Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

ferry

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door ferry » ma dec 28, 2015 7:35 pm

De spelers van Man U wekken in ieder geval niet de indruk van Van Gaal af te willen.

Alexander

Bericht door Alexander » ma dec 28, 2015 7:50 pm

Leuke pot. Man. U speelt een leuke pot. En hadden natuurlijk al 2 pingels moeten hebben.

columbus

Bericht door columbus » ma dec 28, 2015 7:53 pm

Absoluut! Al kwamen ze net heel goed weg. In de omschakeling lag het helemaal open, Matic had natuurlijk moeten scoren nadat Courtois de bal met kunst en vliegwerk van de lijn haalt

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma dec 28, 2015 8:15 pm

Hmm United verliest niet... dat is ook niks aan. :hypocrite.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma dec 28, 2015 9:46 pm

Er is geen reden om mij te ontslaan.
Een nul nulletje thuis tegen een degradatiekandidaat and everything is again cook and egg.
Man Utd: :faga1.gif:
In December:
Sunderland 0
Man Utd 2
Aston Villa 3
Liverpool 4
Southampton 4
Kijk es tussen welke loser teams zo langzamerhand is weggezakt. :smile-ajax.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 28, 2015 10:26 pm

At home 0-0 tegen de nummer 14 van de league, geweldig resultaat. Laat van Gaal aub zitten en zijn favorieten Nederlandse blijven opstellen, dank. :drecul.gif:
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma dec 28, 2015 10:26 pm

Is daar dan toch de wederopstanding? Te vroeg om te zeggen, maar de weg terug naar boven zet je zo wel in. Zelfs Scholes is onder de indruk van het spel. Het kan dus wel degelijk. Ikzelf sloeg de plank in ieder geval volkomen mis, want ik had toch duidelijk deze terugveer een wedstrijd eerder verwacht.

En Wimpey, waar had je het over met je overwinning per de statistieken? Niets daarvan. Gewoon goed spel zonder beloning.

:smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 28, 2015 10:43 pm

Heb het eerste kwartier niet gezien en ben een kwartier na rust overgeschakeld op Arsenal-Bournemouth, want ik had het wel gezien. Zwakke wedstrijd; je moet supporter zijn om onder de indruk te raken van het spel van MU. Over Chelsea hoef ik niet eens te hebben. Dat staat niet voor niets zestiende.

LVG en Hiddink waren na de wedstrijd optimistisch. Wat moeten ze anders? Dit was typisch een wedstrijd tussen twee ploegen die in het verdomhoekje zitten. Dan zeg je als coach dat je zeker weten ontzettend veel aanknopingspunten hebt gezien.

Arsenal en Bournemouth zouden gemakkelijk winnen van MU. Voetballen veel beter.

columbus

Bericht door columbus » ma dec 28, 2015 11:08 pm

Dat LvG het zegt snap ik wel. Ten opzichte van afgelopen week was het ook een stuk beter. Het geluk zat MU ook niet mee, een keertje paal, de lat, Courtois die een hem van de lijn grabbelt en 2x een penalty die gegeven hadden kunnen worden. Chelsea had 2x gruwelijk toe kunnen slaan maar de Gea pakte de kopbal van Terry knap en schoot Matic hopeloos over.

Het spel van united is verre van wat het zou moeten zijn en het ontbreekt nog aan genoeg maar vandaag was het best aan te gluren. Chelsea was matig en gokte as usual op de counter. Als je spelers ziet zou daar ook meer in moeten zitten.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 28, 2015 11:19 pm

Chelsea liet United ook wel komen. Dan lijkt het al gauw iets. En ja, United had pech. Maar als MT hier al opgewonden van raakt en het heeft over een wederopstanding........ :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 28, 2015 11:21 pm

Ten opzichte van vorige week is alles beter. Dat zegt op zich weinig.

Je kunt het ook omdraaien: zo weinig tegenstand, zoveel ruimte en nóg niet winnen.

Als ik dan Özil zie spelen... die heeft drie keer meer gogme dan het hele middenveld van MU bij elkaar.

zeux

Bericht door zeux » ma dec 28, 2015 11:46 pm

Ik heb alleen het eerste half uur gezien en daar zat wel leven in. Fel op de bal, combinaties, drive. Bal op de lat, bal op de paal, voorwaarts spel, paar aardige combinaties.
Het team heeft in ieder geval laten zien dat het kan voetballen.
Als ze één of twee wedstrijden achter elkaar kunnen winnen - over de psychologische hobbel -, kan het zomaar gaan lopen en zit er misschien nog perspectief in het team.

Het was in ieder geval niet het groepje dooie vogels dat de afgelopen wedstrijden als een kip zonder kop over het veld liep.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 29, 2015 12:03 am

8 op rij niet gewonnen? Matic en Herrera misten sitters. Rooney en Pedro hadden ook moeten scoren. Wilian en Mata waren als spelmakers kut, Wilian had n pingel tegen moeten krijgen. Chelsea hing achterover, optisch overwicht Man U. De evangaalisten zien een mogelijke ommekeer. Dan zie ik een babyknuist. Het was vermakelijk om te zien, maar het niveau lag erg laag.

zeux

Bericht door zeux » di dec 29, 2015 12:13 am

Over een paar dagen is het januari en gaat de transfermarkt open. Ben benieuwd wat ManU gaat kopen. En hoe snel. Want dat er iets moet gebeuren lijkt me kristalhelder.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 29, 2015 12:22 am

Waarom kopen zij die Alex Tereirra niet die waarschijnlijk naar Chelsea gaat?

Ben benieuwd met wie United aan komt.. Christian Eriksen lijkt me een perfecte kandidaat voor het middenveld. Kost alleen wat..
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » di dec 29, 2015 12:27 am

Lionel schreef:Waarom kopen zij die Alex Tereirra niet die waarschijnlijk naar Chelsea gaat?

Ben benieuwd met wie United aan komt.. Christian Eriksen lijkt me een perfecte kandidaat voor het middenveld. Kost alleen wat..
Het lijkt me dat ze zowel een aanvallende middenvelder als een echte, gelouterde spits nodig hebben. Vandaag was leuk - voor wat ik het eerste half uur heb gezien -, maar het is natuurlijk niet de oplossing voor de impotentie van de aanval. Dat probleem moet echt met nieuwe spelers opgelost worden, wil ManU nog voor de topplaatsen - minimaal vierde - gaan.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di dec 29, 2015 7:17 am

Ik wil niet zeuren hoor maar ze speelden tegen de nummer 14 van de PL, het was niks om over naar huis te schrijven voor een 300 miljoen team. Delay was verdedigend weer een liability en iemand die panfluitspeler zien invallen, viel alleen op door de bal als een blindpaard zelf uit te lopen.
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » di dec 29, 2015 9:45 am

Lionel schreef:Chelsea liet United ook wel komen. Dan lijkt het al gauw iets. En ja, United had pech.
Je bedoelt dat Chelsea voor de pot ging hangen, dat is toch altijd het moeilijkst? Tenminste dat hoor ik altijd als Pep met zijn internationale topspelers zich weer eens stukloopt op zo'n ploeg. Het is Chelsea's jaar niet nu het mis is gegaan tussen de spelers en de trainer, maar het is nog steeds een verzameling verdedigend zeer sterke topspelers voor aanzienlijk meer geld dan Man U.
Maar als MT hier al opgewonden van raakt en het heeft over een wederopstanding........ :excited.gif:
Het was een goede reactie op een slechte reeks. 2 spelers weer terug die het spel wat beter begrijpen en de balans slaat door naar de kant van goed voetbal. Als ze deze lijn door kunnen trekken, een beetje heel blijven en eventueel een geschikte versterking erbij, zie ik ze nog we kampioen worden of een ander prijsje meepikken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 29, 2015 10:01 am

Maar dit Chelsea is niet zo bijzonder als het Chelsea waar Pep tegen speelde met Barca.

Ik vond United niet heel slecht hoor. Eerste half uur was best redelijk. Maar we moeten niet gaan doen alsof het geweldig was. Laat ze de volgende pot maar winnen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 29, 2015 10:20 am

Le T. schreef: Als ze deze lijn door kunnen trekken, een beetje heel blijven en eventueel een geschikte versterking erbij, zie ik ze nog we kampioen worden of een ander prijsje meepikken.
Jouw inzichten v.w.b. Man U zijn al 1,5 seizoen uiterst onscherp gebleken.
InnerHarbour schreef:Ik wil niet zeuren hoor maar ze speelden tegen de nummer 14 van de PL, het was niks om over naar huis te schrijven voor een 300 miljoen team.
Beide keepers waren fantastisch. Dat wat ertussen liep varieerde van slecht tot vrij goed. Misschien moet LVG spelers eens gewoon op een voor hen logische positie neerzetten. Darmian is geen linksback, Young is geen rechtsback, Martial is geen linksbuiten, Mata geen rechtsbuiten.

Na 1,5 seizoen en al dat geld zit de selectie nog altijd schots en scheef in elkaar en ontbreekt het aan kwaliteit, dus moet de shopping trolley maar weer van stal worden gehaald. Als ik 'm een tip geven mag: linksback, LCV en een winger op rechts.
Delay was verdedigend weer een liability en iemand die panfluitspeler zien invallen, viel alleen op door de bal als een blindpaard zelf uit te lopen.
Eens.

Alexander

Bericht door Alexander » di dec 29, 2015 10:55 am

Ik mis bij Man U vooral iemand op het middenveld die een goal kan maken. Verder is het aanvallend natuurlijk ook maar matigjes. Martial is er nog lang niet, Rooney is een geweldenaar maar natuurlijk ook al op leeftijd en Depay z'n laatste goede actie was met het WK.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 29, 2015 11:08 am

Rooney een geweldenaar. United heeft 2 geweldenaren. De Gea en Martial.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di dec 29, 2015 11:18 am

De tekortkomingen van Depay zag je in Nederland al. Neem de thuiswedstrijd tegen Ajax van vorig seizoen: nul rendement. Het ziet er wel dreigend uit bij hem maar op het beslissende moment mist hij het overzicht. Tijdens het WK viel hij in, dan was er meestal veel ruimte. Nu moet hij de ruimte zelf zien.

Je moet die jongen niet afrekenen op zijn imago. Hij faalt niet doordat hij een grote auto heeft. Hij faalt doordat hij moeite heeft met het niveau. Hij heeft natuurlijk wel kwaliteiten: sterk, snel en doelgericht. Maar in de top wordt meer gevraagd.

LVG zei gisteren opnieuw dat hij vertrouwen had in zijn groep, hij wilde voor dit seizoen al nadrukkelijk a small selection. Dus ik neem aan dat er weinig bij komt. Sowieso laten clubs hun beste spelers nu niet gaan. De Spurs bijvoorbeeld verkopen Eriksen echt niet aan een concurrent.

Wat deze wedstrijd betreft: Chelsea is een grote naam, maar op dit moment gewoon onderkant middenmoot. Ze hebben al bijna dertig doelpunten tegen. Elke wedstrijd geven ze grote kansen weg. Het is dan ook niet raar dat MU die kansen ook kreeg. Het is eerder opvallend dat MU opnieuw niet wist te scoren.

Alexander

Bericht door Alexander » di dec 29, 2015 11:19 am

Als ik Van Gaal was zou ik er alles aan doen om Muller van Bayern binnen te hengelen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di dec 29, 2015 11:21 am

Die laten ze niet gaan. Zeker niet midden in het seizoen.

Dit is wel aardig, de stand over de laatste zes wedstrijden:

Afbeelding

Er zit dit jaar dus geen échte topper bij. Maar Arsenal ligt wel op koers.

Plaats reactie