Rugby
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Re: Rugby
Ik zit nu in de US en ik betwijfel of het ergens uitgezonden gaat worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Universal Sports zendt 9 wedstrijden uit, de rest is PPV. (en voor die 9 geldt dat je Universal Sports in het kabel-pakket moet hebben zitten natuurlijk) De USA loopt nog niet warm voor rugby.Raymon schreef:Ik zit nu in de US en ik betwijfel of het ergens uitgezonden gaat worden.
Nee, natuurlijk niet. Stel dat ze in de USA rugby goed in beeld gaan brengen en hun kijkers laten ontdekken hoe mooi het is.Ferry schreef:Universal Sports zendt 9 wedstrijden uit, de rest is PPV. (en voor die 9 geldt dat je Universal Sports in het kabel-pakket moet hebben zitten natuurlijk) De USA loopt nog niet warm voor rugby.Raymon schreef:Ik zit nu in de US en ik betwijfel of het ergens uitgezonden gaat worden.
Dan helpen ze in korte tijd in hun binnenland een miljardenindustrie om zeep. Laat een Amerikaan proeven van hoe gaaf rugby is, en zelfs hij met z'n beperkte hersenpan, begrijpt al gauw hoe gay American Football is.

Hmmz. Dus als we de Amerikaanse maatstaf voor gayishness ernaast leggen van supermannelijk naar meest gay zou het volgens jou: Rugby - American Football - Soccer (voetbal) zijn? 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Rugby - soccer - synchroonzwemmen - stijldansen - - American Football denk ikbeelzebub schreef:Hmmz. Dus als we de Amerikaanse maatstaf voor gayishness ernaast leggen van supermannelijk naar meest gay zou het volgens jou: Rugby - American Football - Soccer (voetbal) zijn?

NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- raymon
- Contacteer:
American Football is een stuk harder dan rugby overigens. Veel meer impact op volle snelheid.
Gevaarlijker en blessure gevoeliger.Raymon schreef:American Football is een stuk harder dan rugby overigens. Veel meer impact op volle snelheid.
Maar dat betekent niet dat het 'stoerdere kerels' zijn.
- raymon
- Contacteer:
Nou, ook zonder bepakking zijn de meeste nog behoorlijk indrukwekkend :)
Ohja, ze hebben brede schouders. And so what?
Een neefje van me speelt het ook, die moet komende maand met het Nederlands team in het Mandemakers Stadion van RKC Waalwijk tegen België spelen.
Maar ik vind m'n neefie niet bepaald stoerder dan een rugbyer.
Een neefje van me speelt het ook, die moet komende maand met het Nederlands team in het Mandemakers Stadion van RKC Waalwijk tegen België spelen.

Maar ik vind m'n neefie niet bepaald stoerder dan een rugbyer.
Tim Visser zondag in de basisopstelling van Schotland tegen de VS.
Maar eerst zaterdag het spektakelstuk tussen Engeland en Wales. De eerste echte kraker van het toernooi die misschien wel een kijkje geeft in de kansen richting de eindzege voor één van deze ploegen.
Maar eerst zaterdag het spektakelstuk tussen Engeland en Wales. De eerste echte kraker van het toernooi die misschien wel een kijkje geeft in de kansen richting de eindzege voor één van deze ploegen.
Nil volentibus arduum
Ik heb een jaar of 10 rugby (union) gespeeld. Rode draad: vooral wanneer je net begint, loop je snel blessures op. Het is al met al toch een technische sport. Wanneer je technisch niet goed een tackle inzet, dan loop je zo tegen een hersenschudding of een blauw oog aan. Je zit te hoog met je tackle, tegenstander zet een hand-off in (in de praktijk een fist off): tand door de lip.Cruijff schreef: Gevaarlijker en blessure gevoeliger.
Gebroken vingers dito: je drukt een try, je hand ligt op de bal, je ligt zelf op de grond en dan gaat een vette prop met z'n dikke hol op bal en hand zitten. Ik heb het een keer gepresteerd om in één pot 2 gebroken vingers en een geroken neus op te lopen. De toenmalige lady was not amused. Ik heb ook tig littekens op m'n schenen omdat ik niet met scheenbeschermers kon rennen. Goede tips v.w.b. laserbehandeling van littekens zijn welkom, want ik wil van die dingen af!!

Football is meer een impact sport. Rugby League ook. Niet mijn ding. Union is een fantastische sport, zowel om een 'man up' te krijgen als het sociale aspect om rugby heen. Een rugbyer is een gentleman.
Het lijkt me geweldig om te spelen. Ik overweeg al een tijdje om het eens te gaan proberen maar ik zie ook wat op tegen het gevaar van blessures. Vooral omdat ik sportief gezien wel zeer actief ben alleen niet in een contactsport. Dat lijkt me in combinatie met de eigenschappen van rugby een garantie voor blessures, zeker in het begin.
Misschien toch eens proberen door bijvoorbeeld te beginnen met alleen trainingen en kijken of dat een beetje gaat. Lukt dat niet dan hoef ik aan wedstrijden al helemaal niet te beginnen.
Misschien toch eens proberen door bijvoorbeeld te beginnen met alleen trainingen en kijken of dat een beetje gaat. Lukt dat niet dan hoef ik aan wedstrijden al helemaal niet te beginnen.
Nil volentibus arduum
-
Het is een zéér blessuregevoelige sport. Ik ken wat spelers die in de Nederlandse ereklasse spelen en er zitten nogal eens wat van die jongens in de lappenmand. Vooral de scrum is een boosdoener.
Zo zit Engeland al vroeg in het toernooi serieus in de problemen. Want nu moeten ze van Australië winnen.
Wales heeft zo langzamerhand ook wel een probleem maar dan met de hoeveelheid blessures waar ze mee te maken hebben. Geweldig om te zien dat andere spelers dan gewoon klaar staan om hun werk te doen maar als het er straks echt op aankomt wil je toch kunnen beschikken over je beste spelers.
Wales heeft zo langzamerhand ook wel een probleem maar dan met de hoeveelheid blessures waar ze mee te maken hebben. Geweldig om te zien dat andere spelers dan gewoon klaar staan om hun werk te doen maar als het er straks echt op aankomt wil je toch kunnen beschikken over je beste spelers.
Nil volentibus arduum