De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Het gebruik van de woorden mijn toko geeft precies aan wat het probleem van Jonk is. Er is niets mijn aan. In een grote organisatie is er niemand die solo alles beslist, en al zeker niemand op het nivo Jonk. Daarnaast was altijd al onderdeel van plan Jongkind dat het TH over de jeugdopleiding zou gaan besluiten. Egogedoe dat mijn dit en dat.
I think I lost my fucking headache
- Monkey Tonk
Ling was een zet van Cruijff om de FR terug op koers te krijgen. Zo onderkent door het andere kamp, dat prompt via de pers een tegenoffensief inzette. De strijd om de macht is al een tijd gaande. Achter de schermen, maar zo moeilijk is het niet om te zien dat FdB en co allang maling hebben aan het plan Cruijff. Ze hebben de FR gebruikt om zichzelf te versterken, en nu vechten ze voor zichzelf eerst en daarna voor het Ajax zoals hun dat het best uitkomt en niet voor het Ajax dat de inzet was van de FR.zeux schreef:Listig zinnetje. Lings prioriteiten lagen uiteindelijk elders. Heeft zich dus nooit gecommit aan Ajax.Monkey Tonk schreef: Ling is alweer weg en heeft bovendien zijn handen al vol.
Jonk schermt nu ook weer met 'het advies Ling'. Als dat zo ontzettend goed is en zo maximaal de lijn-Cruijff ondersteunt, waarom mogen we het dan niet lezen?
Niemand wil ten onder gaan met een visie van een ander.
Welke trainer je ook aanstelt, hij zal zijn eigen visie gaan volgen.
en als het dan slecht gaat, is het niet plan Cruijff....
Welke trainer je ook aanstelt, hij zal zijn eigen visie gaan volgen.
en als het dan slecht gaat, is het niet plan Cruijff....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wat bazel je nou? Of wil jij beweren dat je Overmars een geschikte TD vindt? En dat hij zijn werk goed uitvoert? Kom je weer leuk met je kampjes aanzetten, maar je mag toch wel gewoon benoemen dat iemand niet functioneert? Danny Blind kan er geen klote van, maar dat is hier totaal irrelevant. Ik benoem alleen dat Overmars gewoon totaal ongeschikt is. En of hij nu in kampje Zeux zit of niet, dat boeit me niet.zeux schreef:Het team van '95 wordt er nu wel in rap tempo doorheen gedraaid. Lijst groeit. Van Gaal, Blind, Davids, De Boer, Overmars, Bergkamp, vd Sar, ze liggen nu allemaal als 'anti--Cruijff' bij de rotte appels.Peter schreef: temeer je de rotte appels nu laat zitten.
Wat wil hij nou, het omarmen en naleven van het plan Cruijff, of een duidelijke verdeling van de verantwoordelijkheden en bevoegdheden? De essentie van het plan Cruijff is nou juist het ontbreken van verantwoordelijkheden en het delen van bevoegdheden.RESOLUTE JONK WIL BLIJVEN ZITTEN
’Ik vroeg de directie van Ajax alleen om het naleven van het Plan Cruijff’
Volendam
Wim Jonk (49) is niet van plan bij Ajax te vertrekken. Het hoofd opleidingen vecht zijn door de club aangekondigde vertrek aan. „Plan Cruijff is door iedereen omarmd. Daar was een revolutie voor nodig. Nu trekken ze hun handen er vanaf, maar ik blijf strijden voor deze visie.”
Maar in elke organisatie heb je spelregels nodig. Als die niet goed zijn, krijg je problemen. Dus ik heb gezegd: kom nou met een omschrijving van de verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Niet alleen die van mij, maar van iedereen”, verduidelijkt hij.
„Zo weet je waar je alleen en gezamenlijk verantwoordelijk voor bent. Als je dat goed hebt afgetimmerd, dan kan het niet onduidelijk zijn.
Pleit Jonk hier nou voor verraad aan het plan Cruijff, is hij een achterbakse evangaalist?
Wollt ihr den totalen Mensch?
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Jonk wil verandering binnen de TH en krijgt dat niet voor elkaar dus de enige manier om iets te forceren is om dusdanig dwars te liggen dat de AD niets anders kan doen dan Jonk buitenspel te zetten. Die gaat vervolgens zijn verhaal doen bij de Telegraaf (je verwacht het niet) en laat blijkben best door te willen.
Dus nu wordt de publieke opinie bespeeld via de media terwijl op hetzelfde moment de Volkskrant met een aanval op Overmars komt (timing is everything).
Dus nu heb je aan de ene kant de zielige en beschadigde Jonk die ook nog eens presteert (en die de media mee heeft) tegenover de rest van het TH waar genoeg kritiek op te vinden is (terecht uiteraard). Ik denk dat de rest van het TH misschien wel eens het veld gaat ruimen..
Wat betreft Jonk en z'n toko, ik heb in m'n team managers die over hun eigen toko waken. En ze vinden allemaal dat hun toko het belangrijkst is en tot op zekere hoogte hebben ze allemaal gelijk. Wat ze soms (of vaak) wel eens vergeten is dat hun toko niet zo belangrijk kan zijn zonder input van die andere toko's. En als dat fout gaat dan neem ik wel de beslissing wie wat voor elkaar kan krijgen. Bij Ajax is dat niet anders. Jonk kan wel vinden dat Sinkgraven niet gekocht moest worden want Donny en Nouri zijn er ook bijna klaar voor, maar Sinkgraven is net even verder. Is net even belangrijker en makkelijker inpasbaar op nationaal en internationaal niveau. De Boer en kornuiten moeten presteren. Moeten winnen. Want winnen betekent geld en geld is nodig om Ajax draaiende te houden (waar Jonks jeugd toko ook van profiteert), winnen betekent dat spelers meer geld waard worden wat ook nodig is om Ajax draaiende te houden. Jonk kan 5 keer verliezen met de A1, kan ergens in de middenmoot ronddobberen zonder enig probleem. Frank kan dat niet, dus liggen Frank z'n prioriteiten even anders dan die van Jonk. Hier ligt dus de taak van de AD om dat in goede banen te leiden.
Dus nu wordt de publieke opinie bespeeld via de media terwijl op hetzelfde moment de Volkskrant met een aanval op Overmars komt (timing is everything).
Dus nu heb je aan de ene kant de zielige en beschadigde Jonk die ook nog eens presteert (en die de media mee heeft) tegenover de rest van het TH waar genoeg kritiek op te vinden is (terecht uiteraard). Ik denk dat de rest van het TH misschien wel eens het veld gaat ruimen..
Wat betreft Jonk en z'n toko, ik heb in m'n team managers die over hun eigen toko waken. En ze vinden allemaal dat hun toko het belangrijkst is en tot op zekere hoogte hebben ze allemaal gelijk. Wat ze soms (of vaak) wel eens vergeten is dat hun toko niet zo belangrijk kan zijn zonder input van die andere toko's. En als dat fout gaat dan neem ik wel de beslissing wie wat voor elkaar kan krijgen. Bij Ajax is dat niet anders. Jonk kan wel vinden dat Sinkgraven niet gekocht moest worden want Donny en Nouri zijn er ook bijna klaar voor, maar Sinkgraven is net even verder. Is net even belangrijker en makkelijker inpasbaar op nationaal en internationaal niveau. De Boer en kornuiten moeten presteren. Moeten winnen. Want winnen betekent geld en geld is nodig om Ajax draaiende te houden (waar Jonks jeugd toko ook van profiteert), winnen betekent dat spelers meer geld waard worden wat ook nodig is om Ajax draaiende te houden. Jonk kan 5 keer verliezen met de A1, kan ergens in de middenmoot ronddobberen zonder enig probleem. Frank kan dat niet, dus liggen Frank z'n prioriteiten even anders dan die van Jonk. Hier ligt dus de taak van de AD om dat in goede banen te leiden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- peter
NAV opmerking Le T:
OK blijkbaar gaat het hier inderdaad om 'evangaalist' versus 'cruijffiaan'. Dan ga ik wel wat anders doen.
Feit:
- Overmars presteert rukker dan ruk
- Ajax-1 laat matig voetbal zien en het eerste elftal holt verder uit
- TD is niet volgens de structuur Cruijff
Beschouwing:
- Op basis van bezoekjes aan de Toekomst lijkt de jeugdopleiding een boost te krijgen. Daar zit de visie.
Daar houd ik het dan wel bij.
OK blijkbaar gaat het hier inderdaad om 'evangaalist' versus 'cruijffiaan'. Dan ga ik wel wat anders doen.
Feit:
- Overmars presteert rukker dan ruk
- Ajax-1 laat matig voetbal zien en het eerste elftal holt verder uit
- TD is niet volgens de structuur Cruijff
Beschouwing:
- Op basis van bezoekjes aan de Toekomst lijkt de jeugdopleiding een boost te krijgen. Daar zit de visie.
Daar houd ik het dan wel bij.
Je hebt het over rotte appels. Bedoel je daarmee dan alleen Overmars?Peter schreef:Wat bazel je nou? Of wil jij beweren dat je Overmars een geschikte TD vindt? En dat hij zijn werk goed uitvoert? Kom je weer leuk met je kampjes aanzetten, maar je mag toch wel gewoon benoemen dat iemand niet functioneert? Danny Blind kan er geen klote van, maar dat is hier totaal irrelevant. Ik benoem alleen dat Overmars gewoon totaal ongeschikt is. En of hij nu in kampje Zeux zit of niet, dat boeit me niet.zeux schreef:Het team van '95 wordt er nu wel in rap tempo doorheen gedraaid. Lijst groeit. Van Gaal, Blind, Davids, De Boer, Overmars, Bergkamp, vd Sar, ze liggen nu allemaal als 'anti--Cruijff' bij de rotte appels.Peter schreef: temeer je de rotte appels nu laat zitten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Le T. schreef:Wat wil hij nou, het omarmen en naleven van het plan Cruijff, of een duidelijke verdeling van de verantwoordelijkheden en bevoegdheden? De essentie van het plan Cruijff is nou juist het ontbreken van verantwoordelijkheden en het delen van bevoegdheden.RESOLUTE JONK WIL BLIJVEN ZITTEN
’Ik vroeg de directie van Ajax alleen om het naleven van het Plan Cruijff’
Volendam
Wim Jonk (49) is niet van plan bij Ajax te vertrekken. Het hoofd opleidingen vecht zijn door de club aangekondigde vertrek aan. „Plan Cruijff is door iedereen omarmd. Daar was een revolutie voor nodig. Nu trekken ze hun handen er vanaf, maar ik blijf strijden voor deze visie.”
Maar in elke organisatie heb je spelregels nodig. Als die niet goed zijn, krijg je problemen. Dus ik heb gezegd: kom nou met een omschrijving van de verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Niet alleen die van mij, maar van iedereen”, verduidelijkt hij.
„Zo weet je waar je alleen en gezamenlijk verantwoordelijk voor bent. Als je dat goed hebt afgetimmerd, dan kan het niet onduidelijk zijn.
Pleit Jonk hier nou voor verraad aan het plan Cruijff, is hij een achterbakse evangaalist?
Plan Cruijff is net als de Bijbel of Koran, op 100 manieren uit te leggen. En de ene pastoor is de andere niet.
Daar igt ook het mooie, want als het niet goed gaat, is het geen plan Cruijff

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Dat is makkelijk gesteld. Sanogo en Heitinga zijn i.i.g. niet zijn aankopen. Kan me voorstellen dat hij er weinig heil in ziet dat degenen die die aankopen doen ook meebeslissen over het reilen en zeilen op De Toekomst.LucaS schreef:Het gebruik van de woorden mijn toko geeft precies aan wat het probleem van Jonk is. Er is niets mijn aan. In een grote organisatie is er niemand die solo alles beslist, en al zeker niemand op het nivo Jonk. Daarnaast was altijd al onderdeel van plan Jongkind dat het TH over de jeugdopleiding zou gaan besluiten. Egogedoe dat mijn dit en dat.
En wat is het 'nivo Jonk'? Hoe kun je dat inschatten? Haalt ie het 'nivo Blind'?

Uiteindelijk gaat het gewoon om de poppetjes.
en de aangestelde 'leiders' zijn niet capabel.
welk plan je ook volgt.
en de aangestelde 'leiders' zijn niet capabel.
welk plan je ook volgt.
- peter
Nee ik vind dat Ajax ook meer mag verwachten van de trainer van Ajax-1. De rol van Bergkamp komt op mij wat marginaal over. Hij is meer assistent dan TH heb ik het idee, maar dat is een beschouwing.Duke schreef:
Je hebt het over rotte appels. Bedoel je daarmee dan alleen Overmars?
Ik vind dat iedereen die te maken heeft met Ajax-1 gewoon tekort schiet op dit moment. We presteren hopeloos, spelen hopeloos voetbal en het elftal holt uit. Overmars is hoofdverantwoordelijk voor dit debacle, maar hij niet alleen.
Over van der Sar heb ik geen mening, want dat kan ik niet beoordelen. Qua sponsoring lijkt het beter te worden dan onder van der Aat, maar die was dan ook volslagen incompetent.
Wat heeft Blind hier nu weer mee te maken?wimpey schreef:Dat is makkelijk gesteld. Sanogo en Heitinga zijn i.i.g. niet zijn aankopen. Kan me voorstellen dat hij er weinig heil in ziet dat degenen die die aankopen doen ook meebeslissen over het reilen en zeilen op De Toekomst.LucaS schreef:Het gebruik van de woorden mijn toko geeft precies aan wat het probleem van Jonk is. Er is niets mijn aan. In een grote organisatie is er niemand die solo alles beslist, en al zeker niemand op het nivo Jonk. Daarnaast was altijd al onderdeel van plan Jongkind dat het TH over de jeugdopleiding zou gaan besluiten. Egogedoe dat mijn dit en dat.
En wat is het 'nivo Jonk'? Hoe kun je dat inschatten? Haalt ie het 'nivo Blind'?

Lucas bedoelt waarschijnlijk dat Jonk één van de medewerkers is, en dat hij daarom niet in zijn eentje kan beslissen. Maar dat had je zelf waarschijnlijk ook wel begrepen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
het ontbreken van een leider.....Keizer kraakt Ajax: 'Het is een duiventil'
Lange tijd hield Piet Keizer zich op de vlakte. Tot deze maand. Op 16 oktober schoof het Ajax-boegbeeld samen met Mark Geestman, de voormalige voorzitter van de structuurcommissie, aan bij Dolf Collee en Edwin van der Sar. In de nieuwe Voetbal International geeft hij openhartig zijn ongezouten mening over de ontwikkelingen bij de Amsterdamse club.
'Het grote probleem is dat bij Ajax twintig mensen rondlopen, in allerlei functies, die allemaal in bepaalde mate macht hebben', zegt Keizer. 'Twintig! Een bestuursraad, rvc en dagelijks leiding. In de praktijk zijn het allemaal uitvoerders. Dat is niet erg, als je daarboven maar één sterke leider hebt. Maar die baas is er niet, en dus verandert de club in een duiventil.'
Keizer spaart niemand en geeft onder meer zijn mening over de jeugdopleiding, het technisch hart, het povere spel van het eerste elftal en de fluwelen revolutie. 'Johan Cruijff en ik denken over heel veel dingen hetzelfde, maar op dit vlak verschillen wij fundamenteel van mening: Johan stelt mensen aan op basis van loyaliteit, terwijl ik vind dat kwaliteit doorslaggevend moet zijn.'
'Door de ziekte is alles veranderd, maar vooral in het begin had Johan veel vaker in Amsterdam moeten zijn. De bedoeling aanvankelijk was één keer per maand, maar dat is er nooit van gekomen. Johan heeft aangegeven hoe hij het wil, en anderen zouden het uitvoeren. Daar is het hopeloos misgegaan. De rvc, directie en bestuursraad hebben destijds aangegeven er honderd procent achter te staan en het uit te voeren, maar hebben gewoon anders gehandeld.'
daarom was het vanaf dag 1 gedoomd te mislukken.
Kan je wel anderen de schuld gaan geven maar wellicht varen ze helemaal niet bewust de verkeerde kant op, zijn ze gewoon stuurloos.
Laatst gewijzigd door Mano op wo nov 11, 2015 10:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nivo Jonk is middenmanagement.
Op gebied van samenwerken kan Jonk nog wel wat van Blind leren iig. En of de kwaliteit van de opleiding geweldig is, is iets wat we nog niet kunnen beoordelen, ze zijn immers pas bezig. En nu lees ik ook nog eens dat plan cruijff ook in de jeugd niet echt ingevoerd kon worden. Gek om dan toch de drie doorgestroomde talenten te 'claimen' als bewiis van hoe briljant Jonk is.
Op gebied van samenwerken kan Jonk nog wel wat van Blind leren iig. En of de kwaliteit van de opleiding geweldig is, is iets wat we nog niet kunnen beoordelen, ze zijn immers pas bezig. En nu lees ik ook nog eens dat plan cruijff ook in de jeugd niet echt ingevoerd kon worden. Gek om dan toch de drie doorgestroomde talenten te 'claimen' als bewiis van hoe briljant Jonk is.
Daarom haalt Frank met buddy Overmars ook cracks als Zimling, Hoorn, Viergever, Heitinga en Sanogo, die véél verder zijn dan het grut van Jonk. Zodoende speelt Ajax-1 de pannen van het dak en presteert navenant.Raymon schreef: De Boer en kornuiten moeten presteren. Moeten winnen. Want winnen betekent geld en geld is nodig om Ajax draaiende te houden (waar Jonks jeugd toko ook van profiteert), winnen betekent dat spelers meer geld waard worden wat ook nodig is om Ajax draaiende te houden.

Ik keur Jonk's wegblijven bij meetings volledig af. Voor de rest kan ik z'n 'train of thought' goed volgen. Als opleider trek je aan het kortste eind als deel van dit TH. Ik vrees dan ook voor bijv. mijn favoriet Dolberg. Die is 18 en top. In het verleden zou ie een kans hebben gekregen in Ajax-1. Nu haalt Ajax straks zo'n Haller. Dat kost 10 miljoen en hij is geen schim van de speler die Dolberg kan worden.
-
Maar zijn degenen die zich afkeren van het plan-Cruijff, nou gelijk kamp-Van Gaal? Of spelen er nog meer stromingen in de club?
Ik zie door de stromingen het bos niet meer. Het is wel duidelijk dat Cruijff wederom met een knal gekomen is en daarna geen reet heeft uitgevoerd. Ik weet niet of zijn ziekte daarin een rol heeft gespeeld. Aan de andere kant vind ik het ook onvoorstelbaar dat volwassen kerels zoals het TH, De Boer, Bergkamp en Jonk niet normaal met elkaar om kunnen gaan en het uit de klauwen laten gieren. Ik snap waarom Wijers weg is gegaan, die zag de bui wel hangen. Als zo iemand zelfs geen orde meer kan scheppen....
Ik zie door de stromingen het bos niet meer. Het is wel duidelijk dat Cruijff wederom met een knal gekomen is en daarna geen reet heeft uitgevoerd. Ik weet niet of zijn ziekte daarin een rol heeft gespeeld. Aan de andere kant vind ik het ook onvoorstelbaar dat volwassen kerels zoals het TH, De Boer, Bergkamp en Jonk niet normaal met elkaar om kunnen gaan en het uit de klauwen laten gieren. Ik snap waarom Wijers weg is gegaan, die zag de bui wel hangen. Als zo iemand zelfs geen orde meer kan scheppen....
Whitey on the moon.
Over miskopen gesproken, zullen we de lijst van de afgelopen 5 jaar aangetrokken jeugdspelers eens opzoeken?
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik zeg ook dat Jonk het goed lijkt te doen terwijl de rest van het TH (die vooral met het eerste bezig is) duidelijk faalt. Ik zeg alleen dat de keuze om een (ervaren) speler te halen logisch is als je afgerekend wordt op de korte termijn (vs Jonk die afgerekend wordt op de lange termijn). Dat daar dan de verkeerde spelers voor worden aangetrokken is een ander verhaal. Je kunt ook zeggen dat het te vroeg brengen van Dolberg, Nouri, Donny ook verkeerd kan uitpakken. Misschien is Dolberg de uitzondering, die lijkt het en heel goed te doen en heeft natuurlijk al de nodige ervaring. Maar dat was aan het begin van het seizoen nog niet helemaal duidelijk dat hij zich zo zou ontwikkelen. Ik meen nog wel eens wat gelezen te hebben hier van mensen die 'm zagen spelen en niet overtuigd waren.wimpey schreef:Daarom haalt Frank met buddy Overmars ook cracks als Zimling, Hoorn, Viergever, Heitinga en Sanogo, die véél verder zijn dan het grut van Jonk. Zodoende speelt Ajax-1 de pannen van het dak en presteert navenant.Raymon schreef: De Boer en kornuiten moeten presteren. Moeten winnen. Want winnen betekent geld en geld is nodig om Ajax draaiende te houden (waar Jonks jeugd toko ook van profiteert), winnen betekent dat spelers meer geld waard worden wat ook nodig is om Ajax draaiende te houden.![]()
Ik keur Jonk's wegblijven bij meetings volledig af. Voor de rest kan ik z'n 'train of thought' goed volgen. Als opleider trek je aan het kortste eind als deel van dit TH. Ik vrees dan ook voor bijv. mijn favoriet Dolberg. Die is 18 en top. In het verleden zou ie een kans hebben gekregen in Ajax-1. Nu haalt Ajax straks zo'n Haller. Dat kost 10 miljoen en hij is geen schim van de speler die Dolberg kan worden.
Tevens, een jeugdspeler inpassen in een goed draaiend team met voldoende automatismes is een stuk makkelijker dan in de huidige ellende met voortdurend wisselende opstellingen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Het aantrekken van jeugdspelers valt ook gewoon binnen het takenpakket van Overmars en dat is juist het enige onderdeel waar ik helemaal niet zo negatief over ben. Ja, er zit prut tussen (Vissie/vKoesveld/Karlsson/Meleg), maar er zitten ook parels als Cerny en Dolberg tussen. Het aankoopbeleid rond het 1e is echter dramatisch. Elke week wordt de bank bevolkt door aankopen die niet renderen.LucaS schreef:Over miskopen gesproken, zullen we de lijst van de afgelopen 5 jaar aangetrokken jeugdspelers eens opzoeken?
@Raymon
Onderschrijf je verhaal voor een groot gedeelte. Wat wel apart is, is dat juist de jongste spelers op dit moment de dragende spelers zijn (Riedewald/Tete/Bazoer). Dan gaat er ergens iets niet goed.
Laatst gewijzigd door Rooie op wo nov 11, 2015 10:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat Jonk tegen aankopen is, is een frame. Hij is tegen breedteaankopen. Zie interview met NOS van een tijdje terug.
Het is ook een beetje hypocriet. Eerst boos worden dat anderen meebeslissen over zijn toko, maar ook boos zijn dat anderen niet naar hem luisteren als ze een speler willen kopen voor hun toko. Het linkt er eerder op dat Jonk vindt dat hij de enige legitime vertegenwoordiger van Het Woord is.
De aankopen die zijn gedaan, waren ook geen breedteaankopen.Jöhnk schreef:Dat Jonk tegen aankopen is, is een frame. Hij is tegen breedteaankopen. Zie interview met NOS van een tijdje terug.

het zijn mislukte aankopen, heel ander verhaal.
Vanuit de rol van Jonk is het ook veel makkelijker.
Hij wordt beoordeeld op jaren, de TH leden die gekoppeld zijn aan het eerste, worden beoordeeld op prestaties in het hier en nu.
Hij wordt beoordeeld op jaren, de TH leden die gekoppeld zijn aan het eerste, worden beoordeeld op prestaties in het hier en nu.
Dat is wel erg naïef gesteld. Een Viergever werd gehaald als absoluut basisspeler? Nee, puur als bankopvulling en dat wist iedereen op dat moment. Een Zimling werd voor de basis gehaald? Een Sanogo werd voor de basis gehaald? Een Heitinga werd voor de basis gehaald (godzijdank maar een 1-jarig contract)? Heeft iemand die jongens van tevoren bekeken?Mano schreef:De aankopen die zijn gedaan, waren ook geen breedteaankopen.Jöhnk schreef:Dat Jonk tegen aankopen is, is een frame. Hij is tegen breedteaankopen. Zie interview met NOS van een tijdje terug.![]()
het zijn mislukte aankopen, heel ander verhaal.
Het is elk jaar hetzelfde liedje met de aankopen. Dat is het nu en dat was het 10 jaar (en 2 rapporten) geleden ook al.
Laatst gewijzigd door Rooie op wo nov 11, 2015 11:01 am, 2 keer totaal gewijzigd.