Supporterszaken...

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Supporterszaken...

Bericht door peter » do okt 29, 2015 4:06 pm

Hahaha de Utrecht supporters gaan echt zwaar over een lijn en vervolgens is de uitkomst dat de Ajaxfans thuis moeten blijven. Dat is echt weer een sterk staaltje, hoor. :excited.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » do okt 29, 2015 4:17 pm

En die reactie van die Van Schaik dan. 'Een unieke straf uitgedeeld door de KNVB', hij weet dondersgoed dat hij z'n eigen publiek door een foefje onder die straf laat uitkomen. Huichelaar.

Als KNVB zijnde kan je dit toch ook niet over je heen laten gaan.

columbus

Bericht door columbus » do okt 29, 2015 4:18 pm

Ajax zou eens ballen moeten tonen en hier gewoon niet mee akkoord gaan.

Rooie

Bericht door Rooie » do okt 29, 2015 4:41 pm

Best een pittige reactie van Slop, maar er zal inderdaad weinig veranderen.
Ajax zwaar teleurgesteld in Utrecht

Ajax mag geen supporters mee nemen naar de wedstrijd FC Utrecht – Ajax, die op zondag 13 december 2015 gespeeld wordt. Dit heeft de clubleiding vandaag te horen gekregen. Ajax is zwaar teleurgesteld in dit besluit.

Als gevolg van het bij herhaling uiten van antisemitische spreekkoren van het Utrecht-publiek, bij de wedstrijd FC Utrecht - Ajax van 5 april 2015, legde KNVB FC Utrecht een straf op. De uiteindelijke beslissing van de commissie van beroep van de KNVB luidde dat, naast een geldboete van 10.000 euro, er geen personen als toeschouwer op de ‘Bunnikside’ mogen verblijven bij de eerstvolgende ontmoeting in Utrecht tussen Ajax en FC Utrecht. Als reactie daarop heeft de directie van FC Utrecht gemeend de seizoenkaarthouders van de betreffende vakken op de Bunnikside, elders in het stadion te gaan plaatsen. Hierdoor wordt het voor hen toch mogelijk gemaakt de wedstrijd FC Utrecht - Ajax bij te wonen. Mede als gevolg daarvan ziet de gemeente Utrecht een verhoogd risico. Om desondanks een veilig en goed verloop van de wedstrijd te kunnen waarborgen, hebben zij aanvullende maatregelen opgelegd. Waaronder dus een leeg uitvak.

Jeroen Slop laat namens de directie van Ajax weten zwaar teleurgesteld te zijn. ,,Ja, om te beginnen in de gemeente Utrecht. Zij hebben besloten dat onze fans thuis moeten blijven. Maar natuurlijk zijn wij ook teleurgesteld in de directie van FC Utrecht. Door de truc die zij toepassen omzeilen ze de straf, met als gevolg dat wij nu zonder fans moeten komen. Wij vinden het schandalig dat de daders van deze zeer kwetsende spreekkoren nu bij de wedstrijd aanwezig kunnen zijn en wij zonder supporters af moeten reizen. Ajax is nu de dupe. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een straf die de KNVB aan FC Utrecht heeft opgelegd?”

Enkele jaren geleden kon de wedstrijd FC Utrecht - Ajax door slechts 600 Ajacieden bezocht worden. De afgelopen seizoenen reisden steevast 1.200 uitfans mee naar Utrecht. Slop vervolgt: ,,Vergeet het sportieve aspect niet. Voor onze spelers is de steun van een vol uitvak meer dan welkom. Los daarvan vinden wij dat onze supporters deze wedstrijd gewoon bij moeten kunnen wonen. Wij zijn het dan ook absoluut niet eens met deze gang van zaken.”

Ajax heeft er veel aan gedaan om te voorkomen dat deze maatregel genomen zou worden. Slop legt uit: ,,Toen wij enkele weken geleden hoorden wat er speelde, hebben wij gelijk de gemeente Amsterdam benaderd om contact op te nemen met hun collega’s in Utrecht. Dat is gebeurd, en ondanks hun goede inspanningen niet met het gewenste resultaat. Ook de briefwisseling met de gemeente Utrecht, FC Utrecht en de KNVB die daarop volgde, leidde niet tot een oplossing waar wij mee konden leven. De KNVB heeft zich nog wel ingespannen om hetgeen nu gebeurd is te voorkomen. Voor hen is dit natuurlijk ook een hard gelag. Wij hebben nooit begrepen waarom de aan FC Utrecht opgelegde sanctie gekoppeld moest worden aan het eerstvolgende duel tegen ons. Als een speler naar aanleiding van een rode kaart geschorst wordt, geldt dat toch ook niet voor de eerstvolgende wedstrijd tegen diezelfde tegenstander? Hoe dan ook, wat er nu is gebeurd is schandalig.”

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 29, 2015 6:04 pm

:confused.gif:
columbus schreef:Ajax zou eens ballen moeten tonen en hier gewoon niet mee akkoord gaan.
Dat kan uiteraard niet, want wie weet loop je daardoor de titel mis. KNVB zou Ajax zwaar straffen.

Deze gang van zaken is een gotspe. Bizar. :excited.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do okt 29, 2015 6:11 pm

Vanuit Ajax en haar supporters zou er toch een opstandje moeten komen nu hoor. Wat een walgelijke mentaliteit bij Utreg om misdragende supporters te belonen met een ander plekje in het stadion.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 29, 2015 6:49 pm

Tja, de supporters van Utrecht zijn blij. Daar gaat het ze om.

Als Ajax zoiets zou doen stonden Vak 410 en de F-side te juichen, ook figuurlijk gesproken. Zo eerlijk moet je wel zijn.

Rooie

Bericht door Rooie » do okt 29, 2015 6:51 pm

Dat vraag ik me af. Ik hoor om me heen alleen geluiden dat het zo kut is als er geen uitsupporters zijn.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 29, 2015 9:06 pm

Mwah, anders konden ze zelf niet naar de wedstrijd.

Het is zwaar *** voor onze supporters. Misschien moeten we FC Utrecht terugpakken door hun supporters ook een wedstrijd te weren? :confused.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do okt 29, 2015 9:46 pm

Dit is gewoon competitievervalsing. :excited.gif: KNVB had het ook een stuk makkelijker kunnen maken: straf uitspreken dat seizoenkaarthouders Bunnik vak gewoon niet in het stadion mogen komen.

Plus het is zwak als je merkt dat een club zijn straf ontloopt, om dan niet alsnog je maatregelen aan te passen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do okt 29, 2015 10:36 pm

Ajaciedjuh schreef:Dit is gewoon competitievervalsing. :excited.gif: KNVB had het ook een stuk makkelij
Vorige keer dat we relatief kort voordat we een belangrijke uitwedstrijd moesten spelen met een draaiende burgemeester werden geconfronteerd en daardoor met een leeg uitvak moesten aantreden ging het flink mis. Een 4-0 nederlaag in Eindhoven in een seizoen dat we overigens wel afsloten met een landstitel.

Ik had toen sterk het gevoel dat als er wel 1200 (1600?) (1200?) Ajax fans in het Philips Stadion hadden gezeten die jaarlijks die boeren klinker hard vocaal overstemmen dat het nooit 4-0 zou zijn geworden. Toen besloot de Ei'hoven burgemeester dat er vanwege werkzaamheden bij de NS geen treinen konden rijden en er dus geen Ajacieden mochten komen terwijl hij in hetzelfde jaar wel feyenooit tokkies met de bus naar p$v-feyenoord had laten afreizen.........

Alexander

Bericht door Alexander » vr okt 30, 2015 1:32 pm

Wat een belachelijke reactie van de Boer zeg hierover.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr okt 30, 2015 1:40 pm

Nou, wat is die reactie dan?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 24, 2015 4:39 pm

KNVB laat Ajaxsupporters volledig in de kou staan

We hebben reactie van de KNVB op onze vragen. De Supportersvereniging Ajax vroeg om spoedoverleg, om samen met (FC) Utrecht er alsnog voor te zorgen dat Ajaxsupporters naar de wedstrijd kunnen gaan. Het antwoord van de bond is nee.

De uitleg in de brief luidt als volgt: “Wij hebben alles binnen onze mogelijkheden gedaan om te proberen Ajaxsupporters aanwezig te laten zijn bij dit duel (…) Het besluit van de burgemeester van Utrecht is klip en klaar: de wedstrijd dient zonder Ajaxsupporters gespeeld te worden.”

Wij vragen ons af wat de KNVB daadwerkelijk heeft gedaan. Wat we wel weten, is dat de bond een straf heeft opgelegd die Ajaxsupporters keihard treft. En ze laat de schuldigen hard lachend naar het duel gaan. Dat is het netto resultaat.

SV Ajax heeft dan ook weinig vertrouwen in de plannen om vanaf januari 2016 in grote speelsteden voetbalbezoek makkelijker te maken, ook voor uitsupporters. Daarmee had de KNVB namelijk nu al kunnen beginnen, om alvast een mooie case te hebben.

Niets van dat alles. “Naar de mening van de KNVB zal een verplaatsing van de wedstrijd het besluit van de burgemeester ook niet beïnvloeden.” Oftewel; jullie trekken aan een dood paard en de burgemeester heeft geen boodschap aan mogelijke oplossingen.

Oh ja, de bond wil wél begin 2016 met ons in overleg om 'in de toekomst dergelijke situaties te voorkomen'. Wij zeggen: zorg eerst dat in de toekomst onschuldige fans geen straf meer kunnen krijgen. Daar hebben alle supporters van alle BVO's wat aan - en dan kunnen we om tafel zitten.

SV Ajax gaat zich beraden welke stappen nog ondernomen kunnen worden tegen deze onrechtvaardige situatie. Het lijkt ondertussen een vrij kansloze missie te worden, helaas. De bond stelt het competitieschema boven alles en wenst de eigen fout niet goed te maken. De plaatselijke FC en de burgervader van de Domstad houden elkaar de hand boven het hoofd.

Veel treuriger wordt het niet.
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 24, 2015 5:04 pm

Wat moet de KNVB doen dan? De burgemeester bepaald.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di nov 24, 2015 6:42 pm

KNVB kan FCU sommeren om een stadion te zoeken waar wel met uit-supporters kan worden gespeeld. En als dat niet lukt de wedstrijd helemaal niet laten spelen. Moet je es kijken hoe snel ze dan zouden draaien.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 24, 2015 7:16 pm

Omdat het uitspelende team geen supporters kan meenemen? Nou laat me dan het regelement maar eens zien waar dat staat.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di nov 24, 2015 9:27 pm

Ja, laat ik es lekker door de regelementen heen gaan bladeren...

WMB heel simpel; thuisspelende club zorgt er voor dat mensen op een normale manier naar de wedstrijd kunnen en anders is die club in verzuim en mag de uitspelende club eisen dat er niet wordt gespeeld.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di nov 24, 2015 9:48 pm

Ben benieuwd wat dat thee-drinkende clubje AFCA supportersvereniging onder leiding van een Christen Unie politicus nu weer gaat verzinnen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 24, 2015 9:48 pm

@ D. Tja je kan dat vinden.
YNWA

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za nov 28, 2015 4:56 pm

En in Glasgow is de Ajax supporter ook niet meer welkom.. of als je daar wel komt met een kenteken van Ajax, dan ben je volgens mij levens moe
Weer op zoek naar een Interim coach..

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za nov 28, 2015 6:57 pm

Welnee joh mattie :hypocrite.gif: als je een Celtic kroeg uitbaat in Glasgow, dan ben je pas levensmoe. :hypocrite.gif:
Met een ijzeren staaf werd kroegbaas en Celtic-fan Neil O'Donnell afgelopen donderdag door Ajax-hooligans mishandeld in Glasgow. Ondanks zijn gebroken kaak doet Neil zijn verhaal aan AT5.

Verschillende Ajax-supporters willen zijn café naar binnendringen, maar de beveiliging weet de deur nog net op tijd te blokkeren. Als Neil probeert te vluchten wordt hij op straat door de hooligans alsnog flink te grazen genomen. 'Wat ik begrijp is dat de politie tussenbeide is gekomen, maar dat ik toen nog steeds op de grond lag. Met vijf of zes man bovenop me die op mijn gezicht en rug stampten.'

De mishandeling was zo heftig dat Niel nu twee dagen later nog steeds in het ziekenhuis ligt met onder andere een gebroken kaak. 'Helaas is er zenuwschade, maar hopelijk kan dat genezen. Er is geen plek op mijn lichaam die niet onder de blauwe plekken zit. Van wat ik begrijp zijn het zogenaamde Ajax-supporters, laten we ze zo noemen. Dit zijn geen voetbalsupporters, maar meer gewelddadige hooligans.'

Droevig en bang
De schrik zit er dan goed in bij de Schotse kroegbaas. 'Ik ben behoorlijk behoorlijk van slag. Droevig en bang dat zoiets bij mij in mijn kroeg kan gebeuren. Dat geldt ook voor veel Celtic-fans die ik als klant heb, dat ze kunnen worden getroffen door het geweld van hersenloze idioten.'

Het is niet de eerste keer dat de twee supportersgroepen met elkaar op de vuist gaan. Twee jaar geleden braken al grote ongeregeldheden uitbraken op de Dam, voorafgaand aan de wedstrijd Celtic - Ajax in de Champions League.
http://www.at5.nl/artikelen/150154/scho ... ze-idioten

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za nov 28, 2015 7:18 pm

Jammer dat dit soort malloten toch altijd op komt dagen. Je ziet ze overigens nooit in plaatsen als Molde, Kiev of Nicosia...

Gelukkig zelf niets van gemerkt, al kwamen er bij ons in de kroeg ineens Rangers/Chelsea-fans binnen. Vertelde de kroegbaas ons dan, het waren iig geen Nederlanders. Al zaten er wel Nederlanders in de kroeg, maar die waren weer voor Feyenoord. Ja, inderdaad. Niet dat het ons verder iets interesseerde voor welke club iemand was, maargoed.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 28, 2015 9:48 pm

Toevallig zaten twee vrienden van mij op de boot vanuit Newcastle vrijdag na werkzaamheden in Schotland, en die hadden het 'genoegen' om ook een shitload, ja en ik gebruik niet voor niets dat woord, Ajax 'fans' mee te maken. Ze waren bijzonder blij met de maritieme securety aan boord want de kinderen waren maar op een ding uit en dat was ellende.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo nov 29, 2015 2:40 am

InnerHarbour schreef:Toevallig zaten twee vrienden van mij op de boot vanuit Newcastle vrijdag na werkzaamheden in Schotland, en die hadden het 'genoegen' om ook een shitload, ja en ik gebruik niet voor niets dat woord, Ajax 'fans' mee te maken. Ze waren bijzonder blij met de maritieme securety aan boord want de kinderen waren maar op een ding uit en dat was ellende.
En wat is nu je punt?

Plaats reactie