Ajax - Celtic FC 17-09-2015 19:00 uur
Moderator: mods
Re: Ajax - Celtic FC 17-09-2015 19:00 uur
Ajax heeft gewoon een combinatie van A-jeugd en matige aankopen. Gudelj lijkt ook weer een miskoop. Maar ja, bij Ajax weten ze nou eenmaal niet wat er buiten een straal van een kilometer of vijftien rondom Amsterdam gebeurt.
Cillessen wordt ook steeds minder, trouwens. Opmerkelijk. Als ik Blind was zou ik Krul opstellen. Maar ja, die heeft nooit bij Ajax, Feyenoord of PSV gespeeld.
Cillessen wordt ook steeds minder, trouwens. Opmerkelijk. Als ik Blind was zou ik Krul opstellen. Maar ja, die heeft nooit bij Ajax, Feyenoord of PSV gespeeld.
Als dat laatste zo is, is het meer een probleem van Ajax dan van Jans.Yopi schreef:LVG was ook een beginnende trainer.
Trainerstalenten als Cruijff en LVG staan niet elke dag op.
Ik zag LVG's commentaar op PSV-MU. Hij maakte een vermoeide indruk. Heeft denk ik niet meer de fut om de kar te trekken. Nu wil hij alleen nog winnen, zodat hij zijn carrière mooi afsluit.
Weet niet wie we zouden moeten nemen, maar in Nederland zie ik geen geschikte kandidaat. Een boertje als Ron Jans gaat hier gegarandeerd ten onder.
Bij Ajax zijn ze altijd bezig met onderlinge oorlogjes. Dat gecombineerd met een beroerd transferbeleid heeft PSV de kans gegeven om weer dominant te worden in Nederland. Blijft ook nog wel even zo, want PSV heeft op acht posities een betere speler (en dan kun je, gezien het rare grabbelwerk van Cillessen de laatste tijd, over de keeper nog discussiëren).
- InnerHarbour
Nou als dat zo is dan zal PSV na 5 wedstrijden toch zeker wel een punt of twee voorstaan op Ajax, oh wacht........
YNWA
Wat een gelul weer. Die jongen maakt even een wat mindere fase door, zoals elke voetballer dat wel eens door maakt. Niks opmerkelijks aan.Wouter schreef: Cillessen wordt ook steeds minder, trouwens. Opmerkelijk.
Ook dit snap ik niet. Ajax heeft de afgelopen 5 jaar 4 titels gehaald, psv 1. Ajax wint een jaartje geen titel en geeft psv dus weer de kans om dominant te worden? Er moet nog heel wat gebeuren voordat er enige sprake is van een nationale dominantie van psv, zeker op de manier zoals Ajax het 'deed' de afgelopen jaren (dus met 4 titels op rij).Wouter schreef: Dat gecombineerd met een beroerd transferbeleid heeft PSV de kans gegeven om weer dominant te worden in Nederland. Blijft ook nog wel even zo, want PSV heeft op acht posities een betere speler (en dan kun je, gezien het rare grabbelwerk van Cillessen de laatste tijd, over de keeper nog discussiëren).
Voor de rest sluit ik me aan bij IH. Op 9 posities beter maar toch na 5 wedstrijden 4 stekkies lager staan, met een mindere doelsaldo.

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Nou scheelt het natuurlijk wel voor de beeldvorming dat PSV wint van United.
IK GELOOF!!!!!!
@MrAjax: het is toch inmiddels wel duidelijk dat die vier titels structurele problemen maskeerden? Ajax werd zeker laatste twee keer kampioen doordat de rest nóg slechter was.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
serieus? Je gaat wijzen op de 4 landstitels? Zoveel mazzel als in die 4 jaar gaan we nooit meer krijgen. De hoofdreden dat we kampioen werden in drie van de vier jaren is de falende concurrentie geweest. Bewijs: het aantal punten dat genoeg was voor de titel.Mr. Ajax schreef:Wat een gelul weer. Die jongen maakt even een wat mindere fase door, zoals elke voetballer dat wel eens door maakt. Niks opmerkelijks aan.Wouter schreef: Cillessen wordt ook steeds minder, trouwens. Opmerkelijk.
Ook dit snap ik niet. Ajax heeft de afgelopen 5 jaar 4 titels gehaald, psv 1. Ajax wint een jaartje geen titel en geeft psv dus weer de kans om dominant te worden? Er moet nog heel wat gebeuren voordat er enige sprake is van een nationale dominantie van psv, zeker op de manier zoals Ajax het 'deed' de afgelopen jaren (dus met 4 titels op rij).Wouter schreef: Dat gecombineerd met een beroerd transferbeleid heeft PSV de kans gegeven om weer dominant te worden in Nederland. Blijft ook nog wel even zo, want PSV heeft op acht posities een betere speler (en dan kun je, gezien het rare grabbelwerk van Cillessen de laatste tijd, over de keeper nog discussiëren).
Voor de rest sluit ik me aan bij IH. Op 9 posities beter maar toch na 5 wedstrijden 4 stekkies lager staan, met een mindere doelsaldo.
zeux schreef:@MrAjax: het is toch inmiddels wel duidelijk dat die vier titels structurele problemen maskeerden? Ajax werd zeker laatste twee keer kampioen doordat de rest nóg slechter was.
Dus? Dat is de vraag helemaal niet. Bij sommige AT'ers werkt de phrase '4 titels op rij' als een rode lap. Als je 4 keer op rij kampioen wordt in je nationale competitie, is er gewoon sprake van nationale dominantie. Daar kan je onmogelijk omheen. Is de rest nog slechter? Dat benadrukt je dominantie alleen maar. Per definitie.
Zie m'n antwoord op zeux. Inhoudelijk ingaan op wat er wordt gezegd en gesteld lijkt me wel zo handig.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:serieus? Je gaat wijzen op de 4 landstitels? Zoveel mazzel als in die 4 jaar gaan we nooit meer krijgen. De hoofdreden dat we kampioen werden in drie van de vier jaren is de falende concurrentie geweest. Bewijs: het aantal punten dat genoeg was voor de titel.
Bottom line is dat het volstrekt onzin is om te roepen dat Ajax 'de kans op nationale dominantie' weggeeft aan psv. En dus blijf ik bij m'n stelling dat het hier weer lekker opportunistisch is als psv van alle kanten zo de hemel in wordt geprezen. Ze komen nog niet eens in de buurt van onze prestaties van de afgelopen 4 jaar. Ook hun overwinning op Man Utd. vind ik, met alle respect, een stuk minder indrukwekkend dan onze overwinning op Man City. Maar de mens heeft nu eenmaal een kort memory span, en psv is dan meteen een nationaal dominante superclub die alles goed doet en Ajax lichtjaren voorbij is. Sorry dan als ik liever bij de harde feiten blijf.
Mee eens.Mr. Ajax schreef: Bottom line is dat het volstrekt onzin is om te roepen dat Ajax 'de kans op nationale dominantie' weggeeft aan psv. En dus blijf ik bij m'n stelling dat het hier weer lekker opportunistisch is als psv van alle kanten zo de hemel in wordt geprezen. Ze komen nog niet eens in de buurt van onze prestaties van de afgelopen 4 jaar. Ook hun overwinning op Man Utd. vind ik, met alle respect, een stuk minder indrukwekkend dan onze overwinning op Man City. Maar de mens heeft nu eenmaal een kort memory span,
-
- AT Toto winner 15/16
Ik zal Psv niet de hemel in prijzen maar ik beuk Ajax -terecht - wel de grond in en het is gezien de mogelijkheden van Ajax sowiezo belachelijk dat je Psv uberhaupt de mogelijkheid geeft om te heersen.
Daar ben ik het helemaal mee eens. En het boeit me niks dat Ajax afgelopen jaren vier keer kampioen is geworden. PSV is nu de kampioen. En dat had natuurlijk nooit gemogen als je 100 miljoen extra binnenharkt aan CL-geld, kaartverkoop etc. Dan koop je zoals City doet Sterling van Liverpool, zoals Bayern in Duitsland doet.brigade zuid schreef:Ik zal Psv niet de hemel in prijzen maar ik beuk Ajax -terecht - wel de grond in en het is gezien de mogelijkheden van Ajax sowiezo belachelijk dat je Psv uberhaupt de mogelijkheid geeft om te heersen.
Ajax had, achteraf misschien makkelijk praten maar waarom doen ze dat niet, op bijv Depay moeten bieden. Of Tadic moeten kopen. Of wel Luuk de Jong moeten kopen.
Nu lopen we achter de feiten aan. PSV trouwens ook in Heracles

IK GELOOF!!!!!!
Haha PSV gaat heersen? Dat moet ik eerst nog zien.brigade zuid schreef:Ik zal Psv niet de hemel in prijzen maar ik beuk Ajax -terecht - wel de grond in en het is gezien de mogelijkheden van Ajax sowiezo belachelijk dat je Psv uberhaupt de mogelijkheid geeft om te heersen.
Bij PSV speelt Luuk de Jong, overduidelijk de beste spits van de Eredivisie. Heb je die jongen in je ploeg dan gaan de wedstrijden zoveel makkelijker, zowel de wedstrijden in de competitie als de Europese.
Veelzeggend dat PSV, ondanks een vroeg doelpunt van die Luuk de Jong, ook tegen Heracles Almelo weer duidelijk de onderliggende partij is en op een verlies van 2 of 3 punten afstevent.
Wat is er nou gebeurd met effe goed lezen wat er staat??Lionel schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens. En het boeit me niks dat Ajax afgelopen jaren vier keer kampioen is geworden. PSV is nu de kampioen. En dat had natuurlijk nooit gemogen als je 100 miljoen extra binnenharkt aan CL-geld, kaartverkoop etc. Dan koop je zoals City doet Sterling van Liverpool, zoals Bayern in Duitsland doet.brigade zuid schreef:Ik zal Psv niet de hemel in prijzen maar ik beuk Ajax -terecht - wel de grond in en het is gezien de mogelijkheden van Ajax sowiezo belachelijk dat je Psv uberhaupt de mogelijkheid geeft om te heersen.
Ajax had, achteraf misschien makkelijk praten maar waarom doen ze dat niet, op bijv Depay moeten bieden. Of Tadic moeten kopen. Of wel Luuk de Jong moeten kopen.
Nu lopen we achter de feiten aan. PSV trouwens ook in Heracles
Ik ben het helemaal eens met wat je hier stelt. Maar daar gaat het niet over. Ik haal die 4 titels er ook niet bij om aan te geven hoe geweldig het allemaal gaat. Ikzelf word ook kotsmisselijk van hoe het de afgelopen 2 jaar gaat bij ons. Maar dat opportunistisch gelul over een nationaal heersende psv kan ik ook niet goed hebben. Daar is feitelijk gezien gewoon geen sprake van. Worden ze dit jaar weer kampioen, dan maken ze een stap in die richting. Maar vooralsnog is de situatie zo dat Ajax een keertje geen kampioen is geworden, na 4 jaar op rij dat wel te zijn. Dan kan er natuurlijk geen sprake zijn van een nationaal dominante psv zoals dat hier de laatste tijd zo vaak wordt aangehaald.
Dat is een feit die verder niks te maken heeft met ons eigen gekut en geklooi.
Cijfermatig heb je gelijk.Mr. Ajax schreef:Als je 4 keer op rij kampioen wordt in je nationale competitie, is er gewoon sprake van nationale dominantie.
Maar als je in die kampioenschappen verliest van lowlife-clubs waar je normaal gesproken geen twee keer over na hoeft te denken, als het met zulk saai, futloos, machteloos en - bij tijd en wijle - hemeltergend spel gebeurde, dan zie ik die 'dominantie' voetbaltechnisch niet terug. Kampioen van de zwakte. Eenoog-kampioen.
De vier titels gebruiken om te zeggen 'het ging goed, we waren dominant', is jezelf voor de gek houden. Iedereen kon zien dat de selectie jaar voor jaar minder werd. Dat het spel steeds meer afstompte. Dan sta je na vier jaar met vier titels, heb je miljoenen verdiend met CL, miljoenen verdiend met transfers, maar je staat met een team uit evenwicht, met een coach die in een groef van behoudend voetbal zit en met een serie aankopen die - zacht gezegd - niet brengt wat je ervan zou moeten verwachten.
Na vier titels en een moeizaam jaar erna kan Ajax nu alleen maar hopen dat de jonge jongens 'het' gaan brengen (waarvan een aantal ook al weer af is door de zijdeur). Meer is er niet.
Je kunt cijfermatig wijzen naar die 4 titels - en heb je cijfermatig gelijk -, maar is het ontzettend teleurstellend dat de mogelijkheden die deze vier titels gaven (in geld, in CL-ervaring) tot nu toe zo bitter weinig heeft opgeleverd.
Cijfermatig was Ajax dominant. Voetballend allerminst. En om het voetbal ben ik fan van Ajax,
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Je gaat vrolijk door met niet lezen wat er staat. En ja, voetballend was het de afgelopen 2 jaar verschrikkelijk slecht. Maar nog steeds beter dan de andere 17 ploegen die meedoen aan je nationale competitie. Dan ben je nationaal gewoon dominant. En niet alleen cijfermatig - je bent gewoon beter dan de rest. Je mag verder even laten zien waar ik die vier titels of deze stelling gebruik om aan te geven dat het goed ging. Ik stel juist op alle mogelijke wijzen het tegenovergestelde. Maar om te stellen dat psv na 7 jaar voor het eerst een titel wint en dan meteen weer nationaal heersend is, is gewoon lariekoek. Dat zijn twee verschillende zaken, en als je die onderscheid echt niet kunt maken dan kunnen we het voorlopig hier bij houden.zeux schreef:Cijfermatig heb je gelijk.Mr. Ajax schreef:zeux schreef:Als je 4 keer op rij kampioen wordt in je nationale competitie, is er gewoon sprake van nationale dominantie.
Maar als je in die kampioenschappen verliest van lowlife-clubs waar je normaal gesproken geen twee keer over na hoeft te denken, als het met zulk saai, futloos, machteloos en - bij tijd en wijle - hemeltergend spel gebeurde, dan zie ik die 'dominantie' voetbaltechnisch niet terug. Kampioen van de zwakte. Eenoog-kampioen.
De vier titels gebruiken om te zeggen 'het ging goed, we waren dominant', is jezelf voor de gek houden. Iedereen kon zien dat de selectie jaar voor jaar minder werd. Dat het spel steeds meer afstompte. Dan sta je na vier jaar met vier titels, heb je miljoenen verdiend met CL, miljoenen verdiend met transfers, maar je staat met een team uit evenwicht, met een coach die in een groef van behoudend voetbal zit en met een serie aankopen die - zacht gezegd - niet brengt wat je ervan zou moeten verwachten.
Na vier titels en een moeizaam jaar erna kan Ajax nu alleen maar hopen dat de jonge jongens 'het' gaan brengen (waarvan een aantal ook al weer af is door de zijdeur). Meer is er niet.
Je kunt cijfermatig wijzen naar die 4 titels - en heb je cijfermatig gelijk -, maar is het ontzettend teleurstellend dat de mogelijkheden die deze vier titels gaven (in geld, in CL-ervaring) tot nu toe zo bitter weinig heeft opgeleverd.
Cijfermatig was Ajax dominant. Voetballend allerminst. En om het voetbal ben ik fan van Ajax,

Dat heb ik ook niet beweerd. Als je even terugleest.Mr. Ajax schreef: [Maar om te stellen dat psv na 7 jaar voor het eerst een titel wint en dan meteen weer nationaal heersend is, is gewoon lariekoek. Dat zijn twee verschillende zaken, en als je die onderscheid echt niet kunt maken dan kunnen we het voorlopig hier bij houden.
Ik heb het over Ajax. Prima als jij Ajax dominant vond. Ik vond het een ziekenhuisclub de afgelopen jaren. Daar kan ik geen dominantie in ontdekken. Ze waren beter dan rest, omdat de rest slechter was, nothing more. 4 titels. Op cijfers win je, maar dat is niet de club waar ik ooit fan van werd en die wérkelijk, ook voetballend, kon domineren.
Zeux, haal eens even adem, en kijk even waar en hoe deze discussie is begonnen. Wouter stelt dat Ajax psv de kans heeft gegeven om nationaal weer dominant te worden. Ik reageer dus daarop.zeux schreef:Dat heb ik ook niet beweerd. Als je even terugleest.Mr. Ajax schreef: [Maar om te stellen dat psv na 7 jaar voor het eerst een titel wint en dan meteen weer nationaal heersend is, is gewoon lariekoek. Dat zijn twee verschillende zaken, en als je die onderscheid echt niet kunt maken dan kunnen we het voorlopig hier bij houden.
Ik heb het over Ajax. Prima als jij Ajax dominant vond. Ik vond het een ziekenhuisclub de afgelopen jaren. Daar kan ik geen dominantie in ontdekken. Ze waren beter dan rest, omdat de rest slechter was, nothing more. 4 titels. Op cijfers win je, maar dat is niet de club waar ik ooit fan van werd en die wérkelijk, ook voetballend, kon domineren.
De rest van je post(s) is TOTAAL niet relevant met betrekking tot de relevante stelling.
Ik ga in op één van je argumenten binnen je reactie op Wouter aangaande 'dominantie'.Mr. Ajax schreef:
De rest van je post(s) is TOTAAL niet relevant met betrekking tot de relevante stelling.
Blijkbaar is dat niet conform de forumregels. My bad.
zeux schreef:Ik ga in op één van je argumenten binnen je reactie op Wouter aangaande 'dominantie'.Mr. Ajax schreef:
Het is je vergeven.
Dank u forumgod.Mr. Ajax schreef:zeux schreef:Ik ga in op één van je argumenten binnen je reactie op Wouter aangaande 'dominantie'.Mr. Ajax schreef:
Het is je vergeven.
Volgende keer met een hoofdletter 'G', graag.
I'll try.Mr. Ajax schreef:Volgende keer met een hoofdletter 'G', graag.
Maar op argumenten ingaan die je niet bevallen kun je niet.

Het is toch ongelooflijk dat Ajax landstitel vijf niet heeft gepakt, Mr. Ajax? Ze hadden verreweg het meeste geld. Maar Ajax is lui geworden. Lui met de scouting vooral.
Ik vond PSV vorig seizoen dominant, ja. De club werd immers op haar sloffen kampioen. En ik denk dat dat dit jaar weer gebeurt, want PSV heeft gewoon de beste spelers.
Ik vond PSV vorig seizoen dominant, ja. De club werd immers op haar sloffen kampioen. En ik denk dat dat dit jaar weer gebeurt, want PSV heeft gewoon de beste spelers.
Ik denk van niet. Want PSV morst erg makkelijk punten en ze lijken weer ouderwets tijdens vrijwel alle uitwedstrijden zwakke knietjes te hebben.Wouter schreef:Ik vond PSV vorig seizoen dominant, ja. De club werd immers op haar sloffen kampioen. En ik denk dat dat dit jaar weer gebeurt, want PSV heeft gewoon de beste spelers.
PSV heeft weliswaar de beste spits, maar tegelijkertijd bijvoorbeeld ook één van de zwakste keepers.
Lui met de scouting, that's true. Maar verder is het voor het land toch een zegen geweest dat Ajax niet landstitel vijf pakte? Vijf jaar op rij dezelfde winnaar is altijd slecht voor een competitie.Wouter schreef:Het is toch ongelooflijk dat Ajax landstitel vijf niet heeft gepakt, Mr. Ajax? Ze hadden verreweg het meeste geld. Maar Ajax is lui geworden. Lui met de scouting vooral.
Laten we toch blij zijn dat niet automatisch de hufters met de aller grootste zak geld de competitie winnen.

Ik ben daar niet blij mee hoor. Ajax had niet alleen 5x op rij kampioen moeten worden zoals ze de jaren ervoor kampioen was geworden. Maar ze hadden ook Europees wat moeten klaarspelen.Cruijff schreef:Ik denk van niet. Want PSV morst erg makkelijk punten en ze lijken weer ouderwets tijdens vrijwel alle uitwedstrijden zwakke knietjes te hebben.Wouter schreef:Ik vond PSV vorig seizoen dominant, ja. De club werd immers op haar sloffen kampioen. En ik denk dat dat dit jaar weer gebeurt, want PSV heeft gewoon de beste spelers.
PSV heeft weliswaar de beste spits, maar tegelijkertijd bijvoorbeeld ook één van de zwakste keepers.
Lui met de scouting, that's true. Maar verder is het voor het land toch een zegen geweest dat Ajax niet landstitel vijf pakte? Vijf jaar op rij dezelfde winnaar is altijd slecht voor een competitie.Wouter schreef:Het is toch ongelooflijk dat Ajax landstitel vijf niet heeft gepakt, Mr. Ajax? Ze hadden verreweg het meeste geld. Maar Ajax is lui geworden. Lui met de scouting vooral.
Laten we toch blij zijn dat niet automatisch de hufters met de aller grootste zak geld de competitie winnen.
IK GELOOF!!!!!!