Spanje
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Spanje
Volgens Rishi is het lelijk kijken naar een van de matennaaiers al voldoende voor rood Wim.
YNWA
Exact. Voorlopig zullen de spelers van Liverpool niet lelijk naar die van Barca kunnen kijken 

IK GELOOF!!!!!!
Voor mij is de aanwezigheid van met name Alves en Neymar voldoende aanleiding om Barcelona zoveel mogelijk te mijden. Bij Busquets wordt het matennaaien gelukkig minder, want die vent is zó'n geweldige speler. Dat heeft zo'n jongen niet nodig...InnerHarbour schreef:Volgens Rishi is het lelijk kijken naar een van de matennaaiers al voldoende voor rood Wim.

Mascherano, Rakitic en Iniesta zijn mijn favoriete spelers daar. Geweldig goed en fair. En Luis natuurlijk. Geweldig goed. Het overige zij hem vergeven.
- InnerHarbour
Daar heb jij helemaal gelijk in vriend.Lionel schreef:Exact. Voorlopig zullen de spelers van Liverpool niet lelijk naar die van Barca kunnen kijken

BTW, ben je hier al voorzichtig aan het kijken en als je het te duur vindt kan de namaak Cruijff je vast wel helpen.

YNWA
Neymar is zeker irritant. Maar die krijgt ook wel flink wat te verduren. Beetje kip en het ei verhaal. Busquets is mijn favoriet. Zo geweldig goed. Als ik Pep, Van Gaal of wie dan ook was zou ik hem halen. Al kost het je 80 miljoen.wimpey schreef:Voor mij is de aanwezigheid van met name Alves en Neymar voldoende aanleiding om Barcelona zoveel mogelijk te mijden. Bij Busquets wordt het matennaaien gelukkig minder, want die vent is zó'n geweldige speler. Dat heeft zo'n jongen niet nodig...InnerHarbour schreef:Volgens Rishi is het lelijk kijken naar een van de matennaaiers al voldoende voor rood Wim.Messi krijgt me te makkelijk de vrije trap mee. Zodra je hem aanraakt, gaat het fluitje al af.
Mascherano, Rakitic en Iniesta zijn mijn favoriete spelers daar. Geweldig goed en fair. En Luis natuurlijk. Geweldig goed. Het overige zij hem vergeven.
IK GELOOF!!!!!!
Voor IH en Wimpey: kijk even wat de keeper van Espanyol doet na 57.03 minuten. En daarna nooit meer ouwehoeren op Barca.
IK GELOOF!!!!!!
Toch niet te geloven dat die ballenvanger met de trainingsbroek zo een zoon heeft voortgebracht. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
En nu zijn de Madrileense clubs aan de beurt!
Transferverbod van een jaar voor Real Madrid en Atlético
Real Madrid en Atlético Madrid mogen een jaar lang geen spelers aantrekken. De FIFA heeft de Spaanse giganten een transferverbod opgelegd.
Het verbod is opgelegd omdat beide clubs de regels hebben verbroken bij het aantrekken van minderjarige spelers. Het transferverbod geldt voor de zomer van 2016 en winter van 2017. Het betekent dat beide clubs deze maand nog wel mogen handelen op de transfermarkt. Real Madrid heeft daarbij een boete van ruim drie ton gekregen, terwijl Atlético meer dan acht ton moet neertellen.
Het verbod betekent dat Zinedine Zidane, de nieuwe trainer van Real Madrid, het komende jaar flink beperkt wordt in het naar zijn hand zetten van de selectie. Deze maand mag De Koninklijke net als Atlético, in de Champions League de tegenstander van PSV, nog wel naar hartelust inkopen doen.
Eerder kreeg Barcelona al een transferverbod van een jaar opgelegd vanwege eenzelfde vergrijp. Dat verbod liep deze maand af. Overigens haalden de Catalanen ondanks de ban met Arda Turan en Aleix Vidal afgelopen zomer wel twee nieuwe spelers binnen. Deze mochten echter pas na het verstrijken van de straf, deze maand dus, ingezet worden.
- InnerHarbour
Gewoon in beroep gaan, met een beetje mazzel wordt de ‘straf’ over de zomerperiode heengetrokken net zoals bij die matennaaiersclub. Verder trek je gewoon aan wie je wilt als die ‘straf’ eindelijk ingegaan is, ze mogen alleen een halfjaartje niet ballen of ze blijven zolang bij hun oude club.
Straf, laat me niet lachen.
Straf, laat me niet lachen.
YNWA
Bij de interpretatie van Ajaxshowtime viel ik bijna van m'n stoel van het lachen.

Ajax heeft jaar geen last van Real en Atlético
Real Madrid en Atlético Madrid mogen een jaar lang geen spelers kopen. De FIFA straft beide clubs omdat zij de regels bij het halen van spelers onder de achttien jaar niet hebben nageleefd. Real en Atlético krijgen ook een boete.
De straf betekent dat beide clubs in de zomerse en winterse transferperiode van 2016 geen spelers mogen halen. In de huidige, lopende transferperiode mogen ze nog wel zaken doen. FC Barcelona kreeg in 2015 al dezelfde straf opgelegd, maar trok zich hier weinig van aan. In de winter werden spelers als Luis Suárez nog gehaald, toen de straf er per 1 januari 2016 op zat, schreef de club meteen 77 spelers in.
'Om de rechten van spelers te beschermen en kinderhandel te voorkomen heeft de FIFA richtlijnen voor het aantrekken van minderjarige spelers. Zo is een internationale transfer of een eerste registratie in een ander land dan hun geboorteland alleen onder bepaalde voorwaarden mogelijk', zo valt te lezen op AD.nl.
Normaal heeft Ajax zo'n last van Real en Atletico he. Die zitten ons voortdurend in de weg. Fijn dat we er even geen last van hebben 

"Hate it or love it, the underdog's on top".
- InnerHarbour
Zouden er nu echt nog Nederlanders zijn die denken dat het slechts een kwestie van tijd is voordat Ajax weer met dit soort clubs kan meedoen?
Megacontract voor Real MadridReal verdiende tot nu toe zo'n 45 miljoen euro bij het Duitse merk, en ziet dat bedrag nu bijna worden verdrievoudigd.
YNWA
- InnerHarbour
Nu ja, je verwacht het niet hèInnerHarbour schreef:Gewoon in beroep gaan, met een beetje mazzel wordt de ‘straf’ over de zomerperiode heengetrokken net zoals bij die matennaaiersclub.

FIFA schort transferverbod Real en Atlético opDe beroepscommissie van de FIFA heeft nu bepaald dat het verbod wordt opgeschort hangende de behandeling van de zaak. De twee clubs uit de Spaanse hoofdstad kunnen daarom met deze uitspraak ook komende zomer nog spelers halen.
YNWA
Lesje de bal het werk laten doen van Suarez.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Geweldig het is de ultieme matennaaiersclub weer gelukt, Atletico 5 maal geel en 2 maal rood, Barcelona, o, ja inderdaad nul kaarten. CFB vervuilers van het voetbal.
YNWA
Haha wedstrijd niet gezien?
Jammer dat Atletico zo voetbalde. Want de eerste 20 minuten waren ze prima. Daarna zijn ze niet opgewassen tegen dit Barca. Niemand niet trouwens.
Jammer dat Atletico zo voetbalde. Want de eerste 20 minuten waren ze prima. Daarna zijn ze niet opgewassen tegen dit Barca. Niemand niet trouwens.
IK GELOOF!!!!!!
3 x Messi, 3 x Suarez. Double hatrick.
Het blijft toch wel een stelletje hoor.
Edit: 4x Suarez. :-)
Het blijft toch wel een stelletje hoor.
Edit: 4x Suarez. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Barca lijkt wel een beetje op Feyenoord. Hoeveel wedstrijden (achter elkaar) hebben ze nu al een rode kaart meegehad?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
- Jinne
- Site Admin
Neville verliest zijn potjes met Valencia ook wel zonder rode kaart. Zeker tegen Barcelona.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- InnerHarbour
Niet zo vreemd als je de grootste matennaaiers voorhoede van de wereld hebt. Daar is hun hele spel op gebaseerd, blijven vallen en dan de scheidsrechter bestormen om er toch vooral zeker van te zijn dat er kaarten uitgedeeld worden. Vervuilers van het voetbal zijn ze.Khraa schreef:Barca lijkt wel een beetje op Feyenoord. Hoeveel wedstrijden (achter elkaar) hebben ze nu al een rode kaart meegehad?
YNWA
Klopt. Echt vervuilen wat ze doen.
Was weer genieten. Die Neville kan er echt geen fuck van. Lekker een team in Engeland verkloten.
Was weer genieten. Die Neville kan er echt geen fuck van. Lekker een team in Engeland verkloten.
IK GELOOF!!!!!!
Neville gelooft er nog in lees ik.
En hij wordt heel moe van z'n eigen praat. Nul prestaties en geen praat. Die gast is gewoon niet geschikt.

En hij wordt heel moe van z'n eigen praat. Nul prestaties en geen praat. Die gast is gewoon niet geschikt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
http://www.metronieuws.nl/xl/sport/2016 ... l-incident
Lees ook: Oranje uit 1974: ongepolijste versie huidig Barça
Neeskens moest weg bij Barça na 'toiletrolincident'
In een nieuw boek over FC Barcelona getiteld Barça Inèdit staat dat Johan Neeskens in 1979 weg moest bij de Catalaanse club omdat hij de toenmalige voorzitter Jose Luis Nuñez letterlijk te kakken had gezet. Volgens Manuel Tomás en Frederic Porta, de schrijvers van het boek, had de Nederlander geweigerd om de preses een rol toiletpapier onder de deur door te overhandigen toen Nuñez in hoge nood zat en er geen wc-papier meer was.
De schitterende anekdote stamt uit 1978 en vond plaats in Estadio Rico Perez van Alicante. Neeskens was op dat moment een van de beste spelers bij Barça en uitermate populair bij de socios. Nuñez werd naar verluidt witheet toen Neeskens hem weigerde te helpen en schreeuwde dat hij de middenvelder op de transferlijst zou zetten. Bij de eerste de beste mogelijkheid wilde hij Neeskens verkopen.
NY Cosmos
In 1979 won Barça aan de hand van Neeskens de Europa Cup 2, maar toen New York Cosmos vlak daarna informeerde naar Neeskens, wist Nuñez niet hoe snel hij de brutale Nederlander moest verkopen.
Lees ook: Oranje uit 1974: ongepolijste versie huidig Barça
Wat vond je afgelopen weekend van Barcelona, Rishi?
2-2 tegen Villarreal, na rust een 0-2 voorsprong weggegeven. De penalty waarmee ze op 0-2 kwamen was echt een lachwekkend cadeautje van de scheidsrechter.
2-2 tegen Villarreal, na rust een 0-2 voorsprong weggegeven. De penalty waarmee ze op 0-2 kwamen was echt een lachwekkend cadeautje van de scheidsrechter.