Ajax O18 (Voorheen A1/O19)
Moderator: mods
Re: Ajax A1
Wel een schitterende actie op het middenveld van die jongen van Feyenoord voor de 0-1.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Jazeker, die goal was prima.
Wat vond jij van Rashaan Fernandes? In het verleden beviel hij me goed, maar gisteren liet hij het afweten. Slap, weinig dynamisch.
Wat vond jij van Rashaan Fernandes? In het verleden beviel hij me goed, maar gisteren liet hij het afweten. Slap, weinig dynamisch.
Passief. Net als veel buitenspelers uit de Nederlandse opleidingen zoekt hij te weinig de diepte zonder bal, en is zijn vooractie matig.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Het elftal van Ajax was toch beduidend jonger dan dat van Feyenoord? Die van die veel geprezen jeugd opleiding?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Klopt. Ajax met twee zestienjarigen: Nunnely en De Ligt. F. zonder Schuurman en Verdonk en zonder die keeper die volgens The Guardian tot de grootste talenten van weet-ik-veel behoort, maar Ajax had nog Dolberg en Cerny kunnen opstellen.
Opvallend was vooral dat de spelers van Ajax dominanter oogden. Namen meer initiatief, durfden fouten te maken. F. zette in het begin veel druk maar kon zich aan de bal maar moeilijk onderscheiden.
@Bertje: aanvallende talenten blijven bij F. vaak stilstaan in de laatste fase van de opleiding, vind je ook niet?
Opvallend was vooral dat de spelers van Ajax dominanter oogden. Namen meer initiatief, durfden fouten te maken. F. zette in het begin veel druk maar kon zich aan de bal maar moeilijk onderscheiden.
@Bertje: aanvallende talenten blijven bij F. vaak stilstaan in de laatste fase van de opleiding, vind je ook niet?
Laatst gewijzigd door Yopi op za okt 17, 2015 3:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Feyenoord had 1 16-jarige in de basis, Ajax had er 2 in de basis en ook 2 op de bank.Raymon schreef:Het elftal van Ajax was toch beduidend jonger dan dat van Feyenoord? Die van die veel geprezen jeugd opleiding?
Verder was het qua mannekes van 18 en 17 jaar redelijk gelijkwaardig, maar het is idd bullshit dat de jeugdlichtingen van fnooit beter zouden zijn.

- InnerHarbour
Hoezo smoesjes? Je moet je ontwikkelen.InnerHarbour schreef:Prachtig wat een smoesjes er verzonnen worden voor het meespelen van die drie.
Dat doe je niet als je week in week uit de beste en de oudste van je team bent en ook niet als je in een fysieke competitie als tiener weliswaar sterker wordt in de duels maar opeens veeeeel minder balcontacten hebt dan bij je spel hoort en dan wat je al jaren achtereen gewend bent.
Een combi van fysiek je mannetje leren staan en met techniek en leiderschap andere tieners op sleeptouw nemen is dus het beste.
Lionel schreef:Zoals jij steeds smoesjes verzint voor Liverpool?

Bij Ajax weet men heel wat beter wat men doet dan bij Liverpool.

Smoesjes?InnerHarbour schreef:Prachtig wat een smoesjes er verzonnen worden voor het meespelen van die drie.

Op internationale toernooien moet de Ajax-jeugd presteren en daarmee de opleiding op de kaart zetten. Vandaar dat Ajax bij bijvoorbeeld het Aegon-toernooi (of hoe heet het nu?) altijd op volle oorlogssterkte komt.
Ajax wil ook per se dat de A1 het hoofdtoernooi van de YCL bereikt en in dat toernooi presteert. Daarom worden de beste spelers opgetrommeld. Het is dan handig als die spelers een keer samenspelen.
- InnerHarbour
Kijk de oppersmoezen verzinner m.b.t. Cruijff en de jeugdopleiding is ook wakker
Presteren is niet belangrijk voor de jeugd alleen de individuele ontwikkeling heb ik hier al 100 keer gelezen alleen nu even niet. 

YNWA
Gelukkig heb je van Liverpool meer verstand, IH. 

Het is natuurlijk ook weleens belangrijk om een jeugdtoernooi te winnen. Welke teams er in de finales staan en welke niet wordt wereldwijd in de media door jonge spelers en door ouders gelezen en bepaalt dus ook mede of de volgende Jari Litmanen wel of niet voor zijn ontwikkeling naar Amsterdam wil komen.InnerHarbour schreef:Kijk de oppersmoezen verzinner m.b.t. Cruijff en de jeugdopleiding is ook wakkerPresteren is niet belangrijk voor de jeugd alleen de individuele ontwikkeling heb ik hier al 100 keer gelezen alleen nu even niet.
Daarnaast: hoe meer wedstrijden tegen zware tegenstanders je speelt hoe beter. Daarom dus liever de finale halen van zo'n Youth League dan in de knock-out fase meteen sneuvelen.
Ach, Ajax verscheen in Gelsenkirchen wel met drie B-junioren aan de aftrap: Zeefuik, De Ligt, Bakboord. Sowieso een jong elftal, dus die ervarener jongens erbij halen was geen overbodige luxe. Het team moet wel door, want de YCL is erg leerzaam voor talenten, zoals Cruijff al aangeeft.
Vorig seizoen sneuvelde Ajax in de achtste finales na strafschoppen. Ietwat teleurstellend, maar we moeten niet vergeten dat bijvoorbeeld Bazoer nog had mogen meedoen. Omdat Bazoer daar niets mee opschoot, hebben ze hem dus buiten het team gelaten. Dát is individuele aanpak. Niet dat je nooit met je sterkste team mag spelen.
Vorig seizoen sneuvelde Ajax in de achtste finales na strafschoppen. Ietwat teleurstellend, maar we moeten niet vergeten dat bijvoorbeeld Bazoer nog had mogen meedoen. Omdat Bazoer daar niets mee opschoot, hebben ze hem dus buiten het team gelaten. Dát is individuele aanpak. Niet dat je nooit met je sterkste team mag spelen.
- InnerHarbour
Jammer. Vink komt op mij als een vakman over.Thijs schreef: Dit was trouwens de laatste wedstrijd van Gery Vink als coach, vanaf maandag staat Wim Jonk voor de groep.
Het is een roulatiesysteem, dus over een tijdje is hij weer de trainer.
Vanavond om 19.00 de YL-return tegen Schalke. Live en gratis te zien op ajax.nl.
De Duitsers zien het nog zitten.
http://knappenschmiede.schalke04.de/de/ ... 71-6-.html
Ze stellen dus opnieuw drie dispensatiespelers op.
De Duitsers zien het nog zitten.
http://knappenschmiede.schalke04.de/de/ ... 71-6-.html
Ze stellen dus opnieuw drie dispensatiespelers op.
Vink is een vakman, maar Wim Jonk is dit, zeker voor de A1, absoluut ook.wimpey schreef:Jammer. Vink komt op mij als een vakman over.Thijs schreef: Dit was trouwens de laatste wedstrijd van Gery Vink als coach, vanaf maandag staat Wim Jonk voor de groep.
Gery Vink is wel echt een fantastische vent voor in de opleiding. Niet alleen uitermate geschikt voor een A1, juist ook bijvoorbeeld een A2, Jong Ajax of zelfs een nog iets lager team past uitmuntend bij zijn aanpak. Hoewel één van de oudere werknemers onder de jeugdtrainers heeft hij echt een heerlijk soort jeugdig enthousiasme, zelfs een gozer El Ham was geraakt door zijn aanpak aldus El Ham zelf.
Heeft niet zozeer te maken met wel of niet een Cruijff-adept zijn, maar gewoon met logisch nadenken.InnerHarbour schreef:Aldus de twee grootste Cruijff-adepten van de forum.
Kishna ook. Ik zie 'm graag coachen, een borrelende vulkaan. Zo speelt z'n A1 ook: klap er maar op, afjagen, hartstocht.Cruijff schreef: Hoewel één van de oudere werknemers onder de jeugdtrainers heeft hij echt een heerlijk soort jeugdig enthousiasme, zelfs een gozer El Ham was geraakt door zijn aanpak aldus El Ham zelf.
Klopt. Gery Vink is een motivator van het mooie soort. Geen gespeelde act, wel een gozer wiens vuur uit zijn lichaam spat en ook gewoon echt meteen overslaat op de spelers die hij coacht. In de zin van een ploeg die zijn tegenstander op een heel felle manier bij de strot pakt, heel intensief afjaagt, voetballende agressie en zeker niet stupide om zich heen schoppend en kaarten pakkend.
De A1 toen die vorig seizoen door Wim Jonk gecoacht werd vond ik ook erg fijn spelen. Jij bent nu weer terug in het land en een regelmatige bezoeker van De Toekomst, aan jou de komende maanden ook de kans om Jonk en zijn A1 te beoordelen.
De A1 toen die vorig seizoen door Wim Jonk gecoacht werd vond ik ook erg fijn spelen. Jij bent nu weer terug in het land en een regelmatige bezoeker van De Toekomst, aan jou de komende maanden ook de kans om Jonk en zijn A1 te beoordelen.
-
Je beschrijft nu de speelwijze van Robin PronkCruijff schreef:Klopt. Gery Vink is een motivator van het mooie soort. Geen gespeelde act, wel een gozer wiens vuur uit zijn lichaam spat en ook gewoon echt meteen overslaat op de spelers die hij coacht. In de zin van een ploeg die zijn tegenstander op een heel felle manier bij de strot pakt, heel intensief afjaagt, voetballende agressie en zeker niet stupide om zich heen schoppend en kaarten pakkend.

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Haha Robin Pronk. 
Als je het over child abusers hebt...

Als je het over child abusers hebt...
Van de coach Jonk heb ik geen hoge pet op. Fluisterend en prevelend bereik je je spelers niet. Ik stond laatst pal achter z'n dug-out, maar kon 'm amper verstaan. Ergo: Jonk lijkt me meer een man voor de achtergrond. Aan z'n gesteggel met z'n vml. buddy's lijk je wel af te kunnen lezen dat ie z'n lijn trouw blijft, dat ie hart voor de zaak heeft en dat ie op De Toekomst de zaakjes op orde heeft. De manier waarop ie z'n lijn verdedigt klopt m.i. niet, want je hebt maar bij afspraken te verschijnen. Dát ie z'n lijn verdedigt is natuurlijk prima. Niveau Duarte, Hoorn, 4gever, Sanogo (en veel beter) loopt in de A-jeugd immers wel rond.Cruijff schreef: De A1 toen die vorig seizoen door Wim Jonk gecoacht werd vond ik ook erg fijn spelen. Jij bent nu weer terug in het land en een regelmatige bezoeker van De Toekomst, aan jou de komende maanden ook de kans om Jonk en zijn A1 te beoordelen.
In zijn positie zou ik juist heel cynisch bij de rest van het TH gaan zitten. Beetje sucken, zo van: "Pareltje gezien bij Fox joh! Echt iets voor ons! Weghorst heet ie! Hadden ze het afg. weekend op De Dijk om 2 uur 's ochtends ook over. Veel beter dan Dolberg, halen die gast!".