Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » wo okt 21, 2015 10:49 pm

wimpey schreef:Ik kan me goed vinden in wat je schrijft trouwens. Het gaat niet alleen om 'zet ze op hun beste plek' (in de jeugd tenminste), ook om 'haal ze uit hun comfort zone".
Zeker voor Nouri was het wennen. Die was altijd het prinsje in een jeugdopleiding vol middelmaat. Heb hem mokkend linksbuiten zien lopen, hij voerde geen reet uit.

De spelers moeten er nu bewust mee bezig zijn. Anders vallen ze af. De concurrentie is enorm toegenomen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo okt 21, 2015 11:11 pm

Veel berichten passen beter in een pm, of is het zelfbevrediging?, maar welke spelers halen Ajax 1,Tottenham, PSG, AC Milan?

Om een voorzet te geven, ik ben niet bang voor een mening, Eiting vond ik een talent, rijp voor Ajax 1. Appie ook, maar ik snap ook dát Jonk e.c. hem een anti-voetballer vinden, want Appie verzint iets wat niet op het A4'tje van Ruben Jongkind staat, dat past niet in Ajax anno 2020. De oplossingen van Appie kennen ze niet, neem dan "Donny", die doet precies wat de trainer wil.

Ben blij dat Ajax gewonnen heeft en, na het uitschakelen van volgende de tegenstander, aan het echte spel mee mag doen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 21, 2015 11:49 pm

Schei uit, zeg. Bij Ajax zien ze het juist zitten in Appie. Hij heeft niet voor niets voor vijf jaar (!) mogen bijtekenen.

Appie is een twijfelgeval. Meer kan ik er niet van maken. Hij heeft een gave techniek, maar bij voetbal komt meer kijken. Hij mag blij zijn dat ze bij Ajax vol op hem inzetten, want zo evident is het niet dat hij het redt in het topvoetbal.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do okt 22, 2015 6:05 am

wimpey schreef: Ajax begon met een onjuiste opstelling en niet geconcentreerd en fel.
Exemplarisch voor het huidige Nederlandse voetbal. Verder goed om te lezen dat er eindelijk wat anders aan de poort staat te rammelen dan zaalvoetballers van 1.70 en 50 kilo. :biggthumpup.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 22, 2015 8:19 am

InnerHarbour schreef: Verder goed om te lezen dat er eindelijk wat anders aan de poort staat te rammelen dan zaalvoetballers van 1.70 en 50 kilo. :biggthumpup.gif:
Dolberg en De Ligt zijn voetballers naar je hart, IH. Grote mannen die ook nog eens prima kunnen ballen. :biggthumpup.gif:
Yopi schreef:Schei uit, zeg. Bij Ajax zien ze het juist zitten in Appie. Hij heeft niet voor niets voor vijf jaar (!) mogen bijtekenen.
Waarom ga je dan op die zichzelf genererend en herhalend lijkende verzuurde onzin in? Je woont in de Jordaan niet in een windmolen, neem ik aan...

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 22, 2015 8:56 am

'Matthijs de Ligt was fantastisch, chapeau'

Matthijs de Ligt lijkt weinig aanpassingsproblemen te hebben op het hoogste niveau, maar naar eigen zeggen is het niveau bij Ajax A1 'best pittig'. De verdediger, die vorig seizoen al doorschoof van B1 naar A1, was tegen Schalke misschien wel de beste man en kreeg na afloop complimenten van Wim Jonk.

'Matthijs was fantastisch, denk ik. Hij heeft ontzettend veel weggehaald, hij zat overal tussen en hij speelt ontzettend volwassen voor een zestienjarige jongen. Chapeau', zo klinkt het uit Jonks mond voor de camera van Ajax TV. De Ligt zelf was ook wel tevreden. 'Het zit er niet altijd in, maar vandaag heb ik een goede wedstrijd gespeeld.'

Dat De Ligt als zestienjarige met de oudste jongens meedoet, blijft natuurlijk niet vanzelfsprekend. 'Ik vind het een ontzettende uitdaging. Ik ben van U17 en als je dan in U19 tegen de beste spelers mag spelen, dat is wel even pittig. Voor mijn ontwikkeling is het natuurlijk heel goed en dat is ook het doel hier bij Ajax. Het individu staat voorop.'
Jonk: 'Dolberg is een uitstekende speler'

Wim Jonk kon na afloop van Ajax A1 - Schalke 04 U19 niet anders dan lovend zijn over aanvaller Kasper Dolberg. De Deen verzorgde op De Toekomst de volledige productie en met beide goals maakte hij bovendien indruk.

'Hij is een uitstekende speler die een fantastisch schot heeft en een goede versnelling', begint Jonk tegenover Ajax TV. 'Aan de bal kan het nog wel beter, maar het is een jongen waar nog heel veel rek en veel toekomst in zit. Het is een nuchtere gozer die gewoon zijn best doet en er veel in stopt. Bovendien is ook gewoon een mooie speler om naar te kijken.'

Dolberg zelf is niet zo spraakzaam en dus ging hij vooral in op zijn twee treffers. 'Ik denk dat de eerste de mooiste was. De tweede goal was misschien wat gelukkig omdat de bal door de benen van de keeper ging. De eerste was ook een belangrijke goal want daardoor werd het voor ons wat makkelijker om te spelen zoals wij graag willen.'

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 22, 2015 10:39 am

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 22, 2015 1:15 pm

Als Dolberg zijn ontwikkeling doorzet komt er in de winterstop wellicht een discussie aan. De Boer gaf onlangs min of meer aan dat hij Sanogo tot de winterstop de tijd geeft en dat er dan wellicht naar een alternatief gekeken gaat worden.

De vraag is nu wat Ajax gaat doen als het gaat om de spitspositie. Sanogo terug naar Londen sturen en investeren in een nieuwe oplossing. En is dat dan voor de lange of korte termijn? Of misschien het seizoen volmaken met Milik en een alternatieve keuze (El Ghazi) en dan af en toe Dolberg aan het grote werk laten ruiken.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 22, 2015 1:21 pm

Daarbij moet je bedenken dat De Boer aan het einde van het seizoen wellicht/waarschijnlijk weg is.

Maar dit is geen discussie, hoor. 4 tegen 1. Dus die aankoop komt er als De Boer dat wil.

Alexander

Bericht door Alexander » do okt 22, 2015 1:23 pm

Zou krankzinnig zijn. Die Dolberg kan/moet in de zomer aansluiten bij 1.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 22, 2015 1:49 pm

De vraag heeft natuurlijk een korte termijn en een lange termijn aspect. Daarbij bekijk je bijvoorbeeld ook wat de plannen met Milik zijn voor volgend seizoen. Maar het is interessant welk plan hier uit komt rollen. Ik ga er daarbij voor het gemak maar even van uit dat Sanogo er niet ineens uit alle hoeken en standen ballen in gaat schieten. Fit zijn lijkt al een te zware opdracht.

Omdat Dolberg fysiek goed in elkaar lijkt te zitten zou ik het wel zien zitten om hem in de loop van het seizoen rustig te brengen. Wedstrijden in Jong Ajax spelen, paar keer invallen in Ajax 1. Dan kun je eens zien hoe snel hij dat oppakt.
Nil volentibus arduum

Rooie

Bericht door Rooie » do okt 22, 2015 1:53 pm

Marillion schreef:De vraag heeft natuurlijk een korte termijn en een lange termijn aspect. Daarbij bekijk je bijvoorbeeld ook wat de plannen met Milik zijn voor volgend seizoen.
Net zoals de 'plannen' van deze zomer? Cardozo, Van der Vaart, Sanogo....

Compleet verschillende spitsen. Van der Vaart en Cardozo zouden denk ik de voorkeur hebben gekregen boven Milik, waarbij Sanogo als back-up werd gehaald. Ze hebben geen idee.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 22, 2015 2:00 pm

Alexander schreef:Zou krankzinnig zijn. Die Dolberg kan/moet in de zomer aansluiten bij 1.
Je hebt de talentvolle Milik ook nog. Mag die in de winterstop alweer weg om plaats te maken voor het volgende projectje van Frank en z'n buddy's?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do okt 22, 2015 2:21 pm

Appie doet mij helaas een beetje denken aan Aissati, die was in de jeugd weergaloos, helaas bij de mannen kwam het er niet uit.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 22, 2015 2:21 pm

Ik denk dat Milik na dit jaar vertrekt. Ajax heeft 'm toch vooral genomen op basis van die serie doelpunten vorig jaar, waaronder de interlands met Polen, in combinatie met het feit dat hij relatief goedkoop was. Maar een echt gelukkige combi is het nooit geworden. Die jongen komt bij Polen altijd beter uit de verf. Hij wil wel graag maar de rol die hij moet invullen sluit niet goed aan op zijn kwaliteiten. Als dat inderdaad het geval is heb je in principe ruimte voor twee spitsen. Dolberg zou één van die twee moeten zijn.

Kun je in de winterstop iemand halen waarvan je mag verwachten dat hij er nog even 15 maakt dan is Milik tweede keuze en laat je Dolberg zijn minuten maken in Jong Ajax, misschien aangevuld met een paar invalbeurten in Ajax 1. In de zomer verkoop je dan Milik en sluit Dolberg aan bij het eerste waar hij het samen met die nieuwe spits mag gaan uitmaken.

Gaan we wel verder met Milik dan zou ik niet voor een half seizoen iemand halen als je deze jongen achter de hand hebt. Wat is de kans dat zo'n korte termijn oplossing echt iets brengt? Dat gaat vaker mis dan goed. Je kunt dan beter El Ghazi nog een paar keer in de spits opstellen als de situatie daar naar is. En misschien dat Dolberg dan al een paar minuten extra kan maken als invaller.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 22, 2015 2:21 pm

wimpey schreef:
Alexander schreef:Zou krankzinnig zijn. Die Dolberg kan/moet in de zomer aansluiten bij 1.
Je hebt de talentvolle Milik ook nog. Mag die in de winterstop alweer weg om plaats te maken voor het volgende projectje van Frank en z'n buddy's?
We hebben AEG!
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 03, 2015 9:41 am

https://twitter.com/ChampionsLeague/sta ... 1404772352

Morgen om elf uur spelen speelt de A1 tegen Moskou. Iemand die weet of Ajax.nl een stream heeft?

Rooie

Bericht door Rooie » di nov 03, 2015 2:33 pm

Ja, AjaxTV is aanwezig.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 03, 2015 6:56 pm

:biggthumpup.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 04, 2015 10:55 am

Stream doet het nog niet bij mij. Iemand bij wie dat anders is?

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 04, 2015 11:05 am

Waarom doet El A. mee? :excited.gif:

Walian staat op rechts. Lekkere buitenspelers zo. :excited.gif: Dolberg gelukkig in de spits.

Net de 1e dreiging Ajax via Bergsma (die me steeds beter bevalt) en Eiting.

Russen schakelen goed om. Hebben fysiek meer in huis. Ajax zet érg hoog druk.

Hun nr. 6 maakt een goede indruk. Directe tegenstander van Donny.

Goede aktie Dolberg, vlammend schot, goed gered.
Laatst gewijzigd door wimpey op wo nov 04, 2015 11:18 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 04, 2015 11:14 am

Geen Dekker. Is hij geblesseerd?

Counterploegje, dat Moskou. Lastig maar leerzaam.

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 04, 2015 11:19 am

Dolberg is een klasbak. Speelt nu vanaf links en meteen maakt ie indruk. Die El A. is een natte wind. Useless.

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 04, 2015 11:21 am

De afronding is niet goed: Eiting, Nouri, El A. Kansen krijgt Ajax wel.

Positiespel in opbouw goed met scharnier Eiting, die steeds op de juiste plek staat. De Ligt z'n vertrouwde zelf.

Donny en Nouri moeten meer brengen. Dolberg zit weer prima in de wedstrijd.

Goede bal van Donny net, trok het open. De schoten missen precisie. Ajax heeft meer van het spel, maar die Russen hebben een luizenploeg.

El A. in de spits is echt funest. Totaal niet balvast, slechte 1st touch.
Laatst gewijzigd door wimpey op wo nov 04, 2015 11:28 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 04, 2015 11:22 am

Net een leuk schot van de Natte Wind. :smallgrin.gif:

Donny eindelijk weer eens dwingend aanwezig.

Walian is natuurlijk geen rechtsbuiten. Daar mist hij de techniek voor.

Eiting is zo'n heerlijke voetballer. Hoop zo dat hij Ajax 1 ook fysiek aan kan.

Plaats reactie