Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Khraa

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Khraa » wo nov 04, 2015 10:29 am

Romero is ook niet gehaald om angst in te boezemen, hij is de Boer van Manchester. Over Darmian, Schweinsteiger en Herrera waren de meeste supporters na een paar wedstrijden zeer te spreken. Waarom Valdes gehaald is, weet niemand volgens mij.

Van Gaal heeft nooit een geweldige hand gehad in aankopen. Het is een van de beste trainers die er is, hij kan een team als geen ander zo laten spelen dat zwakke punten van spelers worden gemaskeerd en sterke punten er goed uitkomen.

Echter bij aankopen vergist hij zich nog wel eens in de kwaliteiten en zwakke punten en de maakbaarheid van de spelers. Aankopen is nooit zijn sterke kant geweest. Geef hem een (relatief jonge) groep spelers, tijd (dat is er bij topclubs natuurlijk niet) en vertrouwen en dan komt het wel goed.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 04, 2015 10:33 am

Khraa schreef: Echter bij aankopen vergist hij zich nog wel eens in de kwaliteiten en zwakke punten en de maakbaarheid van de spelers. Aankopen is nooit zijn sterke kant geweest. Geef hem een (relatief jonge) groep spelers, tijd (dat is er bij topclubs natuurlijk niet) en vertrouwen en dan komt het wel goed.
:biggthumpup.gif:

zeux

Bericht door zeux » wo nov 04, 2015 10:35 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Maar vooral blijven zoeken.
En Le T. wil met een machtsvotum weer eens iedere vorm van discussie de kop indrukken. Way to go, son. :biggthumpup.gif:
Je kon geen weerwoord vinden op zijn post?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 04, 2015 10:40 am

Khraa schreef: Blind heeft ook (zeker in het begin van het seizoen) prima gepresteerd.
:drecul.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 04, 2015 10:45 am

zeux schreef:
wimpey schreef:
En Le T. wil met een machtsvotum weer eens iedere vorm van discussie de kop indrukken. Way to go, son. :biggthumpup.gif:
Nee, zie mijn bovenstaande postings, die echt inderdaad nergens op slaan. Zie ook de bijdragen van Khraa.

Ik ben niet strikt in De Leer. Dat is het probleem. Dus moet ik op mijn plaats gezet worden.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 04, 2015 10:58 am

Khraa schreef:Romero is ook niet gehaald om angst in te boezemen, hij is de Boer van Manchester. Over Darmian, Schweinsteiger en Herrera waren de meeste supporters na een paar wedstrijden zeer te spreken. Waarom Valdes gehaald is, weet niemand volgens mij.

Van Gaal heeft nooit een geweldige hand gehad in aankopen. Het is een van de beste trainers die er is, hij kan een team als geen ander zo laten spelen dat zwakke punten van spelers worden gemaskeerd en sterke punten er goed uitkomen.
Binnen grenzen, want hij houdt niet van individualisten. Terwijl die vaak het verschil maken in het moderne voetbal. Di Maria kon hij niet aan het ballen krijgen.

zeux

Bericht door zeux » wo nov 04, 2015 12:09 pm

wimpey schreef:
zeux schreef:
Nee, zie mijn bovenstaande postings, die echt inderdaad nergens op slaan. Zie ook de bijdragen van Khraa.

Ik ben niet strikt in De Leer. Dat is het probleem. Dus moet ik op mijn plaats gezet worden.
Volgens mij geeft Le T, een wezenlijk ander wedstrijdbeeld weer dan jij. Daar gaat die post over.

Ik heb slechts een samenvattinkje gezien - diverse doelrijke kansen voor ManU, eentje voor CSKA -, dus kan niets zeggen over het totale wedstrijdbeeld. Maar jouw versie komt wel erg eenzijdig over, omdat hij precies de agenda bedient die je al een jaar of anderhalf aan het pushen bent.

En wanneer je je gaat verschuilen achter Khraa moet je dat natuurlijk niet selectief doen. Hij noemt ook aankopen van Van Gaal die wél presteren. Dat moet je slecht uitkomen voor het eenzijdige beeld dat je wilt framen.

Er is een verschil tussen 'kritisch volgen' en 'drang tot bashen'. Wat jij en Yopi doen valt in de tweede categorie. Kritiek is niet gewoon kritiek, maar de wil om Van Gaal onderuit te schoppen.

Er valt genoeg kritiek te leveren op Van Gaal - en ik vind ook dat hij met zijn aanval te weinig progressie boekt dit seizoen -, maar die drang om steeds maar weer voor de enkels van Van Gaal te gaan - in plaats van voor de bal - is erg vermoeiend.

Oh help, ik lijk Van Gaal te verdedigen, nu ben ik een 'evangaalist'...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 04, 2015 12:38 pm

Je preconceived ideas en reacties zonder enige voetbalinhoudelijke kennis ken ik onderhand, Zeux.

Het is niet mijn fout dat LVG niet goed inkoopt en dat zijn club daardoor ver van de top verwijderd blijft.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo nov 04, 2015 1:12 pm

Ze moeten thuis nog wel even winnen van PSV, want anders wordt die laatste pot tegen Wolfsburg nog erg spannend. :smallgrin.gif:

Heb overigens niet het gevoel dat ze bij United bezig zijn met een groots plan ofzo. Zijn daar nu 16 maanden verder en volgens mij is er rond de 400 miljoen ofzo uitgegeven en nog altijd is het voetbal om te janken.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo nov 04, 2015 1:17 pm

Ze doen het nog altijd beter dan Chelsea....

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 04, 2015 1:40 pm

zeux schreef: Oh help, ik lijk Van Gaal te verdedigen, nu ben ik een 'evangaalist'...
Daar bestaat vast een therapie voor. :smallgrin.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » wo nov 04, 2015 1:41 pm

zeux schreef:
wimpey schreef:
Niet in de vorm van een bestaand woord blijkbaar. "Machtsvotum"...wtf?
Khraa schreef: Van Gaal heeft nooit een geweldige hand gehad in aankopen. Het is een van de beste trainers die er is, hij kan een team als geen ander zo laten spelen dat zwakke punten van spelers worden gemaskeerd en sterke punten er goed uitkomen.

Echter bij aankopen vergist hij zich nog wel eens in de kwaliteiten en zwakke punten en de maakbaarheid van de spelers. Aankopen is nooit zijn sterke kant geweest. Geef hem een (relatief jonge) groep spelers, tijd (dat is er bij topclubs natuurlijk niet) en vertrouwen en dan komt het wel goed.
Ik ben het er wel mee eens, ik denk niet dat er een trainer is die geen miskopen heeft gedaan, maar zijn verhoudingen waren niet zo heel goed. En zoals wel bij hem past waren zijn miskopen wat grotesker en zijn geslaagde aankopen soms bijzonderder dan bij de gemiddelde trainer.

Bij Man U gaat het eigenlijk vrij goed, je kunt nou eenmaal niet shoppen in de eerste keus van de clubs waar je concurrent van wil gaan worden. Spelers gaan van de basis van Man U naar Real Madrid, niet andersom, Bayern, Barca, Chelsea en City houden de deur dicht. De topclubs bouwen over jaren een team door voor heel veel geld 3 keer zo veel grote talenten te kopen dan ze in de basis kunnen zetten. Als ze zo zaken blijven doen als dit jaar hebben ze over enkele jaren een selectie van vergelijkbaar niveau als de genoemde clubs, maar op een iets lager niveau kun je veel sneller een goede selectie bij elkaar kopen dan op het hoogste niveau.

Jammer dat Di Maria niet geslaagd is, maar als die jongen ervoor kiest om een ongeleid projectiel te blijven dan zal hij nog steeds heel goed verdienen in de rest van zijn carriere, hij zal niet meer de extreem waardevolle speler worden die hij had kunnen zijn. Falcao vond ik wel echt een zwakke aankoop, ten eerste omdat hij toch weer in de verleiding kwam om een echte goalgetter op te stellen, terwijl dat niet werkt met zijn speelwijze. Ten tweede omdat hij vooral op status gekocht moet zijn, een status die nogal flatteus was.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo nov 04, 2015 1:49 pm

Een speler die zich niet in een keurslijf laat persen is niet daarmee niet per se een ongeleid projectiel.

zeux

Bericht door zeux » wo nov 04, 2015 3:02 pm

wimpey schreef:Je preconceived ideas en reacties zonder enige voetbalinhoudelijke kennis ken ik onderhand, Zeux.

Het is niet mijn fout dat LVG niet goed inkoopt en dat zijn club daardoor ver van de top verwijderd blijft.
Iets beters kon je niet verzinnen?

Le T.

Bericht door Le T. » wo nov 04, 2015 3:02 pm

Yopi schreef:Een speler die zich niet in een keurslijf laat persen is niet daarmee niet per se een ongeleid projectiel.
Klopt, maar het meest uitzonderlijke sterke punt aan Di Maria vond ik altijd dat hij na 5 mislukte acties achter elkaar het gewoon met evenveel overtuiging nog een keer probeerde. Dat levert dan wel eens wat, al die mislukte acties trekken ook een wissel op het elftal. Dat moet minder om een echt grote speler te worden, wat er qua talent wel inzit, daar hij heeft hij blijkbaar geen zin in.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 04, 2015 3:16 pm

Peter schreef:Heb overigens niet het gevoel dat ze bij United bezig zijn met een groots plan ofzo. Zijn daar nu 16 maanden verder en volgens mij is er rond de 400 miljoen ofzo uitgegeven en nog altijd is het voetbal om te janken.
Ho, ho, dat mag je zo niet stellen, je moet van die 400 miljoen de inkomsten aftrekken anders ben je aan het 'framen'. :hypocrite.gif:
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » wo nov 04, 2015 6:01 pm

600 miljoen was het toch? Althans, wat voor gevoel Peter ook heeft.

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 04, 2015 9:58 pm

Arsenal slachtte United in een helft. Bayern slacht Arsenal in een helft. United-Bayern zou leuk zijn straks. Kijken wat Le T. daarna van Pep vindt...
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » wo nov 04, 2015 10:11 pm

Prachtige goal Giroud.

peter

Bericht door peter » do nov 05, 2015 8:14 am

Lionel schreef:Arsenal slachtte United in een helft. Bayern slacht Arsenal in een helft. United-Bayern zou leuk zijn straks. Kijken wat Le T. daarna van Pep vindt...
Ik hoop niet voor van Gaal dat hij Bayern ontmoet, want dat kan wel eens heel pijnlijk worden. Als je kijkt wat Bayern heeft gekocht en wat Man Utd heeft gekocht, dan heb je het wel even over wat andere klasse spelers.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 05, 2015 8:29 am

Peter schreef:
Lionel schreef:Arsenal slachtte United in een helft. Bayern slacht Arsenal in een helft. United-Bayern zou leuk zijn straks. Kijken wat Le T. daarna van Pep vindt...
Ik hoop niet voor van Gaal dat hij Bayern ontmoet, want dat kan wel eens heel pijnlijk worden. Als je kijkt wat Bayern heeft gekocht en wat Man Utd heeft gekocht, dan heb je het wel even over wat andere klasse spelers.
Haha inderdaad.

Maar Le T. vind Pep geen goede trainer. Bayern kan niet winnen van de grote teams. Dus het zou wel leuk zijn. Niet voor Daley of Depay. Of LvG.
IK GELOOF!!!!!!

Khraa

Bericht door Khraa » do nov 05, 2015 8:41 am

Ik zou het wel willen zien. Als je naar de doelpunten van Bayern kijkt gister, dan komt er veel voort uit onnozel verdedigen. Nu is dat juist het punt dat over het algemeen WEL goed is geregeld is bij United.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Le T.

Bericht door Le T. » do nov 05, 2015 8:53 am

Lionel schreef:
Peter schreef:
Haha inderdaad.

Maar Le T. vind Pep geen goede trainer. Bayern kan niet winnen van de grote teams. Dus het zou wel leuk zijn. Niet voor Daley of Depay. Of LvG.
Ik vind het best wel een goede trainer, alleen is zijn spelopvatting nog niet erg geschikt gebleken om de beste teams ook mee te verslaan. Hij moet het van spelers hebben die meer dan een klasse beter zijn dan de tegenstanders, anders wordt het niet veel. De echt goeie trainers verslaan teams die spelers van een klasse beter hebben.

peter

Bericht door peter » do nov 05, 2015 9:31 am

Khraa schreef:Ik zou het wel willen zien. Als je naar de doelpunten van Bayern kijkt gister, dan komt er veel voort uit onnozel verdedigen. Nu is dat juist het punt dat over het algemeen WEL goed is geregeld is bij United.
Tja. Arsenal maakte gehakt van United. Bayern maakte nog meer gehakt van Arsenal. Ik wil het ook wel eens zien haha.

Het verwijt van Pep is dus dat hij top is met topspelers. Oftewel, hij moet zorgen dat hij bij Bayern geen Vidal haalt, maar een Schneiderlin. Geen Costa maar Depay. Als je dan nog steeds flitsend voetbal speelt, dan ben je pas echt goed. Of hij moet Marc Overmars de portemonnaie geven. Ook een mooi plan haha.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 05, 2015 9:51 am

Bayern op 60% slacht Arsenal. Dan ga je mij niet wijsmaken dat ze moeite hebben met United omdat de verdediging zogenaamd goed staat.

Staat die wel goed? PSV scoort 2*, Arsenal 3* in een kwartier. Bovendien is United aanvallend zo machteloos dat de verdediging vanzelf wel een keer breekt.

City heeft nog wapens. Die worden ook geslacht door Bayern maar niet zo kansloos.

Ik hoop trouwens dat Barca Thiago terughaalt. Geweldenaar.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie