NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: NFL

Bericht door zeux » do aug 20, 2015 11:15 pm

Dubbel schreef:Zou het ooit nog wat worden in LA met deze sport? Dit heeft weer veel weg van een luchtkasteel.

Afbeelding

http://www.latimes.com/sports/la-sp-sn- ... story.html
Hihi, nice reference naar Case Study House 22 (Stahl House):

Afbeelding

Utopia galore!

(maar LA is natuurlijk wel een perfecte plek voor een NFL-team)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » do aug 20, 2015 11:51 pm

Het design is ook wel een onzalige threesome tussen Zaha Hadid, Oscar Niemeyer en slick corporate American architecture.

Die lui - Manica Architects - willen ook graag Camp Nou onder handen nemen...

Het zijn een beetje de hoeren van het stadium-design.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr aug 21, 2015 7:02 am

De plannen zijn dus om twee teams naar LA te halen. Typisch LA. Is eerder zo geweest met de Raiders en Rams, en bijna niemand liep er warm voor. De Raiders zullen heus wel beter af zijn in LA, maar het zou jammer zijn als de San Diego Chargers naar LA kwamen. San Diego is een veel leukere stad. Ik vind het moeilijk te bevatten. Waarom zou je een van de betere teams weghalen van hun achterhang, zodat je twee teams in LA hebt?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za aug 22, 2015 12:07 am

Monkey Tonk schreef:De plannen zijn dus om twee teams naar LA te halen. Typisch LA. Is eerder zo geweest met de Raiders en Rams, en bijna niemand liep er warm voor. De Raiders zullen heus wel beter af zijn in LA, maar het zou jammer zijn als de San Diego Chargers naar LA kwamen. San Diego is een veel leukere stad. Ik vind het moeilijk te bevatten. Waarom zou je een van de betere teams weghalen van hun achterhang, zodat je twee teams in LA hebt?
Sportief snap ik dat evenmin. Zal wel met geld te maken hebben. Stadium gaat 1.5 miljard euro kosten las ik, misschien is dat niet te exploiteren met 1 team. Het seizoen is immers maar kort. Vanuit de twee teams snap ik het wel want die worden in een klap een hoop meer waard.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za aug 22, 2015 1:45 am

Zoiets zal het wel zijn. Wat een gok. Ipv 1 team waar een stad achter kan gaan staan, splijt je het publiek meteen in twee delen. Daarnaast zijn LA sport fans helemaal niet geinteresseerd in losers. Dat was het probleem met de Raiders en Rams toen die allebei in LA speelden. Dus dat zou een andere reden kunnen zijn om niet alleen voor de Raiders, al lang de slechtste football-organizatie in de VS, te gaan.

Wat betreft de Chargers, en interesse buiten LA, zou ik het een domme zet vinden. LA is buiten LA helemaal geen populaire stad, en San Diego heeft wel een vriendelijk imago. (San Diego is een van mijn twee teams, door mijn band met SD, maar als ze naar LA gaan is dat snel afgelopen).
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op za aug 22, 2015 1:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » za aug 22, 2015 1:47 am

Monkey Tonk schreef:Zoiets zal het wel zijn. Wat een gok. Ipv 1 team waar een stad achter kan gaan staan, splijt je het publiek meteen in twee delen. Daarnaast zijn LA sport fans helemaal niet geinteresseerd in losers. Dat was het probleem met de Raiders en Rams toen die allebei in LA speelden. Dus dat zou een andere reden kunnen zijn om niet alleen voor de Raiders, al lang de slechtste football-organizatie in de VS, te gaan.

Wat betreft de Chargers, en interesse buiten LA, zou ik het een domme zet vinden. LA is buiten LA helemaal geen populaire stad, en San Diego heeft wel een vriendelijk imago. (San Diego is een van mijn twee teams, maar als ze naar LA gaan is dat snel afgelopen).
Wat is je baseball team?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za aug 22, 2015 1:50 am

zeux schreef:
Monkey Tonk schreef:Zoiets zal het wel zijn. Wat een gok. Ipv 1 team waar een stad achter kan gaan staan, splijt je het publiek meteen in twee delen. Daarnaast zijn LA sport fans helemaal niet geinteresseerd in losers. Dat was het probleem met de Raiders en Rams toen die allebei in LA speelden. Dus dat zou een andere reden kunnen zijn om niet alleen voor de Raiders, al lang de slechtste football-organizatie in de VS, te gaan.

Wat betreft de Chargers, en interesse buiten LA, zou ik het een domme zet vinden. LA is buiten LA helemaal geen populaire stad, en San Diego heeft wel een vriendelijk imago. (San Diego is een van mijn twee teams, maar als ze naar LA gaan is dat snel afgelopen).
Wat is je baseball team?
Ik heb er niet echt een. Ik zit in Arizona, dus dan ga je al snel voor de Diamondbacks, maar die organizatie is mij te trutterig. De Oakland Athletics zijn wel een voorbeeld.

zeux

Bericht door zeux » za aug 22, 2015 1:58 am

Monkey Tonk schreef:
zeux schreef:

Wat is je baseball team?
Ik heb er niet echt een. Ik zit in Arizona, dus dan ga je al snel voor de Diamondbacks, maar die organizatie is mij te trutterig. De Oakland Athletics zijn wel een voorbeeld.
Ja, de Diamondbacks zijn niet erg sexy. Oakland ligt een beetje buiten mijn radar. Zie ze bijna nooit spelen, omdat ik op Europese tijden zit. Geldt voor veel van die west coast teams.

Zit nu parallel Giants-Pirates en Falcons-Jets (preseason) te kijken. :-)

zeux

Bericht door zeux » za aug 22, 2015 2:00 am

Al switch ik nu naar Mets-Rockies, want die zijn ook begonnen.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za aug 22, 2015 2:22 am

Oakland was het eerste team dat sabermetrics serieus nam. Ze begonnen daardoor bovenmatig te presteren met een klein budget. Zie ook de film Moneyball.

Ik ben bi-coastal. Saratoga/Del Mar momenteel.

zeux

Bericht door zeux » za aug 22, 2015 2:32 am

Monkey Tonk schreef:Oakland was het eerste team dat sabermetrics serieus nam. Ze begonnen daardoor bovenmatig te presteren met een klein budget. Zie ook de film Moneyball.

Ik ben bi-coastal. Saratoga/Del Mar momenteel.
Yep, de moneyball-antics ken ik natuurlijk. Mets-GM Alderson komt van Oakland, maar van het huidige team weet ik niets.

zeux

NFL

Bericht door zeux » vr dec 04, 2015 3:00 am

Wat fijn om op een normale tijd thursday night football te kijken: Packers-Lions. Iemand van de US people hier enig idee what the f is wrong met de Packers? Die zitten wel erg in een dalletje. Niets voor Rodgers. Nu alweer 17-0 achter in het eerste kwart.

Zondag naar Dolphins-Ravens.

zeux

Bericht door zeux » vr dec 04, 2015 6:07 am

Hail Mary van Rodgers to Rodgers. Winnen de Packers toch de game in de dying seconds...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 04, 2016 2:09 pm

Komend weekend maar weer eens kijken want de playoffs gaan beginnen:

Wild Card Weekend
Saturday, Jan. 9
4:35 p.m. ET - Kansas City at Houston (ESPN/ABC)
8:15 p.m. ET - Pittsburgh at Cincinnati (CBS)

Sunday, Jan. 10
1:05 p.m. ET - Seattle at Minnesota (NBC)
4:40 p.m. ET - Green Bay at Washington (FOX)

Divisional Weekend
Saturday, Jan. 16
4:35 p.m. ET - 3/4/5 at New England (CBS)
8:15 p.m. ET - 3/4/5 at Arizona (NBC)
Sunday, Jan. 17

1:05 p.m. ET - 4/5/6 at Carolina (FOX)
4:40 p.m. ET - 4/5/6 at Denver (CBS)
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma jan 04, 2016 2:53 pm

Marillion schreef:Komend weekend maar weer eens kijken want de playoffs gaan beginnen:

Wild Card Weekend
Saturday, Jan. 9

Sunday, Jan. 10

Divisional Weekend
Saturday, Jan. 16
Sunday, Jan. 17

Lastig om het verloop te voorspellen. Panthers doen het goed, Seahawks doen het weer goed, Patriots zakken de laatste weken weg (nogal wat geblesseerden) en Packers presteren below par. Cardinals zijn aardig bezig, al werden ze gisteren weggevaagd door de Seahawks.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jan 04, 2016 4:13 pm

Hmmz reminds me. Ik moet ergens begin feb een half dagje vrij nemen tot 12u. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 04, 2016 4:25 pm

zeux schreef:
Marillion schreef:Komend weekend maar weer eens kijken want de playoffs gaan beginnen:

Wild Card Weekend
Saturday, Jan. 9

Sunday, Jan. 10

Divisional Weekend
Saturday, Jan. 16
Sunday, Jan. 17

Lastig om het verloop te voorspellen. Panthers doen het goed, Seahawks doen het weer goed, Patriots zakken de laatste weken weg (nogal wat geblesseerden) en Packers presteren below par. Cardinals zijn aardig bezig, al werden ze gisteren weggevaagd door de Seahawks.
Bengals moeten voor een wild card? Ze hadden toch een enorm goede start dit seizoen? Is dat helemaal ingestort? Zat in de USA toen de Bengals het goed deden, werd Andy Dalton overspoeld met superlatieven, dit was dan eindelijk z'n doorbraak etc etc... Het seizoen daarvoor vond iedereen em maar matigjes. De pers daar is wat dat betreft compleet gefocust op de hype van dat moment.
Whitey on the moon.

ferry

Bericht door ferry » ma jan 04, 2016 11:12 pm

Ik ben me afgelopen jaar een beetje in het collage football gaan verdiepen, mede door mijn Amerikaanse collega's. Die zijn allemaal meer bezig met Collage Football dan NFL.

In november een wedstrijd van de Georgia Bulldogs bezocht, die gewoon in een stadion met 93.000 zitplaatsen spelen. Niet te geloven. Was een hele beleving, en ik moet zeggen dat het me wel 'gepakt' heeft. Ik vond die wedstrijden op tv altijd veel te lang duren met teveel onderbrekingen, maar begrijp het spel nu beter. De onderbrekingen in het stadion zijn prima te behappen; er is zat afleiding.

Dus nu volg ik College football een beetje als ik kan en afgelopen week waren er verschillende wedstrijden op prima tijden. Zo langzaamaan leer ik de regels een beetje en kan ik wat meer over de tactieken gaan leren.
De teams die mijn collega's supporten: Notre Dame, Baylor, Georgia en Oklahoma zijn er allemaal uit helaas. Finale voor het national Championship gaat tussen Alabama en Clemson. Alabama is de grote favoriet, maar is niet erg geliefd naar het schijnt. Ik werd met klem geadviseerd Clemson te supporten voor deze gelegenheid :-).

In Februari ben ik in de VS als de Superbowl gespeeld wordt, dus dan gaan we er wel voor ziten in een sports bar. :biggthumpup.gif: (Maar thuis zou ik er niet voor op blijven geloof ik. :blush.gif: )

zeux

Bericht door zeux » ma jan 04, 2016 11:32 pm

Ferry schreef:Ik ben me afgelopen jaar een beetje in het collage football gaan verdiepen, mede door mijn Amerikaanse collega's. Die zijn allemaal meer bezig met Collage Football dan NFL.

In november een wedstrijd van de Georgia Bulldogs bezocht, die gewoon in een stadion met 93.000 zitplaatsen spelen. Niet te geloven. Was een hele beleving, en ik moet zeggen dat het me wel 'gepakt' heeft. Ik vond die wedstrijden op tv altijd veel te lang duren met teveel onderbrekingen, maar begrijp het spel nu beter. De onderbrekingen in het stadion zijn prima te behappen; er is zat afleiding.

Dus nu volg ik College football een beetje als ik kan en afgelopen week waren er verschillende wedstrijden op prima tijden. Zo langzaamaan leer ik de regels een beetje en kan ik wat meer over de tactieken gaan leren.
De teams die mijn collega's supporten: Notre Dame, Baylor, Georgia en Oklahoma zijn er allemaal uit helaas. Finale voor het national Championship gaat tussen Alabama en Clemson. Alabama is de grote favoriet, maar is niet erg geliefd naar het schijnt. Ik werd met klem geadviseerd Clemson te supporten voor deze gelegenheid :-).

In Februari ben ik in de VS als de Superbowl gespeeld wordt, dus dan gaan we er wel voor ziten in een sports bar. :biggthumpup.gif: (Maar thuis zou ik er niet voor op blijven geloof ik. :blush.gif: )
Ah, nice! Ik heb afgelopen weekend paar bowls gezien. Die verdedigingen zijn zo lek als een mandje, dus er wordt lekker veel gescoord. Crowds zijn intens.

elliquido

Bericht door elliquido » di jan 05, 2016 9:56 pm

Prachtige docu op fox over Marcus' Dupree
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 10, 2016 9:13 pm

Wat komen de ploegen toch traag op gang in deze playoffs. Houston kwam uberhaupt niet op het scorebord tegen Kansas City. De Bengals maakten pas in het 4e kwart de eerste punten. En nu staat Seattle bij de start van het 4e kwart nog op nul punten.

Al met al valt het een beetje tegen. Het slot van Pittsburgh - Cincinnati was wel de moeite met de comeback van de Bengals om het alsnog weg te geven. Onder meer door twee dure persoonlijke fouten die de Steelers een niet te missen fieldgoal bracht.

Hopelijk nog wat spektakel in het slot van Seattle-Minnesota. Of raken ze niet op temperatuur? Het is geloof ik -18 daar. Maar ik zie toch korte mouwen. :-)
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo jan 10, 2016 10:06 pm

Wow!

Dat was een 'sitter' voor Minnesota. Die Walsh gaat een klote zomer tegemoet....

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 10, 2016 10:07 pm

Onvoorstelbaar. Seattle ontsnapt met 10-9 nadat de Vikings een eenvoudige fieldgoal missen met een paar seconden op de klok. Die coach wist niet wat 'ie zag bij die misser. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo jan 10, 2016 10:08 pm

Ik viel pas drie minuten voor tijd in. En niet veel gemist geloof ik.

Zometeen Green Bay - Washington. Die ga ik wel helemaal zien. :-)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 10, 2016 10:09 pm

zeux schreef:Wow!

Dat was een 'sitter' voor Minnesota. Die Walsh gaat een klote zomer tegemoet....
De interviews na afloop zijn vast ook leuk voor hem. Dit is echt zo'n moment waarop je ter plekke door de grond wil zakken om er nooit meer uit te komen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie