Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Lionel

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » do okt 08, 2015 10:06 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef: In die zin is Hiddink er toch net op tijd tussenuit. Al heeft die ook zeker zijn deel van de kritiek gehad in het eerste gedeelte van deze kwalificatie.
Blind krijgt amper kritiek in de media. Hij had het over 80% kans op directe kwalificatie. Na 4 dagen was dat gereduceerd tot 0%. Tevens had ie het erover dat Hiddink tegen concurrenten in 3 wedstrijden maar 1 punt had gehaald. Bij hem staat de teller na 2 wedstrijden op 0 punten. Blijkbaar is ie beter qua PR in de media dan qua voetbal...
Vergelijk wel even de staat van het elftal waarin Hiddink Oranje kreeg en die van Blind.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr okt 09, 2015 8:28 am

Nu al niet meer te corrigeren het knulletje, wat een filmsterrengedrag. Nog bedankt van Persie voor het goede voorbeeld geven een paar jaar geleden. :excited.gif:

Depay bepaalt de regels
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » vr okt 09, 2015 6:27 pm

InnerHarbour schreef:Nu al niet meer te corrigeren het knulletje, wat een filmsterrengedrag. Nog bedankt van Persie voor het goede voorbeeld geven een paar jaar geleden. :excited.gif:

Depay bepaalt de regels
Schande, er is natuurlijk maar een die de regels van een gesprek bepaalt en dat is de immer integere en boven elke twijfel verheven Nederlandse sportpers. Stel je voor dat voetballers gaan vragen dat die hun werk doen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

zeux

Bericht door zeux » vr okt 09, 2015 6:41 pm

Nah, dit is wel primadonna-gedrag hoor.

Gozer is meer bezig met zijn image dan met voetballen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » vr okt 09, 2015 7:59 pm

zeux schreef:Nah, dit is wel primadonna-gedrag hoor.

Gozer is meer bezig met zijn image dan met voetballen.
Volgens mij is hij degene die het alleen over de wedstrijd tegen Kazachstan wil hebben. Hij vertoont natuurlijk een beetje adolescent gedrag en is een beetje een 'opvallertje', maar dat is allemaal niet relevant voor sportpers in die hoedanigheid.

zeux

Bericht door zeux » vr okt 09, 2015 11:23 pm

No way Le T. Gozer verdient een shitload aan geld door oa tv-rechten. Snotneus moet fatsoenlijk de media te woord staan. Hij is geselecteerd op basis van zijn spel bij Man U. Daarom zit hij daar, dus dat is altijd relevant. Stupide primadonna-gedrag en ik vrees een afspiegeling van zijn huidige state of mind, als 'ster'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus

Bericht door columbus » za okt 10, 2015 9:43 am

En vooral de hele houding is irritant. Dat gemompel in gebrekkig Nederlands kan ik me dan aan ergeren.

wimpey

Bericht door wimpey » za okt 10, 2015 10:27 am

Lionel schreef: Vergelijk wel even de staat van het elftal waarin Hiddink Oranje kreeg en die van Blind.
Plenty trainers zouden tegen IJsland en Turkije niet verloren hebben. Ze knikkeren Hiddink er niet uit om het Blind nóg slechter te laten doen, toch?!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 10, 2015 10:50 am

Deze hele kwalificatiereeks is gewoon bijna niet voor te stellen zo slecht. Want laten we eerlijk zijn, er zit toch eigenlijk niet één echt sterke tegenstander bij? Het is niet zo dat bijvoorbeeld IJsland ineens een geweldige lichting heeft. Die staan gewoon met Sigthorsson en de keeper van NEC in het veld. Nederland is er vanaf dag 1 in de poule in geslaagd om zichzelf voor schut te zetten tegen hele matige elftallen. Als je vooraf had gezegd dat een plek bij de eerste drie er niet in zou zitten dan was je voor gek verklaard, en terecht.

We hebben op het moment echt geen geweldige groep. En ik wil ook nog wel accepteren dat er je een keer tegen een ongelukkige nederlaag aanloopt. Maar deze reeks is echt onvoorstelbaar. Ik schat in dat zowel IJsland, Tjechie als Turkije er op het EK in de poule allemaal gelijk uit liggen.
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » za okt 10, 2015 11:29 am

Voor IJslandse begrippen heeft IJsland wel een goede lichting. Maar natuurlijk zou Oranje ervan moeten kunnen winnen.

Als team was IJsland wel veel beter. Veel inzet, hard werken voor elkaar, en een coach die een goede organisatie heeft staan. Knap.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 10, 2015 11:41 am

Voor hun begrippen hebben ze het natuurlijk fantastisch gedaan. Absoluut. Alleen internationaal gezien stelt het in mijn ogen niet veel voor.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 10, 2015 12:45 pm

wimpey schreef: Plenty trainers zouden tegen IJsland en Turkije niet verloren hebben. Ze knikkeren Hiddink er niet uit om het Blind nóg slechter te laten doen, toch?!
Lijkt me ook niet, nee. Blind zag het dan ook helemaal zitten. 80% kans op kwalificatie. :hypocrite.gif:

Het is ook een mentale kwestie. Tijdens het WK was de tactiek van Oranje gereduceerd tot alle ballen op Robben want de rest stelt niets voor. Vervolgens valt Robben weg. Hoe schakel je dan terug?

Desondanks, vierde worden in deze groep zou een afgang van jewelste zijn.

Als Turkije vanavond een punt pakt, is het gedaan, schat ik. Die laatste wedstrijd thuis winnen ze wel, op welke manier dan ook.

wimpey

Bericht door wimpey » za okt 10, 2015 12:46 pm

Wouter schreef: Als team was IJsland wel veel beter. Veel inzet, hard werken voor elkaar, en een coach die een goede organisatie heeft staan. Knap.
Dat dus. Die meneer Lagerback is gewoon een betere trainer dan Blind ooit zal zijn. Realistisch voetbal en als team het meer dan maximale halen uit een reeks vrij bescheiden individuele spelers. Knokvoetbal met het koppie erbij. Maar gezien het kwaliteitsverschil moet je ook zonder Robben tegen zo'n ploeg kunnen winnen. Blind ging echter uit van wat dogma's uit de Hollandse school i.p.v. het à la LVG te doen via survival voetbal en duidelijke instructies. Bovendien leken z'n wissels nergens naar...

In Turkije zag je aan de opstelling dat de verzekering al had toegeslagen. Een fenomeen dat we nog kennen uit z'n periode als Ajax-trainer. De goede man wil vertrouwen uitstralen in woord en gebaar, maar is een opportunist en een twijfelaar. In z'n huisblad zag ik dat Huntelaar én Persie spelen. Bij z'n aantreden zei ie nog dat het Persie óf Huntelaar zou zijn. Blind ten voeten uit.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 10, 2015 1:01 pm

Hij heeft geen visie, dat is zijn probleem. Daarom had hij beter assistent kunnen blijven/worden van iemand die wel een visie heeft.

Het mooiste was dan LVG een tijdje terug zei: 'Danny heeft zich goed ontwikkeld.' Dat zeg je toch niet over iemand van 53? Op die leeftijd moet je de leerfase allang voorbij zijn. Blind is blijven teren op de successen van Ajax '95. In hetzelfde kringetje blijven hangen, bij dezelfde club en/of met dezelfde mensen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 10, 2015 3:12 pm

Afbeelding

Huh? Van Persie rechts op het middenveld? :confused.gif:

Skampie

Bericht door Skampie » za okt 10, 2015 3:56 pm

Volgens VP moet dat Wijnaldum zijn...en Persie op de bank. Dat doet hij in Turkije ook prima geloof ik... :)

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 10, 2015 4:18 pm

Dat zal ook wel.

Toch snap ik deze opstelling niet. KJH tussen twee spelers die nooit een voorzet geven.

Weer een totaal nieuwe opstelling. Zit weinig lijn in.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za okt 10, 2015 4:20 pm

Tegen IJsland speelde Huntelaar in de spits, maar die werd toen al snel gewisseld omdat Indi de fout in ging. Dan denk je: Huntelaar krijgt tegen Turkije een herkansing, want die vroege wissel was best een beetje lullig. Maar niet dus, Van Persie mocht opdraven. Verrassend genoeg speelde Van Persie erg sterk - als enige. En wie staat er tegen Kazachstan in de spits? Huntelaar.

Er is geen touw aan vast te knopen bij Blind. "Maar goed, dat weet je."

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 10, 2015 4:27 pm

Maar goed, dat weet je inderdaad.

Wat gaat er in het hoofd van die man om? Er valt geen peil op te trekken.

Als El Ghazi nou nog goed in vorm was - hij raakt de laatste weken geen knikker meer.

Nu weer Van Dijk in de verdediging. Experimenteren in deze wedstrijd. Goed idee. Wedden dat Van Basten het wel interessant vindt?

Overigens, er wordt heel wat van gemaakt, maar Kazachstan is de honderdzoveelenveertig van de wereld.

Skampie

Bericht door Skampie » za okt 10, 2015 4:35 pm

Ook al zou je alle spelers van NEC vanavondopstellrn... Dan nog win je wel...
Dushet moet m.i. Geen fluit uitmaken wie ome Dan er in zet

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 10, 2015 4:40 pm

Daar moeten we het van hebben, Skampie.

Ook leuk: Van Basten kraakt de opleiding van Ajax af, maar zijn baasje selecteert vier (!) spelers die het product zijn van die opleiding.

Skampie

Bericht door Skampie » za okt 10, 2015 4:42 pm

Heeft van Basten dan wat te vertellen dank je?

En waar moeten ze het van hebben?;)

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za okt 10, 2015 4:47 pm

Dat de tegenstander er niets van kan. Het beleid van Blind is een chaos.

Geen idee, maar ik vermoed dat iedereen meepraat. Van Basten, Nistelrooij, Frank de Boer zelfs. Blind heeft geen idee.

Le T.

Bericht door Le T. » za okt 10, 2015 4:54 pm

zeux schreef:No way Le T. Gozer verdient een shitload aan geld door oa tv-rechten. Snotneus moet fatsoenlijk de media te woord staan. Hij is geselecteerd op basis van zijn spel bij Man U. Daarom zit hij daar, dus dat is altijd relevant. Stupide primadonna-gedrag en ik vrees een afspiegeling van zijn huidige state of mind, als 'ster'.
Hij verdient een shitload aan geld met voetballen, daar worden tv-rechten over betaald. Dan heb je de pers die daarop gratis en voor niets meelift en daar allemaal bij elkaar en zeker in verhouding tot hun talent ook een shitload aan geld mee verdienen. Prima verder als dat allemaal goed gaat maar een gesprek is wel vrijwillig, en als een bond spelers dan verplicht om met de pers te praten, geldt die verplichting alleen maar voor de wedstrijden van die bond. Als de voetbalpers zich nou eens normaal zou gedragen en gewoon interviews zou afnemen ipv campagnes te voeren, de opstelling proberen te beinvloeden, de boulevardpers gaat uithangen, zijn eigen mening gaat geven en een debat proberen te voeren etc.

Als dan een keer een speler of een trainer daar wat van zegt dan sluiten de rijen zich en gaat de hele pers collectief staan voor hun recht om zelf nooit bekritiseerd te worden en rammen ze die boodschap er bij het publiek in. Ik zie echter niet in waarom ik die boodschap zou moeten aannemen, het is mijn parochie niet waarvoor ze preken.
wimpey schreef: In Turkije zag je aan de opstelling dat de verzekering al had toegeslagen. Een fenomeen dat we nog kennen uit z'n periode als Ajax-trainer. De goede man wil vertrouwen uitstralen in woord en gebaar, maar is een opportunist en een twijfelaar. In z'n huisblad zag ik dat Huntelaar én Persie spelen. Bij z'n aantreden zei ie nog dat het Persie óf Huntelaar zou zijn. Blind ten voeten uit.
Jouw huisblad is ook al het hele seizoen bezig met een campagne voor de superspits van fucking Schalke die zelfs daar niet meer zeker is van een basisplaats en nauwelijks scoort, hetgene waar hij zo goed in zou zijn. Er duiken altijd verhalen op dat ze allebei spelen, omdat Huntelaar moet spelen maar de mindere speler is dus moet Van Persie ze maar voor hem klaarleggen vanaf de buitenkant of het middenveld en staan ze zogenaamd samen in de spits. Als Huntelaar dan scoort dan kunnen ze weer zeggen hoeveel meer hij scoort in minder minuten en wordt even vergeten wie er ook alweer van zijn positie is gehaald ten bate van het twijfelgeval bij de Duitse subtopper.

Een trainer staat altijd onder druk om Huntelaar op te stellen, vanuit de Telegraaf, het AD, de VI en ook de NOS geeft alle ruimte aan Mulder en Van Hooijdonk met hun bekende standpunten terzake.

Skampie

Bericht door Skampie » za okt 10, 2015 4:57 pm

Oh joh.. Jasper er miet bij...

Nou ja... Voor pingels hoeven we nu niet bang meer te zijn.

Van Basten heeft zelf ook geen idee... Die heeft ook geen moer te vertellen denk ik...

Ze zoeken wat spelers uit en hup...
Net als Ajax zeg maar....

Van mij mogen ze verliezen... :blush.gif:

Plaats reactie