De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Inderdaad, net als over de samenstelling van het TH, daar is hier ook vaak discussie over geweest. En terecht, naar nu blijkt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Maar even zonder dollen, hoe kan het dat zo'n ervaren RvC niet ingrijpt in zo'n geval? Ze hebben ongetwijfeld heel veel andere nevenfuncties, maar dit zijn echt evidente hiaten en inadequate contracten.Duke schreef:Inderdaad, net als over de samenstelling van het TH, daar is hier ook vaak discussie over geweest. En terecht, naar nu blijkt.
- Monkey Tonk
Op de puur voetbaltechnische zaken na, waarvoor je mensen kunt huren, zitten er op dit forum zo tien mensen die Ajax gezamelijk in betere banen kunnen leiden dan het zooitje wat er nu zit. Het is Ajax, geen NASA.Duke schreef:Inderdaad, net als over de samenstelling van het TH, daar is hier ook vaak discussie over geweest. En terecht, naar nu blijkt.
La ling rapport ,tsja dat had ik ook wel kunnen verzinnen aankoopbeleid daar schort het al jaren aan vooral die mislukte goedkope voetballers
InnerHarbour schreef:
Overigens, iedereen die zich afvroeg of Ling zelfs maar kon schrijven kan nu ook weer zijn voet uit zijn mond halen.
Hij heeft zelf toch gezegd dat hij hulp heeft gehad, omdat het zo'n dikke pil is geworden?

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dan rest de vraag, wie was de ghost writer?zeux schreef:InnerHarbour schreef:
Overigens, iedereen die zich afvroeg of Ling zelfs maar kon schrijven kan nu ook weer zijn voet uit zijn mond halen.
Hij heeft zelf toch gezegd dat hij hulp heeft gehad, omdat het zo'n dikke pil is geworden?

Gebrek. Regie. Cruijff.
Alpha en Omega van deze soap.
Alpha en Omega van deze soap.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik zet in op Jaap.Benji schreef:Dan rest de vraag, wie was de ghost writer?zeux schreef:InnerHarbour schreef:

Jammer dat de bijlagen missen, en dat Ling blijkbaar nog niet klaar was. Het rapport geeft hoogstwaarschijnlijk (helaas) een goed beeld van de chaos bij Ajax en het is inderdaad onbegrijpelijk en schandalig dat er niemand ingegrepen heeft. En nu er ingegrepen wordt, lijkt de verkeerde persoon (in ieder geval van het plan Cruijff geredeneerd) geslachtofferd te worden.
Salvador Dali
Salvador Dali
Impliciet is dit rapport natuurlijk dodelijk kritisch over de controlerende organen. Wellicht dachten ze op deze manier onder de kritiek uit te komen. Dit is overigens puur speculatief, er zijn nog honderden scenario's van het hoe en wat te verzinnen.Duke schreef:Jammer dat de bijlagen missen, en dat Ling blijkbaar nog niet klaar was. Het rapport geeft hoogstwaarschijnlijk (helaas) een goed beeld van de chaos bij Ajax en het is inderdaad onbegrijpelijk en schandalig dat er niemand ingegrepen heeft. En nu er ingegrepen wordt, lijkt de verkeerde persoon (in ieder geval van het plan Cruijff geredeneerd) geslachtofferd te worden.
InnerHarbour schreef:Als je leest hoe de aankopen tot stand zijn gekomen, ach, ach, ach wat een amateurs.
Precies zoals het voelde

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Ik begrijp in ieder geval heel goed waarom Ajax het rapport niet openbaar wilde maken, en het in de onderste lade heeft gegooid. Dat wordt nog een leuke aandeelhoudersvergadering vanavond.Benji schreef:Impliciet is dit rapport natuurlijk dodelijk kritisch over de controlerende organen. Wellicht dachten ze op deze manier onder de kritiek uit te komen. Dit is overigens puur speculatief, er zijn nog honderden scenario's van het hoe en wat te verzinnen.Duke schreef:Jammer dat de bijlagen missen, en dat Ling blijkbaar nog niet klaar was. Het rapport geeft hoogstwaarschijnlijk (helaas) een goed beeld van de chaos bij Ajax en het is inderdaad onbegrijpelijk en schandalig dat er niemand ingegrepen heeft. En nu er ingegrepen wordt, lijkt de verkeerde persoon (in ieder geval van het plan Cruijff geredeneerd) geslachtofferd te worden.
Salvador Dali
Salvador Dali
WOW wat een puinbak!
Het ergste is, alles wat wij hier hebben benoemde en met humor afmaakten, blijkt in werkelijkheid ook echt zo gegaan te zijn.
Plan Cruijff is bestuurstechnisch een clusterfuck gebleken.
Voetbaltechnisch sta ik achter het plan, stilstand is achteruit gang.
kort gezegd kan je iedereen uit de tent gooien
TH functioneert niet
RVC controleert niet
Ze kunnen mij wel inhuren voor het transferbeleid. Ik kijk tenminste nog youtube filmpjes
Overmars en consorten mogen trouwens ook meteen hun bonussen inleveren van de afgelopen jaren. Dat geld hebben we hard nodig voor het herstellen van hun FUCK UP
tjesus, dat Overmars en consorten niet functioneerde, dat zag iedereen. Dat het beleidsmatig zo'n puinhoop is, had ik niet verwacht.
Het ergste is, alles wat wij hier hebben benoemde en met humor afmaakten, blijkt in werkelijkheid ook echt zo gegaan te zijn.

kort gezegd kan je iedereen uit de tent gooien

TH functioneert niet
RVC controleert niet
Ze kunnen mij wel inhuren voor het transferbeleid. Ik kijk tenminste nog youtube filmpjes

Overmars en consorten mogen trouwens ook meteen hun bonussen inleveren van de afgelopen jaren. Dat geld hebben we hard nodig voor het herstellen van hun FUCK UP
tjesus, dat Overmars en consorten niet functioneerde, dat zag iedereen. Dat het beleidsmatig zo'n puinhoop is, had ik niet verwacht.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
die vergadering duurt tot zondagDuke schreef:Ik begrijp in ieder geval heel goed waarom Ajax het rapport niet openbaar wilde maken, en het in de onderste lade heeft gegooid. Dat wordt nog een leuke aandeelhoudersvergadering vanavond.Benji schreef:Impliciet is dit rapport natuurlijk dodelijk kritisch over de controlerende organen. Wellicht dachten ze op deze manier onder de kritiek uit te komen. Dit is overigens puur speculatief, er zijn nog honderden scenario's van het hoe en wat te verzinnen.Duke schreef:Jammer dat de bijlagen missen, en dat Ling blijkbaar nog niet klaar was. Het rapport geeft hoogstwaarschijnlijk (helaas) een goed beeld van de chaos bij Ajax en het is inderdaad onbegrijpelijk en schandalig dat er niemand ingegrepen heeft. En nu er ingegrepen wordt, lijkt de verkeerde persoon (in ieder geval van het plan Cruijff geredeneerd) geslachtofferd te worden.

Ik denk dat menig amateurclub beter bestuurd wordt.Mano schreef:WOW wat een puinbak!
Het ergste is, alles wat wij hier hebben benoemde en met humor afmaakten, blijkt in werkelijkheid ook echt zo gegaan te zijn.![]()
kort gezegd kan je iedereen uit de tent gooien![]()
TH functioneert niet
RVC controleert niet
Ze kunnen mij wel inhuren voor het transferbeleid. Ik kijk tenminste nog youtube filmpjes![]()
Salvador Dali
Salvador Dali
- Monkey Tonk
Zo'n puinhoop is het niet.
Er zijn een aantal correcties nodig; iets anders dan de hele zaak omgooien. En de kans daarop is nu groter dan voor het bedoelde buitenwerken van Jonk...
Er zijn een aantal correcties nodig; iets anders dan de hele zaak omgooien. En de kans daarop is nu groter dan voor het bedoelde buitenwerken van Jonk...
Toch bijzonder dat er een rapport komt, waarin duidelijk naar voren komt dat TH en RVC niet functioneert mede door verkeerde organisatie. In plaats van aan de slag te gaan, flikker je het in je la.
Iedereen die werkt, weet dat het ene dossier dat je niet afrond ALTIJD 4x zo hard terug komt. murphy's law 6 volgens mij
Had je ermee aan de slag gegaan, had je alleen contractueel en functie inhoudelijke wijzigingen moeten doorvoeren. Hadden de poppetjes nog even mogen blijven zitten (niet lang want incompetent is incompetent)
Nu gaat er een tornado door Ajax.
vorige crisis kon FdB de rust bewaren in zijn groep. Ik vermoed dit keer niet omdat hij nu ook benoemd wordt
Daar gaat je seizoen....

Iedereen die werkt, weet dat het ene dossier dat je niet afrond ALTIJD 4x zo hard terug komt. murphy's law 6 volgens mij

Had je ermee aan de slag gegaan, had je alleen contractueel en functie inhoudelijke wijzigingen moeten doorvoeren. Hadden de poppetjes nog even mogen blijven zitten (niet lang want incompetent is incompetent)
Nu gaat er een tornado door Ajax.
vorige crisis kon FdB de rust bewaren in zijn groep. Ik vermoed dit keer niet omdat hij nu ook benoemd wordt
Daar gaat je seizoen....

- Monkey Tonk
Waarom zou dit rapport tot paniek leiden?
Er staan een aantal goede adviezen in. Volg ze op. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn. Zolang iedereen het belang van de club voorop stelt.
Er staan een aantal goede adviezen in. Volg ze op. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn. Zolang iedereen het belang van de club voorop stelt.
De RvC moet opstappen, dat lijkt me duidelijk. Er is niet eens een poging gedaan om plan-Cruijff in de praktijk te brengen. 

Monkey Tonk schreef:Waarom zou dit rapport tot paniek leiden?
Het rapport ligt al in de la. Voor kennis aangenomen en niets mee gedaan.
er is geen paniek maar er is wel duidelijk niks mee gedaan. Dat is wel zorgwekkend.
En die Collee moet dus niet worden aangesteld als AD, want die zat ook al die tijd in de RvC.Jöhnk schreef:De RvC moet opstappen, dat lijkt me duidelijk. Er is niet eens een poging gedaan om plan-Cruijff in de praktijk te brengen.
Wel mooi hoor dat dat rapport op straat ligt. Van veel zaken had je al wel het gevoel dat het zo ging, maar nu staat het zwart op wit en kunnen ze er gewoon niet meer omheen.
Sterker nog, het lag al in de la voordat het af was. Er hebben een hoop mensen iets uit te leggen.Mano schreef:Monkey Tonk schreef:Waarom zou dit rapport tot paniek leiden?
er is geen paniek maar er is wel duidelijk niks mee gedaan. Dat is wel zorgwekkend.
Jöhnk schreef:De RvC moet opstappen, dat lijkt me duidelijk. Er is niet eens een poging gedaan om plan-Cruijff in de praktijk te brengen.
Nee ze moeten opstappen omdat ze hun taak niet uitoefende. Controleren!
Als sanogo gehaald wordt, is dat prima mits het volgens een bepaalde structuur tot die beslissing komt.
overleg, scoutingsrapport, etc
niet omdat Wenger zegt dat ie goed is.
Daar is de RvC voor om te controleren dat zaken gaan zoals afgesproken.
- Monkey Tonk
Dat zit er dik in, maar die optie is nu van de tafel. Er zal nu wel over gecommuniceerd moeten worden.Mano schreef:Monkey Tonk schreef:Waarom zou dit rapport tot paniek leiden?
Zou me niet verbazen als ze zich gaan richten op de boodschapper, dat het een schande is dat een vertrouwelijk document is uitgelekt. De kritiek is namelijk dusdanig hard, dat er eigenlijk maar 1 conclusie uit getrokken had moeten worden.Monkey Tonk schreef:Dat zit er dik in, maar die optie is nu van de tafel. Er zal nu wel over gecommuniceerd moeten worden.Mano schreef:Monkey Tonk schreef:Waarom zou dit rapport tot paniek leiden?