Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » ma sep 14, 2015 12:24 pm

InnerHarbour schreef:Tssssss ik heb hem gemist, wat een pech. :hypocrite.gif:
Ja, je zou tijdens je weekend maar Manchester United-Liverpool hebben zitten kijken. :smallgrin.gif:
Tssssss :smile-ajax.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 14, 2015 12:26 pm

Cruijff schreef:
InnerHarbour schreef:Tssssss ik heb hem gemist, wat een pech. :hypocrite.gif:
Ja, je zou tijdens je weekend maar Manchester United-Liverpool hebben zitten kijken. :smallgrin.gif:
Tssssss :smile-ajax.gif:
Kijk vriend je kan ook te ver gaan he! :1evil.gif: :smile-ajax.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 14, 2015 12:37 pm

Bring it on be-atch. :666.gif: :smile-ajax.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 16, 2015 2:31 pm

Kluivert: 'Sta niet meer open voor een baan in Nederland'

Patrick Kluivert kwam met Curaçao nog behoorlijk ver in de kwalificatiereeks voor het WK van 2018, maar El Salvador bleek uiteindelijk over twee wedstrijden te sterk te zijn. Kluivert nam na de twee nederlagen van 1-0 afscheid als bondscoach en is nu op zoek naar een nieuwe werkgever. De oud-spits wil graag hoofdtrainer worden, maar zit niet te wachten op een Nederlandse club.
Vorig jaar was Kluivert assistent van Louis van Gaal tijdens het WK in Brazilië en na dit avontuur had hij wel een mooie aanbieding uit eigen land verwacht. Die kwam er niet en nu is Kluivert er wel klaar mee. “Toen stond ik nog open voor een baan in Nederland, nu niet meer”, zegt hij in de Nieuwe Revu. “Ik had verwacht dat ik over iets meer credits zou beschikken, na alles wat ik voor het Nederlandse voetbal heb gedaan met Ajax en Oranje, maar die waardering vind ik enkel in het buitenland. Mijn ambities liggen dus ook elders.”

Kluivert denkt dat hij het in zich heeft om hoofdtrainer te worden bij een goede Engelse of Spaanse subtopper. “En dan langzaam toewerken naar de ultieme droom: Barcelona”, droomt de voormalig international, die zijn landgenoten ervan verdenkt dat zij hem het dodelijke ongeluk dat hij in 1995 veroorzaakte nog steeds niet hebben vergeven. Kluivert heeft het gevoel dat dit aan hem blijft kleven en dat Nederlanders hier niet overheen groeien. “Tot aan mijn dood moet ik er blijkbaar aan herinnerd worden dat ik iets heel doms heb gedaan. Ik veroordeel niemand, maar in die sfeer wil ik niet werken”, klinkt het.
VOL

Bweh. Kots.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo sep 16, 2015 3:03 pm

Mwoah, dat laatste vetgedrukte stuk is volgens mij wel waar.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 16, 2015 4:18 pm

Zielig, hoor. :aai.gif:

De nabestaanden van het slachtoffer zullen hopen dat Kluivert inderdaad naar het buitenland vertrekt en nooit meer de Nederlandse pers haalt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 27, 2015 7:19 pm

Vanavond David Endt te gast bij Studio Voetbal. Die zal in de week nadat Van Basten kwam met kritiek op de plannen van Cruijff vast geen eigen agenda komen spuien. :excited.gif:

Derk Boerrigter heeft sinds zijn vertrek bij Ajax pas 16 officiële wedstrijden namens Celtic gespeeld, en ook lang niet allemaal van begin tot eind. :aai.gif:

Kishna komt tot op heden bij Lazio meer aan spelen toe dan je tot nu toe zou verwachten.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 27, 2015 10:02 pm

Waarom kijk je naar zulke programma's? Zonde van de tijd.

Kishna is dan ook een veel groter talent dan Boerrigter ooit is geweest.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 27, 2015 10:04 pm

Yopi schreef:Waarom kijk je naar zulke programma's? Zonde van de tijd.
Omdat ik daarna op de zondagavond heel erg makkelijk inslaap. Soms al tijdens de uitzending, vandaag blijf ik wel wakker. Item van Frank Heinen waarmee men het programma afsluit is overigens nog wel écht kwaliteit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 27, 2015 10:14 pm

En vandaag ging het item van Frank Heinen dus over Robbie de Wit.

Lionel

Bericht door Lionel » za okt 03, 2015 4:16 pm

Waarom is Krohn Delhi ooit verkocht?
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » za okt 03, 2015 4:34 pm

Alleen omdat hij tegen jouw geliefde Barcelona heeft gescoord?

Hij was helemaal niks bij Ajax. Je weet dat laatbloeiers het nooit redden bij Ajax. Zie Jelle van Damme, Andre Ooijer, Jeremain Lens en die tientallen andere voorbeelden. :ajaxsmiley.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » za okt 03, 2015 4:35 pm

Haha en een assist. Basisspeler bij Sevilla. Niet verkeerd lijkt me.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 04, 2015 9:20 am

Klopt, maar in zijn tijd bij Ajax raakte Krohn-Dehli geen knikker.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo okt 04, 2015 9:48 am

Hij heeft zelfs nog een tweede kans gehad.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo okt 04, 2015 11:02 am

Lionel schreef:Waarom is Krohn Delhi ooit verkocht?
Omdat hij er weinig van kan.

zeux

Bericht door zeux » zo okt 04, 2015 12:00 pm

Dat zou dan toch ook bij Sevilla moeten blijken, dat hij er weinig van kan?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo okt 04, 2015 12:05 pm

Zo bijzonder is het toch niet?

https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Krohn-Dehli

Scoren doet hij haast nooit, dus kan dat doelpunt geen maatstaf zijn.

zeux

Bericht door zeux » zo okt 04, 2015 12:14 pm

Veel gespeeld voor Celta en nu speelt hij ook weer voor Sevilla. Toch niet de minste clubs.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 05, 2015 6:49 am

In een star 4-3-3 zou hij overal misschien tekort komen of bepaalde eigenschappen missen. Maar iemand die bij Sevilla in de basis staat hoort natuurlijk ook bij Ajax in de basis.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 05, 2015 8:11 am

Daar hebben we het archief voor, hier is te lezen wat we van hem vonden in zijn Ajax periode.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma okt 05, 2015 9:14 am

Deed hij 'ons' ook niet de das om tijdens de openingswedstrijd van het EK2012 of hebben jullie dat al verdrongen? :ajaxsmiley.gif:

Je kan van elke club wel dat soort lijstjes maken. Wij hebben Felipe Luis ook weggedaan meen ik en vonden Moses Daddy niks.

In Rotterdam vonden ze Tim Howard (daarna Man. United en Everton) en Michel Bastos (daarna o.a. Lille, Olympique Lyon, AS Roma) niks.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 07, 2015 10:20 am

Nieuwe inzichten van de dure assistent van Danny:
Van Basten: 'In de war van tikkie-takkie'

Marco van Basten heeft in zijn tweewekelijkse column in de Voetbal International kritiek op de manier hoe veel Nederlandse clubs wedstrijden in Europese toernooien benaderen. De assistent-bondscoach is van mening dat veel Nederlandse clubs alles op een voetballende manier willen oplossen, terwijl als de kwaliteiten niet toereikend zijn, je bij jezelf te rade moet gaan. Hiermee doelt hij onder andere op Ajax.

'Sinds jaar en dag dragen wij het etiket dat we het graag voetballend willen doen. Of we dat nou wel of niet kunnen lijkt gemakshalve te worden vergeten. We doen het gewoon. Met alle gevolgen van dien', betoogt Van Basten. 'Je zal echt praktischer moeten denken. Op het moment dat je het niet meer met goed positiespel kunt oplossen, blijven er twee manieren over: terug naar de keeper of de bal naar voren knallen. Het laatste verdient de voorkeur. Dan heb je in elk geval een hoop meters gewonnen en ligt de bal iets minder snel in je eigen doel.'

De oud-trainer van Ajax refereert ook nog naar een wedstrijd van Ajax in de Europa League anderhalf jaar geleden, toen het kansloos werd uitgeschakeld door Red Bull Salzburg. 'In de opbouw kwamen ze al meteen onder druk te staan. Dat deden die Oostenrijkers waanzinnig goed. Na een 3-0 thuisnederlaag bleef Ajax ook uit volharden in de Nederlandse filosofie. En opnieuw werden ze verrast door een ploeg die georganiseerd druk zette en nu met 3-1 wist te winnen', vertelt Van Basten, die dus vindt dat Ajax niet leert van het verleden. 'Het nieuwe Barcelona was opgestaan, werd er geroepen. Maar in de volgende ronde kreeg Red Bull te maken met FC Basel. Die mensen wisten door middel van de lange bal snel onder de druk uit te komen. De zeven spelers van Red Bull die voorin pressie wilden uitoefenen, sloegen ze in één beweging over. Met twee vingers in de neus ging Basel naar de kwartfinale.'

Van Basten is dan ook van mening dat af en toe best de lange bal gehanteerd mag worden. 'Doordat de tegenpartij zich wat meer instelt op een lange bal, krijg je in je eigen achterhoede meer ruimte. Dat is voortdurend het spel: wat doen zij en wat doen wij? Daarin moet je heel alert blijven. En je moet het ook kunnen sturen. Je hebt spelers nodig die goed om zich heen kijken en af en toe zeggen: Ik bepaal wat er gebeurt. Nu nemen we even geen risico. Maar van dat tikkie-takkie zijn we een beetje in de war geraakt. Dat streven loopt allang niet meer synchroon met de kwaliteit van de spelers', sluit de oefenmeester en columnist op kritische wijze af.
VI

Bal naar voren knallen. De toekomst van het Nederlandse voetbal. Want 'de kwaliteiten zijn nu eenmaal niet toereikend'. Zo zakken we steeds verder af.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 07, 2015 10:31 am

Yopi schreef: Bal naar voren knallen. De toekomst van het Nederlandse voetbal. Want 'de kwaliteiten zijn nu eenmaal niet toereikend'. Zo zakken we steeds verder af.
Hij heeft wel een punt, vind ik. Wat belet Ajax in de eredivisie bijv. om véél agressiever te spelen wanneer ze de bal niet hebben, een tegenstander onder druk te zetten door over het hele veld 1 op 1 te spelen? Van achteruit opschuiven, doordekken.

Ajax heeft snelle jongens achterin, heeft Gudelj die volgens FdB helemaal te waus is in de duels. Waarom gebeurt daar dan niets mee? :confused.gif: Dat is easy trainbaar hoor. Ook wanneer je de bal niet hebt kun je gevaar stichten.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 07, 2015 10:51 am

Hij doet alsof het een kwestie van kwaliteit is. Zo van: we hebben even de kwaliteit niet, dus moeten we de bal maar naar voren knallen. Nog los van het feit dat de bal dan net zo hard weer terug is, hij onderschat daarmee wat andere clubs doen. Alsof Basel zomaar de bal naar voren knalt. Daar zit wel een idee achter. Je moet de ene gemakkelijke oplossing niet inruilen voor de andere. We kunnen vaststellen dat het Nederlandse voetbal technisch maar vooral tactisch hopeloos achter loopt. Alsof het nog steeds 1995 is. Onze trainers gebruiken nog steeds de positiespelletjes van LVG als basis voor de training.

Het is in dat kader wrang dat dat Van Basten in de vorige column inhakte op de opleiding van Ajax. Bij Ajax zitten ze namelijk wél op de goede weg. Daar leren de spelers druk zetten en snel naar voren spelen, zoals jij en ik op de Toekomst hebben kunnen zien. Daar moet je jarenlang op trainen. De spelers moeten leren de ruimtes goed te bespelen.

https://www.youtube.com/watch?t=84&v=DeTt-TFkVq4

Wat Neville zegt, slaat niet alleen op MU maar ook op Ajax.
Bal rondspelen is niet aanvallen maar verdedigen. En dat doe je op het moment dat je de wedstrijd in je zak hebt. Nederlandse teams kunnen niet meer aanvallen. Dat is een zure constatering, aangezien dat ooit juist onze kracht was.

Plaats reactie