PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Rooie

Re: PSV

Bericht door Rooie » wo sep 16, 2015 10:35 am

Kon me wel vinden in een vergelijking die ik elders las. Het is alsof je met 100 km/h door de bebouwde kom heen scheurt, omdat je haast hebt. Je hebt niet de intentie om iemand te verwonden, maar je neemt wel een enorm risico. Daarom zijn er straffen om dit overmatig risicovol gedrag tegen te gaan.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 16, 2015 10:48 am

Yopi schreef:De bal en de man. En dat bewust. Hij haalt nog even door. Wat een gek, die kerel. En dan nog sentimenteel doen na afloop. :1evil.gif:

Hopelijk neemt de UEFA maatregelen tegen hem.
Ik vind het ongelooflijk klote voor Shaw maar ik vind het allemaal overdreven. Hij gaat voor de bal. Dat zie je gewoon. En ook dan had je rood kunnen krijgen.

Ik hou het op een knappe prestatie van PSV :biggthumpup.gif:

Wat vind je van de overtrading van Smalling?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 16, 2015 10:59 am

Meteen geschreven: ook een misselijke overtreding. Ook rood.

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 16, 2015 11:09 am

Yopi schreef:Meteen geschreven: ook een misselijke overtreding. Ook rood.
Precies. Die Rizzoli was een joke.

Ik constateer bij deze en gene een gebrek aan wederkerigheid: generaal zou bijv. Rojo een risee noemen wanneer die met een tackle à la Moreno een psv-ert z'n carrière zou beëindigen. En Rishi zou ook anders reageren wanneer Neymar het slachtoffer zou zijn geweest.

Dit was een vliegende tackle. Die gast van Rapid laatst had ook wel de bal kunnen raken en daarna Riedewald. Doorspelen dan maar? :excited.gif: Mag ik stellen dat Smalling de verkeerde Mexicaan raakte?

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 16, 2015 11:20 am

wimpey schreef:

Ik constateer bij deze en gene een gebrek aan wederkerigheid: generaal zou bijv. Rojo een risee noemen wanneer die met een tackle à la Moreno een psv-ert z'n carrière zou beëindigen. En Rishi zou ook anders reageren wanneer Neymar het slachtoffer zou zijn geweest.

Dit was een vliegende tackle. Die gast van Rapid laatst had ook wel de bal kunnen raken en daarna Riedewald. Doorspelen dan maar? :excited.gif: Mag ik stellen dat Smalling de verkeerde Mexicaan raakte?
Ik vind het rood. Maar ik vind het geen moordaanslag. Die van Smalling wel. Die wilt Guardado bewust het ziekenhuis inschoppen. Moreno wilt Shaw ten koste van alles van scoren afhouden.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo sep 16, 2015 11:23 am

Lekkah, hakken in het zand. :smallgrin.gif:
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 16, 2015 11:32 am

Intentie is niet zo belangrijk. Gaat om het effect.

zeux

Bericht door zeux » wo sep 16, 2015 11:45 am

Afbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

generaal

Bericht door generaal » wo sep 16, 2015 12:17 pm

wimpey schreef:

Risee (lachertje) lijkt me in zo'n geval niet de juiste woordkeus.

Was het wild? Absoluut. Onbesuisd? Zonneklaar. Hoeveel spelers van Manchester United protesteerden er? Nul. Van Gaal zei er na de wedstrijd ook niks over. Dat zegt veel. In Engeland wordt zo'n tackle gewoon geaccepteerd. Dat die jongen daarbij z'n been breekt is enorm zuur, maar het is niet zo dat Moreno nou opeens vier wedstrijden schorsing verdient.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 16, 2015 12:20 pm

Yopi schreef:Intentie is niet zo belangrijk. Gaat om het effect.
Nee hoor.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » wo sep 16, 2015 12:21 pm

generaal schreef: Van Gaal zei er na de wedstrijd ook niks over. Dat zegt veel.
Nu.nl:
Manager Louis van Gaal sprak van een "belachelijke tackle" van Moreno.
En als ik het stukje zo lees, vinden de Engelsen zo'n tackle echt niet normaal hoor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

generaal

Bericht door generaal » wo sep 16, 2015 12:29 pm

zeux schreef:
generaal schreef: Van Gaal zei er na de wedstrijd ook niks over. Dat zegt veel.
Nu.nl:
Manager Louis van Gaal sprak van een "belachelijke tackle" van Moreno.
En als ik het stukje zo lees, vinden de Engelsen zo'n tackle echt niet normaal hoor.
Dan trek ik de opmerking over Van Gaal terug. Ik las dat de Engelse commentatoren de charge tijdens de wedstrijd als een 'clean tackle' beoordeelden. Haal jij The Sun aan :smallgrin.gif: . En ook zo'n Telegraph gaat uren na de wedstrijd natuurlijk lekker op het sentiment in.

Mijn eigen mening is als volgt: een spijkerharde, gewaagde tackle. Op het randje van wat kan. Met helaas een afgrijselijke uitkomst. In Nederland had Moreno rood gekregen en de tegenpartij een penalty. In Engeland en Italië was er niet eens gefloten.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo sep 16, 2015 12:32 pm

generaal schreef: In Engeland was er niet eens gefloten.
Lulverhaal.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 16, 2015 12:40 pm

generaal schreef: Mijn eigen mening is als volgt: een spijkerharde, gewaagde tackle. Op het randje van wat kan. Met helaas een afgrijselijke uitkomst. In Nederland had Moreno rood gekregen en de tegenpartij een penalty. In Engeland en Italië was er niet eens gefloten.
Wat vond je van de ingreep van Smalling? Ik neem aan dat je dat dan evenmin veroordeelt. Btw: Guardado schijnt er enige tijd uit te liggen.

generaal

Bericht door generaal » wo sep 16, 2015 12:42 pm

wimpey schreef:
generaal schreef: Mijn eigen mening is als volgt: een spijkerharde, gewaagde tackle. Op het randje van wat kan. Met helaas een afgrijselijke uitkomst. In Nederland had Moreno rood gekregen en de tegenpartij een penalty. In Engeland en Italië was er niet eens gefloten.
Wat vond je van de ingreep van Smalling? Ik neem aan dat je dat dan evenmin veroordeelt. Btw: Guardado schijnt er enige tijd uit te liggen.
Ik heb de tackle van Moreno zojuist op YouTube nog eens vertraagd bekeken. Hij kom in met twee benen, maar roeit eerst de bal weg. Daarom is er denk ik ook niet voor gefloten. Nadat de bal afketst, glijdt hij door op de benen van Shaw. Frank de Boer heeft als speler eens een soortgelijke tackle (buiten de zestien) ingezet, maar blesseerde daarbij gek genoeg z'n eigen been. Ook dat werd niet als een overtreding beoordeeld. Smalling daarentegen, ging vol voor Guardado. Hij had geen aandacht voor de bal, het was pure frustratie.

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 16, 2015 12:43 pm

Daar is dat gebrek aan wederkerigheid al.

generaal

Bericht door generaal » wo sep 16, 2015 12:50 pm

wimpey schreef:Daar is dat gebrek aan wederkerigheid al.
Hoezo? In het ene geval gaat een speler vol voor de bal. In het andere vol voor de speler. Dat heeft niets met een gebrek aan wederkerigheid te maken. Zou Luuk de Jong in de ArenA per ongeluk uit de wedstrijd worden geschopt door Riedewald, dan zit ik natuurlijk voor de tv te vloeken. Maar Riedewald hoeft van mij dan niet te worden geschorst. Anderzijds: als Bruma vlakbij de zijlijn op de enkel van Bazoer doorloopt zonder dat hij zelfs maar de bal probeert te veroveren, dan verdient hij in mijn ogen donkerrood. Not biased at all.

zeux

Bericht door zeux » wo sep 16, 2015 12:56 pm

generaal schreef:
Hoezo? In het ene geval gaat een speler vol voor de bal.
Als hij louter vol voor de bal was gegaan, had Shaw nu niet met een dubbele beenbreuk in het ziekenhuis gelegen. Als ik jou lees, is die beenbreuk uit het niets ontstaan.

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 16, 2015 12:56 pm

Smalling en Moreno kwamen als kamikazeplioten invliegen. Smalling kan na afloop ook wel met droge ogen beweren dat ie voor de bal ging en dat het hem zo spijt. Een vliegende tackle hoort niet thuis op een voetbalveld. Moreno neemt de consequenties voor lief. Bizar dat een scheidsrechter dan de andere kant op kijkt. Maar goed, dat deed die clown ook al in de WK-finale.

Gebrek aan wederkerigheid: natuurlijk. Wanneer Rojo een Morenootje doet en Willems een poot heeft alsof ie door de gehaktmolen is gehaald, dan reageer je anders.

generaal

Bericht door generaal » wo sep 16, 2015 1:08 pm

zeux schreef:
generaal schreef:
Hoezo? In het ene geval gaat een speler vol voor de bal.
Als hij louter vol voor de bal was gegaan, had Shaw nu niet met een dubbele beenbreuk in het ziekenhuis gelegen. Als ik jou lees, is die beenbreuk uit het niets ontstaan.
De beenbreuk ontstaat overduidelijk bij het landen van Shaw. Pure pech.

https://www.youtube.com/watch?v=BO4IUZAwrLE Kijk en oordeel zelf (de eerste 6 seconden).

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 16, 2015 1:22 pm

Het is een overduidelijke overtreding maar als Shaw zijn been niet had gebroken had Moreno er ook geen spijt van gehad. En dan was het een goede ingreep. Hij raakt ook gewoon de bal.

Die mongol van Rapid Wien wilt Riedewald dood hebben. Smalling wilt de enkel van Guardado kapot hebben. Verschil wat mij betreft.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 16, 2015 1:22 pm

generaal schreef: De beenbreuk ontstaat overduidelijk bij het landen van Shaw. Pure pech.

https://www.youtube.com/watch?v=BO4IUZAwrLE Kijk en oordeel zelf (de eerste 6 seconden).
Dat er een vliegende tackle aan vooraf gaat vind je geen probleem?

generaal

Bericht door generaal » wo sep 16, 2015 1:36 pm

wimpey schreef:
generaal schreef: De beenbreuk ontstaat overduidelijk bij het landen van Shaw. Pure pech.

Dat er een vliegende tackle aan vooraf gaat vind je geen probleem?
Alex had ook zulke tackles in de Eredivisie en daar werd nooit voor gefloten. Iedereen prees hem als verdediger die we toch zo graag in Oranje zouden hebben. Ik mag hopen dat Hoedt zich niks aantrekt van zo'n watje als Wim Kieft. Anders winnen we nooit wat. Spijkerharde, maar eerlijke verdedigers hebben we in Nederland veel te weinig. Stam was de laatste. Wat te ver gaat, is iemand als Materazzi.

Dat Shaw vandaag vrolijk had uitgelopen op de training als Moreno er niet tussen was gekomen, zal niemand betwijfelen. Ik heb op de bokstraining eens per ongeluk een trainingsmaat met een leverstoot gevloerd. Al schuimbekte hij nadat hij was opgekrabbeld met opengesperde ogen dat ik het met opzet had gedaan. Dus ik snap heel goed waarom veel kijkers zo'n situatie op basis van het gevolg beoordelen. Een andere keer heeft mijn trainer (voormalig zwaargewichtvechter) mij (75 kg) tijdens een rondje sparren op de zaterdagochtend een gebroken rib geslagen. Door de adrenaline merkte ik dat pas in de kleedkamer, maar ik was volstrekt niet verbolgen. Pure pech.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 16, 2015 1:48 pm

Lionel schreef:Het is een overduidelijke overtreding maar als Shaw zijn been niet had gebroken had Moreno er ook geen spijt van gehad. En dan was het een goede ingreep. Hij raakt ook gewoon de bal.

Die mongol van Rapid Wien wilt Riedewald dood hebben. Smalling wilt de enkel van Guardado kapot hebben. Verschil wat mij betreft.
De bal en de man.

Ach, misschien bedoelde Smalling het niet zo. :hypocrite.gif:

Je schopt iemand kapot, dáár gaat het om. Beheersing hoort ook bij de sport.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo sep 16, 2015 1:59 pm

Als ik de foto hierboven zie, lijkt de breuk te ontstaan door de tackle van Moreno, niet door de landing. Maar ik heb het filmpje niet gezien, heb ik ook geen behoefte aan overigens.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie