Excelsior - Ajax 20-09-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Excelsior - Ajax 20-09-2015

Bericht door Marillion » zo sep 20, 2015 3:37 pm

Gudelj is de nieuwe pispaal.

Geef die jongen even de tijd maar vooral een rol binnen het elftal die bij zijn kwaliteiten past. Hij moet nu heel anders spelen dan bij AZ. Tel dat op bij het feit dat hij net bij een nieuwe club binnen is waar het allemaal even wat sneller gaat en je krijgt een speler zonder zelfvertrouwen die gekke dingen doet.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 20, 2015 3:39 pm

GangstaRiB schreef: Wie bedoel je met Zimling?
Nikimanja. :smallgrin.gif:

Die Servier natuurlijk. Gast kan er net zo weinig van als Zimling.

Skampie

Bericht door Skampie » zo sep 20, 2015 3:47 pm

Die jongen heet toch gewoon Gudlj?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo sep 20, 2015 3:49 pm

GangstaRiB schreef:
Dubbel schreef:Leuk! 2-0 gewonnen in een Europese week terwijl de kengetal ploegen allebei punten verliezen. Knap ook van Frank dat ie met dit jonge ploegje weer zo goed draait. :biggthumpup.gif:
Goed draait? De lat wordt steeds lager gelegd.
Ongeslagen bovenaan na 6 wedstrijden en 5 keer de nul gehouden. Dan draai je meer dan goed. Ik had verwacht dat Psv bovenaan zou staan (dat is dan natuurlijk die lage lat) dus het valt mij niet tegen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 20, 2015 3:53 pm

De cijfers in de Eredivisie zijn gewoon goed. Het spel is helaas nog steeds nauwelijks om aan te zien. Ja, thuis tegen ADO was behoorlijk.

Ik hoop er op dat er vertrouwen komt in de loop van het seizoen zolang de resultaten zo blijven. Wellicht dat daarmee het spel ook zal verbeteren. De volgende wedstrijden zijn Groningen en PSV thuis. Ik ben benieuwd hoe we er dan voor staan. Daarna overigens twee keer uit, Heracles en Vitesse.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 20, 2015 4:37 pm

Dubbel schreef:
GangstaRiB schreef:
Dubbel schreef:Leuk! 2-0 gewonnen in een Europese week terwijl de kengetal ploegen allebei punten verliezen. Knap ook van Frank dat ie met dit jonge ploegje weer zo goed draait. :biggthumpup.gif:
Goed draait? De lat wordt steeds lager gelegd.
Ongeslagen bovenaan na 6 wedstrijden en 5 keer de nul gehouden. Dan draai je meer dan goed. Ik had verwacht dat Psv bovenaan zou staan (dat is dan natuurlijk die lage lat) dus het valt mij niet tegen.
ik hoop écht niet, maar ben bang, dat zo inderdaad gedacht wordt bij Ajax. Waardoor er geen enkele noodzaak wordt gezien om eens behoorlijk te gaan voetballen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 20, 2015 5:00 pm

De Boer denkt zeker zo. Dat zie je aan de manier waarop zijn team speelt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 20, 2015 5:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Dubbel schreef: Ongeslagen bovenaan na 6 wedstrijden en 5 keer de nul gehouden. Dan draai je meer dan goed. Ik had verwacht dat Psv bovenaan zou staan (dat is dan natuurlijk die lage lat) dus het valt mij niet tegen.
ik hoop écht niet, maar ben bang, dat zo inderdaad gedacht wordt bij Ajax. Waardoor er geen enkele noodzaak wordt gezien om eens behoorlijk te gaan voetballen.
Lijkt me niet dat ze bij Ajax van mening zijn dat we goed lopen te voetballen. Kan ik me tótááááál niet voorstellen.

Dat Frank vanmiddag zo ongeveer de hele 2e helft zwaar uit z'n pan ging vond ik positief. Die ziet gelukkig dus ook dat het erg slecht is.

Toch ziet met name de trainer er al een tijd lang ontzettend moe uit. Ik blijf er bij dat hij gewoon een maand op vakantie moet en dat bijvoorbeeld broer Ronald het dan maar tijdelijk over moet nemen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 20, 2015 5:46 pm

Geïrriteerde Fischer kritisch op ploeggenoten: 'Dat mag ik toch zeggen?'
Zondag, 20 september 2015 om 17:46
Ajax won met 0-2 van Excelsior en is terug op de eerste plaats in de Eredivisie, maar Viktor Fischer heeft geen goed gevoel aan het duel in Rotterdam overgehouden. De Deen speelde donderdag tegen Celtic nog als aanvallende middenvelder, maar werd tegen Excelsior weer opgesteld als linksbuiten. Daar kreeg hij voor zijn gevoel veel te weinig ballen.

Fischer was na afloop van de zege op Excelsior opvallend kritisch op zijn ploeggenoten. “Als je steeds denkt dat je stil kunt blijven staan en de bal zo rond kunt laten gaan, dat werkt gewoon niet”, bromde hij in gesprek met Ajax Life. “Ik kreeg gewoon te weinig ballen. Dat mag ik toch zeggen? Ik liep van het veld met het gevoel dat er veel meer in had gezeten. Ik moet gewoon eerder ingespeeld worden, zodat ik meer kan laten zien wat ik kan.”

Fischer zegt dat hij niet alleen veel van zichzelf, maar ook van zijn ploeggenoten eist. “Vandaag vond ik het echt niet goed”, mopperde hij verder. “Ik denk dat ik dat ook wel een keer mag zeggen. Ons baltempo lag veel te laag. We moeten meer indribbelen en een man durven uitspelen. Gewoon meer durf en lef tonen.” Fischer werd uiteindelijk vervangen door Lasse Schöne en de aanvaller verliet zichtbaar geïrriteerd van het veld.
Tijdens de wedstrijd werd al duidelijk aan wie hij zich irriteerde.

Skampie

Bericht door Skampie » zo sep 20, 2015 6:03 pm

Dat hij van Zimlng geen ballen krijgt snap ik... Die speelt niet meer voor Ajax

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 20, 2015 6:06 pm

Ik herken in de kritiek van Fischer zo'n beetje een heel elftal eerlijk gezegd. En gelijk heeft hij. Het duurt allemaal veel te lang en dan is het voor aanvallers veel moeilijker om nog iets te creëren.
Nil volentibus arduum

Skampie

Bericht door Skampie » zo sep 20, 2015 6:11 pm

Haha... D Boer vind ik wel grappig...

Als de zon komt moet hij schor worden...

Geen zomeravondvoetbal bi Ajax meer... Het wordt winter

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 20, 2015 6:26 pm

wimpey schreef:Ajax won met 0-2 van Excelsior en is terug op de eerste plaats in de Eredivisie, maar Viktor Fischer heeft geen goed gevoel aan het duel in Rotterdam overgehouden.

Fischer was na afloop van de zege op Excelsior opvallend kritisch op zijn ploeggenoten. “Als je steeds denkt dat je stil kunt blijven staan en de bal zo rond kunt laten gaan, dat werkt gewoon niet”, bromde hij in gesprek met Ajax Life. “Ik kreeg gewoon te weinig ballen. Dat mag ik toch zeggen? Ik liep van het veld met het gevoel dat er veel meer in had gezeten. Ik moet gewoon eerder ingespeeld worden, zodat ik meer kan laten zien wat ik kan.”
Fischer zegt dat hij niet alleen veel van zichzelf, maar ook van zijn ploeggenoten eist. “Vandaag vond ik het echt niet goed”, mopperde hij verder. “Ik denk dat ik dat ook wel een keer mag zeggen. Ons baltempo lag veel te laag. We moeten meer indribbelen en een man durven uitspelen.
Dat mag hij zeker zeggen, ja!

Viktor Fischer is tenminste een echte Ajax voetballer, met ambities die dusdanig groot zijn dat het volledig bij de club past. Zeker een duidelijke prikkel dat een jongen die op late leeftijd in onze opleiding terecht is gekomen, de vinger zo secuur op de zere plek legt. Hopelijk wordt er ook iets mee gedaan.

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo sep 20, 2015 8:02 pm

Zit er nog garantie op meisje Gudelj? Kudt, kudt, en KUDT.
15 mei 2011.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 20, 2015 8:12 pm

Laudrup schreef:Zit er nog garantie op meisje Gudelj? Kudt, kudt, en KUDT.
Hij is wel echt de collectieve pispaal op AT, hè?

Toch was het helemaal waar wat Nico Dijkshoorn al maanden terug over hem in een column schreef. Elke Nederlandse voetballer die een gedicht over zijn moeder op z'n lijf zou tatoeëren zou in de kleedkamer keihard worden uitgelachen, maar een gehypete Serviër met de kop van een moordenaar komt ermee weg.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 20, 2015 8:40 pm

Het is half september en een aantal opportunistische AT'ers hebben alweer gezien dat het he-le-maal niks wordt met Gudelj. Laten we nou gewoon eens even afwachten, lieverds. Misschien ziet bijvoorbeeld De Boer ineens het licht (de kans is klein, maar het kan, remember Theo Janssen?) en gaat Gudelj op dezelfde positie en wijze voetballen als ie bij AZ deed.

En ach ja, was Dijks niet van diezelfde AT'ers de pispaal, nu zo'n week of 6 geleden? Ik hoor ze verdacht weinig meer over 'm. Hoe kan dat nou? :hypocrite.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 20, 2015 8:55 pm

Gudelj was bij AZ toch gewoon een prima speler, ik vond het iig een prima aankoop van Ajax. Op de 1 of andere manier kunnen een aantal spelers er opeens geen klote meer van als ze bij Ajax spelen. Sinkgraven was bij Heerenveen ook veel beter.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 20, 2015 9:04 pm

brigade zuid schreef:Gudelj was bij AZ toch gewoon een prima speler, ik vond het iig een prima aankoop van Ajax. Op de 1 of andere manier kunnen een aantal spelers er opeens geen klote meer van als ze bij Ajax spelen. Sinkgraven was bij Heerenveen ook veel beter.
Dat is wel redelijk zorgwekkend ja.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 20, 2015 9:06 pm

brigade zuid schreef:Gudelj was bij AZ toch gewoon een prima speler, ik vond het iig een prima aankoop van Ajax. Op de 1 of andere manier kunnen een aantal spelers er opeens geen klote meer van als ze bij Ajax spelen. Sinkgraven was bij Heerenveen ook veel beter.
Sinkgraven is een talent. Talenten zijn wisselvallig.

Gudelj is een prima speler voor het niveau van AZ. Subtop.

Khraa

Bericht door Khraa » zo sep 20, 2015 9:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het is half september en een aantal opportunistische AT'ers hebben alweer gezien dat het he-le-maal niks wordt met Gudelj. Laten we nou gewoon eens even afwachten, lieverds. Misschien ziet bijvoorbeeld De Boer ineens het licht (de kans is klein, maar het kan, remember Theo Janssen?) en gaat Gudelj op dezelfde positie en wijze voetballen als ie bij AZ deed.

En ach ja, was Dijks niet van diezelfde AT'ers de pispaal, nu zo'n week of 6 geleden? Ik hoor ze verdacht weinig meer over 'm. Hoe kan dat nou? :hypocrite.gif:

Dijks is nog steeds niet best hoor, het zou er zo een voor Rotterdam kunnen zijn, moeilijk kijken, boel rennen, alibi verdedigen (0-1 Celtic, wat probeert hij daar) en 3/4 van zijn ballen gaan naar de tegenpartij.

Echter andere problemen zijn vele malen groter, het feit dat Dijks mee kan in dit slakkentempo zegt eigenlijk genoe g.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 20, 2015 9:20 pm

@Yopi, ik heb toch wel het idee dat bij Sinkgraven de weg naar beneden is ingezet dit seizoen.

Excelsior - Ajax 20-09-2015

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 20, 2015 11:02 pm

Khraa schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het is half september en een aantal opportunistische AT'ers hebben alweer gezien dat het he-le-maal niks wordt met Gudelj. Laten we nou gewoon eens even afwachten, lieverds. Misschien ziet bijvoorbeeld De Boer ineens het licht (de kans is klein, maar het kan, remember Theo Janssen?) en gaat Gudelj op dezelfde positie en wijze voetballen als ie bij AZ deed.

Dijks is nog steeds niet best hoor, het zou er zo een voor Rotterdam kunnen zijn, moeilijk kijken, boel rennen, alibi verdedigen (0-1 Celtic, wat probeert hij daar) en 3/4 van zijn ballen gaan naar de tegenpartij.

Echter andere problemen zijn vele malen groter, het feit dat Dijks mee kan in dit slakkentempo zegt eigenlijk genoe g.
Nu kun je me een hoop vertellen over de 0-1 van Celtic, maar dat lag toch echt aan Singraven en/of Riedewald. Zo lust ik er nog wel eentje. Wat mij bij Dijks bevalt is zijn voorzet. Die gaat nog wel wat assists geven, dit seizoen. En dat ie 75% balverlies heeft, is onzin. Een hele verbetering tov Boilesen.

Mano

Bericht door Mano » ma sep 21, 2015 7:54 am

3 dagen na een Europacup wedstrijd 3 punten pakken waar de rest punten morst is gewoon een goed weekend! :ajaxsmiley.gif:

Dat het spel wederom niet om aan te gluren was, is logisch.
Als het al maanden niet om aan te gluren is en je blijft winnen, weet je dat er niks zal veranderen.
'de winnende coach heeft altijd gelijk'

Ik zal me moeten schikken in oerlelijk spel zolang ze winnen tot die tijd zal FdB niet gewipt worden.
In Europa gaan we er helaas met boter en suiker in maar landelijk zijn we titelkandidaat. <-- Schrijnend idee :blush.gif:

Gudelj even zijn plek laten vinden, na de winterstop moet ie goed staan anders naar de bank.
Sinkgraven is leuk maar nou niet exceptioneel, die moet ook nog rijpen
Dijks doet het 10x beter dan Boilesen, dus gewoon helemaal prima
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma sep 21, 2015 8:56 am

Voorheen hebben we weleens het kampioenschap laten liggen bij Excelsior... Bovendien zijn ze uit moeilijk te verslaan en lopen we uit op PSV en Feyenoord. Top weekeind dus. :ajaxsmiley.gif:

Maar als je dit soort wedstrijden na een donderdagse Europacup op 40% kan winnen heb je natuurlijk niks aan de intensiteit en wedstrijdhardheid om Europees goed voor de dag te komen. Als Ajax zijnde speel je als je mazzel hebt 4 tot 6 wedstrijden per seizoen in de normale competitie die niet onderdoen voor een Europees duel. Veel te weinig dus...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 21, 2015 10:51 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het is half september en een aantal opportunistische AT'ers hebben alweer gezien dat het he-le-maal niks wordt met Gudelj. Laten we nou gewoon eens even afwachten, lieverds.
Positief: 2 afstandsschoten tegen Rapid en AZ. Negatief, heb je effe?! De 2-3 tegen Rapid, beide goals tegen Twente, de 1-2 tegen Celtic. Verder: slechte spelhervattingen. In de studio door RdB en Perez gister bemerkt: gebrek aan gogme, hij ziet de oplossing vooruit niet. Gebrek aan snelheid bovendien. Al met al een hele matige speler. Die door FdB dan ook nog eens in de as wordt gezet. Daar kan ie het technisch al helemaal niet bolwerken, laat 'm dan maar rennen aan de rechterkant.

Plaats reactie