Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door wimpey » zo dec 20, 2015 6:09 pm

Speciaal voor realiteitsresistent AT stel ik een topic 'dwepen met Van Gaal' voor. Kan daar ontkend worden dat Man U een mondiale grootmacht was. Of een ode aan de manager gewijd worden na het volgende verlies tegen een minnow.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 20, 2015 6:20 pm

Lijkt me gepast, gezien het volgende:

Monkey Tonk schreef: Het komt bij mij vooral over als een oude MU garde die het vuur aanwakkert, te beginnen met Scholes, een groep die zichzelf als voorbeeld ziet, en daarbij voorbijgaat aan het feit dat ze in eigen hun herinnering inmiddels vele malen groter zijn dan ze in werkelijkheid waren. Manchester United. Een club met veel minder grootheid dan grootheidswaanzin.
Het is dus de schuld van de spelers, van de pers, van de supporters, van de oude garde, van wie niet? Van LVG dus niet, want die weet alles. :biggrin.gif:

Wakker worden! Er is geen complot, er is geen hetze. MU presteert niet. LVG presteert niet. En niet presteren, dat is niet het idee bij een topclub.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 20, 2015 7:14 pm

Het evangaalisme baseert zich op het principe dat Hij feilloos is. Hij is een prima trainer en een redelijke manager. Maar in grote voetballanden conformeert men zich niet aan De Leer van LVG. Je moet m lekker in NL in a small pond laten werken... Man U is na 1,5 jaar LVG nog steeds een dramatisch elftal. Ze missen explosiviteit, creatieve kwaliteit op het middenveld en op de vleugels en doen het na Rio / Vidic met Jones, Smalling en Blind. Die zouden bij Bayern niet tot de selectie behoren. Missen het vermogen om kort en scherp te dekken. Ze tikken 35 m neer voor Schneiderlin. Andere clubs halen Kroos, Vidal of Arda voor dat geld... Je ziet een voorzichtig, statisch elftal dat het via de flanken probeert, maar dan deugt de voorzet niet. Via de as komt weinig tot niets, daar ontbreekt de kwaliteit voor de eindpass of het vinden van de ruimte op het juiste moment... Ik vind dat een prestatie op zich na al dat geld. Dat er geen beter elftal staat lijkt me iets dat niet geheel losgekoppeld kan worden van de manager. Brave borsten allemaal daar in dat elftal, maar ze hebben niet zoveel kwaliteit he.

Le T.

Bericht door Le T. » zo dec 20, 2015 8:03 pm

wimpey schreef: Die zouden bij Bayern niet tot de selectie behoren.
Klopt, Bayern heeft het al een jaar of 5 goed voor mekaar, dat kan elk jaar twee toppers uitzoeken om de selectie te versterken, maar ze hoeven niet.
Ze tikken 35 m neer voor Schneiderlin. Andere clubs halen Kroos, Vidal of Arda voor dat geld...
Vraag maar aan Koeman of hij Schneiderlin mist. Als hij gisteren had gespeeld dan scoort Norwich die goals niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 20, 2015 9:00 pm

Yopi schreef:Lijkt me gepast, gezien het volgende:

Monkey Tonk schreef: Het komt bij mij vooral over als een oude MU garde die het vuur aanwakkert, te beginnen met Scholes, een groep die zichzelf als voorbeeld ziet, en daarbij voorbijgaat aan het feit dat ze in eigen hun herinnering inmiddels vele malen groter zijn dan ze in werkelijkheid waren. Manchester United. Een club met veel minder grootheid dan grootheidswaanzin.
Het is dus de schuld van de spelers, van de pers, van de supporters, van de oude garde, van wie niet? Van LVG dus niet, want die weet alles. :biggrin.gif:
Ik heb LVG echt wel aansprakelijk gehouden hoor. Er was helemaal geen crisis als er niet zoveel gescoord werd uit dode momenten. Bij een analyze komen een hoop zaken naar voren, maar jij wilt het alleen maar hebben over wat in je eigen straatje past. Je geniet van deze crisis. Mag uiteraard, maar daarbij doen alsof je objectief bent komt wat geforceerd over.

Verder is het een club met een historie van nauwelijks het niveau Inter Milan, waar oudspelers in een waan leven alsof het Real Madrid betreft. Zo'n blaffertje als Scholes. Lachen. Van Nistelrooy was de grote jongen in die tijd, en die houdt zich rustig. En wie van Nistelrooy als wereldster ziet mag het zeggen. Gewoon een goede voetballer. En top in het 'grote' United. Dus dat hele idee dat dit een heuse topclub is, is op niet veel gebaseerd. Van Gaal heeft daar overigens zelf ook aan meegewerkt door MU de grootste club van de wereld te noemen. Dom. Want het komt met onnodige druk en verwachtingen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 20, 2015 9:15 pm

Monkey Tonk schreef:Er was helemaal geen crisis als er niet zoveel gescoord werd uit dode momenten.
Over geforceerd gesproken.
Zo'n blaffertje als Scholes. Lachen. Van Nistelrooy was de grote jongen in die tijd, en die houdt zich rustig.
'Die tijd'? Bedoel je de tijd in 1999, waarin Scholes de Champions League won? Of de tijd in 2008, waarin hij dat kunstje even herhaalde? Beide keren hoorde hij overigens bij de bepalende spelers. Van Nistelrooy was natuurlijk een topspits, maar Scholes was ook absoluut een topmiddenvelder, en laatstgenoemde was ook nog eens een stuk langer top.
Dus dat hele idee dat dit een heuse topclub is, is op niet veel gebaseerd.
Als United geen topclub is, dan zijn er maar heel, heel weinig clubs die dat wel zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 20, 2015 9:18 pm

United is geen topclub. Ze hebben een toptijd gehad. En die toptijd staat nog niet in de schaduw van de toptijd van Ajax. En Ajax is allang geen topclub meer. Zo werkt het. Niet?

Engels voetbal stelt zowiezo weinig voor. Vraag maar aan Yopi.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 20, 2015 9:25 pm

Ontneem alle topclubs van hun toptijd en er blijft geen topclub over. :smallgrin.gif:

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 20, 2015 9:32 pm

Ik meen me te herinneren dat Xavi het blaffertje de beste middenvelder vond die ie tegenover zich had gehad. Neville, Rio, Keane, Scholes, Giggs, dat was mondiale top. Het Man U van nu wint hooguit de fair play cup. De volgende manager kan opnieuw beginnen en zal eerst maar eens value for money moeten halen.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 20, 2015 9:38 pm

Niemand blijf altijd aan de top. De topteams komen na een top, en het erop volgende dal, terug aan de top. Bij MU zijn ze in de fase waar men net begint te begrijpen dat er zo'n dal is. En dat vinden ze maar niks. Bij Ajax kennen we dat deuntje allang. Op dat gebied is Ajax dus veel verder als club.

Met van Gaal had MU in principe een goede kans om terug te keren naar de top. Maar ze -de fans- hebben het geduld er niet voor. Het moet nu. Bouwen? Geen tijd. (Waarom niet? Omdat het kaartje zo duur is... Ehhh. OK). SAF kreeg daar alleen wel de tijd voor. Totaal onrealistisch, maar kom daarmee niet aanzetten bij de doorsnee voetbalfan.

De kritiek die nu is losgebarsten lijkt de criticasters gelijk te geven. Alleen wordt over het hoofd gezien dat die kritiek is gebaseerd op een onmiddelijke verwachting, en dat die verwachting dwars staat op het proces dat nodig is om echt naar de top te komen of terug te keren. Kijk naar de twee grote periodes van Ajax. Kijk eens hoe lang dat proces in gang was voordat er geoogst werd. Hetzelfde bij het MU van SAF. Jaren in ontwikkeling. Als je dat uit het oog verliest, en denkt dat je automatisch recht maakt op de top omdat je daar eens geweest bent, dan zou het wel eens een lange weg terug kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo dec 20, 2015 9:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 20, 2015 9:53 pm

Nou begin je weer over geduld maar van Gaal zit er zo zoetjes aan 1,5 seizoen en er is nog geen spoor van vooruitgang.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 20, 2015 10:05 pm

brigade zuid schreef:Nou begin je weer over geduld maar van Gaal zit er zo zoetjes aan 1,5 seizoen en er is nog geen spoor van vooruitgang.
Ik heb het over een proces. Aan het bereiken van de top gaat altijd een proces vooraf. En iedereen die de top of een hoog niveau heeft bereikt, op welk gebied ook, weet dat. Die mensen weten wat het betekent 'to pay the price'. Bij de doorsnee voetbalsupporter is dat besef wellicht wat minder aanwezig. Dan krijg je een situatie waarin het geroep om succes het proces naar succes tegen gaat werken. Hoeveel geloven er niet dat er geen proces nodig is, omdat je toch geld zat hebt? Niet dus.

Lionel

Bericht door Lionel » zo dec 20, 2015 10:43 pm

Wat een ......

Wie van deze selectie zou bij de eerste 18 van Bayern, Barca, City of Madrid horen? Zelfs bij Atletico staat de helft er niet in hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 20, 2015 10:53 pm

Als er een proces gaande zou zijn, dan zou er ook iets van ontwikkeling te bespeuren moeten zijn.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 20, 2015 11:03 pm

Bert schreef:Als er een proces gaande zou zijn, dan zou er ook iets van ontwikkeling te bespeuren moeten zijn.
Die is er ook wel. :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 20, 2015 11:34 pm

In neerwaartse richting. :666.gif:

Een manager in Engeland moet kunnen inkopen. LVG verstaat dat vak niet.

Scholes was een toppertje. LVG zou willen dat hij een middenvelder van dat kaliber had. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 21, 2015 8:31 am

Yopi schreef:In neerwaartse richting. :666.gif:

Een manager in Engeland moet kunnen inkopen. LVG verstaat dat vak niet.

Scholes was een toppertje. LVG zou willen dat hij een middenvelder van dat kaliber had. :biggthumpup.gif:
Hij was niet zo goed joh :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 21, 2015 10:24 am

Tja, wat moet je met Scholes als je Fellaini hebt... :smallgrin.gif:

Op www.redcafe.net loopt nu een topic waarin bezoekers wordt gevraagd niet óf, maar wanneer ze precies hun vertrouwen hebben verloren in LVG. Een van de bezoekers reageert als volgt:
I can't really say when exactly it happend it has always been more of a process for me that is still ongoing. According to my philosophy I shall always support the team and since the manager is part of the team it's hard to say he shall be sacked but as the process goes on the philosophy might evolve and i can change my mind but it is always a process.
:smallgrin.gif:

Ze zijn klaar met hem.

zeux

Bericht door zeux » ma dec 21, 2015 10:44 am

Het is echt één lange genotstrip voor je he yopi. :-)

Je moet wat nu je held Cruijff het zelf bij Ajax heeft verkloot.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 21, 2015 10:47 am

Lionel schreef:Van Gaal heeft kut ingekocht. En het systeem en de tactiek is achterhaald. Had jij verwacht dat de 2-2 nog zou vallen?
En toch zie ik diversen posters die willen dat de Boer eruit gaat en van Gaal zijn opvolger wordt bij Ajax, vreemd beide zijn namelijk fan van de grote rondo.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 21, 2015 11:05 am

InnerHarbour schreef:
Lionel schreef:Van Gaal heeft kut ingekocht. En het systeem en de tactiek is achterhaald. Had jij verwacht dat de 2-2 nog zou vallen?
En toch zie ik diversen posters die willen dat de Boer eruit gaat en van Gaal zijn opvolger wordt bij Ajax, vreemd beide zijn namelijk fan van de grote rondo.
Dat kan ik ook niet zo volgen eerlijk gezegd. Maar ik denk wel dat hij de jonge spelers beter zal maken.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 21, 2015 11:17 am

Is ook onzin. Met een achterhaalde flossefie verover je de wereld niet.

Van mij hoeft LVG niet ontslagen te worden. Ik vermaak me er wel mee. :headbang.gif:

En dat ik Ajax kwijt ben, ach... Aan alles komt een eind. Ergens is het wel een opluchting. Hoef ik op zondagmiddag mijn tijd niet meer te verpesten met de wedstrijd Philips Bedrijfsvereniging- N.V. Hennie Henrichs &Co. Voortaan ga ik lekker internationaal voetbal kijken. Dan zie ik nog iets van klasse.
Laatst gewijzigd door Yopi op ma dec 21, 2015 12:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 21, 2015 12:16 pm

Yopi schreef:Is ook onzin. Met een achterhaalde flossefie verover je de wereld niet.

Van mij hoeft LVG niet ontslagen te worden. Ik vermaak me er wel mee. :headbang.gif:
Ik vind het soms wel zielig. Het lijkt me geen nare man. Soms.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 21, 2015 12:22 pm

Dit is topsport, het gaat om kunnen. Ik vind het niet zielig, je hoeft geen trainer of voetballer te worden. Trainers en voetballers die presteren worden zo belachelijk overgewaardeerd (financieel en anderszins), dan moeten ze ook kunnen incasseren als het niet lukt.

Nee, geen seconde medelijden mee. Hired to be fired.

Weet je met wie ik medelijden heb? Met iemand die zijn hele leven voor een hondenloontje in de fabriek heeft gewerkt, en dan op zijn 55e op straat wordt gezet.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 21, 2015 12:28 pm

Yopi schreef:Dit is topsport, het gaat om kunnen. Ik vind het niet zielig, je hoeft geen trainer of voetballer te worden. Trainers en voetballers die presteren worden zo belachelijk overgewaardeerd (financieel en anderszins), dan moeten ze ook kunnen incasseren als het niet lukt.

Nee, geen seconde medelijden mee. Hired to be fired.

Weet je met wie ik medelijden heb? Met iemand die zijn hele leven voor een hondenloontje in de fabriek heeft gewerkt, en dan op zijn 55e op straat wordt gezet.
Maar daar gaat het nu niet om. Ik vind het zielig omdat hij mij geen flierefluiter lijkt. Doet wel zijn best.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie