De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Duke » ma jan 04, 2016 7:56 pm

Oud-speler Ogararu aan de slag als jeugdtrainer bij Ajax

George Ogararu (35) keert terug bij Ajax. De Roemeense oud-speler van de Amsterdamse club gaat per direct in de jeugdopleiding aan de slag als trainer van de A2-junioren. Daarnaast gaat hij individuele trainingen verzorgen voor verdedigers in de opleiding.
Ogararu stond van 2006 tot 2010 onder contract bij Ajax, waarna hij naar het Zwitserse FC Sion vertrok. Tussendoor werd hij nog een seizoen verhuurd aan Steaua Boekarest. In Amsterdam kwam hij tot 44 Eredivisie-optredens en kroonde hij zich een keer tot bekerwinnaar.

De voormalige rechtsback speelde daarnaast twaalf interlands voor het Roemeense nationale elftal. Na zijn actieve carrière behaalde hij in eigen land zijn trainersdiploma's. Maart 2015 werd hij ontslagen als hoofdcoach van de Roemeense voetbalclub Universitatea Cluj.
http://www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 04, 2016 8:07 pm

Opmerkelijke keuze. Direct begonnen als hoofdtrainer en nu de overstap naar de jeugd van Ajax. Ik hoop dat hij het beter uit kan leggen dan dat hij het in een wedstrijd kon voordoen. Want zijn verblijf als speler was nu niet bepaald een doorslaand succes.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 04, 2016 9:44 pm

Zal wel weer een zeikerd zijn, maar we halen dus nu jeugdtrainers binnen voordat we een hoofd jeugdopleiding hebben? Of maakt het niet gek veel uit wie de HJO wordt, want gaat iemand anders over het aanstellingsbeleid van jeugdtrainers?

Mano

Bericht door Mano » di jan 05, 2016 9:04 am

We kunnen ook op alle slakken zout gaan leggen.

Dat hij niet veel presteerde als speler zegt natuurlijk geen ruk. Omgekeerd ken ik ook nog wel een paar ruk-trainers, die wel goede voetballers waren.

In een bedrijf wordt ook een accountmanager aangenomen als daar behoefte aan is ook als er tijdelijk geen manager is.
de nieuwe manager vormt vervolgens die account managers en als dat niet lukt, gooi je ze eruit.

ik kijk het gewoon allemaal ff aan...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » di jan 05, 2016 9:15 am

Peter schreef:
Mano schreef:Aha, in 2016 gaan we gewoon door met zuur doen op alles wat niet uit JC z'n koker komt :excited.gif:
Welnee, maar hier mag je best kritisch op zijn. Die Henk Veldmate heeft een keer geroepen dat hij in het begin vooral zaken deed met een bevriend bureau en daarna zijn ze op eigen houtje gaan scouten en een netwerk gaan aanleggen. Dan lees je in een interview dat ze daar volop mee bezig zijn en dan komen namen als Petter Andersson, Emile Johansson. Cahais, Texeira, Matias Jones en Ajilore voorbij. Toen nog net gehaald, maar wat waren ze talentvol en wat was Groningen slagvaardig. Als je dan nu in 2014 kijkt naar het carrierepad van deze jongens, dan mag je erg kritisch zijn. Geen van allen geslaagd.
Het is niet voor niets dat Groningen nu al jaren weer in Nederland (de meest belabberde) spelers aantrekt.
Tevens lag Veldmate er bijna uit in 2013 na het fiasco van het halen van de door hem zwaar bewierookte Huistra en Maaskant.

Een stukje tegenwicht op de lofuitingen dat we DE man die Suarez heeft ontdekt hebben binnengehaald. Verder vraag ik me af of de scouting wel zo slecht is, hoor. Ik heb sterk het idee dat het met name Overmars is die de grote broek aantrekt (en keer op keer faalt).

Ze zijn bezig om de scouting te verbeteren. Dat is een stap voorwaarts. Als jij een scout noemt, kan iemand vast een lijstje produceren met miskopen van die scout. Er is geen scout op de wereld dat alleen maar voltreffers haalt.
Een scout is ook beperkt door zijn budget, naarmate je budget veranderd, veranderd ook je vijver.

Ik denk dat de scouting meer structuur nodig heeft, dat het daar aan ontbreekt. Of hij Suarez wel of niet heeft ontdekt zal me eigenlijk een worst zijn. Rendement uit het verleden....
Als hij structuur aanbrengt en waardoor beslissingen beter genomen kunnen worden, is dat een stap voorwaarts.
Uiteindelijk beslissen Marc. O en FdB en die hebben er geen kijk op. Dat probleem blijft
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 05, 2016 12:13 pm

Het is inderdaad niet zo relevant hoe hij presteerde als speler. Het is wel relevant hoe hij presteert als trainer. Hoe presteert hij als trainer?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 05, 2016 1:33 pm

Hij is nooit eerder jeugdtrainer geweest toch? Dat heeft ie dan gemeen met andere odvoetballers bij Ajax die belangrijke functies hebben gekregen.
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 05, 2016 1:42 pm

Er is dan ook niet gezegd dat dit niets kan worden omdat hij als speler geen indruk heeft gemaakt.

Mijn verbazing over zijn aanstelling is vooral gebaseerd op het feit dat hij als trainer alleen maar hoofdtrainer bij Universitatea Cluj is geweest waar hij uiteindelijk na 6 maanden is ontslagen (samen met Groenendijk). Ervaring als jeugdtrainer heeft hij überhaupt nog niet.

Dat komt op mij over als een smalle basis. Maar misschien heeft hij tijdens zijn korte eerdere verblijf als trainer bij Jong Ajax veel indruk gemaakt. Ik las tenminste dat hij daar eerder al even heeft rondgelopen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 05, 2016 2:45 pm

LucaS schreef:Hij is nooit eerder jeugdtrainer geweest toch? Dat heeft ie dan gemeen met andere odvoetballers bij Ajax die belangrijke functies hebben gekregen.
Presteren is in de voetballerij geen voorwaarde om een belangrijke functie te krijgen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 05, 2016 8:05 pm

En de zuivering gaat verder: Van Dord de nieuwe medisch manager in plaats van Benjafield. Als het maar gezellig is met klaverjassen.

:kots:

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » di jan 05, 2016 8:28 pm

Die was toch gewoon fysio bij het eerste? Hoe gaat hij nu dan leiding geven aan het totale medische team?

Marcie Overmars zet gewoon even de organisatie opnieuw neer, hoor. :biggrin.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jan 05, 2016 8:33 pm

Is alleen de TD hier verantwoordelijk voor?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 05, 2016 9:15 pm

Waarschijnlijk niet, maar het is niet uit de Cruijff-koker, dus moet het door Cruijff aanhangers met de grond gelijk gemaakt worden.

peter

Bericht door peter » di jan 05, 2016 9:18 pm

Nee het Technisch Hart uiteraard.

Moest alleen even lachen, want ik las net ergens weer een stukje over de visie van Marc.

Marc Overmars 2013 en 2014:
'Qua scouting hebben we Zuid-Amerika laten varen, omdat rechten vaak in het bezit zijn van meerdere mensen'.
'Ajax heeft in Zuid-Amerika niets te zoeken. Daar is de naam PSV groter en de constructies zijn er anders. Clubs als Benfica en FC Porto gooien hun hele toko open en zijn geen baas meer in eigen huis.'

Marc Overmars bij de aanstelling van Veldmate:
“Henk heeft een goed netwerk, nationaal en internationaal. Ik denk dat hij voor ons ook veel kan betekenen in Zuid-Amerika."

Het kan allemaal verkeren bij onze directeur. :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » di jan 05, 2016 9:28 pm

Wow, this forum went sour the moment Jonk lost his job....
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 05, 2016 9:40 pm

Tja, blijkbaar is Overmars van mening veranderd, is hij door anderen overtuigd dat er toch wat te halen valt in Zuid Amerika. Dat kan natuurlijk, van mening veranderen, gebeurt hier ook .... oh nee, hier gebeurt dat nooit. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » di jan 05, 2016 10:25 pm

Voor mij gaat het alleen wat verder dan het veranderen van mening. Als je werk zich beperkt tot het doen van aan- en verkopen voor Ajax-1, dan verwacht je een visie voor langere termijn op dat specifieke punt. Als je visie is dat je 'Zuid Amerika laat lopen' en je verkondigt binnen 1 a 2 jaar dat je met de komst van Veldmate 'veel verwacht van Zuid Amerika' (oid), dan kom je bij mij in ieder geval over als iemand die weinig verstaat van zijn vak. Het binnenhalen van spelers en het kennen van de markt is prioriteit numero 1 in dat vak. Als je dan van mening verandert, dan geef je jezelf toch wel echt een brevet van onvermogen, hoor.

Is alsof je je als schilder na 1 jaar laat overtuigen dat je je kozijnen toch maar eerst in de grondverf moet zetten. :biggrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 05, 2016 10:34 pm

Het grote terugdraaien is in volle gang. Alles waar 'performance' in zit wordt eruit gewerkt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 05, 2016 10:40 pm

Het gaat mij er niet om dat alles nu opeens slecht is, of zo. Ik heb juist wél redelijk wat vertrouwen in de visie van Bergkamp op opleiden (overigens denk ik ook positief over de visie van Jonk).

Maar het gaat mij erom dat er nu opeens weer allemaal usual suspects opduiken. En dat is nu juist het probleem van Ajax: het is één grote incest-bende, op de Toekomst, in de Bestuursraad etc. En zodra iemand dat probeert te doorbreken (nog los van of Jonk er de juiste mensen voor terughaalde), dan moet zijn kop rollen. Dat is eng. En het wordt dan heel moeilijk om een topsportklimaat te creëren.

Het zou zo'n zegen zijn als Ajax eindelijk eens van dat meubilair verlost zou worden.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jan 05, 2016 10:50 pm

Dan kun je lang wachten. Ajax is zo verrot als wat joh.

Mano

Bericht door Mano » wo jan 06, 2016 8:57 am

Het is wachten op Van Gaal....

Misschien wordt HJO wel vrij gehouden tot LvG ontslagen is :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 06, 2016 10:10 am

wimpey schreef:Het grote terugdraaien is in volle gang. Alles waar 'performance' in zit wordt eruit gewerkt.
Manager medische zaken noemen ze het nu. Ik wist niet dat Van Dord een medicus was?

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 06, 2016 10:33 am

Ach, voorheen waren Jonk en Jongkind verantwoordelijk voor de medische zaken, toen hoorden we daar heel weinig vraagtekens bij gesteld worden.

zeux

Bericht door zeux » wo jan 06, 2016 12:25 pm

LucaS schreef:Ach, voorheen waren Jonk en Jongkind verantwoordelijk voor de medische zaken, toen hoorden we daar heel weinig vraagtekens bij gesteld worden.
Maar dat vond Cruiiff toch ook? Dat het medische prima door een oud-voetballer kon worden gemonitord?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter

Bericht door peter » wo jan 06, 2016 12:34 pm

Sinds juni 2012 is Gavin Banjafield hoofd medische staf, maar dat wisten jullie ook wel. Maakt niet uit. :aai.gif:

Plaats reactie