Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Yopi » wo okt 21, 2015 8:40 am

Trab schreef: Wat ik mooist vond aan Bayern is dat ze gewoon 90 minuten met de achterste linie tegen het middenveld aan spelen. Gewoon met 11 man op de helft van Arsenal. En dan gaan die de boer en Gullit beweren dat ze leiden aan de Nederlandse ziekte omdat ze 70% balbezit hadden. Haha. What joke. Arsenal gemazzeld vandaag.
Natuurlijk. Zeldzame fout van Neuer.

Bayern was heer en meester. Technisch veel beter. Miste wel de drive om dit in cijfers uit te drukken.

De terugwedstrijd zal dat anders zijn.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 21, 2015 8:57 am

Yopi schreef:
Trab schreef: Wat ik mooist vond aan Bayern is dat ze gewoon 90 minuten met de achterste linie tegen het middenveld aan spelen. Gewoon met 11 man op de helft van Arsenal. En dan gaan die de boer en Gullit beweren dat ze leiden aan de Nederlandse ziekte omdat ze 70% balbezit hadden. Haha. What joke. Arsenal gemazzeld vandaag.
Natuurlijk. Zeldzame fout van Neuer.

Bayern was heer en meester. Technisch veel beter. Miste wel de drive om dit in cijfers uit te drukken.

De terugwedstrijd zal dat anders zijn.
Ik heb ook genoten van Bayern. Arsenal moet zich kapotschamen. Praatjes over dat ze de CL kunnen winnnen maar ze speelden echt als losers. En dan feestvieren alsof je de CL wint :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo okt 21, 2015 9:07 am

Prachtig die 'haters' van de PL. Als een Engelse club verliest in de CL is het: zie je wel zijn allemaal prutsers, als ze winnen zijn het nog steeds prutsers de tegenstander was veel beter maar vergaten te winnen. :smallgrin.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 21, 2015 9:28 am

InnerHarbour schreef:Prachtig die 'haters' van de PL. Als een Engelse club verliest in de CL is het: zie je wel zijn allemaal prutsers, als ze winnen zijn het nog steeds prutsers de tegenstander was veel beter maar vergaten te winnen. :smallgrin.gif:
Niet dan? Moet nog steeds zien dat ze doorgaan hoor. Zelfde voor Chelsea. Ook nog geen gelopen koers.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 21, 2015 9:34 am

Hater... Wat een onzinwoord. Ik heb op zich niets tegen de PL, vind die alleen wat overschat. Meer marketing en entourage dan substantie, zeg maar. Als je in beschouwing neemt hoeveel Engelse clubs te besteden hebben valt het over de hele linie wat tegen. De beste trainers en spelers zitten níet in Engeland.

Dat neemt niet weg dat een Engelse club best een keer van een echte Europese topclub kan winnen. Die kunnen ook een mindere dag hebben. En zonder geluk vaart niemand wel.

Le T.

Bericht door Le T. » wo okt 21, 2015 10:06 am

GangstaRiB schreef:Ik heb het commentaar van De Boer en Gullit niet gezien, maar als ze zeggen dat ze met veel balbezit weinig gedaan hebben, ben ik het ermee eens. Ik zag tikki-takka voetbal op de middenlijn. Ja dat zag er leuk uit, maar had geen enkel effect. Daarna kwam er meestal een kansloze dieptepass van Alonso die Arsenal makkelijk kon verdedigen.
Arsenal is een goede ploeg dit jaar. Ontzettend veel snelheid en agressiviteit. Zie ze ver komen. Zowel in Europa als in de PL.
Ik zie ze wel weer de kwartfinale halen of zo, maar het is niet veel anders dan andere jaren. Sterke ploeg, snel voetbal, maar 'net niet' spelers op cruciale posities. Zo'n Walcott gaat niet de doelpunten voor je maken op dit niveau, die krijgt dan net de bal niet lekker mee als dat het verschil is tussen alleen voor de keeper komen en terug moeten leggen, die schiet op Neuer ipv de laatste verdediger proberen uit te spelen, die werkt aan een goeie shots on target statistiek terwijl je om Neuer te verslaan toch echt wat meer de hoeken moet opzoeken en beter hard op de kruising kan mikken dan teveel naar het midden. Ik ben wel fan van Giroud als type speler, maar die is al killer ook niet berekenbaar.

Bayern is gewoon niet zo heel goed. Ze blinken uit in het totaal vernederen van relatieve voetbaldwergen, maar tegen tegenstanders van hun eigen formaat kunnen ze niet zo heel veel. Het is te verzorgd, het gebrek aan opportunisme haalt de angel eruit. Die Costa kan heel leuk voetballen, maar die moet gewoon 15 keer een actie maken om een voorzet te geven, dan verliest die hem 5 keer en heb je minder balbezit, maar dan heb je ook meer dan enkele kansjes. Guardiola's spelopvatting heeft een Messi, een Iniesta en een scheidsrechter nodig om succesvol te zijn op het hoogste niveau tegen de beste tegenstanders.

Uitstekend getraind elftal hoor, ik snap ook best dat het genieten is voor trainers en aspirant-trainers omdat het typische trainerswerk er heel goed uitziet. Maar dat en de bijbehorende balbezitpercentages moet niet verward worden met kracht. De kracht van het elftal moet blijken uit het verslaan van teams als Arsenal en mee kunnen komen met teams als Barcelona en Real. Guardiola gaat een grootse Robben nodig hebben om niet weer af te gaan als een gieter.
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo okt 21, 2015 10:26 am

Le T. schreef:
GangstaRiB schreef:Ik heb het commentaar van De Boer en Gullit niet gezien, maar als ze zeggen dat ze met veel balbezit weinig gedaan hebben, ben ik het ermee eens. Ik zag tikki-takka voetbal op de middenlijn. Ja dat zag er leuk uit, maar had geen enkel effect. Daarna kwam er meestal een kansloze dieptepass van Alonso die Arsenal makkelijk kon verdedigen.
Arsenal is een goede ploeg dit jaar. Ontzettend veel snelheid en agressiviteit. Zie ze ver komen. Zowel in Europa als in de PL.
Uitstekend getraind elftal hoor, ik snap ook best dat het genieten is voor trainers en aspirant-trainers omdat het typische trainerswerk er heel goed uitziet. Maar dat en de bijbehorende balbezitpercentages moet niet verward worden met kracht. De kracht van het elftal moet blijken uit het verslaan van teams als Arsenal en mee kunnen komen met teams als Barcelona en Real. Guardiola gaat een grootse Robben nodig hebben om niet weer af te gaan als een gieter.
Dat laatste is zeker waar. Muller stond weg te kwijnen op rechts terwijl Thiago en Xabi in het midden stonden aan te kloten. Costa is veel gespin, weinig wol. Robben zorgt voor verrassing, dat ontbeert Bayern nu.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 21, 2015 10:27 am

Logisch, Robben is onvervangbaar.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo okt 21, 2015 11:36 am

GangstaRiB schreef:
Trab schreef:
Peter schreef:Zo gigantisch veel beweging zonder bal (in balbezit) en zo verschrikkelijk sterk druk zetten zonder bal (bij balverlies) bij Bayern. Als je ziet hoe zo'n Vidal, Thiago en Muller zich positioneren en continu in beweging zijn? Vergelijk dat eens met.... Ach ja, ik vertel ook niks nieuws haha.
Wat ik mooist vond aan Bayern is dat ze gewoon 90 minuten met de achterste linie tegen het middenveld aan spelen. Gewoon met 11 man op de helft van Arsenal. En dan gaan die de boer en Gullit beweren dat ze leiden aan de Nederlandse ziekte omdat ze 70% balbezit hadden. Haha. What joke. Arsenal gemazzeld vandaag.
Ik heb het commentaar van De Boer en Gullit niet gezien, maar als ze zeggen dat ze met veel balbezit weinig gedaan hebben, ben ik het ermee eens. Ik zag tikki-takka voetbal op de middenlijn. Ja dat zag er leuk uit, maar had geen enkel effect. Daarna kwam er meestal een kansloze dieptepass van Alonso die Arsenal makkelijk kon verdedigen.
Schei toch uit. Ze zijn driekwart wedstrijd helemaal zoek gespeeld. Arsenal was nergens en mogen neuer danken voor die blunder.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo okt 21, 2015 11:49 am

Schei toch uit. Ze zijn driekwart wedstrijd helemaal zoek gespeeld. Arsenal was nergens en mogen neuer danken voor die blunder.
Zoekgespeeld? Zeker niet. Arsenal ving ze op, linie's dicht op elkaar en Bayern liep zich stuk. Misschien een paar hachelijke momenten, maar echt uitgespeelde kansen heeft Bayern niet gehad, behalve een één-twee waarbij Muller vrij op de keeper kwam. Bayern had balbezit, dat wel.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 21, 2015 12:20 pm

Lewandowski? Cech weet niet eens hoe die bal via zijn lichaam over ging.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » wo okt 21, 2015 12:20 pm

GangstaRiB schreef:
Le T. schreef:
Dat laatste is zeker waar. Muller stond weg te kwijnen op rechts terwijl Thiago en Xabi in het midden stonden aan te kloten. Costa is veel gespin, weinig wol. Robben zorgt voor verrassing, dat ontbeert Bayern nu.
Robben kan een actie maken, en als hij er niet uitkomt de bal overhouden. Mindere goden moeten gewoon wat meer risico in hun spel leggen om gevaarlijk te worden, met alleen Robben redden ze het ook niet.
Trab schreef: Schei toch uit. Ze zijn driekwart wedstrijd helemaal zoek gespeeld. Arsenal was nergens en mogen neuer danken voor die blunder.
Arsenal had de meeste en de grootste kansen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 21, 2015 1:00 pm

Wedstrijd niet gezien. Eerste keer dat Bayern dit seizoen niet wint, meen ik...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo okt 21, 2015 3:36 pm

Le T. schreef:
Trab schreef: Schei toch uit. Ze zijn driekwart wedstrijd helemaal zoek gespeeld. Arsenal was nergens en mogen neuer danken voor die blunder.
Arsenal had de meeste en de grootste kansen.
Vond ik ook. Neem alleen al die vrije kopkans van Arsenal in de eerste helft die normaal altijd een doelpunt zou zijn alleen die Neuer had hem op een of andere miraculeuze wijze.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 21, 2015 4:32 pm

Tja, dat ze de beste kansen hadden betekent voor mij niet dat ze recht hadden op de overwinning. Als je speelt zoals Bayern geef je ontzettend veel ruimte weg. Zou zielig zijn als ze dan geen kansen hadden gehad. En Lewandowski had natuurlijk ook gewoon een 1000% kans.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » wo okt 21, 2015 5:50 pm

Lionel schreef:Tja, dat ze de beste kansen hadden betekent voor mij niet dat ze recht hadden op de overwinning. Als je speelt zoals Bayern geef je ontzettend veel ruimte weg. Zou zielig zijn als ze dan geen kansen hadden gehad.
Dit volg ik niet. Wat geeft je anders recht op een overwinning als het niet meer doelpunten maken is dan meer kansen creeeren dan je tegenstander? Het is toch een spel om zoveel mogelijk kansen te creeeren en zo min mogelijk kansen weg te geven teneinde meer doelpunten te maken dan de tegenstander?
En Lewandowski had natuurlijk ook gewoon een 1000% kans.
Mwah, ik vind hem heel goed, maar het is geen wonderspits die uit alle hoeken raak schiet. Doet het ertoe trouwens, aangezien er andere dingen zoals balbezit schijnen te tellen?
wimpey schreef:Wedstrijd niet gezien. Eerste keer dat Bayern dit seizoen niet wint, meen ik...
Eerste keer dit seizoen dat ze goede tegenstander treffen schat ik.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 21, 2015 6:23 pm

Arsenal had 1 of 2 goede kansen maar werden bij vlagen compleet weggespeeld. Normaal gesproken wilt Arsenal de bal hebben. Gisteren hadden ze die amper.

Arsenal won door een zeldzame fout van Neuer. Niet door een fantastisch doelpunt hoor. En Bayern hoefde natuurlijk niet. Thuis maken ze gehakt van Arsenal.
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo okt 21, 2015 6:46 pm

Lionel schreef:Arsenal had 1 of 2 goede kansen maar werden bij vlagen compleet weggespeeld. Normaal gesproken wilt Arsenal de bal hebben. Gisteren hadden ze die amper.

Arsenal won door een zeldzame fout van Neuer. Niet door een fantastisch doelpunt hoor. En Bayern hoefde natuurlijk niet. Thuis maken ze gehakt van Arsenal.
Precies. Arsenal had op de eerste 5 minuten na niks, maar dan ook helemaal niks in te brengen. Als Bayern de bal kwijt was dan hadden ze hem binnen een paar seconden terug door fantastisch druk te zetten. Denk dat AarsENG Wenger zelden zo is weggespeeld als gisteren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2015 7:30 pm

Lowietje stuurt Man U vanavond weer het veld in zonder Depay én zonder Blind.

Skampie

Bericht door Skampie » wo okt 21, 2015 7:56 pm

Cruijff schreef:Lowietje stuurt Man U vanavond weer het veld in zonder Depay én zonder Blind.
Moet Blind een voorbeeld aan nemen... Gaat helemaal goedkomen met het nl elftal...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo okt 21, 2015 8:41 pm

Staan wel gewoon achter. Wordt nog interessant zo, want Man Utd komt dus in een poule met wat zwakke subtoppers niet bovendrijven.

Skampie

Bericht door Skampie » wo okt 21, 2015 8:42 pm

Nou sturen ze Kraay jr. er uit bij SBS en laten ze die maffe keeper zitten als analist... Dussss...

Het is beide niks... Maar ik snap het niet...

Wat een kutzender is dat ook... Bwergh

Ik ga dnk ik gewoon wweer teletekst supporter worden...

Skampie

Bericht door Skampie » wo okt 21, 2015 8:55 pm

En vriendje Bruma zei nog: de jong heeft meer te bieden dan Dost..

In het zicht van zijn vorige tophit heb ik besloten hem ook niet meer serieus te nemen...

Er blijven zo wel weinig voetballers over die ik serieus neem hoor..

Maargoed...ik verdien nog niet een 10de van wat ze verdienen...

Het lijkt me heerljk om voor mijn werk ook zulke stomme uitspraken te mogen doen en verder niks te hoeven kunnen met zo een salaris

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo okt 21, 2015 9:01 pm

PSV wordt nu even weggevaagd in 10 minuutjes. Kansloze hap. Draxler mag hier zonder centje pijn doorlopen en uithalen. Niemand die hem een strobreed in de weg legt.

Skampie

Bericht door Skampie » wo okt 21, 2015 9:13 pm

@Cruijff: zou Bruma niks voor Willem II zijn voor een jaartje? :onfire.gif:

Plaats reactie