Ajax O17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax B1

Bericht door Cruijff » zo sep 13, 2015 10:14 pm

Demosthenes schreef:Veel werk, nu maar hopen dat het niet wordt verwijderd voordat het kan worden gelezen :ajaxsmiley.gif:
Verwijderd zal je post heus niet worden hoor, in jouw belevingswereld lijkt AT echt een vééééél grotere sekte te zijn dan het daadwerkelijk is. :smile-ajax.gif: Ik hoop echter voor je dat mensen net zoveel moeite zullen nemen om jouw lap met tekst te lezen als dat het jou gekost heeft om dit allemaal op te schrijven. :blush.gif:

Demosthenes schreef:
Eiting is wel verder dan Blind op die leeftijd, vind ik.
Ajax heeft Carel Eiting gecontracteerd. De A-junior speelt sinds 2007 in de jeugdopleiding van Ajax.
http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-Nie ... Eiting.htm
Vind ik een goede speler, maar dat is een "open deur intrappen", iedereen vindt hem al jaren een goede speler, ondanks de handicap, volgens sommigen, van jaren in die hele slechte jeugdopleiding spelen.
Ook dit soort stigma's heb je vaak op dit forum neergepend.
Ja, er mankeerde een aantal jaren terug een hoop aan de jeugdopleiding. En nee, het is ook nu nog niet perfect in al zijn facetten.

Maar voor een talentvolle jongen levert het natuurlijk wel in 199 van de 200 gevallen voordelen op als hij vanaf jongs af aan in de Ajax Academie rondloopt in plaats van bij pak hem beet SC BuitenBoys.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 14, 2015 10:14 am

Verwijderd zal je post heus niet worden hoor, in jouw belevingswereld lijkt AT echt een vééééél grotere sekte te zijn dan het daadwerkelijk is.
:ajaxsmiley.gif:

Nee, je kent mijn belevingswereld niet (Daar speelt voetbal een marginale rol in) en over verwijderen gesproken: is al eerder gebeurd, betekent dat ik dan weer een paar maanden niet post, wel eens wat leest, dat wel. Ken mijn plek op AT.

Op AT is vooral kritiek op FdB, de man van voor de JC-revolutie en sommigen van degenen die nu het hardst klagen over de speelwijze van FdB, waren de grootste verdedigers ervan, toen ik (en enkele anderen die niet meer op AT schrijven) kritiek leverde. Ik vond en vind er nog steeds niets aan, maar dat schreef ik ook drie jaar geleden. De kampioenschappen verbloemden veel, maar die kampioenschappen kwamen door het instorten van de concurrentie, niet omdat Ajax zo fantastisch speelde.

Vanavond Jong Ajax? Daar heeft FdB niets mee te maken, zal wel weer smullen worden, de tegenstander zal wel weer worden opgerold met attractief voetbal met individuele acties van de buitenspelers, een spits die een bal weet vast te houden en de constant inschuivende centrale verdediger.

De beste spelers van de jeugdopleiding doen waarschijnlijk mee: Mirani (2013), El M. "de koning van de middencirkel" (2014) en Donny v.d. Beek (2015) Nu maar hopen dat Appie (en Nouri :ajaxsmiley.gif: ) zijn man niet wil passeren, het publiek moet wel kunnen genieten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 14, 2015 10:29 am

Nick de Bondt speelt (nou ja) tegenwoordig bij Go Ahead, maar komt ook nu ze in de Eerste Divisie spelen niet in het verhaal voor. Misschien wel logisch, want ik meen me te herinneren dat Zlatan son of God (zoals hij toen heette) het toen een onbegrijpelijke transfer noemde.

Edit: Mijn geheugen laat me hier in de steek: vooral Oscarito en d_skilled zetten (terecht) hun vraagtekens bij zijn komst.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 14, 2015 10:42 am

Demosthenes schreef: en over verwijderen gesproken: is al eerder gebeurd,
Dat lijkt me stug. Zover reiken de tentakels van de sekte niet. Tenzij het mods-team geïnfiltreerd is.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma sep 14, 2015 10:49 am

Nick de Bondt was de laatste speler die JOR aantrok. Een week later werd het contract van JOR ontbonden.

Aan een transfer gaat uiteraard een periode van scouten vooraf. Nick de Bondt zal om de een of andere reden al langer bij Ajax op de radar hebben gestaan.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma sep 14, 2015 10:58 am

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: en over verwijderen gesproken: is al eerder gebeurd,
Dat lijkt me stug. Zover reiken de tentakels van de sekte niet. Tenzij het mods-team geïnfiltreerd is.
We hebben weleens een db crash gehad waar posts van een aantal dagen verloren zijn gegaan. Boze tongen zouden kunnen beweren dat dat bewust was :1evil.gif:

Zonder gekheid (voor het geval mensen het nog gaan geloven!), ik kan me niet voorstellen dat we posts van demo zouden weghalen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 14, 2015 11:02 am

Raymon schreef: We hebben weleens een db crash gehad waar posts van een aantal dagen verloren zijn gegaan. Boze tongen zouden kunnen beweren dat dat bewust was :1evil.gif:
En wie sleutelt er aan de DB wanneer het mis gaat. :hypocrite.gif: Gij infiltrant! Ik wíst wel dat JC je in z'n zak had en je een paar SQL-deletes gedicteerd had! :biggrin.gif:
Zonder gekheid (voor het geval mensen het nog gaan geloven!), ik kan me niet voorstellen dat we posts van demo zouden weghalen.
Demo geloof het blijkbaar wel. Het gaat hier immers om leven en dood: wie niet pro-sekte is wordt 'kalt gestellt'!! :smallgrin.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 14, 2015 12:35 pm

Volgens mij is Ray de enige met verstand van de DB en die schaar ik eerder onder de Evangaallisten/aanhanger van die doorgeleerde achterbakse professor dan onder de Cruijffianen. :hypocrite.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 14, 2015 12:41 pm

Dat lijstje gehaalde jeugdspelers van Demo, en dan met name het percentage geslaagde spelers is overigens best zorgwekkend.

Zo'n Nick de Bondt weet ik ook nog goed. Wat een blind paard was dat zeg. Als ik het me goed herinner was die in zijn lichting ook nog jeugdinternational. Dat betekent dus dat ze er ook bij de KNVB volledig naast zaten terwijl ik als incidentele bezoeker van jeugdwedstrijden in 5 minuten zag dat hij er niet veel van kon. Dat gevoel heb ik met wel meer spelers gehad. De Sa stond bijvoorbeeld in de B toch ook bekend als een speler met potentie. In mijn ogen was hij inderdaad prima vergelijkbaar met De Bondt maar dat was dan niet als compliment bedoeld.

En dan ben ik dus iemand die slechts af en toe zo'n potje op de toekomst meepakt en ik zou mezelf absoluut niet als kenner willen positioneren. Waarom gaat dat nu zo vaak mis? Ik snap best wel dat je geen 100 procent score kunt halen maar soms ligt het er wel erg dik bovenop.

Kijk, zo'n Bouy heeft een ander pad gekozen. Even los daarvan kon je twijfelen of hij het ging redden op basis van zijn wendbaarheid en snelheid. Maar iedereen kon zijn dat hij wel echt kon voetballen. Dat je met zo'n jongen bezig bent snap ik wel.

De laatste tijd ben ik nauwelijks meer geweest. Zal binnenkort weer eens een dagje plannen met een paar potjes. Want eerlijk is eerlijk, het is vaak vele malen leuker dan naar het eerste kijken. En dan met name bij die jonge gasten.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 14, 2015 12:42 pm

Marillion heeft het op AT erkend, excuses aangeboden, maar dan is het wel gebeurd!
Aan een transfer gaat uiteraard een periode van scouten vooraf. Nick de Bondt zal om de een of andere reden al langer bij Ajax op de radar hebben gestaan.
Dat laatste gebeurde bijvoorbeeld met ene Cerny, die al jaren met jeugdteams meespeelde met Appie. Hij mocht nog niet tekenen, voordat hij zestien jaar was.

Voor alle andere inhoudelijke tegenargumenten heb ik nog geen tijd gehad :aai.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 14, 2015 1:13 pm

Ik heb inderdaad een kort lijntje met Barcelona. :smile-ajax.gif:

Maar even serieus. Ik kan me vaag herinneren dat er een tijd geleden iets heeft gespeeld. In mijn herinnering ging dat over een uit de hand gelopen discussie waarvan een gedeelte door mij in het rommelhok is geplaatst. Daar zaten toen één of meerdere serieuze berichten waaronder die van Demo tussen die in de opruimactie zijn meegenomen en naar het hok zijn verplaatst. Het was dus niet zo dat er censuur is toegepast (we gooien in principe nooit iets weg) maar het bericht verdween op die manier wel uit het bewuste topic.

Terug naar de B junioren maar weer.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 14, 2015 1:45 pm

Marillion schreef: Daar zaten toen één of meerdere serieuze berichten waaronder die van Demo tussen die in de opruimactie zijn meegenomen en naar het hok zijn verplaatst.
Serieus bedoelde berichten kunnen natuurlijk ook serieus niets met een bepaald thema te maken hebben. Zie pagina 5 wedstrijdtopic Twente - Ajax. Prima dat dan de schaar wordt gehanteerd...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 14, 2015 2:30 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef: Daar zaten toen één of meerdere serieuze berichten waaronder die van Demo tussen die in de opruimactie zijn meegenomen en naar het hok zijn verplaatst.
Serieus bedoelde berichten kunnen natuurlijk ook serieus niets met een bepaald thema te maken hebben. Zie pagina 5 wedstrijdtopic Twente - Ajax. Prima dat dan de schaar wordt gehanteerd...
Drie keer raden is niet nodig, zelfs ernaar kijken niet: het gaat om berichten van Demosthenes, je bent net zo voorspelbaar als Ajax 1, Jong Ajax enz.

Ik neem aan dat jouw bericht over Twente-Ajax in de topic over B1 niet wordt geknipt, want dat bericht ging natuurlijk over toch de B1. Je bent echt zo voorspelbaar, je trapt overal in, zo ook in de JC-gekte :aai.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za sep 19, 2015 5:21 pm

Lekker weertje vanmiddag. Ik ben een rondje gaan fietsen en heb onderweg De Toekomst aangedaan, waar op dat moment de B1 speelde. Opnieuw de B1? Jazeker. :neutral.gif:

De B1 speelde om 14.30 tegen B1 van SC Heerenveen. Met in de basisopstelling vijf eerstejaars B'tjes. Opstelling: Te Duits; Ekkelenkamp, Kramer (c), Botman, Bakker; Lang, El Azrak, Familio-Castillo; Kaars, Lopez, Owusu.

In vergelijking met twee weken geleden dus een andere keeper, geen Kluivert en geen Ter Heide. (Kluivert viel later nog in.) Helaas ook geen Antonucci. Ekkelenkamp speelde nu in de verdediging, in tegenstelling tot twee weken geleden, toen hij stond opgesteld als rechtermiddenvelder. Noa Lang deed maar één helft mee, hij werd in de rust vervangen door Victor van der Linde. Die het maar kort uithield: hij raakte geblesseerd en maakte op zijn beurt plaats voor Justin Kluivert.

SC Heerenveen bracht drie buitenlandse jeugdinternationals op het veld, te weten Christos Almpanis (Griekenland), Aleksander Palamar (Slovenië) en Jakub Wrzesniak (Polen). Deze drie spelers hebben al een contract, terwijl aan de kant van Ajax niemand een contract had.

Ajax zette direct veel druk, met als gevolg dat SC Heerenveen steeds snel de bal verloor. De voortzetting was vaak weer minder. Toch kwam Ajax al snel op 2-0 door een intikker van Owusu en uitgekookt schot van Noa Lang. De fans van Heerenveen op de tribune (waarom moet ik altijd tussen mensen van de tegenpartij zitten? :1evil.gif: ) hadden het op dat moment allang gehad met de scheidsrechter. Die weigerde namelijk Sven Botman (dacht ik, het ging zo snel) rood te geven toen hij een doorgebroken speler van Heerenveen net lang genoeg vasthield om hem zijn voorsprong te ontnemen. Je kunt ook zeggen dat die speler had moeten gaan liggen. Dan was Botman ongetwijfeld van het veld gestuurd.
Met de voorsprong op zak controleerde Ajax de wedstrijd. Het kreeg een paar kansen en halve kansjes, Heerenveen kon er weinig tegenover zetten. De Friezen bleven sowieso op de counter spelen, rekenend op de snelheid van Almpanis met name. Dat was misschien niet eens zo gek gedacht, want Mitchell Bakker had het moeilijk met de Griek en de CV's van Ajax oogden houterig (Botman met name). Tegelijkertijd namen ze risico met dit spelconcept, want Juan F-C en El Azrak zijn goede voetballers die iets kunnen afdwingen als ze in de buurt van de zestien komen en met Anderson Lopez heeft Ajax een sterke afmaker.
Na de rust nam SC Heerenveen wat meer initiatief. Er volgden kansen over en weer. Justin Kluivert, zoals gezegd ingevallen, toonde zich een paar keer erg zelfzuchtig. Uiteindelijk kwam Ajax op 3-0 door een doelpunt van Millen Baars (invaller, B2-speler) na een fraai overstapje. Daarmee was de wedstrijd wel gespeeld. SC Heerenveen scoorde nog wel, uit een penalty, na een handsbal in de 16. Eerlijk gezegd leek het me zwaar aangeschoten, maar wat doe je eraan? Naarmate de tweede helft vorderde oogde Ajax trouwens minder solide, maar dat kan door al die wissels gekomen zijn. Coach Peereboom verving maar liefst vijf veldspelers, alleen de reserve keeper kwam niet in actie. Opvallend was de invalbeurt van de pas 14-jarige Daishawn Redan, de topscorer van de B2. Hij had er al een wedstrijd opzitten, tegen PEC Zwolle. In die wedstrijd (4-3 voor Ajax) scoorde hij twee keer, en zijn laatste doelpunt was meteen het winnende.

Ik licht er nog een paar spelers uit. Ten eerste Noa Lang. Dat vind ik een leuke speler. Heeft veel drive, is beweeglijk en slim. Vandaag was hij de man van de passing, maar een spelverdeler vind ik hem niet. Hij is eerder een schakelspeler die ook goed kan passen. Een spelverdeler moet iets briljants in zijn passing hebben en dat zie ik dan weer niet van hem.

Dan El Azrak: een straatvoetballer, sterk aan de bal, slim in zijn acties. Is gelukkig wat gegroeid. Misschien mag hij nu blijven van IH. :smallgrin.gif: Hij moet wel minder met de bal lopen, vind ik.

Lopez zag ik een paar jaar geleden bij Vitesse, toen vond ik hem erg beperkt. Hij was wel sterk en snel maar ook niet meer dan dat. Ik moet zeggen dat hij me nu beter bevalt. In de combinatie heeft hij zich verbeterd. Voor de toekomst is hij een twijfelgeval, maar wie weet.

Jurgen Ekkelenkamp is een allround verdediger, hij kan eigenlijk alles redelijk. Hij mag er nog wel wat meer opzitten, zie Tete. Maar oké, die jongen speelde twee jaar geleden nog bij Almere City, en nu staat hij als eerstejaars B al in de B1.

Juan Familia-Castillo liet bij vlagen zijn klasse zien, maar vandaag was hij veel te weinig dwingend. Een speler met zijn klasse moet rendement hebben; ik verwacht assists en goals van hem. Hij oogt ook wat zwaarder - is hij soms bezig met krachttraining?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 19, 2015 7:33 pm

Bedankt voor dit verslagje Yopi en vorige week ook wimpey.

Blijf ze ajb posten! :biggthumpup.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 19, 2015 7:49 pm

Idd, erg leuk om te lezen. :smile-ajax.gif: :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 20, 2015 9:35 am

El Azrak en Lang sprongen er vorig weekend wat mij betreft ook uit. Lang heeft veel van Klaassen weg, vind ik. Niet die fletse speler die nu in de spits staat, maar de loper vanaf het middenveld. Ook Lang weet waar het doel staat, waar ie moet opduiken en hij behoudt het overzicht in de afronding. El Azrak is technisch een prima speler. Ziet het, handelt snel en denkt en speelt vooruit.

Over 2 weken ga ik ook weer naar De Toekomst, als er niets tussen komt. Daar zie je het echte Ajax. Zowel qua club als qua intentie v.w.b. het spel.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 20, 2015 10:33 am

Je moet natuurlijk voorzichtig zijn. Het gaat om jochies van vijftien. Er kan nog veel gebeuren, in positieve en negatieve zin. Maar die Noa, die heeft wel iets. Drive, mentale hardheid, hij weet wat hij wil. Viel me ruim een jaar geleden al op, toen hij met de C1 een beslissingswedstrijd speelde tegen F. C1 om het algeheel kampioenschap van Nederland. Toen ramde hij in de verlenging ijskoud de beslissende pingel binnen, nota bene tegen zijn oude club. Gaf hij niets om. :biggthumpup.gif:

Juan F-C heeft al de aandacht getrokken van Engelse clubs, heb ik begrepen. Hopelijk weet Ajax hem te behouden. Dan heb je een prima lichting met hem, El Azrak, Lang, Kluivert en ook de jongens die al hoger spelen, zoals Nunnely, De Ligt en Antonucci. Het doet me deugd dat de beste spelers creatieve/aanvallende spelers zijn. Dat is in het verleden wel anders geweest.

Met Wimpey eens: de jeugd is het leukste. Op de Toekomst zie je het echte Ajax nog. Lekker voetballen, veel beleving en een goede sfeer. En Sjakie is er niet weg te slaan. :biggthumpup.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 27, 2015 10:54 am

Noa Lang maakt de winnende (4-5) uit tegen Groningen, en wat voor een!

http://www.ajaxshowtime.com/article/bij ... n-noa-lang

Leuk voetballertje! :biggthumpup.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » zo sep 27, 2015 10:55 am

Uit bij Utrecht :hypocrite.gif:

Doet denken aan de goal van Zlatan tegen AZ.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 27, 2015 10:57 am

Ha, tegen Groningen, dat was een ander team. :hypocrite.gif: :blush.gif:

Noa is zo sterk teruggekomen na zijn zware blessure.

De B1 heeft geen sterke verdediging, maar aanvallend zit het wel goed.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma okt 12, 2015 2:40 pm

http://www.ajaxshowtime.com/article/bij ... e-onder-17

Hoe goed moet de rest zijn als Noa Lang afvalt?

Rancune misschien van de coach, een oud speler van F?

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 12, 2015 11:36 pm

Ajax is hofleverancier. Misschien is hij niet zo goed?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 13, 2015 7:43 am

Lionel schreef:Ajax is hofleverancier. Misschien is hij niet zo goed?
Dat is ie wel. Hij is natuurlijk wel een half jaar geblesseerd geweest. Misschien zit ie er op verzoek van Ajax niet bij.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di okt 13, 2015 9:07 am

Ajax heeft goede spelers in die leeftijdscategorie.

Misschien is dat het inderdaad: die blessure.

Noa Lang is een on-Nederlands dynamische middenvelder met een goede trap en inzicht. Veel drive ook. Je weet niet wat de toekomst brengt, maar ik zie wel wat in hem.

Plaats reactie