Davy Klaassen
Moderator: mods
Re: Davy Klaassen
Meh....
Prima!Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Gaat schijnbaar nog een jaartje bijtekenen, tot 2019.
Meteen doen!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ja goede ontwikkeling. Nu nog optimaal gebruik maken van zijn kwaliteiten.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Gaat schijnbaar nog een jaartje bijtekenen, tot 2019.
In ieder geval goed dat we zo'n jongen tot z'n 24ste bij Ajax kunnen laten voetballen. Tenminste, ik verwacht dat hij in de zomer 2017 misschien wel een keer weg wil...
Ik snap Klaassen eigenlijk niet. Staat op een positie waarop z'n kwaliteiten totaal niet uit de verf komen. Ik was 'm mooi genokt, komende zomer.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Een jaar bijtekenen betekent natuurlijk ook gewoon dat Ajax meer geld kan vragen. Klaassen blijft natuurlijk niet tot die tijd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Alsof er nu een mooie club voor hem gaat komen.wimpey schreef:Ik snap Klaassen eigenlijk niet. Staat op een positie waarop z'n kwaliteiten totaal niet uit de verf komen. Ik was 'm mooi genokt, komende zomer.
Klaassen verbaasd over tamme ontvangst bij De Kuip
Vergeleken met de beker-Klassieker van anderhalve week geleden was de sfeer in De Kuip bij Feyenoord-Ajax zondag een beetje matjes. Kennelijk zijn twee Klassiekers binnen tien dagen ook voor het Legioen iets teveel van het goede. „Ik hoorde van de jongens dat het bij de bekerwedstrijd vorige week heel erg was toen onze bus aankwam bij De Kuip”, zegt Davy Klaassen na afloop van het competitieduel dat in 1-1 eindigde.
„Veel haat en woede. Nu was het heel rustig toen we aan kwamen rijden.” En dan met een glimlach: „Er werd zelfs helemaal niks naar de bus gegooid, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Misschien dat de frustratie er na die bekerwedstrijd uit was bij de Feyenoordfans omdat ze eindelijk een keertje van ons hadden gewonnen.”
'1-1 terechte uitslag'
De woede in Rotterdam over de gelijkmaker was groot. Niet alleen was het een mazzeldoelpuntje, ook had de grensrechter niet gezien dat de bal over de zijlijn was geweest, vlak voor de treffer van Klaassen. „Het maakt mij nooit zoveel uit hóe ik scoor. Als ik in de kruising schiet, vind ik dat mooi, maar als hij er zoals nu heel gelukkig in stuitert, vind ik dat net zo mooi. Ik hoorde inderdaad dat die bal van Amin Younes vlak daarvoor een flink stuk over de uitlijn was, maar dat interesseert me ook niet zoveel. Het is vaak genoeg andersom geweest hier. We mogen best een keer geluk hebben hier.”
Spits
Minder tevreden was Klaassen met de speelwijze van Ajax in de eerste helft. De Amsterdammers speelden zonder echte centrumspits, maar met Klaassen centraal. Een rol die Siem de Jong een paar jaar geleden altijd goed kon invullen. Bij Klaassen ging het zondag minder voortvarend. „Het was moeilijk en het ging niet geweldig natuurlijk. Ik moest even wennen en ik kreeg alleen maar hoge ballen. Dat is niet mijn kwaliteit. Deze speelwijze hebben we vaker toegepast en het is een paar keer goed gegaan. Maar vandaag pakte het niet goed uit, dat is duidelijk.”
Milik
Toen trainer Frank de Boer in de rust spits Arek Milik inbracht keerden de automatismen terug in het spel bij de koploper. „Arek pakte het goed op toen hij er de tweede helft inkwam”, reageert Klaassen. „Hij was goed balvast en daardoor kwamen we veel beter in ons spel. Achteraf kun je zeggen dat we verkeerd begonnen zijn, maar dat is vooraf moeilijk te voorspellen. Als je vooraf weet wat er gaat gebeuren win je altijd.”
Zoekende
Klaassen is niet echt een voorstander van de speelwijze waar Ajax zondag in De Kuip mee begon. Maar of er definitief een streep gaat door die speelwijze durfde hij niet te zeggen. „Dat weet ik niet. In verband met de interlandperiode hebben we nu weinig tijd om deze wedstrijd te bespreken, maar ik hoef de trainer niet te vertellen dat ik beter op het middenveld speel. Dat weet hij zelf ook wel. Hij had hier goed over nagedacht en hier voor gekozen. Maar we blijven zoekende, we hebben nog steeds niet de vaste man voor in de spits gevonden.”
Mag ik daar mijn twijfels bij hebben? 'Hij' ziet Klaassen op 10. Lange ballen van achteruit, Davy mag duels uitvechten en rammen.Dat weet ik niet. In verband met de interlandperiode hebben we nu weinig tijd om deze wedstrijd te bespreken, maar ik hoef de trainer niet te vertellen dat ik beter op het middenveld speel. Dat weet hij zelf ook wel.
Niet om klaassen maar laatste keer dat hij geblesseerd was, kwam Ajax beter te spelen. Kwam omdat FdB het goed had neergezet. kijken of het nu weer zo is.Blind roept geen vervanger op voor geblesseerde Klaassen
Davy Klaassen is geblesseerd afgehaakt bij het Nederlands elftal. Vanwege knieklachten gaan de vriendschappelijke interlands tegen Wales en Duitsland aan de Ajax-middenvelder voorbij. Er wordt geen vervanger opgeroepen.
Eerder al kreeg Danny Blind afzeggingen van Jairo Riedewald en Kenneth Vermeer. De bondscoach riep Erik Pieters en Jeroen Zoet op als hun vervangers. Riechedly Bazoer kampte ook met een blessure, maar kan tijdens de komende interlands waarschijnlijk gewoon in actie komen.
Nederland, dat vorige maand definitief een EK-ticket misliep, oefent vrijdagavond om 20.45 uur tegen Wales. Vier dagen later is Duitsland de tegenstander. Het gaat beide op uitwedstrijden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- Ajaciedjuh
Napoli heeft 20 miljoen euro over voor Davy Klaasen, maar #Ajax laat hem niet gaan. Straks meer op vi.nl
http://www.vi.nl/nieuws/ajax-slaat-milj ... n-af-1.htm
http://www.vi.nl/nieuws/ajax-slaat-milj ... n-af-1.htm
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- InnerHarbour
Is die van de Beek niet het volgende produkt uit de jeugdopleiding, gewoon verkopen dus.
YNWA
Wat moeten we met 20 miljoen? Elke speler die voldoet moet gewoon blijven.
Klaassen is momenteel de enige speler met diepgang op je middenveld. Absoluut niet verkopen. Laat ze in de zomer maar een keer terugkomen als ze hem echt willen hebben. Kan V.d.Beek zich in zijn schaduw mooi verder ontwikkelen.
Nil volentibus arduum
-
Precies dit. Doei Davy. Goede speler maar met hem functioneert het middenveld minder dan zonder hem. Met Sinkgraven, Bazoer, Beek, Gudelj en Nouri hebben we voldoende basis waardige spelers die bovendien dan wellicht eens in een logische opstelling kunnen spelen.InnerHarbour schreef:Is die van de Beek niet het volgende produkt uit de jeugdopleiding, gewoon verkopen dus.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
- Ajaciedjuh
Niet doen. Klaassen is onmisbaar voor dit Ajax. Na dit seizoen is hij dit bedrag nog steeds minimaal waard, al hoop ik dat hij nog minimaal 1 seizoen langer blijft. Klaassen wil volgens mij ook helemaal niet naar Italie.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
20 miljoen vind ik een hoop geld. Hij wil zelf ook niet dus dan houdt het snel op
-
25 miljoen geboden door Napoli nu, lijkt me een goed moment voor een transfer.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
nog ff wachten, maar als het richting de 30 gaat gewoon laten gaan.
Ziyech dan goedkoop ophalen als vervanger!
Ziyech dan goedkoop ophalen als vervanger!
Klaassen zat er compleet doorheen na een jaar tactisch onvermogen vanaf de trainersbank. Rennen, beuken en voor die 2e bal gaan. Dat houdt geen mens vol. Zeker niet met die kneus van een Gudelj en Bazoer achter zich, die steeds hun man laten lopen. Er is roofbouw op Klaassen gepleegd, ik zou het wel weten in zijn positie: nokkuh. Met betere spelers om zich heen kan ie zich etaleren, hij is een prima, slimme speler.
-
Klopt wat roofbouw betreft, echter is dit wel het goede scenario om hem te laten gaan. Het bedrag is goed en het valt intern voor een deel op te lossen. Je kan Gudelj naar de halfpositie schuiven waar hij beter speelt en hebt met Van de Beek en F. De Jong ook nog opties voor de langere termijn.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Gudelj kan er op geen enkele positie wat van. Moeten we elkaar niet wijsmaken.
-
Als het waar is, zet je hem toch op het vliegtuig; vooralsnog denk ik dat een zaakwaarnemer aan het werk is.Andriy Demchenko schreef:25 miljoen geboden door Napoli nu, lijkt me een goed moment voor een transfer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Gudelj is een nitwit, Andriy. Technisch en qua inzicht stukken minder dan Klaassen. Behoud Klaassen en verpats Gudelj aan Vojvodina Novi Sad ofzo. Als ze hem en de rest van z'n familie willen hebben tenminste.