F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner

Re: F1

Bericht door Dubbel » ma jul 27, 2015 8:08 pm

Jim Manna schreef:
Dubbel schreef:Als hij met de auto 4e kan worden dan is die auto dus toch niet zo slecht als team Klaagvermogen steeds wil doen geloven. En dat is precies waarom veel mensen hem niet moeten; altijd maar dat wijzen naar een ander zodra het even niet loopt.
Ik hoop dat je de race niet gezien hebt en er nauwelijks iets van hebt meegekregen. Anders praat je gewoon over iets waar je geen verstand van hebt.
Ach, ik een hekel aan Max en jij aan Guido...

Jim Manna

Bericht door Jim Manna » di jul 28, 2015 7:34 pm

Nee hoor. Aardige gast. Alleen niet goed genoeg voor F1.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 28, 2015 8:55 pm

Ik heb niks van de race gezien. Maar ik begreep dat het dermate rommelig was dat hij zelf niet eens wist dat hij op een gegeven moment op de 4e plek aan het rijden was. Dat is dan geen doorsnee F1 race geweest waar je tussen start en finish rustig een dutje kunt doen.

In ieder geval wel een mooi resultaat. De eerste keer dat hij los van wat complimenten over een knappe inhaalactie ook echt met een tastbaar bovengemiddeld resultaat thuiskomt. Dat heb je uiteindelijk toch nodig om jezelf te onderscheiden.
Nil volentibus arduum

Jim Manna

Bericht door Jim Manna » di jul 28, 2015 9:19 pm

Dat klopt. Dat is absoluut waar. Het is ook een beetje lullig voor Sainz, want die had ook wel een goed resultaat kunnen halen, P6, misschien P5.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 29, 2015 11:03 am

Max Verstappen begint met rijlessen

Misschien kunnen we Dubbel het examen laten afnemen. :hypocrite.gif:
In België, waar ik woon, is het verplicht om zes of zeven uur rijles te nemen, voordat je examen mag doen. Hopelijk is dat voor mij voldoende, we zullen zien'', zegt Verstappen tegen The Guardian.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » wo jul 29, 2015 11:32 am

InnerHarbour schreef:Max Verstappen begint met rijlessen

Misschien kunnen we Dubbel het examen laten afnemen. :hypocrite.gif:
In België, waar ik woon, is het verplicht om zes of zeven uur rijles te nemen, voordat je examen mag doen. Hopelijk is dat voor mij voldoende, we zullen zien'', zegt Verstappen tegen The Guardian.
Autorijden is natuurlijk voor een belangrijk deel ook de verkeersregels kennen en die op een goede manier toepassen. Daar heeft hij op het circuit geen last van. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo aug 23, 2015 2:36 pm

Verstappen achtste.
Maakt in de laatste ronde nog een dappere inhaalmanoeuvre bij Raikkonen, was er voorbij, maar het was net te krap, dus Raikkonen er toch weer terug langs.

Klasse, achteraan starten en achtste worden. Vier punten er bij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 23, 2015 5:17 pm

De resultaten beginnen voorzichtig los te komen. Prima ontwikkeling want daarmee laat je uiteindelijk zien dat je ook echt een meerwaarde kunt zijn voor een team. Uiteindelijk gaat het toch om de punten.

Overigens, die Grosjean die er volgens sommigen hier weinig van kon is vandaag dus gewoon nummer drie.
Nil volentibus arduum

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 23, 2015 7:15 pm

Van plek 18 naar 8. Prima hoor. Moet je nagaan waar Verstappen had kunnen eindigen als hij niet tien plaatsen straf kreeg voor alweer de zesde Renault motor. Leuk dat hij Bottas voorbijrijdt. Allebei staan ze op het verlanglijstje van Ferrari, dus dat soort acties kunnen straks het verschil maken op de weg naar de rode bolide.

Inhaalmeester Verstappen:
Max Vestappen's overtake
Allan McNish
BBC Radio 5 live analyst

"That is the first time in my life I have seen someone go around the outside of someone at Blanchimont. That was big."
Nog een aantal quotes van de BBC (http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34034314)
Max Verstappen (top) has finished in the top eight at three of the last four races

Today was Romain Grosjean's 75th race start - he had not scored a top-six finish since 2013

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo aug 23, 2015 8:18 pm

Die inhaalactie was inderdaad onwaarschijnlijk! Hoogtepunt van een verder wat matte race.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo aug 23, 2015 10:10 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 30, 2015 8:18 am

Leuke achtergrond van BBC Sport:
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34027380

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 20, 2015 9:48 am

Singapore. Mercedes heeft een probleem. Er wordt voorzichtig gefluisterd dat het met bandenspanning te maken heeft. Na de vorige race werd Hamilton niet bestraft voor een te lage spanning, maar uit angst voor een straf van seconden beval Mercedes hem om, ondanks een riante voorsprong, de vorige race op het randje uit te rijden, tot ergernis van Hamilton die niet wist waarom. We zullen zien. Storm in een glas water, of een versie van 'Deflategate' voor Mercedes.

De twee Ferraris en Red Bulls starten vanaf de eerste twee rijen. Verstappen start vanaf P8.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 20, 2015 3:20 pm

Verstappen keurig 8e geworden. Ik lees op teletekst dat hij in de laatste rondes stalorders kreeg om zijn teamgenoot Sainz voor te laten gaan. Verstappen heeft dit geweigerd, waardoor hij in mijn aanzien is gestegen. Maar wat zijn dit voor waanzinnige stalorders? Heeft iemand gekeken en weet die hier meer van?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 20, 2015 3:26 pm

De stalorder was een domper, die afleidde van de prestatie. Prima dat Max dat aan zijn laars lapt. Helemaal na zo'n race, waarbij hij op een ronde achterstand begint omdat de auto niet start. Weer mooie inhaalacties. Sainz reed Verstappen daarbij alleen maar achterna. Max opende een gat van vier seconden, maar werd daarna opgehouden door Perez waardoor Sainz weer aan kon sluiten.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo sep 20, 2015 3:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 20, 2015 3:38 pm

Ha, dat kan ik wel waarderen. Het gaat daarbij natuurlijk om de stand op de ranglijst en daarmee punten en dus geld. Maar je mag als coureur best even laten zien dat je niet met je laat sollen. Is het trouwens niet gewoon verboden om stalorders te geven?
Nil volentibus arduum

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 20, 2015 3:46 pm

De reden die ik hoorde klopt volgens mij niet. Sainz was gelijk gekomen met Maldonado op 12 punten, maar nu kwam Max gelijk met Hulkenberg op 30 punten. Het lijkt er meer op dat ze het gat tussen de eigen coureurs wat probeerden te verkleinen. Het zal je maar gebeuren als je op het scherpst aan het racen bent. Twee keer kwam die order in de laatste ronden. De eerste keer schreeuwde Max "NO!!". De tweede keer zei hij niks. Je zult maar kwaad reageren en een seconde je concentratie verliezen op een stratencircuit waar je geen kant uit kunt. Echt een waardeloze order.

ferry

Bericht door ferry » zo sep 20, 2015 3:47 pm

The Guardian schrijft dit erover:
Lap 61: Verstappen is being told to swap places with his team-mate Sainz, who had previously let the teenager through. “No!” screams Verstappen down the radio. He doesn’t want give up the place, with Grosjean just ahead of him! Defying team orders!
Ik heb het niet gezien, dus weet niet waar dat dikgedrukte over gaat.

Verder worden zowel hij als Sainz behoorlijk geprezen in het wedstrijdverslag.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 20, 2015 3:56 pm

Maar er is dus echt duidelijk gesteld dat hij 'm voorbij moest laten? Ik dacht echt dat dergelijke orders niet meer mochten. Al kun je het dan nog wel verdekt doen door bijvoorbeeld het advies te geven om het heel rustig aan te doen ivm bandenslijtage natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 20, 2015 3:57 pm

Dat verslag in de Guardian klopt niet. Sainz gaf hem geen doorgang, want Verstappen reed omstreeks dat punt in de race de snelste ronde van de race. Max was bezig aan een hele agressieve inhaalserie, waarbij Sainz hem volgde. Toch sloeg hij een gat van vier seconden, dat alleen verdween omdat hij opgehouden werd door Perez. Domme zet van Torro Rosso, want nu heb je onnodige stress in de tent.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo sep 20, 2015 4:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 20, 2015 3:59 pm

Hmm teams zeggen nog wel regelmatig dat een coureur een plek weer terug moet geven aan een andere coureur als die hem in een eerder stadium voorbij heeft laten gaan.

Geen idee wat Sainz junior er van vindt, maar ik vind het in ieder geval wel mooi van Max. :smile-ajax.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 20, 2015 4:01 pm

Twijfelachtig of Sainz ook negende wordt als hij Max niet volgt, want hij nam meer risico dan normaal bij het inhalen, terwijl de inhaalacties van Max er altijd zo scherp uitzien.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 20, 2015 4:04 pm

Monkey Tonk schreef:Twijfelachtig of Sainz ook negende wordt als hij Max niet volgt, want hij nam meer risico dan normaal bij het inhalen, terwijl de inhaalacties van Max er altijd zo scherp uitzien.
Bovendien nog een extra pluim voor Verstappen die door het niet wegkomen bij de start aan het begin van de race op het gehele veld meer dan een volle ronde achter ligt en uiteindelijk op de 8e plaats finisht op 51 seconden van de winnaar.

Ook coureurs als Hamilton en Sainz junior overtreffen zo'n staaltje inhaalwerk niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 20, 2015 4:31 pm

Toro Rosso geeft Verstappen gelijk voor negeren teamorders

Carlos Sainz was niet blij dat zijn teamgenoot Max Verstappen zondag in de slotfase van de Grand Prix van Singapore teamorders negeerde, maar Toro Rosso stelde na de race dat de Nederlander gelijk had om de Spanjaard niet te laten passeren.

De teamleiding van Toro Rosso droeg Verstappen in de laatste ronden van de race op om Sainz zijn achtste plaats te laten overnemen, maar de jonge Nederlander weigerde en ging als achtste over finish. Sainz werd negende.

Teambaas Franz Tost van Toro Rosso erkende na de race dat Verstappen gelijk had om de Spanjaard niet te laten passeren.

"Carlos had nieuwe banden, dus we dachten dat we met onze coureurs van positie konden wisselen", begon Tost zijn uitleg bij Sky Sports. "Maar Carlos was niet snel genoeg."

"Max had gelijk, want hij zag dat Carlos niet dichterbij kwam. Carlos had Sergio Perez (die op de zevende plaats reed, red.) dus niet kunnen inhalen en daarom zeiden we: 'we laten ze weer racen'. Als Carlos de positie van Max had willen krijgen, dan had hij er dichter op moeten zitten, anders heeft het geen zin."

Sainz
Sainz was het niet eens met de lezing van Tost. "Ik had het gevoel dat ik de Force India van Perez kon inhalen, maar het is de keuze van Max", stelde Sainz na de door Sebastian Vettel gewonnen race tegen de BBC.

"Ik had er zeer veel vertrouwen in dat ik de zevende plaats over kon gaan nemen, maar Max besloot om mij er niet langs te laten."

"Ik heb Max dit jaar al drie of vier keer voorbij laten gaan. Er is hem vandaag vier keer verteld dat hij mij er langs moest laten, maar hij deed het niet. Het is een beetje vervelend."

Sainz benadrukte wel dat hij geen controverse wilde starten naar aanleiding van het incident.

Verstappen
Verstappen meldde na de dertiende Grand Prix van het seizoen dat hij zijn Spaanse teamgenoot niet liet passeren omdat hem niet uitgelegd was waarom hij dat had moeten doen.

"Ik kwam dichter bij de jongens voor mij, dus er was geen reden voor mij om Sainz te laten passeren", zei de Limburger.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 20, 2015 4:41 pm

Zielig mannetje die Sainz. Klopt toch geen reet van dat hij Verstappen al 4 keer heeft voor laten gaan?

Plaats reactie