Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Marillion » zo dec 20, 2015 11:17 am

De vraag stellen is hem beantwoorden. Van Gaal zal zich natuurlijk nooit beperken tot het eerste elftal. Dat is wel heel erg jammer want als hij dat wel zou doen zou hij voor de huidige Ajax selectie wel eens de ideale trainer kunnen zijn. Ik weet zeker dat hij deze jonge talentvolle groep een stuk verder zou kunnen brengen.

Bij United lijkt het inderdaad een aflopende zaak. Het seizoen begon kwa resultaten nog aardig maar de laatste weken gaat het helemaal onderuit. Uit de CL, meerdere dure nederlagen in de PL. Op zich is de achterstand natuurlijk nog wel te overzien. Maar dit soort wedstrijden beloven weinig goeds voor het vervolg.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo dec 20, 2015 11:53 am

Kan hij volgend jaar mooi Frank de Boer opvolgen bij Ajax.
Ajax!

Le T.

Bericht door Le T. » zo dec 20, 2015 1:33 pm

Duke schreef:Je moet Van Gaal ook geen spelers aan laten trekken, dat is de grote fout van MU geweest.
Het zijn de spelers die hij niet gekocht heeft die het probleem vormen. Rooney was weer helemaal niks met zijn zwakke balcontroles en matige passing, Mata kan aardige passjes geven, maar kan zelf de gelegenheid om die te geven niet creeeren, Fellaini ging gaten op het middenveld laten vallen door steeds verder naar voren te gaan, Smalling zit er al wedstrijden lang voortdurend naast en zelfs De Gea doet de laatste wedstrijden ook meer kwaad dan goed.

Ik vond Van Gaal ook nooit zo sterk in aankopen doen, maar hij heeft het de afgelopen transferperiode gewoon goed gedaan. Ze begonnen ook gewoon goed, ze namen Norwich in een wurggreep en die begonnen behoorlijk zenuwachtig te worden van de ene aanval na de andere, nou waren de kansen niet heel groot, het zag er niet best voor ze uit. Maar dan laten ze Norwich onder de druk uitkomen door juist te ver naar voren te gaan staan, meteen een counter en een doelpunt, en dan komt alle druk van de laatste weken in de wedstrijd. Dan wordt het steeds verkrampter en roepen ze de pech ook over zich af.

Maar de crisis is er nu eenmaal en de (gemaakte) stemming werkt door op het veld. Het is nu een keerpunt, of een eindpunt. Ik denk dat het deze week aan de spelers is om te bepalen welke van de twee, als die aangeven met deze aanpak door te willen, al dan niet met een wijziging, dan is het een keerpunt. Met 'jij bent de baas, we doen wat jij zegt' zijn ze er niet, dan is het een eindpunt en stapt Van Gaal vast zelf op.
Wollt ihr den totalen Mensch?

zeux

Bericht door zeux » zo dec 20, 2015 1:43 pm

Ik vind dat Van Gaal wel degelijk een fout heeft gemaakt: hij had meer aanvalspower moeten kopen en hij had niet Rooney als een van de sterkhouders van dit seizoen moeten zien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 20, 2015 1:49 pm

Lionel schreef:
Monkey Tonk schreef:Wedstrijd niet gezien. Wel de twee countergoals. Dezelfde fouten die MU aan het begin van vorig seizoen de das omdeden.

De doelpunten die ze deze laatste weken weggeven zijn zo amateuristisch. Heeft niets te maken met een achterhaalde filosofie, en alles met beginnersfouten. Natuurlijk mag je het LVG aanrekenen dat zijn elftal in zulke fouten vervalt, maar als het zo simpel gaat komt het voor mij ten eerste op het conto van de spelers. Je ziet niet eens een sliding, van de verdediger die daarvoor in positie was, om te proberen de eerste goal te voorkomen. Dan maak je mij niet wijs dat je er vol voor gaat. Gewoon slap. Beetje hetzelfde verhaal als bij Chelsea. Spelers verdienen miljoenen, maar sommigen deden geen stap teveel. Blijkbaar omdat ze geen zin meer hadden in Mourinho.
Wat een gelul. United heeft amper kansen gecreëerd. Dat is het probleem. Niet twee counters.
Want zonder die twee counters is de stand? Wat jou ongetwijfeld ontgaan is, is dat die counters eruit gehaald waren.

Punt is dat ze nu, in een moeilijke tijd, opeens vervallen in problematiek die eerder al opgelost was. Dan wordt het erg moeilijk om het lek boven te krijgen.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo dec 20, 2015 2:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 20, 2015 2:00 pm

Giacomo Puccini schreef:Kan hij volgend jaar mooi Frank de Boer opvolgen bij Ajax.
Nee joh, dat is een gepasseerd station. LVG is een oude, vermoeide man geworden die niet met zijn tijd is meegegaan. Hij moet lekker met pensioen gaan. Zo zat hij er gisteren bij: alsof hij niet wist wat hij deed op OT en heftig naar zijn pensioen verlangde.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 20, 2015 2:11 pm

Yopi schreef:
Giacomo Puccini schreef:Kan hij volgend jaar mooi Frank de Boer opvolgen bij Ajax.
Nee joh, dat is een gepasseerd station. LVG is een oude, vermoeide man geworden die niet met zijn tijd is meegegaan. Hij moet lekker met pensioen gaan. Zo zat hij er gisteren bij: alsof hij niet wist wat hij deed op OT en heftig naar zijn pensioen verlangde.
Man, man. Kan het nog simpeler? Een slechte maand en hij moet niet alleen weg bij MU, maar meteen helemaal met pensioen. Oprotten met die hap. Kan er niets meer van. Past wel erg lekker in dat 'Cruijff is goed, LVG is slecht' straatje?

Ik vind de Chelsea fans een stuk aangenamer dan het zooitje bij MU. Die blijven achter Mourinho staan, en vallen de spelers af die Mourinho afvielen. Zelfs Hazard, toch een sterspeler verleden seizoen, moet het ontgelden. Dat is different cook. Nu heeft Mourinho natuurlijk een veel mooiere staat van dienst bij Chelsea dan LVG bij MU, maar het blijft frappant dat zij wel de spelers eruit weten te pikken die geen stap teveel deden. Niet de normale gang van zaken, want die is om de coach de volle laag geven, en juist daarom mooi. De coach is altijd de eindverantwoordelijke, maar dat wil niet zeggen dat hij niet een veel te gemakkelijk doelwit kan zijn. De spelers verpesten het bij Chelsea. Het vervallen in oude, allang opgeloste, fouten bij MU, legt een groot deel van de verantwoordelijkheid bij de spelers. Is LVG de spelersgroep kwijt, net als Mourinho bij Chelsea? Daar lijkt het op, en daar had hij had een week of drie geleden al over. Dus dat zou niet uit de lucht komen vallen. Dat ziet LVG als eerste. Op de training.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 20, 2015 2:26 pm

Dus die nederlagen zijn toeval? Waarom sluit LVG die nederlagen dan niet uit? Kwaliteit is toeval uitsluiten, beweerde hij in het verleden. Ik zeg je dit: toeval heeft er niets mee te maken. En ook niet met kwaliteit, want MU heeft veel betere spelers dan PSV, Bournemouth of Norwich City. Ik heb net naar Barcelona gekeken. Die lopen tactisch een jaar of twintig voor op MU. Het tactische concept van LVG is yesterday's news.

Zou LVG het zelf weten? Gezien deze uitspraak zou je het wel denken:
"So, you are always evaluating and of course that philosophy is very important for me. Because of that I am - or maybe I have to say now, was - a very successful manager."
Hij krijgt het niet aan de praat, en meer ideeën heeft hij niet.

LVG is geen coach die steeds nieuwe dingen bedenkt, zoals Guardiola of Cruijff. Zijn formule bleek ooit de winnende - maar nu niet meer.

De supporters van MU hebben natuurlijk groot gelijk. Ze betalen zich scheel voor een kaartje en krijgen zaadvoetbal en wanprestaties te zien. Uitzicht op verbetering is er niet, vandaar dat ze niet meer geloven in slappe praatjes over 'flossefie' of 'proses'. De vergelijking met José Mourinho gaat niet op. Die won vorig jaar nog iets.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 20, 2015 2:31 pm

Kijk nog maar eens naar de twee goals van Bournesmouth verleden week. Uit corners. En dat na de goals uit een vrije trap en corner in Wolfsberg. Ik heb LVG wel voor de goals uit dode moment aansprakelijk gehouden, maar het blijft kinderlijk eenvoudig hoe vooral die tweede erin ging. Dat hoeft hij op dit niveau toch niet te onderwijzen? En nu dus twee counters. Omdat het positioneel niet goed staat. Waarom staat het niet goed? Dat was het probleem in November van verleden jaar, maar niet in November van dit jaar. Moet hij dat dan telkens opnieuw blijven leren? Of dragen de spelers toch nog verantwoordelijkheid. Met LVG's filosofie, of die nu klopt of niet, heeft het niets te maken. Het zijn gewoon spelers die bij de simpelste zaken geen thuis geven.

De vergelijking met Mourinho gaat op omdat beiden de spelersgroep kwijt zijn. Bij Chelsea was de sabotage duidelijker, en vreemder, juist omdat Mourinho bij Chelsea zoveel succes had. Ik vraag me af of we een machtsverschuiving zien, waarbij spelers bij topclub het wel geloven als de benadering van een manager ten koste gaat van het plezier. En ik snap dat niet zo goed, want als je voor je plezier wilt spelen blijf je toch lekker amateur?
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo dec 20, 2015 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo dec 20, 2015 2:33 pm

Lionel schreef:Die wordt morgen ontslagen. Of maandag. Kan toch niet anders..
Helemaal niet, gewoon zijn gang laten gaan en vooral Delay en die Peruviaanse panfluitspeler blijven opstellen, het gaat prima zo. :hypocrite.gif:

BTW mods, kunnen we het Engeland en Schotland topic weer openen?
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 20, 2015 2:45 pm

Kom op, zeg. Veldbezetting is de basis van het voetbal.

Er is geen enkel excuus. Het is zíjn selectie, hij heeft die voor een vermogen bij elkaar gekocht. Zijn de spelers slecht? Had hij betere moeten kopen.

Maar je hebt ongelijk: de flossefie werkt niet meer. Zijn achterhoede is te statisch, zijn middenveld te traag, zijn voorhoede te voorspelbaar. MU wil nog steeds zo lang mogelijk balbezit, dat werkt niet meer. Moderne topteams zijn vooral dynamisch, snel in balbezit en agressief bij de balherovering.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 20, 2015 2:54 pm

Yopi schreef:Kom op, zeg. Veldbezetting is de basis van het voetbal.

Er is geen enkel excuus. Het is zíjn selectie, hij heeft die voor een vermogen bij elkaar gekocht. Zijn de spelers slecht? Had hij betere moeten kopen.
Verdedigen bij een corner of vrije schop, en het eruit halen van een counter door niet met teveel man voor de bal te lopen, zijn allemaal hele simpele basiszaken. Je hoeft er nauwelijks voor te kunnen voetballen. Het is een kwestie van oplettendheid.

Kijk naar de tweede goal van Bournesmouth, of naar het ontbreken van een sliding bij de eerste goal tegen Norwich. De inzet is er niet. De spelers geloven het wel. Filosofie heeft daar niets mee te maken. Je moet alleen wel willen of kunnen zien wat de spelers NIET doen, en of ze dat aan te rekenen is. Het is niet allemaal een grote mesthoop die je per truck ten huize van LVG omkiepert.

Wacht maar, als de Martial, Memphis, Lingard voorhoede wat meer ervaring heeft. De MU fans zijn te ongeduldig. En jij vergeleek het eerder met de Ajax-situatie onder FdB, maar die loopt er al een jaar of zes, dus dat is inderdaad een statische situatie. LVG zit er net een jaar, en heeft meer tijd nodig, maar als hij de spelersgroep kwijt is, en daar lijkt het op, dan houdt alles op. Je kunt hem misschien best aanspreken op het kwijtraken van de spelersgroep. Een kwestie van persoonlijkheid. Ik kan me voorstellen dat het daar scheef zit.

Lionel

Bericht door Lionel » zo dec 20, 2015 3:14 pm

Haha tuurlijk. Mensen betalen 1500 per jaar voor een seizoenskaart en jij vraagt ze geduldig te zijn.

Van Gaal heeft kut ingekocht. En het systeem en de tactiek is achterhaald. Had jij verwacht dat de 2-2 nog zou vallen?
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 20, 2015 3:33 pm

MU fans te ongeduldig :smallgrin.gif:

Je krijgt ook echt het idee dat het elk moment beter kan gaan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 20, 2015 3:36 pm

Monkey Tonk schreef:Verdedigen bij een corner of vrije schop, en het eruit halen van een counter door niet met teveel man voor de bal te lopen, zijn allemaal hele simpele basiszaken. Je hoeft er nauwelijks voor te kunnen voetballen. Het is een kwestie van oplettendheid.
Niet mee eens, de achterhoede van MU ontbeert kwaliteit. Neem Daley Blind: beste jongen, maar totaal ongeschikt om in de fysieke PL centraal achterin te spelen. Hij is traag en weinig wendbaar, ze lopen in hordes uit zijn rug weg.
Kijk naar de tweede goal van Bournesmouth, of naar het ontbreken van een sliding bij de eerste goal tegen Norwich. De inzet is er niet. De spelers geloven het wel.
Dat is duidelijk.
Filosofie heeft daar niets mee te maken.

Zeker wel. De spelers geloven niet meer in de flossefie. Ze hebben geen spelvreugde, geen vertrouwen in wat ze (moeten) doen. Een van de spelers zei off the record: ''Under LvG I'm only half the player I could be'.

Wacht maar, als de Martial, Memphis, Lingard voorhoede wat meer ervaring heeft.

Martial is een groot talent, maar of die andere twee het redden op topniveau??? :confused.gif:

De MU fans zijn te ongeduldig.

Ha nee, ze zijn juist erg geduldig geweest. Maar het gaat niet beter, het gaat slechter. Honderden miljoenen euro's en tientallen praatjes over flossefie verder is het voetbal van MU nog steeds bagger.
Je kunt niet blijven repeteren. Zoals Lionel aangeeft, de kaartjes in Engeland zijn onbetaalbaar. Mensen willen af en toe iets zien voor hun geld.

LVG zit er net een jaar, en heeft meer tijd nodig
En nog een paar honderd miljoen? Welke garantie hebben de fans dat hij een nieuwe groep wel aan de praat krijgt? Garanties uit het verleden... De realiteit van de PL: geld genoeg, maar geen tijd. Dus: goed inkopen, presteren, anders is het over. Zo belangrijk vinden ze daar de andere Europese competities niet. Het is al snel: vast een goeie manager, maar niet voor hier.
Niet mee eens? Niet aan beginnen. LVG moest daar zo nodig werken. Het is aan hem om zich aan te passen.
als hij de spelersgroep kwijt is, en daar lijkt het op, dan houdt alles op. Je kunt hem misschien best aanspreken op het kwijtraken van de spelersgroep.

Misschien? :confused.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 20, 2015 3:46 pm

We zijn het dus eens dat de inzet ontbreekt en dat LVG de spelersgroep waarschijnlijk kwijt is.

We verschillen van mening in dat jij dit op de filosofie gooit. Ik verwijs weer naar Chelsea. Geen enkele filosofie werkt, zelfs niet een die net kampioen is geworden, als spelers het verder wel geloven. Inzet is het verschil tussen een kampioenskandidaat en de degradatiezone. In Engeland tenminste. In andere competities kan een topteam veel wedstrijden op 75% winnen.

Over die peperdure tickets. Die betalen ook de miljoenensalarissen van de spelers. Toch? Het grote geld is naar de koppies gestegen. Ze verdienen zoveel dat ze het vertikken om een extra stap te doen als de trainer het spelplezier verpest...

Verder is LVG niet de trainer die iets in een jaar neerzet. Hij heeft een driejarig contract, dus verdient hij drie jaar om iets te bouwen. Hij heeft daarbij alleen het vertrouwen van de spelersgroep nodig. Daarmee valt of staat alles.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo dec 20, 2015 3:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 20, 2015 3:56 pm

Waarom geloven de spelers het wel? :confused.gif:

Ze hebben het wel geprobeerd maar het werkte niet. Nu geloven ze er niet meer in.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 20, 2015 4:00 pm

Yopi schreef:Waarom geloven de spelers het wel? :confused.gif:
Ik denk, bij nader inzien, niet dat dit het soort werkweigering is dat je bij Chelsea zag.

Ik heb eerder het idee dat de spelers zwaar aangeslagen zijn door de enorme kritiek die opeens is losgebarsten. Een maand geleden was iedereen nog in hun nopjes. Ze twijfelen nu op het veld, en dan ben je al te laat. Dat is het volgens mij. Ze geloven het nog wel, maar ze zien het niet meer. Het zit in de koppies. De ploeg is depressief, in een staat van schok. Niet zozeer door de benadering van LVG, maar doordat ze compleet afgebroken worden in de media. De angst om fouten te maken, al aanwezig door de strikte benadering van LVG, is daardoor uit de bocht gevlogen. Daarom zie je nu fouten die de ploeg allang achter zich had gelaten. De befaamde negatieve spiraal.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo dec 20, 2015 4:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Le T.

Bericht door Le T. » zo dec 20, 2015 4:25 pm

Monkey Tonk schreef:Kijk nog maar eens naar de twee goals van Bournesmouth verleden week. Uit corners. En dat na de goals uit een vrije trap en corner in Wolfsberg. Ik heb LVG wel voor de goals uit dode moment aansprakelijk gehouden, maar het blijft kinderlijk eenvoudig hoe vooral die tweede erin ging. Dat hoeft hij op dit niveau toch niet te onderwijzen? En nu dus twee counters. Omdat het positioneel niet goed staat. Waarom staat het niet goed? Dat was het probleem in November van verleden jaar, maar niet in November van dit jaar. Moet hij dat dan telkens opnieuw blijven leren? Of dragen de spelers toch nog verantwoordelijkheid. Met LVG's filosofie, of die nu klopt of niet, heeft het niets te maken. Het zijn gewoon spelers die bij de simpelste zaken geen thuis geven.

De vergelijking met Mourinho gaat op omdat beiden de spelersgroep kwijt zijn. Bij Chelsea was de sabotage duidelijker, en vreemder, juist omdat Mourinho bij Chelsea zoveel succes had. Ik vraag me af of we een machtsverschuiving zien, waarbij spelers bij topclub het wel geloven als de benadering van een manager ten koste gaat van het plezier. En ik snap dat niet zo goed, want als je voor je plezier wilt spelen blijf je toch lekker amateur?
Dat plezier argument is ook onzin, geen enkele voetballer bij een ondermaats presterende topclub heeft spelplezier. Als het er wel vanaf zou stralen bij deze resultaten dan was Old Trafford helemaal te klein. Dat was een week of zes geleden de stok om de hond te slaan, de resultaten waren goed, dus was Van Gaal degene die ze als robots liets spelen en die ze vrees aanjoeg om een foutje te maken, terwijl Depay, Martial en Lingard de ene na de andere actie lieten mislukken.

Het is ook geen sabotage, integendeel. Als je ziet hoe ze gisteren begonnen, ze waren vastbesloten om snel een goal te maken en dan uit te lopen, ze grepen Norwich bij de keel en drukten door. Alleen dan worden er twee fouten op rij gemaakt, ligt de bal erin en dan slaat de onzekerheid toe. Ik denk dat het vertrouwen van de trainer niet genoeg is als het wantrouwen van het publiek zo groot is, dat laatste overigens behoorlijk geholpen door de rancuneuze pers. Van Gaal heeft fouten gemaakt, maar hij lost de problemen op zich een voor een op, op Rooney na tot nu toe. Het was besluiteloos, traag, saai en er werd te weinig gecreeerd, maar de laatste weken is het veel directer en worden er op zich wel genoeg kansen uitgespeeld. Maar nu zijn zijn spelers die de verdediging ontlasten door op het middenveld de gaatjes dicht te lopen geblesseerd en is het missen van kansen dodelijk omdat de tegenstander ook doelpunten maakt. Die karikatuur blijft rondzingen, statistiekjes worden heel selectief gebruikt.

Bovendien willen de supporters niet onder ogen zien in welke staat de club zich bevindt. Die dromen liever van CL-finales dan dat ze het geduld op brengen om een aanloopje te nemen en Man U's plek bij de Europese elite te redden. Daar komt nog bij dat de mindere ploegen in de PL veel meer hebben kunnen profiteren van de TV-gelden, omdat hun visvijver nou eenmaal veel groter is en ze niet hoeven te winnen. Elke topclub verliest dit seizoen veel punten tegen degredatiekandidaten en middenmoters. Leicester zou echt kampioen kunnen worden dit jaar, zo'n seizoen is het wel. Net als bij het begin van de PL? Toen waren de kaarten ook opnieuw geschud en ging Blackburn er ineens met de hoofdprijs vandoor als ik het me goed herinner.

Ze willen er gewoon niet aan dat Ferguson de club heeft uitgeknepen door nog even een titel te bezorgen met een selectie die op zijn laatste benen liep, terwijl zijn aankopen grotendeels pet waren. Het verval van Rooney en Van Persie was ook nog eens extreem snel, en dan zit je met een in alle linies kwaliteitsarme selectie. Het aankopen doen met Van Gaal gaat dan nog verrassend goed, en met hem heb je de beste kans om na 3 jaar wel weer bij de Europese top te komen, al is het niet qua spelersmateriaal. Maar nu de geest uit de fles is, is er het risico dat Van Gaal weg moet, en een volgende trainer niet verder doorgaat op de ingeslagen weg maar een andere neemt. Die loopt dan grotendeels tegen dezelfde problemen aan, en voor je het weet is met de periode Ferguson ook de periode Man U als Europese topclub geeindigd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 20, 2015 4:27 pm

De kritiek was het gevolg van de prestaties/het matige spel en niet omgekeerd.

Straks vertel je me nog dat LVG geen aandeel heeft in het falen van MU. :confused.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo dec 20, 2015 4:30 pm

De fans van Lowietje zijn wel trouw moet ik zeggen hele epistels worden opgesteld om toch maar vooral aan de ongelovige duidelijk te maken dat het aan iedereen behalve aan Lowietje ligt.
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 20, 2015 4:31 pm

Klopt, Le T. Goed gezegd.

Maar de voetbalwereld is kortzichtig, en het blijft de vraag of LVG de tijd krijgt om het schip weer te rechten, en of hij daar zelf nog in gelooft. Want ook hij ziet er zwaar aangeslagen uit, net als zijn spelersgroep. Het omgaan met kritiek is ook een vereiste op dit niveau. Op dat gebied ziet de MU organizatie er kwetsbaar uit.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 20, 2015 4:37 pm

Yopi schreef:De kritiek was het gevolg van de prestaties/het matige spel en niet omgekeerd.

Straks vertel je me nog dat LVG geen aandeel heeft in het falen van MU. :confused.gif:
Wat ongenuanceerd.

Binnen de ploeg was de sfeer prima omdat de resultaten goed waren.

De kritiek in de pers werd door de goede resultaten grotendeels afgehouden, maar lag klaar als een adder in het gras, wachtend op het juiste moment.

Nu is dat moment daar, en zijn de spelers van een prima sfeer een maand geleden in een keer blootgesteld aan zeer heftige kritiek. En daar gaan ze, tot nu toe, niet goed mee om.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 20, 2015 4:46 pm

Le T. schreef: Het is ook geen sabotage, integendeel. Als je ziet hoe ze gisteren begonnen, ze waren vastbesloten om snel een goal te maken en dan uit te lopen, ze grepen Norwich bij de keel en drukten door.
Ach welnee. De gehele eerste helft niet één schot op doel.

Alleen dan worden er twee fouten op rij gemaakt, ligt de bal erin en dan slaat de onzekerheid toe.
Ze waren toch vastbesloten? :confused.gif:
Ik denk dat het vertrouwen van de trainer niet genoeg is als het wantrouwen van het publiek zo groot is, dat laatste overigens behoorlijk geholpen door de rancuneuze pers.
O, schreef je een tijdje terug niet dat de pers in Engeland zo gek nog niet was? :smallgrin.gif:
Van Gaal heeft fouten gemaakt, maar hij lost de problemen op zich een voor een op, op Rooney na tot nu toe. Het was besluiteloos, traag, saai en er werd te weinig gecreeerd, maar de laatste weken is het veel directer en worden er op zich wel genoeg kansen uitgespeeld.
Er zijn juist steeds meer problemen. En niet meer kansen.
Maar nu zijn zijn spelers die de verdediging ontlasten door op het middenveld de gaatjes dicht te lopen geblesseerd en is het missen van kansen dodelijk omdat de tegenstander ook doelpunten maakt.
Nogmaals, ze krijgen haast geen kansen.
Bovendien willen de supporters niet onder ogen zien in welke staat de club zich bevindt. Die dromen liever van CL-finales dan dat ze het geduld op brengen om een aanloopje te nemen en Man U's plek bij de Europese elite te redden.

Dus de supporters deugen ook al niet?
Daar komt nog bij dat de mindere ploegen in de PL veel meer hebben kunnen profiteren van de TV-gelden, omdat hun visvijver nou eenmaal veel groter is en ze niet hoeven te winnen. Elke topclub verliest dit seizoen veel punten tegen degredatiekandidaten en middenmoters. Leicester zou echt kampioen kunnen worden dit jaar, zo'n seizoen is het wel.
Leicester kan kampioen worden maar MU niet? :confused.gif:
Ze willen er gewoon niet aan dat Ferguson de club heeft uitgeknepen door nog even een titel te bezorgen met een selectie die op zijn laatste benen liep, terwijl zijn aankopen grotendeels pet waren. Het verval van Rooney en Van Persie was ook nog eens extreem snel, en dan zit je met een in alle linies kwaliteitsarme selectie.

Die twee waren wel aanvoerder. Misschien zijn ze wel opeens slecht geworden door LVG.
300 miljoen verder en er zit nog steeds geen kwaliteit in de selectie? En dan schrijf je dit nog:
Het aankopen doen met Van Gaal gaat dan nog verrassend goed
Kom op, maak jezelf niet belachelijk. :biggrin.gif:
en met hem heb je de beste kans om na 3 jaar wel weer bij de Europese top te komen, al is het niet qua spelersmateriaal.
Hoe dan wel? Qua flossefie?
Maar nu de geest uit de fles is, is er het risico dat Van Gaal weg moet, en een volgende trainer niet verder doorgaat op de ingeslagen weg maar een andere neemt.

Uiteraard. Dit werkt namelijk niet.
Die loopt dan grotendeels tegen dezelfde problemen aan, en voor je het weet is met de periode Ferguson ook de periode Man U als Europese topclub geeindigd.
Nee hoor. Er zijn trainers genoeg die wel hebben meegekregen dat het niet meer 1995 is.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 20, 2015 5:13 pm

Praktisch iedere PL ploeg ging dit prille seizoen al door een crisis, Yopi.

Mourinho's Chelsea staat in de degradatiezone, dus dat ontslag is nog enigzins te begrijpen. Maar MU doet nog steeds om de titel mee. Dus wat is het onoverbrugbare probleem?

Het komt bij mij vooral over als een oude MU garde die het vuur aanwakkert, te beginnen met Scholes, een groep die zichzelf als voorbeeld ziet, en daarbij voorbijgaat aan het feit dat ze in eigen hun herinnering inmiddels vele malen groter zijn dan ze in werkelijkheid waren. Manchester United. Een club met veel minder grootheid dan grootheidswaanzin.

Plaats reactie