Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di sep 08, 2015 7:21 pm

Yopi schreef:Wil jij in dat geval met Blind door, Weekend Cees?
Absoluut. Want zolang ie bij het Nederlands elftal zit, komt ie niet naar Ajax.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 08, 2015 7:53 pm

LucaS schreef:Alleen is Blind niet verantwoordelijk voor de eerste 6 wedstrijden uit de poule en de beroerde uitgangspositie. Nou heb ik wel gelezen dat sommigen vinden dat hij daar volledig voor verantwoordelijkis, maar als dat zo is, dan is hij ook voor een zeer groot deel verantwoordelijk voor de geweldige prestatie tijdens het laatste WK. Het is het een of het ander.
De verantwoordelijkheid daar lag natuurlijk respectievelijk bij Van Gaal en Hiddink. Blind zal in beige gevallen een aandeel hebben gehad maar hij was niet de hoofdcoach en dus niet eindverantwoordelijke.

Probleem wat hij heeft is dat zijn aanstelling allerminst onomstreden is. Hij heeft in die zin geen extra laagje krediet. Maar zoals ik al zei. Iedere trainer die er op dit moment in was gestapt en was begonnen met 0 uit 2 tegen deze ploegen had een bak kritiek over zich heen gehad. Als bondscoach gaat het er om dat je nu moet presteren. Nog veel meer dan bij een club is de korte termijn van belang. Je moet de beste spelers kiezen en daarmee een zo optimaal mogelijk resultaat behalen. Als dat resultaat onder de streep is dat Nederland het EK mist heb je gewoon een probleem. Of je nu Blind, Van Gaal of wie dan ook bent.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di sep 08, 2015 10:33 pm

Die pingel in Tokyo zat er lekker in maar sindsdien is het meer ongelukken dan ambachten. Maar als trainer haalde hij ook tegen de verwachting in nog de play offs en won die ook. Theoretisch kan dat weer gebeuren. De vooruitzichten zijn weliswaar niet goed en dat is de schuld van LVG op wiens conto zijn aanstelling is bij te schrijven.
Laatst gewijzigd door Dubbel op di sep 08, 2015 10:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 08, 2015 10:34 pm

Het blijven herhalen van onwaarheden maakt het niet minder onwaar.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di sep 08, 2015 10:43 pm

Raymon schreef:Het blijven herhalen van onwaarheden maakt het niet minder onwaar.
Raymon schreef:"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Met jou is nooit duidelijk hoe je dat nou precies ziet... :smile-ajax.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo sep 09, 2015 12:19 am

LucaS schreef:Een journalist die beweert dat Nederland hetzelfde had moeten blijven spelen als tijdens het WK. Tja, het is een mening. Als ik jouw posts in het recente en verre verleden goed heb gelezen, niet de jouwe.

Maar goed, ik heb gezegd wat ik denk, en ga me nu weer verre houden van de hysterische reacties alhier. Ik lees slechts met milde geamuseerdheid verder mee.
Dat is prima Lucas, dat doe ik al tijden met jouw verdediging van de familie Blind.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 09, 2015 7:20 am

Le T. schreef: Dus het is een absoluut dieptepunt omdat hij minder is dan Van Gaal?
Tussen Van Gaal en Blind zit nog een heel spectrum aan trainers die uit deze 2 wedstrijden 4 punten hadden gepeurd. Simpelweg door vanuit hun ervaring en inzicht beter werk te doen dan de huidige bondscoach.

3 uitspraken van de bondscoach staan me bij: 80% kans op directe kwalificatie, als je maar één punt pakt tegen concurrenten dan ... en Nigel evtl. pas nodig tijdens eindtoernooi.

Vooral die middelste uitspraak is grappig. Wat voor Hiddink gold, geldt blijkbaar niet voor Blind. Gebrek aan wederkerigheid. Typisch Blind: zelf falen en de verantwoordelijkheid elders leggen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo sep 09, 2015 9:01 am

Even wat luchtigers:
Ingooi

9 september 2015

Ik was acht toen ik ging voetballen. Ik kon er nog niet veel van, mijn voeten maakten oorlog met de bal.
Ook met mijn handen presteerde ik vooralsnog ondermaats. Maar op de tweede training leerde ik al een wijze les. We oefenden de ingooi, en trainer Lukassen schreeuwde: ‘Altijd naar voren gooien!’
Of: ‘Naar voren, zeg ik toch? LUI-STE-REN!!!
Of: ‘Hé, lummel, heb je stront in je oren? Naar voren die bal!’
Of: ‘Gooi godverdomme die bal naar voren!’
Als Lukassen iemand de bal naar achteren zag gooien, greep hij in.
Hij wisselde je gerust, of schold je uit waar je moeder bij stond. In de rust kreeg je geen thee.
Zo heeft hij de aanvoerder van het eerste op een zondagmiddag verrot gescholden toen hij de bal naar de rechtsback gooide. Die verloor de bal aan de spits uit Steenderen, die vervolgens scoorde.
‘Hé, eigenwijze klootzak! Wie denk je wel dat je bent?’
Lukassen mocht twee maanden geen trainingen geven.
Later, we waren al wat ouder, kostte een inworp naar achteren je een blad bier. Of een schaal bitterballen. Of beide.
Toen Gregory van der Wiel in de eerste helft van Turkije-Nederland de bal naar achteren gooide, veerde ik op van de bank.
‘Nee, lul! Naar voren!’ schreeuwde ik vertwijfeld. Daley Blind vergat ‘De tweede wet van de ingooi naar achteren’, namelijk dat je de bal onmiddellijk wegpoeiert. Over de sloot, in de tribune, tussen het publiek. Desnoods stopte je de bal onder je shirt. Maar Daley wilde het voetballend oplossen, ook al zo’n misverstand op de velden.
De Turken scoorden, Nederland verloor, en na de wedstrijd wachtte ik tevergeefs op Gregory van de Wiel die me een biertje kwam brengen.
http://www.hardgras.nl/blogs/maarten-moll/ingooi/
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo sep 09, 2015 9:09 am

Haha. Dat is die prutsende linksback van Taba(k), k*tclubje is dat. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo sep 09, 2015 9:47 am

LucaS schreef:Een journalist die beweert dat Nederland hetzelfde had moeten blijven spelen als tijdens het WK. Tja, het is een mening. Als ik jouw posts in het recente en verre verleden goed heb gelezen, niet de jouwe.
Een journalist hoeft mijn mening natuurlijk niet te hebben om een punt te hebben. Er is een ideale voetbalstijl. Daar zit NL ver vanaf maar eens kan die, in verbeterde en vernieuwde vorm, weer verwerkelijkt worden. En er is de huidige realiteit, die leert dat deze spelers met deze speelstijl en deze coaches de ene na de andere goal weggeven. Niet alleen in deze EK-serie, maar ook in oefenpotjes op eigen bodem tegen Mexico en de VS. Zo moeilijk is het niet om het om te zetten zodat de doelpunten je in ieder geval niet meer om de oren vliegen. Spelers met meer intelligentie doen dat zelf in het veld, maar deze selectie is daar niet toe in staat. Die onbeholpenheid zal Hiddink zeker verrast hebben.

Blind moest in principe vier punten halen uit twee wedstrijden, tegen weinig aansprekende tegenstanders. Hij haalt er nul. Dan dient de vraag zich aan wat hij van de Hiddink-period geleerd heeft. Helemaal niks? De beste man had geen enkel origineel idee. Hij had heel makkelijk uit kunnen leggen dat het in de eerste twee wedstrijden puur en alleen om het resultaat zou gaan, en dat we daarna wel weer verder zouden zien. Wie had daar een probleem mee gehad? Gaat die mafkees doodleuk verder op het Guus-kom-naar-huus spoor. Van een bondscoach mag je toch een heldere visie verwachten? Hij zit daar voor een paar wedstrijden per jaar.

Een golfbeweging lijkt me onvermijdelijk, want NL heeft niet genoeg voetballers om als Brazilie praktisch altijd in de wereldtop mee te draaien. Bij Oranje zit er al snel een jaar of tien tussen. Top in 1978, weg tot 1988, dan ondanks talent pas weer terug in 1998, enz. Wat dat betreft hebben we net een topperiode gehad. Alleen komt het deze keer misschien wat harder aan omdat het Nederlandse clubvoetbal inmiddels van de internationale kaart is verdwenen. Daarnaast is het ene verval het andere niet. Nederlandse teams die echt dom gaan lopen voetballen is iets van de laatste jaren. Dan loop je als speler al snel achter de feiten aan. Ajax (FdB) speelt in die algemene verdomming zeker een rol. Ik zou nou wel eens willen zien wat Jonk kan. Eerst graag bij Ajax-1. Een middenvelder die zelf de lijnen uitzette kon wel eens een goede coach zijn. Die rol vervulde LVG ook eens, en niet op het niveau van Jonk.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo sep 09, 2015 11:53 am

Monkey Tonk schreef:Bij Oranje zit er al snel een jaar of tien tussen. Top in 1978, weg tot 1988, dan ondanks talent pas weer terug in 1998, enz.
Sorry hoor maar tussen 88 en 98 presteerde Oranje wel degelijk
EK 92, Nederland bereikte de halve finale, waarin het na strafschoppen werd uitgeschakeld door Denemarken.
WK 94, Nederland werd in de kwartfinale uitgeschakeld door de latere wereldkampioen Brazilië.
EK, 96, Nederland strandde in de kwartfinale, waarin het na strafschoppen werd uitgeschakeld door Frankrijk.
Twee kwartfinales en een halve, ik ken landen, zoals Engeland en Belgie bij voorbeeld, die er hun beide handen voor in het vuur hadden gestoken.
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo sep 09, 2015 12:22 pm

InnerHarbour schreef:
Monkey Tonk schreef:Bij Oranje zit er al snel een jaar of tien tussen. Top in 1978, weg tot 1988, dan ondanks talent pas weer terug in 1998, enz.
EK 92, Nederland bereikte de halve finale, waarin het na strafschoppen werd uitgeschakeld door Denemarken.
WK 94, Nederland werd in de kwartfinale uitgeschakeld door de latere wereldkampioen Brazilië.
EK, 96, Nederland strandde in de kwartfinale, waarin het na strafschoppen werd uitgeschakeld door Frankrijk.
Twee kwartfinales en een halve, ik ken landen, zoals Engeland en Belgie bij voorbeeld, die er hun beide handen voor in het vuur hadden gestoken.
Nog sterker, op de eindtoernooien van 1990, 1992, 1994, 1998 en 2010 :ajaxsmiley.gif: verloren we van de latere winnaar. En in 2000, 2004 en 2014 van de verliezend finalist. :hypocrite.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » wo sep 09, 2015 12:41 pm

Conclusie: IJsland heeft de beste papieren om Europees kampioen te worden.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 09, 2015 2:15 pm

beelzebub schreef:
InnerHarbour schreef:
Nog sterker, op de eindtoernooien van 1990, 1992, 1994, 1998 en 2010 :ajaxsmiley.gif: verloren we van de latere winnaar. En in 2000, 2004 en 2014 van de verliezend finalist. :hypocrite.gif:
In 1998 toch niet?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo sep 09, 2015 2:21 pm

Ja je hebt gelijk, die moet ook naar dat onderste rijtje. :ajaxsmiley.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 10, 2015 5:20 pm

Monkey Tonk schreef: Blind moest in principe vier punten halen uit twee wedstrijden, tegen weinig aansprekende tegenstanders. Hij haalt er nul. Dan dient de vraag zich aan wat hij van de Hiddink-period geleerd heeft. Helemaal niks? De beste man had geen enkel origineel idee. Hij had heel makkelijk uit kunnen leggen dat het in de eerste twee wedstrijden puur en alleen om het resultaat zou gaan, en dat we daarna wel weer verder zouden zien. Wie had daar een probleem mee gehad? Gaat die mafkees doodleuk verder op het Guus-kom-naar-huus spoor. Van een bondscoach mag je toch een heldere visie verwachten? Hij zit daar voor een paar wedstrijden per jaar.
Pcs. Death or the gladioli zou de voorganger van Hiddink zeggen. Het ging puur om pragmatisme en punten pakken in 2 cruciale wedstrijden. Na 6 wedstrijden onder de ontslagen Hiddink had Oranje 10 punten. Na 2 wedstrijden onder Blind nog steeds die 10 punten. Dus had je net zo goed met Hiddink door kunnen gaan. Het feit dat Oostveen een 'goed gevoel' heeft bij de huidige staf levert immers geen punten op. Net zoals het gedoe van Blind met spelers uit vorm, spelers op verkeerde posities en het gejojo met spelers als Persie, Huntelaar en Wijnaldum niets heeft opgeleverd. Blind moet gewoon weer richting periferie van het voetbal, daar waar ie hoort. En dan geef je Oranje aan iemand die wel wat in z'n mars heeft.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo sep 16, 2015 5:49 am

Helaas geen idee welke Nederlandse coach momenteel een meerwaarde geeft aan een team. Misschien een buitenlander aanstellen?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 16, 2015 11:01 am

Misschien vliegt Koe er wel uit voor het einde van het seizoen.

Een andere mogelijkheid zie ik niet binnen het Nederlandse trainersgilde. De rest is of te oud, of heeft niet genoeg aanzien/internationale ervaring.

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 16, 2015 11:04 am

Het is erg stil rond Blind. Stel je voor wat het AD over ons uit zou storten wanneer er bijv. 4 i.p.v. 0 punten zouden zijn gehaald. Danny: redder des vaderlands, baken in de storm, vuurtoren in kille mistige nacht. Iets in die trant. Spookrijder op highway in India past echter niet in het plaatje. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 16, 2015 11:30 am

Leuke vergelijking. :smallgrin.gif:

Afbeelding

Maar serieus, van dit stuk kan Danny B. nog iets leren:

http://www.catenaccio.nl/de-vijf-problemen-van-oranje/

beelzebub

Bericht door beelzebub » za okt 03, 2015 11:44 pm

Op basis van de wedstrijd Chelsea - Southampton van vandaag zijn er mensen bezig om Van Dijk de basis van Oranje in te schrijven. Maar die Falcao kan er geen reet van toch? :ajaxsmiley.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo okt 04, 2015 10:07 pm

Ik snap de continue kritiek op Blind dat hij veel Ajacieden selecteer dus echt niet. Je kunt je vraagtekens zetten bij een aantal 'uitverkorenen', maar hij selecteert dus vijf Ajacieden. Als je dan de namen erbij pakt, dan wil ik wel eens weten wat het alternatief zou moeten zijn. Ik vind het allemaal wat gezoek en zelfs een tikkie calimero.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 05, 2015 6:51 am

Peter schreef:Ik snap de continue kritiek op Blind dat hij veel Ajacieden selecteer dus echt niet. Je kunt je vraagtekens zetten bij een aantal 'uitverkorenen', maar hij selecteert dus vijf Ajacieden. Als je dan de namen erbij pakt, dan wil ik wel eens weten wat het alternatief zou moeten zijn. Ik vind het allemaal wat gezoek en zelfs een tikkie calimero.
Mee eens. Het is toch niet dat hij Sinkgraven selecteert?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma okt 05, 2015 8:58 am

Alsof hij Ajax er een plezier mee doet. Ik zie liever dat onze spelers rust krijgen. Dat Oranje is toch een hopeloze zaak.

Alexander

Bericht door Alexander » ma okt 05, 2015 9:10 am

Ik lees net ergens dat het onze bondscoach niet lukt om Philip Cocu aan de telefoon te krijgen. Zal er 1 top land in de wereld zijn die zo armoedig wordt geleid? :drecul.gif:

Plaats reactie