NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: NFL

Bericht door zeux » zo jan 10, 2016 10:14 pm

De suggestie van de commentator is dat je de veters niet naar de kicker moet draaien. :-)

Het lijkt mij 'stress'. Of de freezing conditions.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo jan 10, 2016 11:32 pm

Wat is er met de Packers aan de hand? Zijn al weken lang van het paadje.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » ma jan 11, 2016 12:27 am

Ik had het nog niet gezegd, of ze vinden ineens hun draai (met de wind mee).

zeux

Bericht door zeux » ma jan 11, 2016 1:22 am

ook tegen de wind in gaat het prima. :-)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 11, 2016 11:05 am

:smallgrin.gif:

Dat is toch wel de kracht van het playoffs systeem. Zo ben je weken achter elkaar niets en nu zijn ze gewoon weer een serieuze kanshebber. Want dit zag er allemaal goed uit. De aanval loopt weer en de verdediging had ook een aantal cruciale momenten.

Kansas City Chiefs @ New England Patriots
Green Bay Packers @ Arizona Cardinals
Seattle Seahawks @ Carolina Panthers
Pittsburgh Steelers @ Denver Broncos
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » za jan 16, 2016 10:34 pm

Here we go: Chiefs - Patriots

De Brady Bunch zakte wat weg in de laatste wedstrijden. Kijken of ze in playoff-mode zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 16, 2016 11:18 pm

Voorlopig komen ze vrij behoorlijk uit de startblokken. Het is echt ontzettend knap wat ze daar doen, zeker als je kijkt naar het systeem binnen de Amerikaanse sporten. Jaren achter elkaar staan ze aan de top en als het er op aan komt zijn ze er klaar voor.

Ik hoop wel op een spannende ontknoping. Kansas City heeft sterke cijfers voor de laatste weken van het seizoen. Als ze die lijn kunnen doortrekken gaat het, zoals zo vaak, op het slot van het 4e kwart aankomen.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » za jan 16, 2016 11:27 pm

De eerste aanval was strak. Maar daarna stokte het. Lijkt er niet op dat Brady en Edelman een goede connectie hebben (tot nu toe).

zeux

Bericht door zeux » zo jan 17, 2016 12:35 am

Vintage Pats: blitz aanval na een fumble. Kan de knockout voor Kansas zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 17, 2016 11:21 am

De Patriots lijken zoals gewoonlijk weer een hele serieuze kandidaat te zijn. Het is eigenlijk geen moment spannend geweest.

Dat in tegenstelling tot de wedstrijd die ik vanmorgen heb zitten kijken: Packers@Cardinals. Wat een gave ontknoping was dat zeg. Dit zijn nu echt de wedstrijden waarom de playoffs zo leuk zijn om te volgen.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo jan 17, 2016 7:43 pm

Nou spannend gaat Seahawks-Panthers niet meer worden vrees ik...

zeux

Bericht door zeux » zo jan 17, 2016 8:19 pm

Deze hadden ze echt moeten maken, als er nog een zweem van spanning in de wedstrijd moest komen.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 17, 2016 11:19 pm

Fijn, een wedstrijd die na het eerste kwart spannend is. :-)

Al heeft Roethlisberger een lamme arm en speelt hij volgens mij maar op 70%, dus of hij het de hele wedstrijd volhoudt...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 18, 2016 1:42 pm

Op naar de Conference Championships:

Zondag 24 januari
3:05 PM ET Patriots @ Broncos
6:40 PM ET Cardinals @ Panthers

De eerste wedstrijd is een mooie tweestrijd tussen Manning en Brady. Misschien wel de laatste keer dat die twee tegenover elkaar staan. Wat mij betreft is daar New England de favoriet. Ze waren afgelopen weekend overtuigend terwijl Denver problemen had om de aanval op gang te krijgen en tegelijkertijd een aantal keren flink ruimte weg gaf aan de aanval van Pittsburgh.

De tweede wedstrijd is een lastige. Arizona versloeg Green Bay in een echte kraker. Wat een spectaculair slot van de wedstrijd was dat. Carolina overliep Seattle maar daarna lieten ze de Seahawks toch nog ver terugkomen. Dat was misschien het verslappen van de concentratie maar dat mag toch echt niet gebeuren. Ik gok er op dat ze daarvan hebben geleerd en kies daarom voor de Panthers als winnaar.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma jan 18, 2016 1:49 pm

Marillion schreef:Op naar de Conference Championships:

Zondag 24 januari
3:05 PM ET Patriots @ Broncos
6:40 PM ET Cardinals @ Panthers

De eerste wedstrijd is een mooie tweestrijd tussen Manning en Brady. Misschien wel de laatste keer dat die twee tegenover elkaar staan. Wat mij betreft is daar New England de favoriet. Ze waren afgelopen weekend overtuigend terwijl Denver problemen had om de aanval op gang te krijgen en tegelijkertijd een aantal keren flink ruimte weg gaf aan de aanval van Pittsburgh.

De tweede wedstrijd is een lastige. Arizona versloeg Green Bay in een echte kraker. Wat een spectaculair slot van de wedstrijd was dat. Carolina overliep Seattle maar daarna lieten ze de Seahawks toch nog ver terugkomen. Dat was misschien het verslappen van de concentratie maar dat mag toch echt niet gebeuren. Ik gok er op dat ze daarvan hebben geleerd en kies daarom voor de Panthers als winnaar.
Maandagochtend maar wat later naar mijn werk. :-)

Ik zet ook in op Patriots-Panthers.
Broncos overtuigden niet gisteren. Brady lijkt weer bij de les. En als Edelman heel blijft, is dat tezamen met Gronk genoeg 'aanval' om potten te kunnen breken.

Ik ga er wel van uit dat Cardinals zich niet zo zullen laten verrassen als Seahawks. Dat eerste kwart was bizar. De drive van de derde TD van de Panthers had voor het leeuwendeel ook in dat kwart plaats.
En inderdaad kwam Seahawks toch nog flink terug. Hadden aan einde tweede en derde kwart ook nog kans op punten. Was dus spannender dan het met een voorsprong van 31-0 (!) had mogen worden.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 24, 2016 8:37 pm

Nog een half uurtje, dan is het Manning-Brady.

Daar ga ik fijn voor zitten. :-)

ferry

Bericht door ferry » zo jan 24, 2016 9:26 pm

Manning maakt een goede start!

Deze wedstrijd kijk ik wel, Cardinals @ Panthers wordt me een beetje te laat :blush.gif:
Moet ook zeggen dat deze wedstrijd me meer aanspreekt vanwege de clash tussen Brady en Manning.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 24, 2016 9:58 pm

ouch! Dat was wel heel simpel. En op zo'n plek...

zeux

Bericht door zeux » zo jan 24, 2016 10:39 pm

Brady is nog niet echt op stoom. Is een euvel van de laatste weken van het seizoen. Twee interceptions vandaag. Dat is veel voor hem.

ferry

Bericht door ferry » zo jan 24, 2016 10:56 pm

Prachtige kick aan het eind voor de Broncos. Broncos doen het toch goed en hebben gewoon prima kans om te winnen.
Manning doet het ook prima. Als je de kranten leest is het net alsof hij nog amper een bal over 5 yards kan verplaatsen.

Verschillende collega's zeiden tegen me dat they "hate Patriots with a passion", dus ik krijg blije Whatsapps op het moment. :ajaxsmiley.gif:

zeux

Bericht door zeux » zo jan 24, 2016 11:56 pm

Het wil maar geen wedstrijd worden. Patriots lopen te kloten.

En dan missen ze ook de 4th down. Niet hun wedstrijd.

zeux

Bericht door zeux » ma jan 25, 2016 12:19 am

En ze missen de tweede 4th down.

Time running out.

zeux

Bericht door zeux » ma jan 25, 2016 12:21 am

Nou, laatste kans voor de Patriots. Twee minuten. 50 yard lijn.

zeux

Bericht door zeux » ma jan 25, 2016 12:35 am

Zo. Dat was een dure misser van Gostkowski bij de eerste touchdown...
Die vermaledijde Brady flikt het toch om in de laatste seconden een TD te scoren. Door die misser moesten ze voor een two point gaan.

Broncos naar SB.

Patriots kwamen niet in de wedstrijd en konden Brady maar niet beschermen. Die stond continu onder (zware) druk.

ferry

Bericht door ferry » ma jan 25, 2016 12:41 am

Prima strategy dus van de Broncos. Werd nog behoorlijk spannend op het eind!

Veel plezier nog bij de volgende match, ik lees morgen wel hoe dat afgelopen is. :-)

Plaats reactie