Absoluut conform verwachtingen.Peter schreef:Haha helemaal mooi. Blind heeft dus conform verwachting gepresteerd.

Moderator: mods
Absoluut conform verwachtingen.Peter schreef:Haha helemaal mooi. Blind heeft dus conform verwachting gepresteerd.
Is er al een uitzwaaiwedstrijd voor Danny georganiseerd?Yopi schreef:Zeker, ik had niet anders verwacht.
Dan komt de RvC van de KNVB bij elkaar? Die laten Jut & Jul gewoon zitten, schat ik zo in.Raymon schreef:17 November :)
Oh, dat kan leuk worden.Raymon schreef:Dan speelt Nederland vriendschappelijk tegen Duitsland..
Ik zit dan toevallig een paar dagen in Bremen, dus misschien rij ik wel even naar Hannover om te kijken.wimpey schreef:Oh, dat kan leuk worden.Raymon schreef:Dan speelt Nederland vriendschappelijk tegen Duitsland..
Dat wordt een Hangover in Hannover.Raymon schreef:
Ik zit dan toevallig een paar dagen in Bremen, dus misschien rij ik wel even naar Hannover om te kijken.
Je kan ook hopen tegen beter weten in, Lucas. Ik neem aan dat je niet vindt dat Blind gefaald heeft. Die discussie is dus zinloos, want ik zie een patroon van 1,5 decennium v.w.b. Blind dat bij Oranje weer eens bevestigd is.LucaS schreef:Grappig dat de hekel aan een persoon maakt dat mensen hopen op een afstraffing. Je kan ook hopen dat oranje wereldkampioen wordt natuurlijk.
Nederlands elftal oefent in maart tegen Engeland
Het Nederlands elftal speelt op dinsdag 29 maart een oefenwedstrijd tegen Engeland. De interland wordt afgewerkt op Wembley, zo maakt de KNVB bekend.
De laatste keer dat Oranje aantrad tegen Engeland was op 29 februari 2012, toen Nederland in een vriendschappelijke ontmoeting met 3-2 zegevierde.
In tegenstelling tot het Nederlands elftal kwalificeerde Engeland zich wél voor het EK.
Vier dagen voor het duel met Engeland oefent Nederland in eigen huis tegen EK-organisator Frankrijk. Het is nog onbekend waar dit duel wordt gespeeld.
In november treedt Nederland in vriendschappelijk verband aan tegen Wales (13 november) en Duitsland (17 november).
De eerste competitieve wedstrijd van Oranje is pas op 6 september 2016, de uitwedstrijd tegen Zweden in de WK-kwalificatie.
Daar lijkt me het laatste woord nog niet over gesproken...‘Blind laat Van Persie vallen: vice-aanvoerder Oranje moet noodgedwongen stoppen’
Aan de interlandloopbaan van Robin van Persie (32) lijkt na 101 interlands een einde te gaan komen. De Telegraaf pakt maandagochtend groot uit met het nieuws dat bondscoach Danny Blind de topscorer aller tijden van het Nederlands elftal niet meer nodig heeft in aanloop naar het WK 2018 in Rusland.
Dat zou ook de reden zijn voor de persconferentie die de KNVB later vandaag (14.00 uur) heeft belegd. Niet alleen het vertrek van Van Persie zou daarin bekend worden gemaakt door Blind, ook zal de keuzeheer duidelijkheid geven over de rol die Wesley Sneijder (31) en Arjen Robben (31) de komende jaren hebben. De twee routiniers zouden naar verluidt wel nog altijd een toekomst hebben bij het Nederlands elftal. Over het lot van Klaas-Jan Huntelaar (32) laat De Telegraaf niets los.
Einde interlandloopbaan Van Persie
Bind maakt met zijn besluit eigenhandig een einde aan de indrukwekkende interlandcarrière van Van Persie. De vice-aanvoerder van Oranje maakte na afloop van zijn laatste interland tegen Tsjechië (2-3 verlies) immers nog duidelijk dat hij zelf niet van plan was om af te zwaaien bij het Nederlands elftal. ‘Ik heb altijd gezegd dat ik zelf niet bedank. Zoals ik het nu zie, blijf ik gewoon beschikbaar’, zei Van Persie destijds tegen de NOS.
Alleen bij een vroegtijdig vertrek van Blind, die in augustus zijn handtekening zette onder een contract dat hem tot en met WK van 2018 verbindt aan de KNVB als bondscoach, mag Van Persie nog hopen op een terugkeer in het Oranje-shirt. Zit Blind zijn termijn uit, dan was de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Tsjechië het laatste optreden van Van Persie in het Nederlands elftal.
Absoluut. Oostveen en Blind lijken gewoon te mogen blijven zitten. Zó belangrijk blijkt Oranje dus te zijn: het vlaggenschip hoeft niet eens in goede handen te zijn, laat staan in beste handen.Le T. schreef: Met deze prestatiecultuur en winnaarsmentaliteit gaat het Nederlands elftal er weer helemaal bovenop komen.
wimpey schreef:
Daar lijkt me het laatste woord nog niet over gesproken...
Om Van Marwijk na de uitschakeling in 2012 te citeren: "Dit wilden jullie toch?". Dit Nederlands elftal is het product van de Nederlandse voetbalcultuur, de media en de bondscoach bepalen samen dat de populairste spelers worden opgesteld, en de media mogen die populariteit, al dan niet op verzoek van de schoensponsor, graag een beetje helpen. Onze dikke diva, vedettegedrag gepersonificeerd, wordt geroemd omdat hij een pens als een darter had, werd vernederd toen hij daar door een bondscoach op gewezen werd, wordt geroemd als spelmaker terwijl hij 3 passes per toernooi op de spits geeft en de rest van het spel om te huilen is, wordt geroemd om zijn vechtlust als hij de handdoek in de ring gooit door van eigen helft op goal te schieten en drukker is met een bal onder zijn shirt en een duim in zijn mond steken dan met het winnende doelpunt maken. Dat is het leiderschap dat Nederland wil zien. Van Persie de betere voetballer dan Huntelaar? Dat doet er toch helemaal niet toe?wimpey schreef:Absoluut. Oostveen en Blind lijken gewoon te mogen blijven zitten. Zó belangrijk blijkt Oranje dus te zijn: het vlaggenschip hoeft niet eens in goede handen te zijn, laat staan in beste handen.Le T. schreef: Met deze prestatiecultuur en winnaarsmentaliteit gaat het Nederlands elftal er weer helemaal bovenop komen.
V.w.b. je eeuwige rants aan het adres van Huntelaar: die kennen we onderhand. Persie lijkt me ook enigszins passé. Al zou ik Persie eerder opstellen dan Huntelaar, want Persie is simpelweg de betere voetballer.
Oostveen en Blind zijn al sinds IJsland-thuis bezig met het zoveel mogelijk afleiden van eigen falen. Persie laten vallen is weer zo'n "Bauernopfer". De media zijn dan lekker druk met Persie en niet met het feit dat Blind het volk 80% op directe kwalificatie beloofde en het feit dat hij in 4 potjes meer verliespunten incasseerde dan Hiddink in 6. Oostveen's gelul over 'bouwen' en het enorme vertrouwen dat hij heeft in deze staf moet nu natuurlijk onderbouwd (pun) worden met een selectie met allerlei nieuwe namen. Onder het mom van: kijk ons een druk aan het bouwen zijn.
Dat ben ik dus met je eens. Wanneer Oostveen en Blind al goed genoeg is voor Oranje (zelfs na zo'n historische afgang), dan ben je in feite uitgepraat. Dan ben je niet met topsport + bijbehorende mentaliteit bezig.Le T. schreef: Van Persie de betere voetballer dan Huntelaar? Dat doet er toch helemaal niet toe?
De stokpaardjes worden al flink bereden, zal ik ook nog even over Delay beginnen.Raymon schreef:*pakt de popcorn erbij*