Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopi » do okt 01, 2015 5:27 pm

Het wordt al snel schimmig. Waar ligt de grens?

De Portugese clubs hebben zich ermee ingelaten en zijn min of meer overgenomen. Het doel van makelaars, netwerken, enz. is geld onttrekken.

Ze willen graag zaken doen, vanwege de jeugdopleiding. Doe ons driekwart Bazoer, dan mogen jullie speler X een jaartje huren. :biggrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 15, 2015 12:43 pm

Dit heeft tot gevolg dat de post vergoedingssommen dit seizoen ruim veertig miljoen bedraagt. Dat is het hoogste punt sinds 2008/09, het seizoen waarin Marco van Basten als trainer 35 miljoen over de balk smeet. Financieel directeur Jeroen Slop heeft dus helemaal gelijk als hij zegt dat het een fabeltje is dat Ajax geen geld uitgeeft aan transfers. Intuïtief denk je dat de boekwaarde van het hedendaagse Ajax onmogelijk op hetzelfde niveau kan zitten als na de spending spree van Van Basten,maar de cijfers liegen niet.

Na het lezen van de jaarcijfers van Ajax staan er een hoop vragen over de transferuitgaven open. Hoe is het mogelijk dat door de komst van vijf eerste elftal-spelers sinds eind juni 2014 (Viergever en Zivkovic kwamen voor die datum) de post vergoedingssommen – ondanks een afschrijving van twaalf miljoen – met twintig miljoen is toegenomen? Kan de transfersom van Sinkgraven – zoals De Telegraaf schreef – inderdaad oplopen tot 12,5 miljoen? Hoeveel geld heeft Vlado Lemic overgehouden aan de deal met de familie Gudelj? En is John Heitinga door middel van flinke premies gecompenseerd voor zijn loon onder het salarisplafond?

Het is aan Overmars om op de aandeelhoudersvergadering van 13 november met antwoorden te komen. Zeker is in elk geval dat de tijden veranderd zijn in Amsterdam. In de laatste jaren dat Ajax geen Champions League speelde, konden negatieve resultaten namelijk nog deels verbloemd worden door een positieve transferbalans. Dit keer kondigt de club een positief operationeel resultaat aan, maar vreest het in de huidige jaargang een verlies te maken vanwege een negatief transferresultaat. Zo krijgt de bijnaam Marc Netto ineens een heel andere betekenis, want door zijn verliesgevende toko moet Ajax dit seizoen op zoek naar rode inkt om de jaarcijfers te schrijven.
http://www.catenaccio.nl/explosieve-sti ... vragen-op/
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander

Bericht door Alexander » do okt 15, 2015 12:47 pm

Wat ik eerder al zei. We geven nog steeds bakken met geld uit, alleen aan totaal de verkeerde spelers. Het zou me weinig verbazen als Heitinga ook nog een miljoen tekengeld heeft ontvangen. Zelfde geldt natuurlijk voor mislukkeling Gudelj. Daar zal ook fors voor betaald zijn. Die jongen kon ook naar Portugal, dus dan weet je het wel.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 15, 2015 1:19 pm

Maar nu hebben we Vuur en Passie! :hypocrite.gif:

Sinkgraven is blijkbaar belachelijk duur geweest. Omdat hij zo nodig meteen moest komen.

Mano

Bericht door Mano » do okt 15, 2015 1:45 pm

Een TD kan een speler willen, die speler vraagt vervolgens een salaris en/of tekengeld.

Dan mag de beslissing toch niet bij de TD liggen? :confused.gif:
Er moet dan toch een penningmeester of i.d. naar de deal kijken en daar zijn goedkeuring aan geven?

Gaat me toch niet vertellen dat een Marc O, met 3 cursusjes op de Cruijjf College, de portemonnee beheert van Ajax :blackcat.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do okt 15, 2015 3:17 pm

Edwin van der Sar gaat het komend jaar als directeur externe relaties 250.000 euro bruto verdienen bij Ajax. Daar zou, afhankelijk van sportieve prestaties en 'doelen op het eigen werkterrein', een maximale bonus van 300.000 euro bruto bij kunnen komen.
:smallgrin.gif:

Mano

Bericht door Mano » do okt 15, 2015 3:19 pm

Dubbel schreef:
Edwin van der Sar gaat het komend jaar als directeur externe relaties 250.000 euro bruto verdienen bij Ajax. Daar zou, afhankelijk van sportieve prestaties en 'doelen op het eigen werkterrein', een maximale bonus van 300.000 euro bruto bij kunnen komen.

:biggrin.gif: ik lach wel maar tis om te janken....
die prutser (als directeur) pakt 500K
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 15, 2015 3:33 pm

Komt er ook nog een directeur interne relaties? Die moet natuurlijk wel veel meer verdienen want dat wordt een zware functie, ik weet ook niet of daar wel een bonus in zit.
Wollt ihr den totalen Mensch?

beelzebub

Bericht door beelzebub » do okt 15, 2015 3:50 pm

Was die directeur interne relaties er niet voorheen? David Endt pakte alles op kantoor wat borsten had toch? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do okt 15, 2015 3:52 pm

Le T. schreef:Komt er ook nog een directeur interne relaties? Die moet natuurlijk wel veel meer verdienen want dat wordt een zware functie, ik weet ook niet of daar wel een bonus in zit.

Ligt er dan aan of Directeur IR een voetbalachtergrond heeft?
Algemeen directeur Dolf Collee krijgt een bruto jaarsalaris van 195.000 euro. Hij maakt geen aanspraak op bonussen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do okt 15, 2015 3:52 pm

beelzebub schreef:Was die directeur interne relaties er niet voorheen? David Endt pakte alles op kantoor wat borsten had toch? :ajaxsmiley.gif:
Klopt David wordt in het boek dat over een dikke 2 jaar in 2018 over hem verschijnt ook wel de jiddische Bill Cosby genoemd. :ajaxsmiley.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr okt 16, 2015 10:07 am

Klopt David wordt in het boek dat over een dikke 2 jaar in 2018 over hem verschijnt ook wel de jiddische Bill Cosby genoemd.
Zal goed verkopen, maar ik zit er niet op te wachten, de jiddische Bill Cosby! De schrijver zal wel worden uitgenodigd door Derksen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr okt 16, 2015 11:49 am

Mano schreef:
Dubbel schreef:

:biggrin.gif: ik lach wel maar tis om te janken....
die prutser (als directeur) pakt 500K
Wat maakt dat je het zo'n prutser vindt? Ik heb het gevoel (let op: gevoel) dat hij het stukken beter doet dan Van der Aat.

Duke

Bericht door Duke » vr okt 16, 2015 12:02 pm

Waar komt dat gevoel vandaan, Peter? Los van de vraag of het iets over iemands kwaliteit zegt als hij het beter doet dan Van der Aat.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr okt 16, 2015 1:49 pm

Dat de resultaten vanuit marketing beter zijn. Betere sponsordeals in de lastigere tijden, de treurige ervaring met de Ajax Experience, betere online campagnes, sterkere presentatie van je nieuwe shirt. Dan zeg ik gevoelsmatig dat hij het nog niet zo slecht doet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 16, 2015 1:53 pm

De vraag is natuurlijk in hoeverre dat echt uit zijn koker komt of dat het werk van anderen is. Het is mij niet helemaal duidelijk wat hij nu precies wel en niet zelfstandig doet. Maar een aantal eindresultaten op dat gebied zijn inderdaad heel behoorlijk.

Ik zie overigens zo van buitenaf geen Algemeen Directeur in hem. Daarvoor komt hij me niet overtuigend genoeg over.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr okt 16, 2015 1:59 pm

Duke schreef:Waar komt dat gevoel vandaan, Peter? Los van de vraag of het iets over iemands kwaliteit zegt als hij het beter doet dan Van der Aat.
Peter schreef:Dat de resultaten vanuit marketing beter zijn. Betere sponsordeals in de lastigere tijden, de treurige ervaring met de Ajax Experience, betere online campagnes, sterkere presentatie van je nieuwe shirt. Dan zeg ik gevoelsmatig dat hij het nog niet zo slecht doet.
Het is in ieder geval een feit dat je zo iemand als Van der Sar altijd erbij moet hebben als je bij een grote internationale sponsor aankomt en ook als je in gesprek gaat met een op de Nederlandse markt grote speler als Ziggo.

Je moet je niet vergissen in de beroemdheid die de meervoudige Champions League winnaarVan der Sar in de rest van de wereld heeft. Met name door zijn laatste jaren in Manchester zien velen hem letterlijk en figuurlijk als een grote jongen. Zo heeft Sar bijvoorbeeld heel wat meer volgers op Twitter dan Frank de Boer, Ronald de Boer en alle selectiespelers van Ajax bij elkaar.

Die Ajax Experience was wellicht de grootste geld verspilling aller tijden, die Van der Aat heeft het echt een goede partij verneukt hoor. :aai.gif: Dat zo'n overlever als Jeroen Slop nog steeds op zijn plek zit is en blijft eveneens een schande.

Duke

Bericht door Duke » vr okt 16, 2015 2:19 pm

Peter schreef:Dat de resultaten vanuit marketing beter zijn. Betere sponsordeals in de lastigere tijden, de treurige ervaring met de Ajax Experience, betere online campagnes, sterkere presentatie van je nieuwe shirt. Dan zeg ik gevoelsmatig dat hij het nog niet zo slecht doet.
Je bent wel voorzichtig in je bewoordingen. :smallgrin.gif:

Ik vraag me af bij welke van bovenstaande voorbeelden je de hand van Van der Sar echt ziet. Er is natuurlijk aardig geïnvesteerd in de Marketingafdeling de afgelopen jaren.

Salvador Dali

Le T.

Bericht door Le T. » vr okt 16, 2015 3:03 pm

Wat ik niet snap is dat zo'n Van der Sar geen eergevoel heeft. Met zijn carriere van bijna 20 jaar moet hij toch echt wel een miljoentje of 50 op de bank hebben. Als je dan nog 2 jaar aan het handje mee moet en geen ervaring hebt is dit een kans om je te ontwikkelen in een tweede carriere. Waarom laat je je dan als graaier kennen? Je reputatie is je toch meer waard dan die paar ton extra? Zeker op termijn levert het meer op als je hier nou een mooie carriere van maakt, als je je eenmaal zodanig bekwaamd hebt dat je onmisbaar bent doet niemand moeilijk als je een hoog salaris geniet. Dit is alsof hij al weet dat hij niks kan en het motto is pakken wat je pakken kan, want straks is het voorbij.

Of zou hij net zoiets hebben als Van Basten, die ooit dacht dat een bijstandsmoeder 10.000 euro per maand kreeg? Zou hij door wat hij in het verleden verdiende het zicht op normale bedragen helemaal kwijt zijn?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr okt 16, 2015 3:49 pm

Le T. schreef: Of zou hij net zoiets hebben als Van Basten, die ooit dacht dat een bijstandsmoeder 10.000 euro per maand kreeg?
Dat was Bergkamp, meen ik.
Bertje for President!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr okt 16, 2015 3:52 pm

Nee, Van Basten. Een tonnetje, dacht hij.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr okt 16, 2015 4:24 pm

Het was inderdaad Van Basten. Hij deed de uitspraak 'iemand die in de bijstand zit, die vangt toch ook al gauw een ton per jaar'.

Marco had er verder niet bij stil gestaan dat de groei in inkomen die hij in een paar jaar tijd had gemaakt, van enkele tienduizenden euro's op jaarbasis naar een miljoenensalaris in Italië, niet zomaar ook voor al zijn anderen landgenoten op ging. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr okt 16, 2015 4:26 pm

Le T. schreef:Wat ik niet snap is dat zo'n Van der Sar geen eergevoel heeft. Met zijn carriere van bijna 20 jaar moet hij toch echt wel een miljoentje of 50 op de bank hebben. Als je dan nog 2 jaar aan het handje mee moet en geen ervaring hebt is dit een kans om je te ontwikkelen in een tweede carriere. Waarom laat je je dan als graaier kennen? Je reputatie is je toch meer waard dan die paar ton extra?
In dit wereldje is een salaris van tenminste een paar ton nu eenmaal gebruikelijk.

Iemand als Hiddink komt zelfs zijn bed niet uit voor minder dan een paar miljoen op jaarbasis, ook boekhoudertjes als Jeroen Slop verdienen gewoonweg tonnen bij een club als Ajax.

Van der Sar was niet helemaal happy in zijn oude baan, maar wil ook niet radicaal andere dingen gaan doen dan werken voor Ajax. Dit werk combineren met activiteiten voor zijn eigen Foundation, dat gaat het de komende jaren worden voor Edwin.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr okt 16, 2015 4:27 pm

Het is natuurlijk vreemd om Van der Sar geen credits te geven voor de ontwikkelingen die binnen zijn verantwoordelijkheden vallen (commercie), om hem vervolgens de zaken waarvoor hij niet verantwoordelijk is (sportieve prestaties) aan te wrijven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr okt 16, 2015 4:35 pm

Bert schreef:Het is natuurlijk vreemd om Van der Sar geen credits te geven voor de ontwikkelingen die binnen zijn verantwoordelijkheden vallen (commercie), om hem vervolgens de zaken waarvoor hij niet verantwoordelijk is (sportieve prestaties) aan te wrijven.
True.

Plaats reactie