MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner

Re: MLB

Bericht door Dubbel » di aug 25, 2015 11:27 am

zeux schreef:Precies wat ik vreesde: fuck up in de making tegen de phillies. Menace Howard mept DeGrom weg.

Wel een kutbeslissing van de scheids bij de eerste hitter, wat DeGrom uit zijn evenwicht bracht, maar no way in fucking hell kun je een 3-run homer toestaan bij Howard.

Suckers. Dit wordt een absolute kloteserie.

Ietsie vroeg de tv uitgezet??? :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » di aug 25, 2015 12:03 pm

Dubbel schreef:
zeux schreef:Precies wat ik vreesde: fuck up in de making tegen de phillies. Menace Howard mept DeGrom weg.

Wel een kutbeslissing van de scheids bij de eerste hitter, wat DeGrom uit zijn evenwicht bracht, maar no way in fucking hell kun je een 3-run homer toestaan bij Howard.

Suckers. Dit wordt een absolute kloteserie.

Ietsie vroeg de tv uitgezet??? :smallgrin.gif:
:headbang.gif:

Wat een slugfest is het geworden. Elf homeruns. :drecul.gif:
Ik had de Phillies pitching duidelijk toch te hoog ingeschat. :smallgrin.gif: Een 7-2 voorsprong weggeven...

Wat niet wil zeggen dat de rest van de serie wel goed gaat... Ik blijf sceptisch. Maar dat kan ook te maken hebben met de meltdowns in 2007 en 2008 die te vers in het geheugen liggen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » di aug 25, 2015 9:31 pm

Curt Schilling in de bocht (uit de bocht):

http://sports.yahoo.com/blogs/mlb-big-l ... 25060.html
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo aug 26, 2015 3:41 am

Wilde rit in Detroit en we winnen weer eens!

Goeie beurt trouwens van Houston in de Bronx.

zeux

Bericht door zeux » do aug 27, 2015 3:55 pm

Nou, mijn angst bleek ongegrond. 3 wedstrijden gewonnen, dus de serie kunnen we niet meer verliezen.

September staat voor de deur, dus veel in de eigen divisie spelen. 6 x Nats. Daarnaast wij tegen de Yankees en Red Sox en zij tegen de Cardinals en Orioles.

Rond 10 september, na de eerste serie tegen de Nationals, is het duidelijker waar we staan.

Nationals verloren vannacht thuis van Padres, dus staan 6,5 games achter.

zeux

Bericht door zeux » zo aug 30, 2015 11:37 pm

Mets slepen derde wedstrijd tegen de Red Sox uit het vuur. Wel series loss (2-1).

Syndergaard hield het 6.2 innings vol (4 ER, stond er een batter te lang op). Met 111 pitches. DeGrom gisteren 109 pitches voor 6 innings (2 ER). Harvey dag ervoor 103 pitches voor 6 innings (0 ER). Way too much

Als (als) ze de play-offs halen, weet ik niet eens of dat 'goed' voor hen is.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo aug 30, 2015 11:53 pm

Mets doen het toch gewoon goed? Wereldtitel zit er misschien niet in maar post season toch zeker.

zeux

Bericht door zeux » ma aug 31, 2015 12:29 am

Yep, so far so good. Maar ik zie die jonge gasten wel steeds een beetje meer moeite hebben. Harvey komt terug van Tommy John, Syndergaard geeft de laatste wedstrijden veel te veel runs op.
Ze wilden Harvey een inning cap geven voor het seizoen. Ook Syndergaard moet 'rustig' worden gebracht in dit rookie jaar. Met een postseason is de verleiding groot ze volop in te zetten. Met het risico van een backlash.

Er komen dus spot starts voor anderen (Matz is binnenkort terug) en Harvey en Noah skippen waar mogelijk een start. Dat moet ze fris houden.

zeux

Bericht door zeux » za sep 05, 2015 1:31 am

Mets achter tegen Marlins. .400-team, dus zouden eigenlijk geen probleem moeten zijn. Verontrustend is dat De Grom in de vierde inning al 'breekt'. Voor de jonge pitchers duurt het seizoen duidelijk te lang. Syndergaard zakt weg, Harvey zit dicht tegen zijn innings cap aan (spelersmakelaar Boras roert zich ook in die discussie), Matz komt terug van DL dus het is afwachten wat die kan brengen en nu begint ook De Grom te wankelen. Niese is een liability geworden. Gelukkig heeft Colon zich herpakt.

Het seizoen duurt nog vier weken. Er is weliswaar een voorsprong van zes games, maar ze moeten ook nog zes keer tegen de Nationals. En als ze van Marlins gaan verliezen, vrees ik toch dat ze het niet gaan redden.

Het seizoen duurt te lang voor deze talentvolle, maar jonge, pitchersploeg.

elliquido

Bericht door elliquido » zo sep 06, 2015 9:19 pm

Ik kijk nu live ? 3-3 in de 9e?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 06, 2015 9:23 pm

elliquido schreef:Ik kijk nu live ? 3-3 in de 9e?
Yes. Maar ook honken vol met maar één uit. Voor Marlins bottom 9th, dat is.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 06, 2015 9:38 pm

En Clippard helpt zijn oude team. Verkloot de save in de achtste en verliest de wedstrijd in de negende. Lekker gemanaged Terry...

Series tegen de Marlins verloren. Staat een 5.00+ pitcher tegenover je en je produceert één run in vijf innings.

Nationals gewonnen vandaag, dus nog maar 4 games voorsprong. Met de serie tegen de Nationals in Washington voor de boeg.

Nats hebben zich hervonden, Mets hebben last van hun september-curse.

Ik denk dat we zeker 2 a 3 games achter de Nationals gaan eindigen.

elliquido

Bericht door elliquido » zo sep 06, 2015 10:10 pm

Volgens mij draaide ook niemand in de bullpenn
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 06, 2015 10:21 pm

elliquido schreef:Volgens mij draaide ook niemand in de bullpenn
Familia was wel even aan het warmgooien in de negende, toen de Mets mannen op de honken hadden (maar d'Arnaud gouden kans verkloot door in een double play te slaan met honken vol en één uit).

Bullpen is flink probleem bij Mets. Zo goed als de starting pitching is (was), zo waardeloos is de pen.

zeux

Bericht door zeux » ma sep 07, 2015 6:19 pm

Mets kunnen niet kapitaliseren op een openings-driehonkslag van Granderson. Hmmpf. Dat zijn kansen die je meteen moet pakken. Nu krijgt Scherzer vertrouwen.

Nicolai

Bericht door Nicolai » ma sep 07, 2015 6:32 pm

Toch al 2-0 voor de Mets door twee homeruns.

zeux

Bericht door zeux » ma sep 07, 2015 6:37 pm

Nicolai schreef:Toch al 2-0 voor de Mets door twee homeruns.
Yes. Gelukkig lukt het wel in de tweede inning. Nu Niese overeind blijven.

En ze draaien geen double play. Umpf.

zeux

Bericht door zeux » ma sep 07, 2015 7:16 pm

Het waren drie leuke innings...

Grand slam Nationals. 3-4 achter. Bottom 4th, 0 out.

"The Nats are teeing off and it is 5 to 3", jubelt MASN.

Wheels coming off. Again. Niese eraf na 3.1 inning.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di sep 08, 2015 10:55 pm

7-5 gewonnen, toch? Echt, jij geeft dit soort wedstrijden te snel op. :smile-ajax.gif:

Wij kunen daarentegen wel inpakken. Drama.

zeux

Bericht door zeux » di sep 08, 2015 11:05 pm

Dubbel schreef:7-5 gewonnen, toch? Echt, jij geeft dit soort wedstrijden te snel op. :smile-ajax.gif:
8-5 zelfs.

Ja, het is elke avond een fucking rollercoaster. :headbang.gif:

Somehow geloof ik er gewoon niet in. Al blijven ze op het veld het tegendeel bewijzen.

Deze serie tegen de Nationals winnen zou misschien iets van vertrouwen geven, maar dan nog. :-) 2007 & 2008 zijn niet ver weg en ik zie die jonge pitchers steeds nét iets minder worden.

Vanavond op tijd mijn bedje in, dus ik zie het morgenochtend wel.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di sep 08, 2015 11:14 pm

Trout gisteren 0-5 tegen de Dojers. Jammer want we zaten lekker in de wedstrijd. Was trouwens net een NL game met bij elke LH batter een nieuwe werper. Vind de Blues overigens erg goed dit jaar, die gaan nog ver komen.
Laatst gewijzigd door Dubbel op di sep 08, 2015 11:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » di sep 08, 2015 11:15 pm

Overigens is er een beetje een circus aan de gang over Harvey. Boras - zijn agent - wil dat hij max 180 innings gooit dit seizoen (hij staat op 166). Dat betekent nog twee starts en géén play-offs (als ze die halen).

Alderson heeft inderdaad beslist dat hij in het reguliere seizoen nog twee starts maakt (vanavond tegen de Nationals en in de slotserie tegen de Nationals begin oktober).
Over de play-offs hebben ze zich nog niet werkelijk uitgelaten, maar in NY wordt het niet erg gewaardeerd als Harvey - toch beschouwd als de star pitcher van de Mets - niet gooit in de play-offs.
Het is genoeg voor weer een lekker relletje. Stoom afblazen voor de spannende race met de Nats.
En het toont de macht van de agenten, dat hij min of meer wil beslissen of zijn cliënt wel of niet speelt.

zeux

Bericht door zeux » di sep 08, 2015 11:16 pm

Dubbel schreef:Trout gisteren 0-5 tegen de Dojers. Jammer want we zaten lekker in de wedstrijd. Was trouwens net een NL game met bij elke LH batter een nieuwe werper. Vind de Blues overigens erg goed dit jaar, die gaan nog ver komen.
Sowieso zit Trout in een slump toch? Hij zit in een van mijn fantasy teams, maar ik heb de laatste weken weinig plezier van hem.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di sep 08, 2015 11:17 pm

Tja, Mino Boras. Wees blij dat Harvey nog niet met # 88 speelt.

Trout is ook niet helemaal fit.

zeux

Bericht door zeux » di sep 08, 2015 11:26 pm

Mochten de Mets de post season halen, dan mogen ze tegen de Dodgers in de eerste serie.

Cubs en Pirates gaan als wildcard-winnaars uitmaken wie tegen de Cardinals mag.

Lekker ironisch. Die Central-ploegen hebben de beste records, maar mogen elkaar 'uitmoorden', waarna de Mets en Dodgers mogen aanschuiven.

Plaats reactie