Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door raymon » di dec 22, 2015 9:34 pm

Ik hoor allemaal geluiden op dit eiland dat Van Gaal er vanavond uit gaat. Voor wat het waard is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » di dec 22, 2015 9:42 pm

Dit is al van twee uur geleden:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di dec 22, 2015 10:03 pm

wimpey schreef: Rijkaard plukte de vruchten van het feit dat LVG met Barca in het rechterrijtje stond? MT, dit zijn karikaturale opmerkingen...
Stond Bayern daar ook niet? Het leggen van een basis vergt tijd, en heeft geen onmiddelijke kampioenschappen tot gevolg. Als je naar onmiddelijke resultaten kijkt is dat eerder paradoxaal dan karikaturaal. Als ik de topteams bestudeer van pakweg de laatste halve eeuw zie ik telkens een proces van een aantal jaar, en geen onmiddelijke vruchten. Maar ik hou hiermee op, want dat heb ik namelijk al een aantal malen gezegd en als mensen geen proces willen zien en snelle resultaten eisen vind ik het allang best.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op di dec 22, 2015 10:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » di dec 22, 2015 10:05 pm

Monkey Tonk schreef:
wimpey schreef: Rijkaard plukte de vruchten van het feit dat LVG met Barca in het rechterrijtje stond? MT, dit zijn karikaturale opmerkingen...
Stond Bayern daar ook niet? Het leggen van een basis vergt tijd, en heeft geen onmiddelijke kampioenschappen tot gevolg. Als je naar onmiddelijke resultaten kijkt is dat eerder paradoxaal dan karikaturaal. Als ik de topteams bestudeer van pakweg de laatste halve eeuw zie ik telkens een proces van een aantal jaar, en geen onmiddelijke vruchten. Maar ik hou hiermee op, want dat heb ik namelijk al een aantal malen gezegd en als mensen geen proces willen zien vind ik het allang best.
Je praat wel tegen een aantal notoire haters hé, vergeet dat niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » di dec 22, 2015 10:23 pm

:biggrin.gif:
Laatst gewijzigd door zeux op di dec 22, 2015 10:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 22, 2015 10:23 pm

De discussie hier is natuurlijk een ontzettende herhaling van zetten. Van beide kanten overigens.

Probleem met het proces waar je het over hebt is dat mensen niet het gevoel hebben dat het beter gaat. Het is best redelijk om tijd uit te trekken voor er grote successen kunnen worden behaald. Maar hoe lang moet je daarop wachten en wanneer mag je tenminste de eerste tekenen van verbetering gaan zien? Is United duidelijk verder dan ze anderhalf jaar geleden waren? Dat lijkt me wel een redelijke vraag.

Wanneer je als manager wil werken aan een lange termijn project moet je tijd kopen voor dat project door ook op korte termijn wat te laten zien. Zo werkt het nu eenmaal in de sport. Er worden prestaties verwacht wanneer je mag werken bij een grote club met een bijbehorend budget.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » di dec 22, 2015 10:29 pm

Marillion schreef:De discussie hier is natuurlijk een ontzettende herhaling van zetten. Van beide kanten overigens.

Probleem met het proces waar je het over hebt is dat mensen niet het gevoel hebben dat het beter gaat. Het is best redelijk om tijd uit te trekken voor er grote successen kunnen worden behaald. Maar hoe lang moet je daarop wachten en wanneer mag je tenminste de eerste tekenen van verbetering gaan zien? Is United duidelijk verder dan ze anderhalf jaar geleden waren? Dat lijkt me wel een redelijke vraag.

Wanneer je als manager wil werken aan een lange termijn project moet je tijd kopen voor dat project door ook op korte termijn wat te laten zien. Zo werkt het nu eenmaal in de sport. Er worden prestaties verwacht wanneer je mag werken bij een grote club met een bijbehorend budget.
Natuurlijk zijn die vragen gerechtvaardigd.

Maar je kunt toch niet ontkennen dat de posts van onder meer Wimpey en Yopi zo over the top giftig, hatelijk en afzeikend zijn, dat geen sprake meer is van een normale analyse. En dat 'kleurt' dit topic wel enorm.

Er valt genoeg kritiek op Van Gaal te leveren - en dat gebeurt ook -, dus daar ligt het niet aan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di dec 22, 2015 10:40 pm

Giftig? Dan moet je op http://www.redcafe.net zijn. Daar hebben ze écht de schurft aan LVG. :smallgrin.gif:
Het is mijn club niet, ik vind het alleen maar komisch. Die supporters zijn anderhalf jaar voor de gek gehouden met lulpraatjes over flossefie en proces, voor hen ligt het anders.

Het gaat net zo als bij Barcelona. De supporters zijn allang klaar met hem, maar de clubleiding houdt nog halstarrig aan hem vast. We weten hoe het bij Barcelona gegaan is: LVG sleepte Nunez mee in zijn val. Woodward moet uitkijken, anders is hij ook gezien.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 23, 2015 12:44 am

Maandag is het MU-Chelsea. Prima kans dat het resultaat van die wedstrijd de toekomst van LVG bepaalt.

Tegen Hiddink nog wel, die net historisch afging met Oranje, nadat LVG's Oranje derde werd op het WK. Dit kun je toch niet bedenken. Wat een scenario. Popcorn!

Intussen, achter de schermen: http://www.goal.com/en/news/11/transfer ... ID=TP_HN_1

Rooney and senior players... Die kwamen een paar maanden geleden ook al aankloppen, maar werden toen nog weggestuurd. Eens kijken of het deze keer wel invloed heeft. Zo'n gesprek om de lucht te klaren kan nooit kwaad. Leiderschap van de aanvoerder, die LVG dus niet afvalt. Dit ter vergelijking met de situatie bij Chelsea, waar belangrijke spelers Mourinho openlijk saboteerden. Het lijkt erop dat LVG de selectie niet kwijt is, en dat de spelers het nog steeds samen willen oplossen. Over een week weten we meer. Als MU twee keer wint, verstomt de kritiek weer.

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 23, 2015 8:59 am

Monkey Tonk schreef:Maandag is het MU-Chelsea. Prima kans dat het resultaat van die wedstrijd de toekomst van LVG bepaalt.

Tegen Hiddink nog wel, die net historisch afging met Oranje, nadat LVG's Oranje derde werd op het WK. Dit kun je toch niet bedenken. Wat een scenario. Popcorn!

Intussen, achter de schermen: http://www.goal.com/en/news/11/transfer ... ID=TP_HN_1

Rooney and senior players... Die kwamen een paar maanden geleden ook al aankloppen, maar werden toen nog weggestuurd. Eens kijken of het deze keer wel invloed heeft. Zo'n gesprek om de lucht te klaren kan nooit kwaad. Leiderschap van de aanvoerder, die LVG dus niet afvalt. Dit ter vergelijking met de situatie bij Chelsea, waar belangrijke spelers Mourinho openlijk saboteerden. Het lijkt erop dat LVG de selectie niet kwijt is, en dat de spelers het nog steeds samen willen oplossen. Over een week weten we meer. Als MU twee keer wint, verstomt de kritiek weer.
United verliest van Norwich en Bournemouth, waarom denk je dat ze 2x zullen winnen?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 23, 2015 9:36 am

Yopi schreef:Giftig?
Daar moet je niet op reageren. Zeux is niet geïnteresseerd in voetbalinhoudelijke discussies, enkel in verbale steekspelletjes.

Hij snapt er dan ook weinig van: met prima aanvallers als Martial en Rooney ligt het probleem niet in de punt van de aanval, maar daaromheen en daarachter. Een deel van dat probleem heeft Van Gaal geërfd (Young, Mata), andere problemen heeft hij zichzelf op de hals gehaald (Schneiderlin, Rojo, Blind e.c.). Aardige clubspelers, maar daar dicht je het gat met top-PL niet mee, laat staan met de continentale top.

@MT: als je 6 keer op rij niet wint, dan is de kans statistisch groot dat dat weer een keer wél gebeurt. Het kan maar zo: het verschil tussen Bournemouth, Norwich en Stoke enerzijds en Man U anderzijds is blijkbaar niet zo groot. 'Klein' graaft zich in en gokt op de break, 'groot' heeft daar geen passend antwoord op.

zeux

Bericht door zeux » wo dec 23, 2015 10:23 am

wimpey schreef:
Yopi schreef:Giftig?
Daar moet je niet op reageren. Zeux is niet geïnteresseerd in voetbalinhoudelijke discussies, enkel in verbale steekspelletjes.
:biggrin.gif:

Ik heb in ieder geval niet de behoefte om pretentieus te poseren als de ultieme, alleswetende voetbalkenner, zoals jij.

En ik ontbeer ook de behoefte om zelfprofilerend de 'bully' te spelen bij trainers en spelers die me even niet bevallen.

Ik kijk graag naar grotere lijnen, processen en mechanismen - de abstractie zeg maar -, in plaats van eenzijdig te rammen op een detail of een zwakker element om iemand maar zo hard mogelijk onderuit te halen. Ieder zijn voorkeur.

zeux

Bericht door zeux » wo dec 23, 2015 10:34 am

wimpey schreef: Hij snapt er dan ook weinig van: met prima aanvallers als Martial en Rooney ligt het probleem niet in de punt van de aanval, maar daaromheen en daarachter. Een deel van dat probleem heeft Van Gaal geërfd (Young, Mata), andere problemen heeft hij zichzelf op de hals gehaald (Schneiderlin, Rojo, Blind e.c.). Aardige clubspelers, maar daar dicht je het gat met top-PL niet mee, laat staan met de continentale top.
Volgens mij is Rooney op zijn retour en is het leunen op hem juist onderdeel van het probleem. Hij geeft te vaak niet thuis in een wedstrijd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 23, 2015 11:09 am

Rooney is op zijn retour, net als Van Persie. Di Maria was blijkbaar ook op zijn retour, Falcao vast ook. Depay is amper begonnen maar haalt zijn niveau van vorig seizoen niet meer, zou hij ook op zijn retour zijn? En Martial? Die loopt met zijn ziel onder zijn arm rond, en wel op de verkeerde positie. Beweegt hij zich nog in voorwaartse richting of gaat het achteruit met hem?

Er is een REDEN waarom al die spelers niet functioneren.

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 23, 2015 11:44 am

Yopi schreef:Rooney is op zijn retour, net als Van Persie. Di Maria was blijkbaar ook op zijn retour, Falcao vast ook. Depay is amper begonnen maar haalt zijn niveau van vorig seizoen niet meer, zou hij ook op zijn retour zijn? En Martial? Die loopt met zijn ziel onder zijn arm rond, en wel op de verkeerde positie. Beweegt hij zich nog in voorwaartse richting of gaat het achteruit met hem?

Di Maria heeft op Ozil na de meeste assists in Europa.
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo dec 23, 2015 11:45 am

Als DiMaria 40M had gekost had ie nog bij ManU gespeeld hoor... het was dat ze een belachelijk bedrag hadden neergeteld...

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 23, 2015 11:52 am

United heeft geld zat. Di Maria is top 20 van de wereld. United heeft 0 spelers in de top 50. Op De Gea en misschien Martial na. Maar hij zou ook niet spelen bij de 5 beste clubs van Europa.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 23, 2015 12:10 pm

Yopi schreef:Rooney is op zijn retour, net als Van Persie. Di Maria was blijkbaar ook op zijn retour, Falcao vast ook. Depay is amper begonnen maar haalt zijn niveau van vorig seizoen niet meer, zou hij ook op zijn retour zijn? En Martial? Die loopt met zijn ziel onder zijn arm rond, en wel op de verkeerde positie. Beweegt hij zich nog in voorwaartse richting of gaat het achteruit met hem?

Precies. Dit is de grote lijn.

We zien het ook bij Ajax. Van een dwangbuissysteem worden de meeste spelers eerder slechter dan beter.

Arthur

Bericht door Arthur » wo dec 23, 2015 1:12 pm

Van Gaal zijn zwakke plek is altijd geweest om met Zuid Amerikaanse spelers te werken. Die haten hem bijna stuk voor stuk. Wat dat betreft is het niet vreemd dat Di Maria niet geslaagd is bij MU.
Zal wel cultuurverschil zijn.

zeux

Bericht door zeux » wo dec 23, 2015 1:17 pm

Jöhnk schreef:

Precies. Dit is de grote lijn.

We zien het ook bij Ajax. Van een dwangbuissysteem worden de meeste spelers eerder slechter dan beter.
Rooney en Persie is 'leeftijd'. Volgens mij kun je daar als Van Gaal zijnde weinig aan doen. Sterker nog, hij heeft te lang aan hen vast gehouden voor een sleutelrol die ze (niet meer) konden waarmaken. Dus zijn fout is dan denk ik eerder dat hij te lang aan ze vasthield (houdt in het geval van Rooney) dan dat hij ze 'slechter' heeft gemaakt.

Falcao beetje zelfde verhaal. Volgens mij functioneert die ook niet bij Chelsea. Overbodige inhuur.

Di Maria is wél het probleem van Van Gaal. Die heeft hij niet kunnen laten functioneren. Dat kan zeker coaching zijn. Al lees je op RedCafé ook geluiden dat hij ook niet heel erg zijn best heeft gedaan om echt bij ManU te aarden. Maar daar kun je Van Gaal zeker op aanspreken.

Martial en Depay vind ik nog te vroeg om te oordelen. Jong, wisselvallig en het zal ook best een stap zijn naar de PL (zie ook het interview met Overmars).

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 23, 2015 1:55 pm

zeux schreef:Rooney en Persie is 'leeftijd'. Volgens mij kun je daar als Van Gaal zijnde weinig aan doen. Sterker nog, hij heeft te lang aan hen vast gehouden voor een sleutelrol die ze (niet meer) konden waarmaken. Dus zijn fout is dan denk ik eerder dat hij te lang aan ze vasthield (houdt in het geval van Rooney) dan dat hij ze 'slechter' heeft gemaakt. Falcao beetje zelfde verhaal. Volgens mij functioneert die ook niet bij Chelsea. Overbodige inhuur.

Di Maria is wél het probleem van Van Gaal. Die heeft hij niet kunnen laten functioneren. Dat kan zeker coaching zijn.
Al lees je op RedCafé ook geluiden dat hij ook niet heel erg zijn best heeft gedaan om echt bij ManU te aarden. Maar daar kun je Van Gaal zeker op aanspreken.

Martial en Depay vind ik nog te vroeg om te oordelen. Jong, wisselvallig en het zal ook best een stap zijn naar de PL (zie ook het interview met Overmars).
Joh... :smallgrin.gif:

Wat een ***verhaal, zeg. Neem Van Persie. Die zat bij de WK-selectie, dus LVG wist precies wat hij kon verwachten. Is het dan niet een heel klein beetje zijn fout dat hij Van Persie belangrijk maakt? :confused.gif:

Vergelijk dat met het beleid van Bayern. Daar hebben ze Schweini 'laten gaan', omdat ze inschatten dat hij niet meer steeds zijn beste niveau zou halen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 23, 2015 5:34 pm

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo dec 23, 2015 5:35 pm

Van Gaal stormt perszaal uit na aanvaring met media

Louis van Gaal heeft woensdagmiddag zijn gram gehaald ten opzichte van de media. De manager vindt dat journalisten hun excuses aan hem moeten aanbieden. Even later stormde de oefenmeester van Manchester United de perszaal uit.
'Heeft niemand in deze ruimte het gevoel dat hij zich ten opzichte van mij moet excuseren? Dat vraag ik me echt af', stak Van Gaal van wal. 'Ik dacht dat jullie schreven dat ik al ontslagen was en dat mijn collega José Mourinho al op deze plek zou zitten?

'Wat denken jullie wat voor invloed al die verhalen op mijn vrouw en kinderen hebben? Of mijn kleinkinderen? Of mijn vrienden? Wat denken jullie nou eigenlijk?', vervolgde Van Gaal zijn tirade. 'De enige reden dat ik hier zit, is omdat ik hier moet zitten. Dat zijn de regels van de Premier League. Maar ik weet nu al dat jullie mijn woorden gaan verdraaien.'

'Ik heb deze week geprobeerd het zelfvertrouwen van mijn spelers op te krikken. Ik heb alles gedaan dat in mijn macht lag. Ik heb met iedereen gesproken, ook met het bestuur en ook met mijn staf. Ik voel me door alles en iedereen bij deze club gesteund, maar de warmte van de media voel ik niet. Daar kunnen jullie vast een mooi verhaal van maken', ging Van Gaal verder.

'Jullie moeten je bij de feiten houden. Ed Woodward (vice-voorzitter), Sir Alex Ferguson (ex-manager) en David Gill (vice-voorzitter) hebben mij allemaal opgebeld vanwege de stemming die jullie creëeren. Nu moet ik jullie vragen beantwoorden en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Ik richt me nu op het duel met Stoke City (zaterdag, red.). Ik wens jullie fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar', sloot Van Gaal af, waarna hij de perszaal verliet.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 23, 2015 5:58 pm

Hij weet in dit soort situaties de spanning er altijd zo goed af te halen met een vleugje humor. Knap hoor. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 23, 2015 5:59 pm

Bizar gedrag, wat verwacht hij? Dat ze zich vol berouw aan zijn voeten werpen? :confused.gif:

Hij weet toch hoe het werkt? Hoe lang loopt hij al mee? Als je verliest, ben je aan de beurt. Of is nu pas tot hem doorgedrongen hoe de tabloids zijn? Wat hij doet is zoiets als klagen dat het vaak regent in Engeland.

Plaats reactie