Supporterszaken...

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » ma okt 12, 2015 6:40 pm

InnerHarbour schreef:Wees nou eens aardig. :hypocrite.gif:
Jij zit er altijd en overal wéér zo snel en dicht bovenop.... :smile-ajax.gif:

Ok, een aardig filmpje dan. :smile-ajax.gif: Dit Was Het Nieuws foute Marokkanen grappen. :ajaxsmiley.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 12, 2015 7:16 pm

Ja die zag ik ergens anders al van je langskomen. :smile-ajax.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 12, 2015 7:19 pm

Zo zie je maar weer dat alles wat ik het universum in slinger binnen minder dan een dag alweer goed van pas komt.

In dit geval dus om onze grote vriend Boa (=Buitengewoon Opsporings Ambtenaar openbaar vervoer) in het zonnetje te zetten. :blackcat.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma okt 12, 2015 8:50 pm

Van rellen tegen Utreg naar salsa dansen... Tja.

elliquido

Bericht door elliquido » ma okt 12, 2015 9:04 pm

Maar waar ging die vergadering nu over?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Nihad

Bericht door Nihad » ma okt 12, 2015 9:56 pm

Je koppie is vrij weinig veranderd sinds wij elkaar als 17-jarigen leerden kennen, maar je bent inmiddels gewoon één van die vele, honds laffe, 2e generatie Marokkanen die nog geen poepje durven te laten uit angst om een strafblad op te lopen en die het zelfs niet eens meer prettig vinden om in de stad te wonen. :smallgrin.gif:
Nee, klopt. Een strafblad is namelijk erg vervelend als je voor een rits van bedrijven wil werken (VOG enzo). Daarbij, is het mij niet waard. Voor mij is voetbal een bijzaak.

Ps, ik woon in Den Haag. In jouw meest geliefde wijk zelfs ;)
Voorheen rende je in je domheid tijdens een bekerwedstrijdje tegen FC Utrecht de 2e ring nog op, tegenwoordig ga je lekker salsa dansen als we een belangrijke avondwedstrijd spelen of blijf je thuis omdat een kaartje voor een Europese wedstrijd maar liefst 26 euro kost.
Klopt, ik vind het af en toe niet zo belangrijk meer. Dat is mijn keuze. Het leven bestaat uit meer dan voetbal.

Ach, we hebben allemaal jeugdzondes niet waar? Ik op een 2e ring, jij verkoopt een speler van feyenoord een schop. We maken allemaal fouten. Gelukkig worden we allemaal ouder en kunnen we op onze fouten terug kijken en ervan leren. Naja, meeste dan. Sommige blijven in dat harde kern gebeuren hangen. Maar die leren nooit van welke fout dan ook.
Ga lekker aardbeien plukken, je bent nog geen 10% meer van de 'fanatieke' supporter die je vroeger was. :aai.gif:
Maar je hoeft niet op argumenten te reageren. Je kan ook gelijk op de man spelen. Je maakt gelijk duidelijk waar het probleem van de 'Harde Kern' zit. Tussen de oren.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 12, 2015 10:23 pm

Boabdil schreef:Maar je hoeft niet op argumenten te reageren. Je kan ook gelijk op de man spelen. Je maakt gelijk duidelijk waar het probleem van de 'Harde Kern' zit. Tussen de oren.
Tja, daar heb je inderdaad wel gelijk aan.

Het is zoals beelzebub het al zei: communicatie les nummer een: Voer max 2 tot 3 sterke argumenten aan, anders verliest je betoog aan waarde.

Ook ik ben bijvoorbeeld pro oude logo, Johan Cruijff is voor en iemand als Viktor Fischer ook, maar de manier waarop er actie voor wordt gevoerd is gedoemd om dood te bloeden. De directie bij Ajax hebben rondom deze campagne als een soort marionetten bespelers de touwtjes gewoon echt volledig in handen en zullen voorlopig geen centimeter mee buigen.

En af en toe een kakkerlak een rotschop geven hoort natuurlijk bij voetbal, :smile-ajax.gif: zeker als het een zwaar overschatte middenvelder betreft :smile-ajax.gif: die minderjarige meisjes neukt die meer dan 4,5 jonger dan de in Nederland wettelijke toegestane leeftijd blijken :hypocrite.gif:. En denk je dat Litmanen en Bergkamp nooit wat terug deden tegen talentloze tokkies zoals Van Gobbel, De Wolf, Fräser & consorten. :smallgrin.gif:

Boabdil schreef:Voor mij is voetbal een bijzaak.
Voor jongens als pak hem beet Gregory van de Wiel lijkt voetbal ook nauwelijks meer dan een bijzaak. Dat is toch knap irritant dat zo'n jongen niet alleen vergeet dat hij dankzij die sport als multimiljonair leeft ipv net boven bijstandsniveau en vooral ook omdat het voor degenen die hem en zijn team met ziel en zaligheid aanmoedigen wél heel belangrijk is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 12, 2015 10:27 pm

elliquido schreef:maar wie waren er dan bij die vergadering ? en waar ging de vergadering over... vragen vragen vragen
elliquido schreef:Maar waar ging die vergadering nu over?
Tja, geen idee. Althans, tot nu toe heeft niemand er een duidelijk antwoord op gegeven.

Ook op de websites van de groeperingen die nog steeds volledig achter hun actie staan, wordt hier totaal geen tekst en uitleg over gegeven. Dat helpt dan natuurlijk ook niet echt mee met het voor je winnen van de publieke opinie.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 12, 2015 10:27 pm

brigade zuid schreef:Van rellen tegen Utreg naar salsa dansen... Tja.
En mag ik vragen wat jij tegenwoordig dan uitvoert op de wedstrijddagen?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma okt 12, 2015 10:41 pm

Ik kraak iig niet de F-side en 410 af terwijl je er eerst zelf aan mee deed. Ik heb dan ook zeker geen spijt van wat ik uitgespookt heb, ik vond zuid1 gewoon een hele dooie bedoeling worden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 12, 2015 11:08 pm

brigade zuid schreef:Ik kraak iig niet de F-side en 410 af terwijl je er eerst zelf aan mee deed.
Dat is waar, de F-side afkraken heb ik je in mijn herinnering nooit zien doen.
Maar zowel 410 als de groepen die anno 2013, '14 '15 in de uitvakken staan krijgen van jou vrij veel kritiek toch?

Dat er alleen nog maar kritiekloos 90 minuten aangemoedigd wordt, dat de humor verdwenen is etc.
brigade zuid schreef:Ik heb dan ook zeker geen spijt van wat ik uitgespookt heb,
Dat heb ik zelf zeker ook niet.
brigade zuid schreef:ik vond zuid1 gewoon een hele dooie bedoeling worden.
Het werd een aantal jaren terug inderdaad een steeds dooier bedoening, daar zijn ze wel wat tegen gaan doen. Het is nu sinds een seizoen of 2 weer een heel stuk beter. Het gevolg is wel dat zuid 1 een heel stuk meer op 410 is gaan lijken, maar dat kon bijna niet anders.

De humor is er nog steeds op de tribunes, al is dat wel minder geworden en het gros van de dingen waar hard om gelachen wordt is naar mijn mening van een minder niveau. De F-side blonk in mijn ogen echt altijd uit in originaliteit, al vanaf dat ik 10 of 11 jaar was keek ik daar enorm tegenop.

Het boek over 25 jaar F-side staat vol met fantastische humor, verhalen en acties die snoei en snoei hard zijn, maar vaak ook heel erg subtiel en in ieder geval bijna altijd enorm lachen.
brigade zuid schreef:Ik kraak iig niet de F-side en 410 af terwijl je er eerst zelf aan mee deed.
Ik ben en blijf het idd eens met 'bevuil niet je eigen nest, ook niet als je dat nest al een tijdje verlaten hebt'.
Al heb ik soms, wanneer ik naar het uitvak kijk, wel iets van 'sjonge jonge'. :blush.gif:

Ik ben na een paar jaar al gestopt met het meereizen met vrijwel al die combi regelingen, ik liet vanaf 2002/2003 al voor alle risicowedstrijden losse kaarten voor me regelen in de thuisvakken van onze tegenstanders.

Dan kijk je vanaf de andere kant van een hek of een plexiglas wand toch wel echt heel anders tegen bepaald 'combigangers geschreeuw aan'.

Een half uur voor de aftrap begonnen een paar van die 410 combi kids bij een aardig uit de klauwen gelopen Utreg-Ajax vanuit het uitvak heel vrolijk naar me te zwaaien toen ze mij in het thuisvak de tribune op zagen lopen. Die betreffende 410-ers hadden vanuit hun uitvak modus nooit nagedacht hoe veel of hoe weinig er nog valt te schreeuwen als er niet én een hek en een linie ME-ers tussen jou en een groep Bunniksiders staat. :aai.gif:

Later op de dag door meerdere Utrecht gasten een aantal rijen naar beneden geslagen, want je hoeft niet te denken dat ze in de Galgenwaard dingetjes als vanuit een uitvak naar mensen zwaaien op de City Side niet in de gaten houden. :aai.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 12, 2015 11:10 pm

Achteraf is dat natuurlijk ook weer niet zo heel erg om eens een keer een aantal klappen op te vangen. Word je ook weer wat harder van.

Hoewel je natuurlijk wel de mazzel moet hebben dat dat verder allemaal redelijk goed is afgelopen. De doorgedraaide gasten bij clubs als Utreg en Ado denken er verder echt niet bij na of je "van die vieze vuile kutjoden" wel of niet met 8 man tegen 2 aan behoort te pakken en of je één van die 2 dan toevallig bovenop zijn schedel slaat

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma okt 12, 2015 11:36 pm

Cruijff schreef: Ik ben na een paar jaar al gestopt met het meereizen met vrijwel al die combi regelingen, ik liet vanaf 2002/2003 al voor alle risicowedstrijden losse kaarten voor me regelen in de thuisvakken van onze tegenstanders.
De enige combi die ik echt mega geil vond is de trein naar fnoord.

Maar hoe denk je dat het gaat aflopen met dat gezeik van laatst op Toekomst? Zullen wel weer allemaal SV'tjes worden. Weer minder fanatiekelingen in de Arena en vak410 is volgens mij sowiezo al een tijdje in een neerwaartse spiraal heb ik het idee.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 12:04 am

brigade zuid schreef:Maar hoe denk je dat het gaat aflopen met dat gezeik van laatst op Toekomst? Zullen wel weer allemaal SV'tjes worden. Weer minder fanatiekelingen in de Arena en vak410 is volgens mij sowiezo al een tijdje in een neerwaartse spiraal heb ik het idee.
Ja inderdaad en zo geef je Ajax, de gemeente Amsterdam en die politie eenheid onder leiding van Rob M. precies wat men wil: de harde kern weer een stukje kleiner maken, ook de 17-jarige meelopers met naam, toenaam, leeftijd, adres en een pasfoto in kaart gebracht. Wie tegenwoordig een SV krijgt heeft nu de verplichting om de KNVB en je favoriete cluppie van een foto te voorzien en bij de Arena zijn weer mensen in dienst die de 'schone taak' hebben om de koppies op die lijst te herkennen.

En wanneer de SV's die zij krijgen, gepaard gaan met een dikke boete én een meldingsplicht (kregen de vuurwerk afstekers tegen PEC Zwolle ook) dan is het nog meer koren op de molen voor de voetbaleenheid van de politie. Dat genereert voor die mannen, veelal louche figuren die zelf niet als 'normale politieman' meer mochten werken omdat men een strafblad bezit, weer extra budget en extra manschappen die de meldingsplicht voor al die jongens mogen gaan naleven.

brigade zuid schreef:
Cruijff schreef: Ik ben na een paar jaar al gestopt met het meereizen met vrijwel al die combi regelingen, ik liet vanaf 2002/2003 al voor alle risicowedstrijden losse kaarten voor me regelen in de thuisvakken van onze tegenstanders.
De enige combi die ik echt mega geil vond is de trein naar fnoord.
Ja de Klassiekers van 1989 t/m 2006 zijn met regelmaat heel erg geil geweest. Vooral in al die wedstrijden waar Jari Litmanen scoorde en dan altijd zo enorm fanatiek met zijn vuist gebald juichend door stadion de Kuip sprintte.

Ik heb Ajax een aantal keer zien winnen vanuit het uitvak, maar ook een paar nederlagen gezien (3-0 achterstand met Fred Grim, Christopher Kanu, Tom Sier, Van der Vaart en andere piepjonge gasten in 't team, 3-1 eindstand na een van richting veranderd schot vd Meijden). Ook een keer met 1-0 verloren in de beker, goal van bosvelt en na dat soort wedstrijden is het gewoon ontzettend kut om dan nog heel lang vast te worden gehouden. Na zo'n nederlaag kun je echt door de grond zakken. En wanneer je eindelijk de Kuip mag verlaten wacht nog in een extra traag bewegende combitrein met maximaal opgestookte verwarming de rit naar Amsterdam.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 12:37 am

Op die bizarre april middag in 2005 bekeek ik de Klassiekers allang vanuit de thuisvakken. Jullie stonden toen, zonder ook maar één slokje water te krijgen, buiten in de bloedhete zon. Ik heb deze wedstrijd helemaal live mogen zien te midden van allemaal kakkerlakken waarvan er na die winnende goal van Maduro een stuk of 40.000 het liefst voorgoed in de aarde wilden verdwijnen.

Van de overige paar duizend renden de meesten meteen het stadion uit om die 800 Ajax supporters buiten op het plein naast de Kuip op te zoeken:
https://www.youtube.com/watch?v=ivOYeqdG7G4

Fantastische samenvatting trouwens, ruim 14 minuten lang het kijken waard. Oogt als toch een heel ander niveautje dan hedendaags in de Eredivisie.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 12:43 am

Juichen kan je natuurlijk beter niet doen in zo'n Kuip. Wanneer je je tijdens zo'n wedstrijd op de juiste manier kunt inhouden heb je na afloop echt een euforisch gevoel. Die vreugde die je in het stadion niet hebt kunnen uiten blijft als het ware nog een hele tijd in je lichaam hangen. Dat komt er dan stukje voor stukje uit op heel rare momenten en plekken. Ik weet bijvoorbeeld dat ik bij een kruispunt waar het stoplicht net op groen sprong opeens als een dwaas op het zebrapad ging lopen dansen. Gewoon nog vanwege de pure blijdschap om de wedstrijd.

Ook erg leuk is om na zo'n Klassieker nog een uurtje of wat in Rotterdam te blijven hangen. Op een terrasje een paar biertjes doen middenin het centrum van Rotterdam en dan zie je ze stuk voor stuk voorbij druppelen. Die treurige koppies bovenop van die Feyenoord shirtjes die slap hangen rondom de ledematen van zo'n uitgezakt lichaam.

En als je dan op een gegeven moment via het centraal station met de trein naar huis gaat dan kom je weer allemaal van die groepjes tegen met sjaals om en fnoord shirts aan. :smile-ajax.gif: En dan even lekker gaan jennen op een manier dat zij het niet door hebben.

'Hee jongens! Hoeveel is het geworden vandaag? 2-3 verloren? Balen joh!'

'Sorry jongens, ik hoorde toen ik de deur uit ging dat Feyenoord met 2-1 voor stond. Hoe is het afgelopen? 2-3 in de allerlaatste minuut??? Tegen wie moesten ze vandaag ook alweer? Tegen Ajax??? Auw, pijnlijk!'

:ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 13, 2015 10:42 am

Die bewuste wedstrijd stond ik ook buiten. Toen de trein een paar honderd meter voor de Kuip stopte kon je gewoon de deur openen van de trein, als we toen gewild hadden had het helemaal los kunnen gaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 13, 2015 1:17 pm

Voorlopige boycot vak 410!

Voor Ajax-PSV zijn 126 AJAX supporters opgepakt op sportpark de Toekomst. Breed uitgemeten in de sensatiebeluste pers. Dat men daarbij de waarheid volledig onrecht aan doet is een logisch gevolg van het feit dat er van de feitelijke gebeurtenissen nou niet bepaald een mooi sensatieverhaal gemaakt kan worden.

Het optreden van AJAX en vooral politie/OM is voor ons de druppel. Camerabeelden op de Toekomst zijn direct te zien in de Arena, door zowel veiligheid, AJAX als politie. Het was voor deze partijen dus direct duidelijk dat het overgrote deel van de groep door een openstaand hek liep en de kantine van de toekomst binnenliep. Een kantine waar géén besloten vergadering was en waar niemand heeft gevraagd of men wilde vertrekken. In plaats van in gesprek te gaan of te vragen of we wilden vertrekken is er besloten 126 man op te pakken en 3 dagen vast te houden met verdenking van openlijke geweldpleging tegen een hek en huisvredebreuk. Bij elke andere situatie zou zijn gekozen voor een identiteitscheck in plaats van de buitensporige maatregelen die nu zijn gekozen. Minimaal 100 Ajax supporters hebben volledig onschuldig drie dagen vast gezeten met alle gevolgen van dien. Het lijkt op een bewuste actie om supporters, zowel in privé - als in werksituaties, flink te schaden.

Na uitgebreid onderling overleg hebben we besloten over te gaan tot een voorlopig boycot van zowel uit als thuiswedstrijden. Er zullen geen doeken hangen, geen drums zijn en het podium zal worden verwijderd. Doel van het boycot is om een signaal af te geven dat de werkwijze van de bewuste zondag schandalig is. Blijkbaar zijn we als (fanatieke) voetbalsupporters vogelvrij. We zullen via onze website en social media per wedstrijd een locatie bekend maken waar we gezamenlijk de wedstrijd zullen gaan bekijken. Gewoon als Ajacieden en VAK410'ers onder elkaar. Zonder problemen, net zoals voor ons de dag van Ajax-PSV begon. Als VAK410 kunnen en willen we deze rechtsongelijkheid en schandalige aanpak van voetbalsupporters gewoonweg niet accepteren.

Of gaan we dit allemaal een normale gang van zaken vinden en plannen we na elke AJAX wedstrijd maar 3 extra vrije dagen in? Want je weet maar nooit.....

Rooie

Bericht door Rooie » di okt 13, 2015 1:22 pm

Matig voetbal, de donkere maanden die eraan komen, een supportersboycot. Het wordt gezellig :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 1:27 pm

Benji schreef:Matig voetbal, de donkere maanden die eraan komen, een supportersboycot. Het wordt gezellig :hypocrite.gif:
Inderdaad.

Overigens lijkt de boycot die Vak 410 aankondigt een hard middel, maar ik sta er wel achter. Niet je beetje bij beetje laten ontmantelen door Ajax die de ene maand 10 SV's uitdeelt en het andere weekend een dikke 100, maar nu in de tegenaanval tegen het supportersbeleid van Ajax en de politie en je groep met Ultra's bij elkaar houden. :biggthumpup.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » di okt 13, 2015 1:45 pm

Het wordt er niet leuker op in de ArenA, maar ik snap deze actie wel. Het beleid van Ajax en het OM gaat veel te ver.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 13, 2015 2:04 pm

Het zou de F-side sieren om solidair te zijn.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 2:10 pm

brigade zuid schreef:Het zou de F-side sieren om solidair te zijn.
Reken er maar op dat hier op voorhand tussen de F-side en 410 over is overlegd hoor.

410 & de F-side, die zijn anno 2015 meer een eenheid dan het merendeel van de buitenstaanders denkt.

Nihad

Bericht door Nihad » di okt 13, 2015 2:54 pm

So, dus de volgende keer heb ik een reden om niet naar Ajax te gaan. :headbang.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di okt 13, 2015 2:56 pm

Cruijff schreef: 410 & de F-side, die zijn anno 2015 meer een eenheid dan het merendeel van de buitenstaanders denkt.
Oh ja, rent vak 410 nu samen met de F-side hard weg? :smallgrin.gif:
YNWA

Plaats reactie