, die daarna of op de reservebank zat of linksback mocht spelen, want Mirani moet spelen. Het volgende probleem was Fosu-Mensah, die moest ook spelen, anders zou hij misschien wel vertrekken, wat uiteindelijk toch gebeurde, want een zestienjarige krijgt geen contract (plan-JC?) Een jaar later kregen ze het wel (weer plan-JC?)
De koning van de middencirkel, speelt hij nog?
Vraag me wel af wat voor blessure El idrissi heeft, want op AT werd hij al vergeleken met Suarez, terwijl ik het een soort Kuit vond, toch niet het symbool van de Ajaxjeugd.
Gebeurde dat voor de revolutie niet? natuurlijk wel, precies hetzelfde. Werd Yildirim talent van het jaar, Siem de Jong, Daley Blind, spelers die de meeste AT'ers niet in Ajax 1 willen zien.
Zouden Sjaak Swart en Piet Keizer dan toch gelijk hebben? Krijgen zullen ze het niet.