De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Le T.

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » ma okt 19, 2015 3:18 pm

GangstaRiB schreef:Ajax moet lekker afscheid nemen van Cruijff en z'n posse.
En nu definitief, niet dat hij over 2 jaar weer komt zeuren als een ander zijn puinhoop heeft opgeruimd zoals de vorige keer.

De rest van de Telegraaf een stadionverbod geven, kom maar weer terug als jullie je kunnen beperken tot verslaggeving.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Nicolai

Bericht door Nicolai » ma okt 19, 2015 4:14 pm

Wijzigingen binnen RvC

De Raad van Commissarissen (RvC) van AFC Ajax NV verwacht nog dit kalenderjaar twee nieuwe leden voor te kunnen dragen. Deze voordracht zal plaatsvinden tijdens een nog uit te schrijven Bijzondere Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA).

Deze voordrachten zijn het gevolg van de recente veranderingen binnen de directie en de RvC, zoals aangekondigd in een persbericht op 6 september 2015. Door de voorgenomen benoeming van Dolf Collee tot statutair directeur en directievoorzitter, bij de eerstvolgende Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA), is een vacature binnen de RvC ontstaan. Collee trad vanwege deze aangekondigde wijziging af als commissaris. RvC-voorzitter Hans Wijers heeft eveneens kenbaar gemaakt binnenkort te willen aftreden, waardoor een tweede vacature binnen de RvC ontstaat.

Momenteel worden gesprekken gevoerd met kandidaten. Nadien volgt een voordracht van de twee beoogde nieuwe leden van de RvC bij een BAVA.

Reactie Wijers

Hans Wijers: ,,Bij mijn collega’s in de RvC is al langere tijd bekend dat ik tijd zou willen vrijmaken voor andere dingen. Ik wilde niet zomaar wegstappen, maar pas als ik het gevoel heb dat het organisatorisch en bestuurlijk gezien verantwoord is. Met de reeds aangekondigde wijzigingen binnen de directie is dat een feit. De club staat er zakelijk en financieel gezien ook goed voor. We hebben met elkaar veel bereikt. Sportief gezien was het niet halen van de UEFA Champions League een domper, maar in de Eredivisie gaat het goed. De spelers in wie de club veel vertrouwen heeft, zowel in de A-selectie als bij de jeugd, hebben langlopende contracten. Ook dat is belangrijk."

Wijers vervolgt: ,,De directie van Ajax gaat komend jaar geleid worden door Dolf Collee en daarna neemt Edwin van der Sar het stokje over. Samen met Jeroen Slop en Marc Overmars voeren zij de dagelijkse leiding van de club. Ik heb veel vertrouwen in deze directie, voor zowel de korte als de lange termijn. Leo van Wijk heeft zich bereid verklaard de rol van voorzitter van mij over te willen nemen. Hij kent de club door en door en heeft daarnaast een schat aan internationale ervaring op bestuurlijk topniveau, dus ook dat is goed voor Ajax.”
Ajax.nl

Rooie

Bericht door Rooie » ma okt 19, 2015 4:20 pm

'Ik wilde niet zomaar wegstappen, maar pas als ik het gevoel heb dat het organisatorisch en bestuurlijk gezien verantwoord is.'
Hij heeft wel gevoel voor humor :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma okt 19, 2015 4:58 pm

Le T. schreef:
GangstaRiB schreef:Ajax moet lekker afscheid nemen van Cruijff en z'n posse.
En nu definitief, niet dat hij over 2 jaar weer komt zeuren als een ander zijn puinhoop heeft opgeruimd zoals de vorige keer.

De rest van de Telegraaf een stadionverbod geven, kom maar weer terug als jullie je kunnen beperken tot verslaggeving.
Doodschieten, die lui! :hypocrite.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma okt 19, 2015 6:16 pm

Over een paar maanden gaan we weer tot de Europese top horen, dat is toegezegd, maart 2016-2018 In het interview met Nog Lang werd ineens 2012-2013 als het startpunt van de JC-revolutie gezien, dan wordt het 2020? Nog even wachten,dus.

JC moet nu alle macht krijgen, hij alleen in de RvC, hij alleen in de directie anders zijn zoon of Wim Jonk, anders blijft Ajax aan JC en De T. hangen.

Het terugtrekken is al begonnen met Ling. De hele revolutie is een grote mislukking, " niemand praat meer met een ander", al die toppers met driejarige mavo durven en kunnen niets, het wachten is op Jaap de Groot, "JC's Olivetti" . Hoe gaat hij de terugtocht regisseren, want de mislukking moet zogedraaid worden, dat het nooit de schuld kan zijn van JC, het zal aan de anderen liggen, Jaap moet alleen nog uitzoeken wie als eerste zal worden geslachtofferd.

Jany v.d. Veen, leefde hij nog maar, hij wist alles, vertelde JC, dan had Ajax in 2016 de CL wel gewonnen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 19, 2015 7:36 pm

Benji schreef:
'Ik wilde niet zomaar wegstappen, maar pas als ik het gevoel heb dat het organisatorisch en bestuurlijk gezien verantwoord is.'
Hij heeft wel gevoel voor humor :smallgrin.gif:
Misschien dat Yopi in dat l*lverhaal van Wijers trapt, maar verder gelooft niemand dat toch? :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 19, 2015 8:26 pm

Net bij VI een fragment met Overmars bij Kees Jansma.... christus.. dat kan toch niet zo'n gozer? Tranen stonden in z'n ogen, zenuwen tijdens het praten.
Dat kan toch geen manager bij Ajax zijn? Wat een aanfluiting. Als dit de protegé van Cruijff is... :excited.gif:
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 19, 2015 8:35 pm

Ik zag het. Daar schrok ik eerlijk gezegd ook wel even van.

Los van zijn zenuwen en houding. Het is wel duidelijk dat dit niet goed komt. Die mensen praten gewoon niet met elkaar en zijn er als volwassen mensen niet in geslaagd om dat op te lossen. Dat is wel een pijnlijke constatering hoor. Zoiets moet gewoon binnen een week opgelost zijn.

Hoe moet ik me dat nu voorstellen. Dat ze een beetje naar hun veters staan te staren als ze toevallig samen bij de koffie automaat staan? :confused.gif:

Als mensen daar niet uitkomen is het aan de eindverantwoordelijke om in te grijpen. Op deze manier is het een pijnlijk en collectief brevet van onvermogen.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » ma okt 19, 2015 8:49 pm

Er is alleen geen eindverantwoordelijke
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 19, 2015 8:52 pm

Nou, terwijl ik dat zat te tikken vroeg ik me inderdaad af wie nu de aangewezen persoon is om dan in te grijpen. Ik denk dat je dan uit had moeten komen bij Van Kinsbergen toen hij nog in dienst was als Algemeen Directeur. Nu is dat dan Dolf Collee.

Maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat volwassen mensen daar niet onderling uitkomen. Het is natuurlijk mogelijk dat je het niet eens bent met elkaar maar niet meer praten? Dat kan echt niet. En zo te zien zit er echt veel emotie achter. Ik schrok echt een beetje van de beelden van Overmars. Onvoorstelbaar.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma okt 19, 2015 9:04 pm

@Duke: lulverhaal of niet, het is de enige toelichting die we hebben. Andere verklaringen zijn speculatie.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 19, 2015 9:09 pm

Als die Jonk niets wil flikker hem dan lekker op straat, ik ben wel een beetje klaar met die Cruijff en het niet nemen van zijn verantwoordelijkheden. Eerst de boel op zijn kop zetten om vervolgens op die berg toe te kijken. Dag JC ik heb het wel gezien met je.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma okt 19, 2015 9:29 pm

InnerHarbour schreef:Als die Jonk niets wil flikker hem dan lekker op straat, ik ben wel een beetje klaar met die Cruijff en het niet nemen van zijn verantwoordelijkheden. Eerst de boel op zijn kop zetten om vervolgens op die berg toe te kijken. Dag JC ik heb het wel gezien met je.
In het echte leven (wat dat mag zijn) heb je niets aan die uitvoerders, mensen zonder eigen mening, maar in voetballend Nederland staan ze in hoog aanzien, De Groot en Derksen en bepalen de pr, wat er geacht wordt te zeggen, te publiceren. Volkskrant, NRC, AD zijn besmet , Trouw? De T. Is naast het OT en NT leidend, de voetbalsharia.

JC en verantwoording nemen, wie weet iets te verzinnen waar JC de verantwoording voor heeft genomen in de laatste 20 jaar?

Aanvulling: hij is verantwoordelijk voor iedere overwinning, waar ook ter wereld.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 19, 2015 9:43 pm

Demosthenes schreef:De Groot en Derksen en bepalen de pr, wat er geacht wordt te zeggen, te publiceren. Volkskrant, NRC, AD zijn besmet , Trouw? De T. Is naast het OT en NT leidend, de voetbalsharia.

JC en verantwoording nemen, wie weet iets te verzinnen waar JC de verantwoording voor heeft genomen in de laatste 20 jaar?

Aanvulling: hij is verantwoordelijk voor iedere overwinning, waar ook ter wereld.
Word je zelf nou nooit eens moe van al deze clichés?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di okt 20, 2015 8:42 am

Cliche's? Dat wordt geschreven door iemand die nooit iets anders doet dan tot in het absurde de jc-revolutie (Nieuw is het ontbreken van de hoofdletters) verdedigen.

De sharia noemen is al zo vaak gebeurd? Trouw? Wijs mij er dan op waar JC de laatste 20 jaar dan wel verantwoordelijkheid droeg, behalve bij de chaos toen zijn toenmalige discipel :drecul.gif: MvB de leiding over Ajax kreeg en de puinhoop die het nu weer bij Ajax is, weer het ontbinden van de RvC? Gebrek aan communicatie, enz.
enz.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di okt 20, 2015 10:04 am

Met terugwerkende kracht zie je welk scenario de Cruijff-haters binnen Ajax voor ogen hebben:

Weijers en Collee vertrekken. Ruimte voor medestanders.
Maar die vervelende Ling kon nog roet in het eten gooien. Ling aanpakken dus.
Ook vervelend: veel supporters staan achter Cruijff. Vol gas erop dus.
Jonk aanpakken: twee vliegen in één klap. Cruijff vindt dat vervelend en als Jonk zijn biezen pakt, hebben we de Toekomst terug. Want de rest daar zal hem wel volgen. Ruimte voor medestanders.

Goed nieuws voor wie hier blij mee is: Danny Blind komt binnenkort weer vrij.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di okt 20, 2015 10:27 am

Tja, je verwacht het niet hè. :smallgrin.gif:
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di okt 20, 2015 10:36 am

Was niet duidelijk waarom ze zo hard de aanval inzetten op Ling, nee.

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 20, 2015 10:42 am

Volgens mij is Ling toch gewoon aangesteld en is hij uiteindelijk zelf opgestapt. Tijnzij hij telefonisch bedreigd is natuurlijk.
I think I lost my fucking headache

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di okt 20, 2015 10:52 am

Yopi schreef:Was niet duidelijk waarom ze zo hard de aanval inzetten op Ling, nee.
Woosh, it went right over your head. :hypocrite.gif:
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di okt 20, 2015 10:53 am

Zeker. Door de mensen die er nu zitten.

Zijn reputatie is wel besmeurd. Maar goed, dat weet je.

Mano

Bericht door Mano » di okt 20, 2015 11:27 am

Yopi schreef:Met terugwerkende kracht zie je welk scenario de Cruijff-haters binnen Ajax voor ogen hebben:

Jonk aanpakken: twee vliegen in één klap. Cruijff vindt dat vervelend en als Jonk zijn biezen pakt, hebben we de Toekomst terug. Want de rest daar zal hem wel volgen. Ruimte voor medestanders.

Yopi, jij bent het toch wel eens dat er behoorlijk wat misgaat binnen Ajax?
Dat een paar mannen (met JC Visie) niet tot een gezamenlijk belang kunnen komen...
Dat het aankoopbeleid zwaaar ondermaats is.
Dat het voetbal ondermaats is, niet qua binnenlandse resultaat maar wel qua spel & europa.
Dat de doelstelling 'over 4 jaar meedraaien in Europa' niet gehaald is (mede door bovenstaande kwesties)
Dat de jeugdopleiding 'nog' niet heeft gebracht wat men voor ogen heeft. (Ajax 1 is de maatstaf)

Als je dat allemaal op een rijtje zet, is het plan toch niet geslaagd?
Kan aan het plan liggen maar ook aan de uitvoerders.

De revolutie draagt de naam JC, dan is hij er dus bij betrokken en heeft hij (in)direct gefaald.

Het is nu tijd voor de verantwoordelijke, JC, om op te staan en de revolutie bij te sturen of de stap te nemen die hij vaak neemt, het over laten aan anderen.... maar dan is het geen JC revolutie meer.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di okt 20, 2015 12:47 pm

Yopi schreef:Met terugwerkende kracht zie je welk scenario de Cruijff-haters binnen Ajax voor ogen hebben:

Hoort Overmars dan ook bij de Cruijff-haters?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di okt 20, 2015 1:03 pm

Neuh, niet tegen Cruijff of zo. Overmars vecht om te overleven. Het is voor hem juist handig dat de (negatieve) aandacht zich op Cruijff en Ling en Jonk richt en niet op hem.

@Mano: proberen het goede te behouden. Het zou doodzonde zijn als de inspanningen van de mensen op de Toekomst voor niets zijn geweest.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di okt 20, 2015 2:38 pm

Juist Overmars en FdB krijgen alle shit over zich heen. Jonk wordt uit de wind gehouden, want hoe is het mogelijk dat Jonk nog steeds in dienst is van Ajax, maar zijn werk in het TH niet doet. Waar maak je dat nog meer mee?

JC wordt in de pers niet aangevallen, op fora wel, maar de volgelingen zijn goed geïnstrueerd, er wordt niet op de inhoud ingegaan, er wordt vooral geschreeuwd.

De Volkskrant behandelt Ling niet zoals door JC gewenst? De volgelingen trekken direct de integriteit van de onderzoekers in twijfel, bij wat er ook verschijnt in de T.gebeurt dat niet, in de vroegere SU was er meer kritiek (samizdat) op de Pravda, dan bij de volgelingen op de T.

Plaats reactie