Celtic-trainer Deila hoopt op ommekeer tegen Ajax
Trainer Ronny Deila wil donderdag met Celtic tegen Ajax breken met een serie slechte resultaten.
"Het zou fantastisch zijn als we winnen in Amsterdam", blikt de Noorse oefenmeester vooruit op het eerste groepsduel van zijn ploeg in de Europa League. "Maar bij een gelijkspel spreek ik ook van een goede start."
Celtic werd onlangs door Malmö FF uitgeschakeld in de voorrondes van de Champions League. De kampioen van Schotland verspeelde afgelopen zaterdag de koppositie met een nederlaag tegen Aberdeen (2-1).
"Het zijn zware weken", beseft Deila. "Maar aan medelijden heeft niemand iets. Er komen weer veel wedstrijden aan. We moeten verder, al weet ik dat veel mensen boos, verdrietig of teleurgesteld zijn."
"Maar we hebben de supporters juist nu nodig. We moeten allemaal bij elkaar blijven. Ik wil tegen Ajax een ploeg zien die energie heeft. Het wordt een moeilijke wedstrijd, maar Ajax is ook een mooie uitdaging."
Ajax - Celtic FC 17-09-2015 19:00 uur
Moderator: mods
Re: Ajax - Celtic FC 17-09-2015 19:00 uur
Ajax mist Heitinga en Sanogo tegen Celtic, Dijks en Serero in selectie
Ajax moet het donderdag in de Europa League-wedstrijd tegen Celtic stellen zonder John Heitinga en Yaya Sanogo. Mitchell Dijks keert terug in de selectie van Frank de Boer.
Ook Thulani Serero is door de Ajax-coach opgenomen in de 18-koppige selectie. De Zuid-Afrikaanse middenvelder is de vervanger van Riechedly Bazoer, die geschorst is voor de ontmoeting met Celtic.
Serero zit voor het eerst dit seizoen bij de wedstrijdselectie van Ajax. Hij liep in de voorbereiding een enkelblessure op en kwam daarna niet meer in de plannen van De Boer voor.
Heitinga en Sanogo kampen met lichte fysieke klachten en zijn niet helemaal wedstrijdfit.
Dijks is juist hersteld van een liesblessure en kan tegen Celtic zijn rentree maken. Ook Amin Younes maakt deel uit van de wedstrijdselectie van Ajax. De Duitse vleugelaanvaller is weer fit na lichte blessures en maakte afgelopen maandag indruk in het duel van Jong Ajax met Telstar.
''Ik ben erg tevreden over hem'', motiveerde de De Boer zijn keuze voor de Duitse aanvaller. ''Hij heeft het vermogen iemand uit te spelen en een ploeggenoot alleen voor het doel te zetten." Younes wacht nog op zijn officiële debuut voor de Amsterdammers.
PSV
Volgens De Boer moet Ajax een voorbeeld nemen aan PSV dat dinsdagavond Manchester United versloeg in de groepsfase van de Champions League. "PSV heeft gisteren laten zien hoe het moet, wij mogen het morgen laten zien."
De Boer verwacht dat Ajax het in de Arena moeilijk gaat krijgen tegen Celtic, maar ziet ook kansen voor de Amsterdammers. "Celtic kan het iedereen lastig maken. Ik heb er vertrouwen in dat we kunnen winnen, maar het wordt moeilijk. Wij doen het vaak goed tegen Britse clubs, omdat zij ook willen voetballen. Je krijgt veel ruimte."
De trainer van Ajax overweegt om Davy Klaassen tegen Celtic in de punt van de aanval te zetten. "Dat is een mogelijkheid."
Het duel tussen Ajax en de Schotse landskampioen in de Amsterdam Arena begint donderdag om 19.00 uur.
Volledige selectie Ajax: Jasper Cillessen, Ricardo van Rhijn, Joël Veltman, Mike van der Hoorn, Viktor Fischer, Daley Sinkgraven, Arek Milik, Davy Klaassen, Amin Younes, Lasse Schöne, Anwar El Ghazi, Jairo Riedewald, Kenny Tete, Thulani Serero, Nick Viergever, Nemanja Gudelj, Diederik Boer en Mitchell Dijks.
Ik ben blij dat ik niet dicht bij het uitvak zit
Celtic write to fans reminding them to WASH after complaints about smelly supporters ruining games

Celtic write to fans reminding them to WASH after complaints about smelly supporters ruining games
Ik zou niet met Klaassen in de spits beginnen. Bazoer ontbreekt toch al op het middenveld, waarom zou je 'm in godsnaam helemaal uit elkaar halen? Als je geen vertrouwen hebt in Milik moet je met Fischer in de spits beginnen. Zo weinig mogelijk wijzigingen doorvoeren.
Ik zou trouwens wel met Milik beginnen. Die jongen scoort gewoon heel makkelijk. Mocht het enorm tegenvallen kan je altijd nog Fischer/Younes daarin gooien.
------------------Cillessen---------------
--Tete--Veltman--Riedewald--Dijks--
-----------Gudelj-------Sinkgraven-----
------------------Klaassen----------------
--El Ghazi-------Milik------------Fischer--
Ik zou zo starten.
Ik zou trouwens wel met Milik beginnen. Die jongen scoort gewoon heel makkelijk. Mocht het enorm tegenvallen kan je altijd nog Fischer/Younes daarin gooien.
------------------Cillessen---------------
--Tete--Veltman--Riedewald--Dijks--
-----------Gudelj-------Sinkgraven-----
------------------Klaassen----------------
--El Ghazi-------Milik------------Fischer--
Ik zou zo starten.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
- AT Toto winner 15/16
We kunnen het wel proberen.Cruijff schreef:Jij gaat al jaren niet meer, dus jij gaat er anno 2015 vanuit dat het sowieso tegenvalt.brigade zuid schreef:Ik zou voor de laatste optie gaan, kans is zo groot dat het toch weer tegenvalt.
Ik durf te wedden dat wanneer ik 1 of 2 wedstrijdkaartjes naar de je doorpass je donderdag gewoon een erg leuke avond hebt.

Vermoedelijke opstelling volgende De T

Nu nog voor Schone voor El Ghazi en we hebben 6 middenvelders rondlopenVermoedelijke opstelling Ajax
Cillessen; Tete, Veltman, Riedewald, Dijks; Serero, Fischer, Gudelj; El Ghazi, Klaassen, Sinkgraven.

Lekker snel elftal met veel diepgang. 

Arena dak is op dit moment dicht zag ik toen ik er vanochtend langsreed, zal tijdens de wedstrijd waarschijnlijk ook zo zijn.
Vandaag spelen we tegen Schotten die zelf ook gewend zijn aan zeiknat weer, maar verder ben ik er niet zo van gecharmeerd dat je de spelers van alle elementen van typisch Hollands herfstweer afsluit.
Zoals gezegd, nu spelen we tegen Celtic. Maar heet je tegenstander Atletico Madrid of Valencia dan is het in mijn ogen echt een significant nadeel wanneer je Europacupvoetbal in de wind, regen en gedurende het vorderen van de avond een temperatuur die steeds kouder aanvoelt verandert in een potje zaalvoetbal.
Vandaag spelen we tegen Schotten die zelf ook gewend zijn aan zeiknat weer, maar verder ben ik er niet zo van gecharmeerd dat je de spelers van alle elementen van typisch Hollands herfstweer afsluit.
Zoals gezegd, nu spelen we tegen Celtic. Maar heet je tegenstander Atletico Madrid of Valencia dan is het in mijn ogen echt een significant nadeel wanneer je Europacupvoetbal in de wind, regen en gedurende het vorderen van de avond een temperatuur die steeds kouder aanvoelt verandert in een potje zaalvoetbal.

Het begint op de dag zelf toch te kriebelen... Tweede gevallen Europese topclubs van weleer die zelfs in hun eigen Mickey Mouse competities niet meer domineren.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Iemand die het schotse voetbal een beetje volgt?
als ik kijk naar de namen dan zitten er enkele 'bekende' namen bij... maar dat is het, ik ken ze alleen van naam.
als ik kijk naar de namen dan zitten er enkele 'bekende' namen bij... maar dat is het, ik ken ze alleen van naam.
Ik zie die opstelling wel zitten. Vooral Klaassen in de spits zal zorgen dat we wat makkelijker gaan voetballen.
Ze hebben afgelopen weekeind van Aberdeen verloren en staan nu tweede op vier of vijf punten achter dat Aberdeen. Defensie is lek als een mandje.WP_LeGeNd schreef:Iemand die het schotse voetbal een beetje volgt?
Mooi artikel op de BBC site over de teloorgang van Celtic. Hoe ze drie jaar terug nog nipt verloren in Barcelona tot de recente inmaakpartijen tegen Legia en Malmo: http://www.bbc.com/sport/0/football/34275144
Laatst gewijzigd door beelzebub op do sep 17, 2015 11:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- AT Toto winner 10/11
Ongelofelijk, wat maakt De Boer er weer een rotzooi van.
Je hebt een bijzonder getalenteerd, afgestemd middenveld voor handen met Sinkgraven-Bazoer-Klaassen. Daarvan spelen er nu welgeteld 0 op het middenveld. Hoe krijgt hij dat voor elkaar??
Fischer is overduidelijk een aanvaller en absoluut geen middenvelder. Het middenveld bestaat nu dus uit houthakker Gudelj, vederlichtgewicht Serero die zijn eerste minuten van het seizoen maakt en aanvaller Fischer. Goh, wat raar dat we de slag daar gaan verliezen en er 0 creatieve ingevingen uit die linie zullen komen.
Aan een 'aanval' met twee middenvelders ga ik al helemaal geen woorden wijden.
Je hebt een bijzonder getalenteerd, afgestemd middenveld voor handen met Sinkgraven-Bazoer-Klaassen. Daarvan spelen er nu welgeteld 0 op het middenveld. Hoe krijgt hij dat voor elkaar??
Fischer is overduidelijk een aanvaller en absoluut geen middenvelder. Het middenveld bestaat nu dus uit houthakker Gudelj, vederlichtgewicht Serero die zijn eerste minuten van het seizoen maakt en aanvaller Fischer. Goh, wat raar dat we de slag daar gaan verliezen en er 0 creatieve ingevingen uit die linie zullen komen.
-
Je wordt op je wenken bediend, want volgens het AD speelt Lasse vanavond... (alleen wel in de plaats van Serero, dus niet ipv AEG).Benji schreef:Vermoedelijke opstelling volgende De T
Nu nog voor Schone voor El Ghazi en we hebben 6 middenvelders rondlopenVermoedelijke opstelling Ajax
Cillessen; Tete, Veltman, Riedewald, Dijks; Serero, Fischer, Gudelj; El Ghazi, Klaassen, Sinkgraven.
- Ajaciedjuh
Laat we eerst eens afwachten hoe de opstelling is .....Scherrer schreef:Ongelofelijk, wat maakt De Boer er weer een rotzooi van.
Het zou mij verbazen als niet Gudelj en Sinkgraven op het middenveld spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Het zou het mooist zijn als El Ghazi en Fischer in de spits spelen en Klaassen en/of Sinkgraven als valse 3e spits spelen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Ik kan dat 4-2-3-1 van FdB niet aangluren. Het gaat gewoon niet.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Je wordt op je wenken bediend, want volgens het AD speelt Lasse vanavond... (alleen wel in de plaats van Serero, dus niet ipv AEG).
-
Ajax - Celtic FC 17-09-2015 19:00 uur
En als gedeelde smart halve smart is?
Misschien kunnen we de spelers nummers van 1 t/m 11 laten trekken. Dan verrassen we Celtic vast. En wie weet stopt een van de veldspelers wel een penalty.
Serieus, ik begrijp niet meer waar De Boer mee bezig is. Ik houd mijn hart vast.

Serieus, ik begrijp niet meer waar De Boer mee bezig is. Ik houd mijn hart vast.
Hopelijk is onze avond niet naar de vaantjes. 

Als gepassioneerd fan kan ik niks met dit Ajax. Dus kijk ik gewoon niet 90 minuten lang. Dat voorkomt een hoop gevloek. Zoek liever een wedstrijd waar ik als liefhebber naar kan kijken en enigszins van kan genieten. psv - Man U bijv. was een mooi voetbalgevecht. Ik kijk liever naar het spel van psv dan naar Ajax.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:En als gedeelde smart halve smart is?

Je gaat vanavond verrast worden wimpey. Waarschijnlijk ook door de povere tegenstand van de keltische katholieken, maar toch. 

wimpey schreef:Als gepassioneerd fan kan ik niks met dit Ajax. Dus kijk ik gewoon niet 90 minuten lang. Dat voorkomt een hoop gevloek. Zoek liever een wedstrijd waar ik als liefhebber naar kan kijken en enigszins van kan genieten. psv - Man U bijv. was een mooi voetbalgevecht. Ik kijk liever naar het spel van psv dan naar Ajax.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:En als gedeelde smart halve smart is?psv speelt ook duidelijk beter voetbal, vind ik.

Toppie!!!

Ik heb je gemist ouwe!

Ik heb je gemist ouwe!

Hij z'n spelling checker ook.Cruijff schreef: Ik heb je gemist ouwe!