F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: F1

Bericht door Duke » do sep 24, 2015 9:11 pm

Monkey Tonk schreef:Sainz laat zich gelden als aardiger, Max wil ten koste van alles winnen. Als je F1 baas was bij Ferrari, wie zou je dan kiezen?

In F1 snij je jezelf alleen maar in de vingers als je tijdens een race aardig gaat doen. Dat zie je hier toch ook? Max weigert de stalorder en Tost geeft hem na afloop groot gelijk. Met deze weigering dwingt Verstappen nog meer respect af in dit wereldje.

Commentaar tijdens de race hier was overigens dat Verstappen schitterend en verschrikkelijk agressief aan het inhalen was, en dat Sainz, die hem volgde, daardoor in feite gedwongen werd om niet achter te blijven. Dat is neutraal commentaar. Verstappen maakt internationaal heel veel indruk. Jammer dat montages van inhaalacties niet binnen gemakkelijk publiek bereik zijn, want aan die acties zie je de pure klasse. In voetbal kun je het misschien vergelijken met een weergaloze spits die verdedigers moeiteloos passeert. Het spreekt boekdelen dat hij, ondanks die agressieve rijstijl, het hele seizoen slechts bij een crash betrokken was (buiten zijn schuld, maar daar is niet iedereen het over eens). Millimeterwerk van de bovenste plank. Ik krijg eigenlijk het idee dat sommige coureurs al een beetje bang zijn voor Max, als hij in de achteruitkijkspiegel verschijnt, en dat ze liever wat sneller opzij gaan dan verwikkeld te raken in een duel op het scherpst. Grosjean bijvoorbeeld.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6684049 ... apore.html
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 24, 2015 11:17 pm

Mooie inhaalacties van Verstappen, wel een beetje saai elke keer dezelfde tekst via de Board Radio 'Goob job, Max!'.

En in het filmpje ontbreekt uiteraard dan nog het gewraakte 'je moet Sainz doorlaten Max' 'NO!' momentje. :smile-ajax.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr sep 25, 2015 12:21 am

Cruijff schreef:Mooie inhaalacties van Verstappen, wel een beetje saai elke keer dezelfde tekst via de Board Radio 'Goob job, Max!'.

En in het filmpje ontbreekt uiteraard dan nog het gewraakte 'je moet Sainz doorlaten Max' 'NO!' momentje. :smile-ajax.gif:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6683412 ... rders.html

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 25, 2015 12:26 am

Thanks! :biggthumpup.gif:

Blijft heerlijk dat commentaar van Olav Mol erbij. De stem van de Formule 1. :biggthumpup.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr sep 25, 2015 2:19 pm

Voor de echte F1 fanaten: http://www.playseat.com/shop/eu/uk/hidd ... white.html

Daar oefent Verstappen bij hem thuis in.
In het echte leven komt de Limburger uit voor Scuderia Toro Rosso, in de computerwereld heeft hij zich sinds deze zomer aangesloten bij Team Redline. Max Verstappen (17) heeft inmiddels duizenden uren doorgebracht achter een computerscherm. Zijn vaste trainingsgenoot op 'sim-gebied’ is Atze Kerkhof, een voormalige shorttracker die tot de wereldtop behoort in de even snelle als wondere wereld van het virtuele racen.
"Nadat ik was gestopt met shorttrack miste ik het competitiegevoel”, aldus Kerkhof, die vervolgens een oud racestuurtje van vroeger uit de kast trok en thuis achter de pc plaatsnam. Hij ontdekte hoe realistisch de computergames inmiddels zijn geworden. "Ik vond het een uitdaging mezelf te verbeteren en te kijken wat er mogelijk was.”
Verbluffend
Kerkhof (28) maakte naam in de simulator-gamewereld en op basis van zijn prestaties op de pc werd hij door het team Van Amersfoort Racing uitgenodigd om in december 2013 deel te nemen aan een heuse Formule 3-test op het circuit bij Barcelona. De resultaten waren verbluffend. Kerkhof kon weliswaar niet het budget bijeen brengen om het seizoen erna zelf te gaan racen, maar bleef als sim-expert wel verbonden aan Van Amersfoort Racing.
"Ik kon de coureurs uitdagen door snelle referentietijden in de sim neer te zetten en ik hielp ze met de voorbereiding op de races”, vertelt Kerkhof. Op die manier kwam hij in contact met Verstappen, die vorig jaar Formule 3 reed voor Van Amersfoort. "Ik denk dat Max er veel baat bij heeft gehad, zeker op circuits waar hij nog nooit was geweest.”
Inmiddels heeft Kerkhof zijn eigen bedrijfje opgericht, Racing Driver Services, en begin oktober opent hij als mede-eigenaar 'Adrenaline Control’, een 'Pro Driver Performance Center’ in Gilze-Rijen, compleet met sportschool en een ultra-moderne simulator. Professionele coureurs als Roy Geerts (Formule Renault), Richard Stanaway (GP2), Nick Catsburg (GT) en de Zuid-Afrikaan Kelvin van der Linde (GT) behoren tot zijn clientèle. Ook met Verstappen onderhoudt hij veel contact.
"Red Bull heeft in Milton Keynes een eigen ultramoderne simulator staan, waarin hij zich optimaal kan voorbereiden op de races. Maar simmen is ook gewoon een hobby van Max. We hebben thuis bij hem, samen met Playseat, de ideale set-up neergezet, zodat hij in zijn vrije tijd kan simmen.”
Uitdaging
Als lid van Team Redline traint Verstappen veel 1-op-1 met Kerkhof. "We kunnen elkaar behoorlijk uitdagen en halen op de circuits soms de gekste capriolen uit, omdat je toch geen schade rijdt. Het is voor Max een manier om grenzen op te zoeken en te verleggen. Hij vindt het zelf in ieder geval een voordeel om inhaalacties te kunnen oefenen.”
Afgelopen zondag maakte Verstappen weer indruk met een sensationele inhaalrace in Singapore. En eerder gingen beelden van zijn inhaalactie buitenom bij Felipe Nasr op Blanchimont in Spa de wereld over, aangezien het een vrij onorthodoxe manoeuvre was. Kerkhof: "Toen ik na de race in België nog even de replays terugkeek, zag ik dat we die acties de week ervoor in de sim hadden gedaan.”
Overstap
Hoewel de set-up van de simulators zo geavanceerd zijn en de virtuele circuits tot op de centimeter overeenkomen met de realiteit, heeft Verstappen zijn huidige succes in de Formule 1 vooral te danken aan zijn uitzonderlijke talent, benadrukt Kerkhof. "Het is ongelooflijk wat hij presteert. Die jongen voelt de auto zo goed aan dat hij precies weet wat wel en niet kan.”

beelzebub

Bericht door beelzebub » zo sep 27, 2015 8:15 am

Kinderen hebben als voordeel dat je toch om 7.30 eruit moet op zondagochtend. :ajaxsmiley.gif: Grootste deel van de race in Japan live op de BBC gezien.

Hamilton gaan z'n volgende wereldtitel pakken na weer een zege. Max weer in de punten en voor zijn teamgenoot geeindigd, terwijl die acht plaatsen voor hem startte.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 27, 2015 8:49 am

Verstappen stal de show. Heel scherp. Ik kijk de internationale uitzending, en denk dat hij het punt gepasseerd is waarop hij internationaal eigenlijk al furore maakt. Ze noemen hem een van de sterren. Er is in F1 niemand met deze combinatie van agressie en controle. Puntje-van-de-stoel inhaalmaneuvres.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 27, 2015 9:14 am

Kijkend naar de resultaten heeft hij zich goed ontwikkelt in de loop van het seizoen. Er komen nu met regelmaat punten binnen en hij is in het tweede gedeelte van het seizoen meestal de meerdere ten opzicht van zijn teamgenoot. Dat in combinatie met zijn inhaalacties zorgt er ongetwijfeld voor dat hij er goed op staat bij de verschillende teams.
Nil volentibus arduum

Balboa

Bericht door Balboa » zo sep 27, 2015 9:37 am

Als je ook ziet hoeveel hij in beeld is, dan zegt dat ook iets over het verwachtingspatroon.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 27, 2015 10:12 am

Ik vind hem nog steeds een onsympathiek kereltje (nergens anders op gebaseerd dan het gevoel wat me bekruipt als ik hem zie of hoor), maar vind het wel razend knap wat ie doet. Je vraagt je af wat hij met zijn inhaalkwaliteiten in een echt goede auto presteert.

Al denk ik ook dat veel van die manoeuvres het gevolg zijn van het feit dat is minderjarig is en dus minder gevaar ziet dan een volwassen en ervaren coureur,zodat hij eerder geneigd is grotere risico's te nemen.

beelzebub

Bericht door beelzebub » za okt 24, 2015 8:33 pm

Jammer dat het zo hard regent in Austin, kon ik er eindelijk voor gaan zitten met de kinderen in bed.... Kwalificatie een paar keer uitgesteld, hopelijk gaat het vanavond nog door. Zoniet en het lukt morgenochtend ook niet dat is de uitslag van de derde vrij training de startopstelling met Max helemaal achteraan. Die ging niet zo hard in de derde vrije training.

Wel mooie beelden trouwens. Pa Sainz en Pa Verstappen doen ook even gek en hebben een raceoverall aangetrokken. :ajaxsmiley.gif:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo okt 25, 2015 9:48 pm

Verstappen rijdt 'gewoon' op een 4de plek. Chapeau.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » zo okt 25, 2015 9:55 pm

Yes, knotsgekke race. En 'vier' niet door fouten van anderen, maar gewoon op eigen racekwaliteit.

En Sainz knap zevende vanaf de 20ste startplaats.
Laatst gewijzigd door zeux op zo okt 25, 2015 10:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke

Bericht door Duke » zo okt 25, 2015 10:08 pm

En Hamilton wereldkampioen, laten we dat in alle opwinding over Max niet vergeten. :smallgrin.gif:

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » zo okt 25, 2015 10:11 pm

Duke schreef:En Hamilton wereldkampioen, laten we dat in alle opwinding over Max niet vergeten. :smallgrin.gif:
Voor hem 'another day at the office'. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo okt 25, 2015 10:20 pm

Commentaar op ESPN:
Verstappen crosses for fourth - my driver of the day without a doubt. What a superstar that lad is going to be.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » zo okt 25, 2015 10:21 pm

Ik vraag me af of Max volgend jaar al bij een groter team gaat rijden. Ik wil weleens zien hoe hij tegen Vettel en Hamilton kan rijden in gelijkwaardige auto's.

Duke

Bericht door Duke » zo okt 25, 2015 10:29 pm

Hij (en z'n vader) beweren dat ze gewoon het contract bij TR gaan uitdienen. En als TR volgend jaar met de motoren van Ferrari gaat rijden, ziet de wereld er natuurlijk al heel anders uit.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » zo okt 25, 2015 10:29 pm

Raymon schreef:Ik vraag me af of Max volgend jaar al bij een groter team gaat rijden. Ik wil weleens zien hoe hij tegen Vettel en Hamilton kan rijden in gelijkwaardige auto's.
Die motoren-situatie bij Red Bull/Torro Rosso zou zomaar eens een vertrek kunnen forceren. Alleen: is er een stoeltje bij een van de grote teams?

zeux

Bericht door zeux » zo okt 25, 2015 10:30 pm

Duke schreef:Hij (en z'n vader) beweren dat ze gewoon het contract bij TR gaan uitdienen. En als TR volgend jaar met de motoren van Ferrari gaat rijden, ziet de wereld er natuurlijk al heel anders uit.
Maar krijgen ze de 2015-motoren of competitief materiaal?

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » zo okt 25, 2015 10:31 pm

Voor een team kan het natuurlijk erg interessant zijn om de jongste ever wereldkampioen te hebben en met de nieuwe regels zal dat dan ook nooit meer verbroken worden.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo okt 25, 2015 10:35 pm

Volgens mij mogen ze volgend jaar slechts 1 type motor leveren en zouden ze dus dezelfde motor hebben.

zeux

Bericht door zeux » zo okt 25, 2015 10:37 pm

Iniesta schreef:Volgens mij mogen ze volgend jaar slechts 1 type motor leveren en zouden ze dus dezelfde motor hebben.
Ah, ok. Dat zou mooi zijn!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 25, 2015 10:58 pm

Mercedes zit actief achter Max aan. Het lullige is dat je bij zowel Ferrari als Mercedes achter een meervoudige wereldkampioen zit, dus normaalgesproken ben je dan niet de eerste coureur. Maar je weet het nooit.

Speed ... To the Max!

zeux

Bericht door zeux » zo okt 25, 2015 11:03 pm

Monkey Tonk schreef:Mercedes zit actief achter Max aan. Het lullige is dat je bij zowel Ferrari als Mercedes achter een meervoudige wereldkampioen zit, dus normaalgesproken ben je dan niet de eerste coureur. Maar je weet het nooit.

Speed ... To the Max!
Meteen eerste rijder zou ook wel een beetje teveel van het goede zijn...

Plaats reactie