Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door InnerHarbour » do jan 07, 2016 12:34 pm

Voorlopig van die de Bruijne mij erg tegen.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 07, 2016 1:46 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef: Alderweireld is een topper. Vind hem alleen net niet snel genoeg voor het spel van Pep.
Pique is trager, maar Toby is natuurlijk niet heel wendbaar. Toby haalt gewoon verdomd veel weg. Plus uitstekende cross-pass. Prima combi met Kompany, die natuurlijk een topatleet is.

City is wel een heel erg Latijns elftal. Ik heb er helemaal niets mee. Otamendi, Fernando, Navas: het zal wel. Je moet toch een bepaalde backbone hebben, die past bij de lokale cultuur. Lijkt me. Wat van verre komt is niet altijd goed of beter. Heb je Barkley gezien tegen City gister? Geweldig speelde die. Speelde middenveld van City helemaal overhoop.
Om die cup geven ze bij City niet.

En voor de lokale cultuur hebben ze Joe Hart :excited.gif:

Als Pep komt zal hij ook een zooi spelers meenemen. Zolang het spel prima is boeit het die mensen daar ook geen reet of er 0 of 11 Engelsen instaan.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jan 07, 2016 2:13 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Het totale mens principe, het klinkt pretentieus maar is wel een teken dat hij alle randvoorwaarden in orde wil hebben om te kunnen presteren.
De niet onbelangrijke randvoorwaarde aankoopbeleid is alvast niet op orde. Spel ook niet, resultaten evenmin. Daar sta je dan met al die totale mensen, die niet presteren. Laat de manager het totale mens principe ook op zichzelf los of is dat enkel voor anderen binnen zijn universum relevant? De totale manager die er 8 op rij niet wint doet immers iets totaal niet goed.

Het is m.i. hartstikke simpel: ze komen gewoon kwaliteit tekort. Da's het mooie van sport, een prachtige metafoor v.w.b. het leven van alledag: de waarheid ligt op de werkvloer, je bent goed genoeg of je bent dat niet. Zodra het laatste het geval is, kan het grote excuses verzinnen en met het vingertje naar anderen wijzen beginnen.
Ik ontken ook niet dat het op dit moment matig gaat met Man U. Maar net zoals een manager in het bedrijfsleven heeft LvG een visie en een plan om op zijn manier een club er bovenop te helpen. Zijn trackrecord laat zien dat ie het kan. Tijd zal leren of het hem ook met Man U lukt.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 07, 2016 7:25 pm

Zijn trackrecord? Bij Barcelona en Bayern is hij mislukt. Toen hij succesvol was met Ajax, was Ajax nog een relatief kleine club wat organisatie betreft. En AZ was nog kleiner.

Die topclubs zijn a different cook.

Maar beantwoord mijn vraag eens, Gangsta. Denk je dat de Glazers vasthouden aan LVG inclusief zijn falende flossefie als ze Guardiola kunnen krijgen?

Rednose

Bericht door Rednose » do jan 07, 2016 9:43 pm

Yopi schreef:Zijn trackrecord? Bij Barcelona en Bayern is hij mislukt. Toen hij succesvol was met Ajax, was Ajax nog een relatief kleine club wat organisatie betreft. En AZ was nog kleiner.

Die topclubs zijn a different cook.

Maar beantwoord mijn vraag eens, Gangsta. Denk je dat de Glazers vasthouden aan LVG inclusief zijn falende flossefie als ze Guardiola kunnen krijgen?
Yopi yopi.....doe nou niet zo zuur man.
LvG is natuurlijk een apart geval, maar nu doe je net alsof hij er nix van kan.
Volgens mij is ie zo gestoord als een deur, maar van voetbal heeft ie wel verstand, en het is echt niet zo dat hij overal is mislukt buiten NL.
Een beetje jammer bij jou tegenwoordig, bij JC lig je op je knieën en bij LvG deugt er niets,
Vroeger had je meer nuance.
Nou ja, dat vult het forum weer zullen we maar zeggen.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 07, 2016 10:21 pm

De term mislukt is me inderdaad te zwaar. Hij heeft bij beide clubs prijzen gewonnen. Ik wil daarmee ook niet zeggen dat het per definitie een doorslaand succes was. De waarheid zal zoals zo vaak wel ergens in het midden liggen. Het is denk ik wel vrij veilig om te stellen dat hij bij die clubs niet als één van de meest succesvolle managers uit de clubgeschiedenis de boeken in gaat.

En dat gaat hij bij Ajax en AZ natuurlijk wel. In verhouding zijn de prestaties die hij bij die clubs heeft geleverd in mijn ogen veel beter. Dat zal onder meer liggen aan de bekende cultuur en de jonge spelersgroepen waarmee hij moest werken.

Bij een club als United gaat het er natuurlijk gewoon om wat je laat zien. En het mag dan best even duren voor je het zaakje aan de praat hebt. Zeker als de uitgangssituatie niet rooskleurig was. Maar op enig moment zul je tijd voor jezelf moeten kopen door ook op de korte termijn prestaties te leveren. Zo werkt dat nu eenmaal bij dergelijke clubs, dat wist Van Gaal ook toen hij er aan begon. De vraag is wat je nu al van dat plan en die visie terugziet. En of dat dan genoeg is om het geduld nog even te bewaren. Ik moet er eerlijk bij vertellen dat ik United zelden zie spelen maar afgaande op de berichtgeving denk ik dat de grens van dat geduld wel zo ongeveer is bereikt. Het zou me zelfs niet verbazen als de directie al heeft besloten om in de zomer een ander aan te stellen. En dat hij nu dus mocht blijven zitten omdat ze er geen heil in zagen om halfweg weer een nieuwe manager aan te stellen of omdat de nieuwe manager pas in de zomer beschikbaar is.

Als hij langer op Old Trafford wil blijven werken zal het in de tweede seizoenshelft in ieder geval echt beter moeten. Tot op het laatste moment echt meedoen om de titel lijkt me in dat verband eerlijk gezegd wel noodzakelijk.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do jan 07, 2016 10:24 pm

Marillion schreef: Het zou me zelfs niet verbazen als de directie al heeft besloten om in de zomer een ander aan te stellen. En dat hij nu dus mocht blijven zitten omdat ze er geen heil in zagen om halfweg weer een nieuwe manager aan te stellen of omdat de nieuwe manager pas in de zomer beschikbaar is.
Dat is ook mijn indruk. Ik denk niet dat Van Gaal zijn derde seizoen gaat halen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 08, 2016 12:29 am

Rednose schreef: LvG is natuurlijk een apart geval, maar nu doe je net alsof hij er nix van kan.
Doe ik niet, ik vind hem een goede coach. Van de rest (aankoopbeleid en zo) hebben anderen meer verstand.

Ik denk wel dat hij yesterday's news is. Andere coaches staan hoger in de pikorde dan hij. En vooralsnog kan hij niet duidelijk maken dat het onterecht is.
Zijn stijl is ook ouderwets. Een bullebak van de oude generatie. Jongere trainers gaan soepeler/minder autoritair met spelers en pers om.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jan 08, 2016 12:57 pm

Lionel schreef:
wimpey schreef:
Lionel schreef: Alderweireld is een topper. Vind hem alleen net niet snel genoeg voor het spel van Pep.
Pique is trager, maar Toby is natuurlijk niet heel wendbaar. Toby haalt gewoon verdomd veel weg. Plus uitstekende cross-pass. Prima combi met Kompany, die natuurlijk een topatleet is.

City is wel een heel erg Latijns elftal. Ik heb er helemaal niets mee. Otamendi, Fernando, Navas: het zal wel. Je moet toch een bepaalde backbone hebben, die past bij de lokale cultuur. Lijkt me. Wat van verre komt is niet altijd goed of beter. Heb je Barkley gezien tegen City gister? Geweldig speelde die. Speelde middenveld van City helemaal overhoop.
Om die cup geven ze bij City niet.

En voor de lokale cultuur hebben ze Joe Hart :excited.gif:

Als Pep komt zal hij ook een zooi spelers meenemen. Zolang het spel prima is boeit het die mensen daar ook geen reet of er 0 of 11 Engelsen instaan.
Als Pep naar City gaat, sluit ik niet ui dat Messi ook die kant op komt.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 08, 2016 4:04 pm

Van Gaal heeft Januzaj terug: 'Ik voorspelde het al en helaas had ik gelijk'

Het was de bedoeling dat Adnan Januzaj dit gehele seizoen op huurbasis voor Borussia Dortmund zou gaan spelen, maar halverwege het voetbaljaar is de Belgische aanvaller alweer teruggekeerd naar Manchester United. Januzaj kwam in Duitsland nauwelijks aan spelen toe, terwijl Louis van Gaal nog wel wat creativiteit in zijn voorste linie kan gebruiken.

Januzaj heeft vrijdag wat tests gedaan en zal maandag speelminuten gaan maken bij de beloften van United. “Hij heeft alleen in de voorbereiding negentig minuten gespeeld, dus hij moet bij het tweede team laten zien hoe fit hij is”, zei Van Gaal. “Ik hoop dat hij hierna zijn kwaliteiten kan laten zien voor United, want ik geloof in het talent van Januzaj.”
Toen hij naar Borussia vertrok had ik al gezegd dat het heel moeilijk voor hem zou worden om aan spelen toe te komen”, vervolgde Van Gaal. “Helaas had ik gelijk. Wanneer hij niet veel speelt in Duitsland, kan hij beter bij ons trainen. En misschien kan hij dan weer wedstrijden gaan spelen voor het eerste team.” United speelt zaterdag in de FA Cup tegen Sheffield United, maar Januzaj zal dan dus zeker nog niet bij de wedstrijdselectie zitten.
Zou ie ook in 2014 al hebben geweten dat ie er bij Man U weinig van zou bakken??

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 08, 2016 4:08 pm

:drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 08, 2016 6:36 pm

Misschien had je 'm dan aan een andere club moeten verhuren. Doelstelling zal toch geweest zijn om die jongen zich te laten ontwikkelen zeker?
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 08, 2016 9:46 pm

Nee, doelstelling was om het gelijk van Louis te bewijzen haha.

Vond het overigens een bijzondere move ook. Zo'n Januzaj leek me juist iemand die onder de hoede van van Gaal beter zou (kunnen) worden. Om nog iets verder te gaan, ik had verwacht dat hij helemaal door zou breken eigenlijk. Met de komst van Depay wist je al dat Januzaj klaar was en qua potentie en rijpheid heb ik daar altijd twijfels bij gehad. Dat ontloopt mekaar namelijk weinig en als je de een in huis hebt, dan kun je beter mikken op een speler die verder is op die positie.
Achteraf gezien heb ik daar helemaal gelijk in. ;)

zeux

Bericht door zeux » vr jan 08, 2016 10:27 pm

Marillion schreef:Misschien had je 'm dan aan een andere club moeten verhuren. Doelstelling zal toch geweest zijn om die jongen zich te laten ontwikkelen zeker?
Dit staat op Red Café (#16 in de thread), geen idee of het klopt:
Amar__ said: ↑
Why exactly did we allow him to go then if we weren't happy with his choice of the club?
LvG wanted him out on loan, Januzaj chose the difficult option in Dortmund, but in the end it is up to the player where he want's to go, it's his career and he has to do the hard work, the club can only guide.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 09, 2016 12:35 pm

Peter schreef:Nee, doelstelling was om het gelijk van Louis te bewijzen haha.
Geruststellende gedachte voor die Glazers dat hun key man bij United alwetend is en over bovenmenselijke gaven beschikt. Wellicht zien ze ooit nog een fractie van al dat exceptionele terug op het veld en het scorebord.

Ik heb trouwens vernomen dat Oracle verregaande interesse heeft in LVG. :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jan 09, 2016 7:07 pm

Het gaat weer lekker, nu tegen Sheffield United uit Division One. MU bakt er niets van, tot wanhoop van de fans:

http://www.redcafe.net/matches/manchest ... on?page=12

Zeux, Le T, Gangsta en andere fans zouden verplicht moeten worden wedstrijden van MU helemaal uit te zitten. Dan was het zo gedaan met hun enthousiasme. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 09, 2016 7:54 pm

Waarom kijk je er dan in hemelsnaam zelf naar?
Nil volentibus arduum

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za jan 09, 2016 8:56 pm

Marillion schreef:Waarom kijk je er dan in hemelsnaam zelf naar?
Alsof Yopi ook maar een minuut kijkt. Die houdt gewoon teletekst in de gaten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jan 10, 2016 12:18 am

Eerste helft gezien, maar wel met een boek erbij. Anders is het niet uit te houden. Wat een stroperig, saai voetbal.

Maar ik heb allicht meer gezien dan jullie hebben meegekregen, neem ik aan.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 10, 2016 10:18 am

Het blaffertje Scholes zei na afloop dat hij als speler na zo'n vertoning 2 - 3 dagen depressief zou zijn. En dat dergelijk voetbal niet des Man U is. Ik heb de indruk dat hij geen fan is van de manager en De Leer. :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jan 10, 2016 10:56 am

Het is moeilijk om te scoren tegen een ploeg die zich ingraaft, zei LVG na afloop. Hoezo? Sheffield speelt twee divisies lager en staat ergens in de middenmoot. Kan er geen hout van. MU kwam aanzetten met een elftal vol peperdure spelers, onder wie veel internationals, en slaagde erin de eerste helft af te sluiten met NUL schoten op doel. En hoe kwam dat? Het tempo lag zo verschrikkelijk laag dat zelfs deze tegenstander zich zonder veel problemen staande wist te houden.

http://www.onze11.nl/38852/wtf-nieuws/f ... -van-gaal/

Op http://www.redcafe.net schrijft een fan: als LVG tenminste maar toegaf dat het *** was. Maar dat doet hij niet, hij beweert dat zijn team best goed speelt en op het juiste spoor zit.

LVG beweerde na afloop dat de fans naar hem zwaaiden, en dat hij had teruggezwaaid. Ik zie (en hoor) toch iets anders:

https://www.youtube.com/watch?v=eEgTMXaA0cI

Geen versterkingen, zei de geplaagde trainer. Wat denken jullie? Hebben de Glazers eindelijk de geldkraan dichtgedraaid, of denkt men het echt te redden met de huidige groep? Het gerucht gaat dat MU allang aan het uitkijken is naar een andere manager.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jan 10, 2016 5:10 pm

United-fan valt in slaap tijdens FA Cup

​Manchester United kon zaterdagavond pas in de ultieme slotfase afstand doen van Sheffield United in de FA Cup. Een penalty van Wayne Rooney bepaalde de eindstand op 1-0.

De voetbalfilosofie van Louis van Gaal zou de fans moeten voorzien van swingend voetbal. Er werd voor zo’n 332 miljoen euro uitgegeven aan nieuwe aankopen.

Echter, weinig fans van de Red Devils leken verbaasd over de doelpuntloze tussenstand bij rust. Sinds 30 september 2015 werd er op Old Trafford niet meer gescoord voor de theepauze.

Een United-supporter vond de FA Cup-confrontatie zó saai, dat deze de binnenkant van zijn ogen verkoos boven het voetbal.

This is how bad old Trafford is #boring #howweallfeel pic.twitter.com/cd27QylVT6
— Irish Gaz (@irishgaz75) January 9, 2016

De video met de ondertitel “Dit is hoe het oude op Old Trafford is #saai #howweonsallemaalvoelen”, vat samen hoe het publiek werd ‘vermaakt’. In totaal werden er slechts twee schoten gelost op het doel van Sheffield United, waarvan de eerste doelpoging pas in de 72e minuut.
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » zo jan 10, 2016 7:44 pm

Yopi schreef:Het is moeilijk om te scoren tegen een ploeg die zich ingraaft, zei LVG na afloop. Hoezo? Sheffield speelt twee divisies lager en staat ergens in de middenmoot. Kan er geen hout van. MU kwam aanzetten met een elftal vol peperdure spelers, onder wie veel internationals, en slaagde erin de eerste helft af te sluiten met NUL schoten op doel.
Chelsea speelde vandaag met een 2 keer zo duur elftal tegen het lager geplaatste Scunthorpe, kwam vroeg op voorsprong, maar had alsnog een moeizame wedstrijd. Zo werkt dat in Engeland wel vaker, zowel de moeilijke wedstrijden tegen lagere elftallen, als de selectieve verontwaardiging.
En hoe kwam dat? Het tempo lag zo verschrikkelijk laag dat zelfs deze tegenstander zich zonder veel problemen staande wist te houden.

http://www.onze11.nl/38852/wtf-nieuws/f ... -van-gaal/

Op http://www.redcafe.net schrijft een fan: als LVG tenminste maar toegaf dat het *** was. Maar dat doet hij niet, hij beweert dat zijn team best goed speelt en op het juiste spoor zit.
Helaas voor jou heb ik niet alleen de hele wedstrijd uitgezeten, maar ook het interview met de trainer, en hij zei gewoon dat het niet goed was en dat het tempo veel te laag lag, een beetje lullig voor Scholes, want die had daarvoor 5 minuten staan bazelen dat Van Gaal tevreden zou zijn omdat dit het voetbal zou zijn wat hij wilde.

Ongetwijfeld kennen ook buitenlandse clubfora een groot aantal gebruikers die niet voor zichzelf kunnen denken en alles klakkeloos recyclen wat in hun straatje past.
LVG beweerde na afloop dat de fans naar hem zwaaiden, en dat hij had teruggezwaaid. Ik zie (en hoor) toch iets anders:

https://www.youtube.com/watch?v=eEgTMXaA0cI
Fans is meervoud van het Engelse woord fan. Dat zijn allemaal verschillende mensen waarvan de reacties ook verschillend kunnen zijn, bijvoorbeeld dat de ene boe roept en de ander naar hem zwaait.
Geen versterkingen, zei de geplaagde trainer. Wat denken jullie? Hebben de Glazers eindelijk de geldkraan dichtgedraaid, of denkt men het echt te redden met de huidige groep? Het gerucht gaat dat MU allang aan het uitkijken is naar een andere manager.
Er zijn zelfs geruchten dat hij al een paar week ontslagen is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 10, 2016 10:03 pm

In totaal werden er slechts twee schoten gelost op het doel van Sheffield United, waarvan de eerste doelpoging pas in de 72e minuut.
Framing! Ik lees in Engelse media dat het al na 65 minuten zover was! :neutral.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jan 10, 2016 11:35 pm

Je hebt de hele wedstrijd uitgezeten, Le T? :baaa.gif:

https://twitter.com/hashtag/ThingsMoreE ... d?src=hash

Plaats reactie